Матем. Дата ___________________
Вчитель Бондар Т.М.
Тема: Назви чисел при множенні. Задачі на множення. (с. 59-60)
ОР: ознайомлення з назвами чисел при множенні, над розв’язуванням вправ та задач, застосовуючи знання про дію множення; розвивати вміння складати задачі, обчислювальні навички, використовувати у мовленні назви компонентів та результатів дії множення; розвивати словесно-логічне мислення, шляхом аналізу умов задач, вміння працювати у групах, парах, навички самоконтролю, взаємоконтролю; виховувати охайність під час роботи, бажання прийти на допомогу, товариськість; збагачувати знання учнів про фінансову грамотність.
Хід уроку:
І. Організація класу, МНД, ПД
Евристична бесіда. Мотивація діяльності учнів
- Сьогодні наш урок буде незвичайний. Ми проведемо його на математичній біржі.
- Що це таке? Ви були на ринку? Що там робили?
- Так от, біржа – це установа, де здійснюються торговельні та фінансові операції. Тобто, це той самий ринок. Особу, яка пропонує товар, продає, називають маклером. А особу, яка бере участь у купівлі, купує товар, – брокером.
- Сьогодні я буду маклером (продавцем), ви – брокерами (покупцями). Отже, сьогодні у продажу:
Каліграфічна хвилинка
Опитування
Математичний диктант
Назви чисел при множенні
Обчислення виразів
Фізкультхвилинка
Задача
Єврооблігації
Акційний товар
Валюта :
Увага
Дисципліна
Взаємодопомога
Згуртованість
Швидкість
Правильність
Це – валюта, за яку ви можете придбати будь – які товари. А я, у свою чергу, продати їх вам.
ІІ. АОЗ
На початку роботи математичної біржі зателефонуємо додому.
- Алло! У скількох виразах ви замінили дію додавання дією множення? (У 3-х)
Який результат прикладу 15*3? (45)
У кого не так?
Чому ви не змогли замінити дію додавання дією множення у прикладі 41+14? (Бо доданки різні)
Поки ми телефонували додому, то мені прийшло смс-повідомлення з відповідями до прикладів.
Переверімо.
45, 54, 55, 29.
29 – зайве число.
На фондових біржах розраховуються доларами. На сьогодні курс долара 29 грн. Тому ми пропишемо число 29.
Своїми знаннями, увагою ви купили у мене каліграфічну хвилинку.
Пишу число 29 в одній клітинці. Діти, я гарно, правильно написала? (Ні.) Чому? (Тому що потрібно писати у двох клітинках.)
Учениця виправляє мою помилку, демонструючи на дошці правильне написання.
Робота учнів в зошитах, перегляд, подяка.
Своєю швидкістю, правильністю ви купили у мене усне опитування.
29 це яке число? Доведіть?
Знайдіть суму цифр у цьому числі.
Назви чисел при «+».
Знайдіть різницю цифр у цьому числі.
Назви чисел при «-».
Число 29 збільшіть на 3.
Число 29 зменшіть на 20.
Отже, щоб збільшити, потрібно….; щоб зменшити, потрібно … .
Ви купили у мене математичний диктант.
Суму чисел 8 і 2 збільшити на 1 (11)
Різницю чисел 20 і 4 збільшити на 40 (56)
Запишіть цифрою, скільки лапок у 30 змій. (0)
Перевірка з дошки. Підніміть руку, в кого немає жодної помилки. Молодці!
В кого є помилки, то побажання.
Ви купили у мене наступне завдання – робота з цінними паперами.
ІІІ. ВТ
Нашими цінними паперами є підручник.
Колективна робота № 2, с. 59
Як і в прикладах на додавання й віднімання, у прикладах на множення теж є імена: перший множник, другий множник, добуток.
А ви сучасні брокери? Тоді сфотографуйте на свій смартфон назви чисел, бо це на сьогодні є цінною інформацією.
Запишіть на дошці: Перший множник 4, другий 5. Добуток 20.
Отже, назви чисел при множенні…
Для таких обізнаних, кмітливих брокерів я можу продати наступне завдання
№ 1, с. 59
Замініть дію додавання дією множення.
Здобувачі освіти почергово працюють біля дошки.
Перевірка. У першому прикладі назвіть перший множник, в останньому прикладі – назвіть другий множник.
Отже, перший множник вказує на однаковий доданок, другий на – кількість однакових доданків.
Ви зі знижкою купили у мене фізкультхвилинку.
ІV ЗМ
Відпочивши, з новими силами ви можете купити у мене наступне завдання.
Але щоб купити у мене наступне завдання, пригадайте, з чого складається задача? (Умова, запитання.)
№ 7, с. 60 (колективна робота )
Аналіз задачі, короткий запис (малюнок), розв’язування, запис в зошити.
Купіть у мене наступний товар, давши відповіді на запитання: що треба зробити, щоб розв’язати задачу?
Прочитати задачу
Скласти короткий запис
Зробити аналіз
Думати над розв’язанням
Розв’язати задачу
Об’єднання в групи за купюрами
Правила роботи в групі
Повторення правил:
Говорити тихо
Не говорити всім одночасно
Вислухати кожного
Марно не сперечатися
№ 4, с. 59 (1 група вчитель, 2 – асистент)
Перевірка всіх задач
Я читаю задачу, учні – розв’язування.
Ви купили у мене єврооблігації. Це дуже цінна покупка, тому що вона покаже, які ви досвідчені фінансисти, брокери.
Самостійна робота
Взаємоперевірка
ІV. Підсумок уроку, рефлексія
Ми сьогодні ознайомилися з назвами чисел при додаванні (я навмисне роблю помилку). (помилка). Де ми можемо застосувати ці знання?
V. Д/з
Ви вправні брокери, купували й виграли акційний товар, який я продам вам за вашу посмішку.
Домашнє завдання на Ліно, № 8, с.60.
Час роботи математичної біржі вичерпався. Дякую вам за урок.
1