Математична гра
Мета: формування в дітей таких якостей особистості, як самостійність, колективізм, уміння планувати свою роботу; мотивації до ефективної трудової і навчальної діяльності; підвищення інтересу до навчання; виховувати цілісну, творчу особистість; формувати пізнавальних інтерес дітей; розвивати логічне мислення, комунікативні здібності; формувати вміння застосовувати свої знання у нестандартних ситуаціях; виховувати культуру поведінки.
«Якщо запастися терпінням і проявити старання, то
посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи.
Навчання – корінь гіркий, так плід солодкий».
Леонардо да Вінчі
Обладнання: ноутбук, проєктор, роздаткові матеріали
Хід заходу
Слайд 1
Вступне слово учителя: Вітаю всіх у цій залі! З кожним своїм кроком дитина пізнає нове, невідоме для неї. І досягає успіху, якщо прикладе зусилля до відкриття цього нового. Сьогоднішня гра дасть нам можливість перевірити свої знання з математики, використати логіку для вирішення завдань.
Прошу відгадати чому назва гри звучить «Містер «Х»?
/відповіді дітей/
Правильно, невідоме в математиці позначається –х і ми його знаходимо, використовуючи наші знання.
Перед початком гри всі діти поділені на команди : Ромбики, Кульки, Квадратики. Кожна команда зайняла своє місце і приготувалася до випробувань.
Оцінювати змагання буде шановне журі у складі :
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Спочатку визначимо правила нашої гри
/діти вносять пропозиції, записуємо їх на аркуші, який прикріплено до дошки/
Ведучий: девіз нашого заходу бачимо на слайді /зачитуємо/
Слайд 2
Отже, все готово для гри, починаємо конкурсну програму
/зачитує слова Віктора Гюго зі слайду/
Історична довідка - Вікто́р-Марі́ Гюго́ — французький письменник, драматург, поет, публіцист, громадський діяч. Член Французької академії.
Ведучий:
Слайд 3
/переліковуємо конкурси та пояснюємо хід кожного/
Думаю, що всі зрозуміли хід конкурсної програми, отже, починаємо
Ведучий:
Кожній команді по черзі читаємо питання, за правильну відповідь команда отримує 5 балів. Якщо команда надала не правильну відповідь, то можливість дати правильну відповідь має наступна команда.
Ведучий:
На столах у кожної команди є піраміда чисел на аркуші паперу. Вам потрібно згуртуватися, розподілити зусилля та розставити числа 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 у кружечки так, щоб сума чисел на кожній стороні трикутника дорівнювала 20.
Свої відповіді оформлюють і передають для перевірки журі.
Ведучий :
А щоб члени журі і вболівальники не нудьгували, пропонуємо невеличку гру «Перетворити одну фігуру в іншу» /слайд 8/
У таблиці у верхньому рядку і у нижньому рядку записані слова, відповідаючи на питання, у пусті клітинки потрібно записати слово, змінивши у попередньому слові тільки одну букву.
Ведучий :
Капітани команд отримують завдання і повинні дати на них відповіді на 5 хвилин.
А щоб заповнити час, команди мають розгадати ребуси, за що отримують додаткові бали /завдання перед командами на аркушах/
Ведучий :
Потрібно розгадати невідоме слово у другому рядку, користуючись розстановкою цифр і записаним словом навпроти них. Кожній цифрі відповідає буква.
Слово записуємо і передаємо журі.
Ведучий :
Конкурсна програма закінчилася . Журі підсумовують бали, а ми з вами поділимося своїми враженнями від сьогоднішньої математичної гри, для цього у вас на столах є смайлики-наліпки, кожен член команди вибирає смайлик відповідно до свого настрою і прикріплює до листа з правилами гри /відповіді дітей/.
Виступ журі, нагородження
Заключне слово вчителя