Математична гра "Поле чудес"

Про матеріал
Гра розрахована для проведення тижня математики в школі. Мета гри: - сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; - підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку; - розвивати інтелектуальний рівень; - дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; - сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування; розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, упевненість у своїх силах;сприяти розвитку толерантних відношень під час гри: основне правило «Поважай думку іншого».
Перегляд файлу

http://artklara.files.wordpress.com/2009/09/531.png 

 

 

 

 

 

Математична гра

«поле чудес»

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична гра «поле чудес»

Мета:

  • сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів;
  • підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку;
  •  розвивати інтелектуальний рівень;
  • дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції;
  • сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування; розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, упевненість у своїх силах;сприяти розвитку толерантних відношень під час гри: основне правило «Поважай думку іншого».

Обладнання:

  1. мультимедійна презентація, ноутбук,
  2. Призи. 

 

Хід заняття

І.Вступна частина

1. Вітання

ВЕДУЧА: Доброго дня  всім присутнім. Раді вас бачити на нашому «Математичному полі чудес».

2. Оголошення теми, мети, правил гри

Правила гри:

Гра проходить в три раунди, в кожному із яких беруть участь 3 учасники. Ведучий пропонує завдання яке потрібно відгадати. Учасники гри крутять барабан. На барабані можуть випасти сектори з різними очками, які учасник отримує, якщо відгадає букву і є спеціальні сектори:

  • Приз — учасник гри може його забрати: або продовжити гру відмовившись від призу.
  • Плюс — учасник гри може відкрити будь – ку букву по рахунку (якщо буква зустрічаєтся декілька разів то відкриваются всі).
  • Шанс — учасник може подзвонити по телефону для для отримання відповіді або підказки.
  • →— набрані очки не пропадають, а хід переходить до іншого учасника
  • х2 набрані очки подвоюются, якщо правильно названа буква
  • за підряд вгадані три букви – дві шкатулки

ВЕДУЧА: Математика — надзвичайно важлива наука. Дорогі учні! Наша гра присвячена  відомим математикам, які зробили вагомий внесок у розвиток цієї цікавої науки та числам.

ІІ. Основна частина

ВЕДУЧА: Починаймо І тур. Прошу учасників крутити барабан.

Вам завдання

 

 

Завдання для першої трійки учасників

Видатний математик, чиє прізвище зашифровано на табло, народився у тернополі в останній день 1872 року. Саме він піднімав у Галичині небосхил математичної культури. І його по праву називають «основоположником математичної культури нашого народу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь:Володимир Левицький )

Перший учасник, називає букву.

ВЕДУЧА: Рекламна пауза

Математики жартують:

Вчителька пояснює дітям ділення. Написала на дошці "2:2" і запитує: 
- Діти, хто знає, що це означає? 
- Нічия! - підскакує з першої парти Женя.

ВЕДУЧА:   оплески нашому фіналісту

            Якщо хочете ви стати

           Просто мудрими людьми-

           Математику вивчайте

            І любіть її, як ми.

           А якщо вже появився

            В вас до неї інтерес,-

           То візьміть активну участь

            Ви у грі – поле чудес.

Завдання для другої трійки учасників

 

ВЕДУЧА: Запрошуємо до барабана учасників ІІ туру.

Куля-найдосконаліше вираження гармонії,гармонія ж-сутність богів. Тому Земля кругла. Хто є автором цих слів?

Його ім’я складається з 7 літер.

 

 

 

 

 

 

 

 (Відповідь:Піфагор)

ВЕДУЧА: Рекламна пауза

Наше життя - велике коло. Його радіус дорівнює щастю, діаметр - горю. На все можна дивитися з двох сторін хорди: ти живеш, знайшовши лише крихітний шматочок, але, якщо перевернеш - зрозумієш, що пізнав майже все. Не бійся все змінити!

Завдання для третьої  трійки учасників

 

ВЕДУЧА: . Вітаємо переможця ІІ туру «Поле чудес».  Призи другій трійці. Вітаємо  учасників ІІІ туру Прошу зайняти свої місця.

Назвіть прізвище одного з провідних українських математиків кінця ХІХ – початку ХХ століття. Його по праву вважають найбільшим арифметиком своєї епохи.

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь:Георгій Вороний)

ВЕДУЧА: Вітаємо переможця ІІІ туру. Призи третій трійці. А зараз рекламна пауза!

(Читає вірш) :

Є в математиці, діти,

Формула гарна одна,

Нікуди правди подіти:

Дуже важлива вона.

Якщо її пам’ятати-

Виручить завжди тебе:

Варто лише записати:

(а+в)(а-в)

Гра з глядачами

ВЕДУЧА. А зараз гра з глядачами.

І так – рік 1618. Маленьке голландське містечко БРЕД. Молодий французький солдат, що схожий на знаменитого ДАртаньяна, побачив біля деревяної з оголошенням тумби групу людей. Що написано на цьому плакаті ? – звернувся по-французьки. Один доброзичливий голландець, викладач фізики, медицини і математики Бекман перекладає йому, що це конкурс на розвязування математичних задач. Той , хто розвяже всі задачі, одержить титул кращого математика міста.  На слідуючий ранок молодий француз нерішуче постукав у двері Бекмана. Задачі були розв’язані всі до однієї. Це була сенсація , бо найкращі математики місяцями розв’язували такі завдання. Назвіть прізвище цього математика. Його ім’я складається із 6 літер

 

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь:Декарт)

ВЕДУЧА:  .(вітає переможця вручає приз довідник по математиці).

    А зараз – фінальна гра нашого “Поля чудес”. Запрошую учасників фіналу до барабана.

 

 

Фінал

Послухайте завдання: В галереї числових диковинок є число, яке зустрічається в самій назві збірника чарівних арабських казок. Це свого роду диво, яке змогло б вразити казкового султана не менше багатьох інших див Сходу, якби він здібний був цікавитись арифметичними диковинками.

Це число 1001.

Назву якого літературного персонажу носить число 1001.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь:ШЕХЕРЕЗАДА)

Супергра

   ВЕДУЧА:   Вітаємо переможця фіналу. Пропоную вам супер – гру. Нагадую, що супер – приз нашої довідник з математики, шоколадка,  відмінна оцінка з математики. Слухайте завдання. Хто із геніальних російських математиків є автором ТАКИХ СЛІВ  слів:

“... Все в природі підлягає вимірювання, все може бути пораховано”. Його прізвище  складається з 12 літер. Дозволяється відкрити чотири букви. На обміркування дається 1 хвилина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь:Лобачевский )

ІІІ. Підведення підсумків гри «Поле чудес»

  1. Привітання переможця
  2. Вручення призів

Ведучий нагадує про те, як багато цікавого й нового учні дізналися з історії математики. Дякує всім учасникам гри за активність і висловлює сподівання, що зустріч була цікавою.

 

1

 

docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку