Величини та їх значення. Урок - подорож

Про матеріал

повторити найуживаніші величини та одиниці їх виміру; навчити учнів перетворювати одні одиниці в інші; додавати та віднімати значення величин; розвивати креативні здібності учнів, інтерес до предмета, культуру мовлення та математичну культуру учнів; виховувати критичне ставлення до своїх знань, вміння та потребу самостійно аналізувати свій вибір.

Тип уроку: викладення нового матеріалу

Форма проведення: урок-подорож.

Перегляд файлу

Урок №                                    Дата                                                 Клас 5

Тема. Величини та їх значення

Мета: повторити найуживаніші величини та одиниці їх виміру; навчити учнів перетворювати одні одиниці в інші; додавати та віднімати значення величин;      розвивати креативні здібності учнів, інтерес до предмета, культуру мовлення та математичну культуру учнів;  виховувати критичне ставлення до своїх знань, вміння та потребу самостійно аналізувати свій вибір.

Тип уроку: викладення нового матеріалу

Форма проведення: урок-подорож.

Обладнання: дошка, картки.

Девіз: Я – хочу!

 Я – зможу!

 Я – зроблю!

Хід уроку

1. Організація класу

 

2. Мотивація

 

Тема нашого з вами уроку «Величини та їх значення». Тип уроку: урок – подорож. Девіз: «Я – хочу! Я – зможу! Я – зроблю!»

 Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати країною «Величин». Будемо зупинятися в деяких містечках і працювати в них, допомагаючи країні «Величин». За кожну правильну роботу на уроці ви отримаєте кольорову фішку, яка буде відповідати відповідному балу.

Жовта фішка -1 бал

Синя – 2 бали

Червона – 3 бала

 В кінці ми підведемо підсумки і по кількості отриманих балів з’ясуємо, хто ж сьогодні на уроці був самий працьовитий і з користю проїхав по всім містечкам.

Але перш ніж ми з вами відправимось у подорож я, хочу щоб ми з вами подивилися сценку яка називається:

 

 «Як Іван з Миколою торгувався»

Іван Добрий день пане Микола!

Микола І вам не хворать!

Іван Як ви поживаєте пане Микола, як ваше господарство.

Микола Слава Богу, нічого. Тільки і думаю, як  покращити своє господарство.

Іван Я чув, що ви худобу продаєте.

Микола Да, продаю, хороший товар, дякувати будете. А що ви хочете купить?

Іван Та кабанчика купив би, та ще гусей та курей. А скільки це буде коштувати?

Микола Кабанчик – 500 гривен, гуси – 50 гривен, кури – 20 гривен.

Іван Ви що, пане Микола, це ж дорого, давайте дешевше.

Микола Добре. Я чоловік щирий. За кабанчика візьму – 450 гривен 5000 копійок, гуси будуть – 45 гривен 500 копійок, тоді кури – 15 гривен 500 копійок.

Іван Добре, я згоден, іду за грошима. Дякую що ви мені уступили копійки.

Микола От чудний, мабуть погано у школі навчався і не знає зовсім математики. Не може підрахувати вартість товару.

 

Діти ми з вами подивилися сценку, про те як один пан об хитрив іншого, і взяв за свій товар ту саму ціну що і хотів. Бо він добре вміє перетворювати одні одиниці вимірювання в інші і додавати їх.

Сьогодні на уроці ми з вами повторимо перетворення одних одиниць вимірювання в інші і будемо виконувати з  ними дії додавання та віднімання.

 Подорож країною «Величин»

3. Ми з вами відправляємось в  «Тихе містечко»

І пограємо з вами в «гру – мовчанку» (заробляють 1 бал)

Напиши числа позначені три крапками.

1грн =… коп..

1 кг =… г

1 км = … м

1 ц = … кг

1 т = … ц

1м = … см

1 м = … дм

1 год = …хв.

1т = … кг

 І так з цією роботою справились, молодці. Поїхали далі.

4. Наступне містечко  «Місто новин»

Величина – це

Натуральні числа використовують не лише для лічби, а й для того, щоб охарактеризувати значення величин. Тобі вже відомі такі величини: маса, відстань, час, швидкість, міра кута, площа, об'єм. Є і багато інших величин. Деякі величини вимірюють за допомогою спеці­альних приладів: терезів (маса), годинника (час), спідо­метра (швидкість), транспортира (міра кута).

Масу вимірюють в кг, г., відстань в км, м, см, мм., час у год., хв..

