Вчитель початкових класів
Черевко О.П.
2018 н.р.
Мета: закріпити знання учнів з тем, вивчених на уроках математики . Систематизувати знання, уміння і навички, активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчити розуміти правила гри.
Сприяти розвитку пам'яті, логічного мислення, кмітливості, винахідливості. Виховувати інтерес до математики, практичну необхідність вивчати її, слухати і поважати думки інших.
Обладнання: карта « Маршрут країни Числяндії », картки з завданнями для конкурсів, геометричний матеріал, лист від Фіксиків , запис пісні , мультфільм « Фіксики ».
Хід гри – казки
Учитель.
- Діти, чи всі ви знаєте героя дитячого мультфільму « Фіксики » Нолика веселого, кмітливого, допитливого хлопчика. Він уже навчається вшколі , але не завжди на уроці математики може правильно розв'язати задачу і приклад, порівняти математичні вирази, охайно накреслити геометричну фігуру. Але він дуже любить казки і часто просить свою маму прочитати йому їх. Одного разу він прийшов до мами і говорить: - Не хочу старої казки. Хочу послухати нову.
- Ну що ж, - сказала мама, - нову, так нову. Я розкажу тобі казку про прекрасну математичну країну Числяндію. І тричі плеснула в долоні. Нолик став маленьким і опинився на сторінці підручника «Математика». Відкрию вам секрет, тепер він може розмовляти з числами, геометричними фігурами, математичними знаками. Але без вашої допомоги він не зможе подорожувати по країні Числяндії. У свою подорж він запрошує вас, учнів. Нолик надіслав вам листа. Він пише ( учитель дістає листа з конверта, підписаного за всіма правилами й адресованого учнямшколи ), і зачитує:
Любі учні !
Ви вже не новачки в школі. Ви справжні учні, які багато чого встигли пізнати. І, мабуть, помітили, що на математичному шляху зустрічаються не лише прості приклади, вправи й задачі. Іноді для досягнення мети доводиться долати суттєві перешкоди, докладати всі свої знання та вміння. Так буде і сьогодні, бо я запрошую вас у цікаву подорож до країни Числяндії.
Учитель.
( Діти кажуть усі разом )
На шляху своєму ми, зустрінем
Перешкод багато та завдань.
З піснею в цікавий світ полинем,
Відповідь знайдемо до питань.
Тож скоріш збираймося у путь,
Щоб у скарбницю знань нам ще раз зазирнуть.
-А зараз сідаємо у казковий цифромобіль і відправляємось у подорож.
( Учень «проїжджає» повз дошку з макетом казкового цифромобіля зі звуками «Бі-бі».)
( Звучить пісня « Дважды два – четыре», музыка В. Шаинского, слова
М. Пляцковского.)
- У країні Числяндії всі були дуже раді гостям. Цифри,математичні знаки, геометричні фігури пообіцяли допомогти Петрику у навчанні, а учням – закріпити свої знання з математики.
Вхід у цю країну старанно оберігали два мужні і надійні воїни: Додавання і Віднімання. Вони сказали, що відкриють ворота тільки після того, як діти дадуть відповідь на їхні питання – перепустки.
0 + 20 - 3
17 – 9 + 6
39 – ( 13 + 13 )
60 – ( 20 + 20 )
( 23 + 7 ) – 4
( 30 – 4 ) + 7
Ворота відчинилися і діти потрапили у країну Числяндію. Назустріч вийшов Календарик. Він привітався і задав дітям такі запитання:
Учитель.
Діти і Петрик не помітили, як швидко вони опинилися біля міста Геометричних фігур. Мешканці цього міста дуже люблять зустрічати гостей, але вони мають бути наполегливими, кмітливими, ерудованими. Я знаю що всі ці риси властиві вам, і стануть у пригоді під час подорожі по місту Геометричних фігур.
Отже,
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатись доказово
Для віх обов’язково!
Мешканці цього міста запропонували зіграти дітям у гру «Архітектор». З кружечків, прямокутників і трикутників треба скласти аплікації тварин і предметів.
1 група – свинка,
2 група – собачка,
3 група – курка,
4 група – автомобіль,
5 група – пароплав.
І знову діти і Нолик впорались із завданням.
Фізкультхвилинка.
Під слова вірша діти за вчителем виконують відповідні вправи.
Я малюю зайчика для вас.
Раз. (Роблять колові рухи руками над головою. )
Це у нього, бачте, голова.
Два. (Руки кладуть на голову.)
Це у нього вуха до гори.
Три. (Піднімають руки вгору, до вух.)
Це стирчить у нього хвостик сірий.
Чотири. (Повертають тулуб праворуч, ліворуч.)
Це очиці весело горять.
П’ять. (Прикладають руки до очей «біноклем».)
Ротик, зубки – хай морквину їсть.
Шість. (Наслідують жування моркви зайцем.)
Шубка тепла, хутряна на нім.
Сім. (Погладжують руки, боки, плечі, нагинаються.)
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом.
Вісім. (Підскакують на місці.)
Ще навколо посаджу дерев'я.
Дев’ять. (Садять дерева, притуптують ямки.)
І хай сонце сяє з піднебесся.
Десять. (Піднімаються на носках, руки вгору.)
(П. Ребко.)
- Недалеко від міста Геометричних фігур знаходилось фермерське господарство тітоньки Марічки, куди і завітали наші гості.
Фермерша Марічка
Вітаю вас на подвір'ї фермерші тітоньки Марічки. Я з радістю покажу вам своє господарство. Господарство це чималеньке, тому щодня виникає багато проблем і невідкладних справ, які потребують математичних обчислень. Вам доведеться не лише спостерігати за тим, що відбувається довкола, а й розв’язувати різні господарські задачі. Будьте уважні при виборі способу розв’язання. Спочатку заповніть таблиці множення і ділення числа 2 (виготовлені у вигляді плаката або зображені на дошці) за зразком.
А тепер розв’яжемо задачі.
Діти, ви успішно справились із завданням. Спасибі, що завітали до мене в гості. Рада була вас бачити!
Учитель.
Ви успішно розв’язали рівняння, за що мешканці міста Рівнянь вам дуже вдячні. Та попереду вас чекає країна Кмітливих.
Мешканці цієї країни просять вас пригадати прислів’я, у яких зустрічаються цифри і відгадати ребуси.
Учитель.
Подорож по країні Числяндії вже підходить до кінця. Королева Арифметика уважно спостерігала за вами. За допомогою кмітливості, винахідливості, наполегливості ви виконали всі завдання мешканців її країни. Якщо вам колись буде потрібна допомога, то і сама королева, і всі мешканці країни Числяндії з радістю нададуть її вам.
Ще попереду у вас багато кроків;
І цікавих і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє.
Найскладніше ж – завдання життя.
Тож старайтесь вправно все вивчати.
Пам’ятайте: учня скарб – знання!
Найактивніших учасників гри – казки нагороджуємо великими і малими медалями.