Щоб порівнювати, додавати або віднімати значення величин, треба вміти перетворювати одні одиниці вимірювання на інші

Іноді значення величини записують з двома і навіть з трьома найменуваннями. Треба вміти записувати їх з одним най­менуванням:

5 грн 75 коп = 500+75 = 575 коп

1 год 20 хв = 60+20 = 80 хв

6см 5мм = 60+5 = 65мм

3 кг 200 г = 3000+200 = 3200г

Замість найменувань значень деяких часто вживаних величин іноді пишуть спеціальні знаки. Зокрема, градуси позначають кружком (°). Наприклад, 12° - це 12 градусів. Знаками    , €, $ позначають гривні, євро, американські до­лари. Наприклад: 900  - це 900 гривень; 400€- 400 євро; $350 - 350 американських доларів.

5. Поїхали далі. Наступне містечко «Книжне містечко»

У різні епохи користувалися різними одиницями мір.

В підручнику на стр. 167 записані одиниці вимірювання. З ними нас ознайоме….

Наприклад, до XX ст. українці міряли відстані ми­лями, верстами, сажнями, аршинами, а масу - пуда­ми, фунтами, лотами та ін. Співвідношення були такі:

1 миля = 7 верст,

1 верста = 500  сажнів,

1 сажень = 3 аршини,

1 аршин =16 вершків,

1 верста = 1 км,

1 пуд = 40 фунтів,

1 фунт =32 лоти,

1 лот = 3 золотники,

1 золотник = 96 часток,

1 пуд =16 кг.

 

Співвідношення між такими одиницями мір важко було запам'ятовувати

використовувати. До того ж, у різних країнах ці співвідношення були різні.

Набагато зручнішою виявилася метрична система мір, розроблена у Франції у XVIII ст. У нас її прийнято в 1918 р. Метрична система мір зручна тим, що в ній одні одиниці мір більші або менші від інших у 10,100 або 1 000 разів. І назви цих одиниць мір схожі, бо складаються з тих самих слів: дека, гекто, кіло, які означають: десять, сто, тисячу, і деци, санти, мілі - десята, сота, тисячна.

Але ці одиниці вимірювання були не зручні і тому появилася єдина метрична система мір, з якою ви знайомі – це км, кг, см, мм, дм та інші.

6. Поїхали до наступного містечка «Коментаторське містечко»

 Робота біля дошки, та в зошитах. (Заробляють 2 бали)

5 кг 300 г + 2 кг 850 г = … - 8150г

25 км 850м – 12 км 53 м = …-13797м

13 грн 30 коп + 9 грн 41 коп = …-14241коп

3 год 12 хв + 2 год 7 хв = …-319 хв.

7. Їдемо далі «Зимове містечко»

Самостійна робота

Мозковий штурм на 2 варіанта (гра - від простого до складного)

 ( робота оцінюється у 3 бали)

І варіант

ІІ варіант

25 дм +15 дм = …дм

14 кг + 29 кг =…кг

1кг 100 г + 1 кг 200г = …г

1м 50 см + 1 м 40 см =…см

13 м 28 см + 6 м 63 см = …см

24 кг 200 г + 13 кг 700 г = …г

137 грн. – 74 грн 55 коп = …коп

113 грн. – 56 грн 45 коп = …коп

 

Діти роблять взаємоперевірку – коментар. Два учня розв’язують самостійну роботу біля дошки. Все вірно – 3б,  три завдання – 2б, два завдання – 1б.

Відповіді

І варіант

ІІ варіант

40 дм

43 кг

2300 г

290 см

1991см

37900г

6245 коп

5655 коп

8. Наступне містечко «Трудове»

Задача

Зріст білої лелеки 1 м 16 см, зріст журавля на 20 см менший від зросту білої лелеки, а зріст страуса на 120 см більший від зросту журавля. Визначити зріст страуса.

1) 1м 16 см – 20 см = 96 см (зріст журавля)

2) 96 + 120 = 216 см = 2 м 16 см (зріст страуса)

Відповідь: 2 м 16 см

 

Розв’язуючи цю задачу ви не лише закріпили знання про залежність між одиницями довжин, а й дізналися про зріст таких красивих птахів.

Задача №924 стр.169 (додаткова) – якщо залишається час

16 год 20 хв – 8 год 40 хв = 980 хв – 520 хв = 460 хв = 7 год 40 хв

Відповідь: 7 год 40 хв.

 

9. Ідемо далі «Містечко знань»

А зараз перевіримо ті знання, які ви отримали на сьогоднішньому уроці.

Експрес контроль (за нього ви отримаєте 7 балів)

1 завдання – 2 бали

2 завдання – 2 бали

3 завдання – 3 бали.

 

10 Поїхали далі «Містечко завдань»

Домашнє завдання §20 № 915, 917 922, 925, 944

 

11. Поїхали далі «Рефлексіоне (підсумкове) містечко»

 На сьогоднішньому уроці ми з вами дуже плідно попрацювали і навчилися додавати та віднімати значення величин, а також повторили найуживаніші величини.

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку