14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Творчий звіт вчителя математики та інформатики

Про матеріал
Звіт роботи вчителя математики та інформатики Луковецького НВК для атестації.
Перегляд файлу

Творчий звіт вчителя математики

Косован Надії Віорелівни

 

 

Головною метою освіти є створення людини,

здатної робити нове, а не повторювати те,

що вже зроблено прийдешніми поколіннями.

Жан Піаже

Головною в діяльності вчителя є проблема зробити навчання цікавим: для учня це означає посильним і успішно-результативним, для вчителя — радісним.

Для багатьох учнів визначальним чинником вивчення математики та інформатики, як це зазначає Г. Ф. Федорець , є її загальновизнана роль у житті та інших науках. Але є учні, які на уроці перестають слухати або, навпаки, тільки роблять вигляд, що слухають, але не чують, якщо новий матеріал їх не зацікавив з самого початку. Аби запобігти байдужості на уроці, появу нового матеріалу потрібно підпорядковувати природній допитливості школяра: новий факт не виникає з «нічого»; разом з дітьми потрібно з'ясувати можливості його застосування, а форму організації навчання обирати оптимальною. Отже, завдання, яке постає перед учителем,- збудити здібності своїх учнів, виховати в них сміливість думки і впевненість у тому, що вони розв'яжуть кожну задачу, в тому числі й творчого характеру. Втілення у життя цього завдання є неможливим без особистого захоплення справою, без наявності педагогічного такту і таланту, без умілого вибору форм, методів, прийомів та засобів навчання.

Адже інтерес до діяльності має спеціальну здатність підвищувати працездатність, включаючи увагу. Підтримання бажання вчитися вимагає зміни способів і форм сприйняття нового, створення різних ситуацій для застосування вивченого. Виховання ж інтересу передбачає реалізацію багатьох методичних прийомів, пошук і застосування різних технологій навчання, а головне - невтомну вчительську працю, самовдосконалення і самоосвіту.

Готуючись до уроків, учитель повинен дотримуватися таких правил:

- Урок має бути продуманим до дрібниць, щоб його етапи логічно випливали один з одного, а учні розуміли, чому, що і за чим вони роблять на занятті.

- Корисно діяти за принципом «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Усе, що вчитель говорить, бажано втілювати в зримі образи. Наочність має бути динамічною, щоб показати невидиме: хід міркувань, зв'язок між поняттями.

- Учнів потрібно ретельно готувати до усвідомлення теми уроку, а не записувати її наперед.

- На уроці повинно бути цікаво. Адже без емоцій, без переживань розумне напружується. Зацікавленість виникає там, де вчителю вдається захопити дітей своєю емоційністю.

На уроках, спрямованих на розвиток творчого мислення сучасні педагоги орієнтують навчальну діяльність на стимулювання творчої активності, яка здійснюється на основі використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Сучасні засоби навчання мають суттєві переваги перед тими, що застосовувались раніше, оскільки розвиток технологій забезпечує нині можливість динамічного управління навчальним процесом.

Таким чином можна стверджувати, що в сучасному інформаційному середовищі існують певні умови творчого процесу, які проявляються тоді, коли педагог ставить перед тими, хто навчається, творчі завдання. Отже, ефективний вчитель – це великий майстер мотивації. Зусилля такого майстра додаються до зусиль мотивованого учня, що обов’язково дає високі результати.

Л.Д. Ушинський зазначав, що

«педагог… має подбати про те, щоб якомога більше

органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів

і навіть, якщо можливо, нюх і смак узяли участь

в акті запам’ятовування… За такого дружнього сприяння

всіх органів у акті засвоєння ви переможете

навіть найлінивішу пам'ять»

Реалізую самоосвіту шляхом вивчення теми : «Розиток пізнавальної активності та методи організації самостійної роботи на уроках математики», напрацюваннями додаткових матеріалів до уроків, розробкою презентацій, використанням мультимедійного підручника з математики, тестових технологій.

Під час навчання в І семестрі було проведено багато уроків з використанням ІТ.

Також було проведено відкритий інтегрований урок з геометрії та інформатики у 7 класі на тему: «Розв’язування задач на подібність трикутників» , під час якого було реалізовано міжпредметні зв’язки не лише математик-інформатики, а ще й історії, літератури, фізики, вказано на можливості застосування подібності в життя людини через розв’язання конкретних практичних задач. Було використано мультимедійну презентацію PowerPoint, тестову роботу у середовищі easyQuіzzi, також учні працювали з малюнками до задач у середовищі Paint. Учні працювали за індивідуальними робочими ПК. Серед обладнання був і проектор з ноутбуком.

Окрім реалізацій ІТ на уроках математики, було створено безліч роздаткового матеріалу до уроків, папки з довідковими таблицями та практичними роботами. Створено картки для індивідуального оцінювання під час ігрових форм роботи, математичне лото для перевірки знань, підібрано математичні та графічні диктанти для актуалізації та оцінювання знань учнів.

Відвідала семінар вчителів-математиків на базі Кострижівської ЗОШ, де ознайомилась з новими методами та прийомами навчання. Зокрема щодо реалізації міжпредметних зв’язків математики з інформатики.

Також брала участь у семінарі з інформатики на базі Годинівського НВК

Під час підготовки до уроків користуюсь науково-методичною літературою, періодичними виданнями (такими як «Математика в школах України», «Математика. Конкурси, ігри, олімпіади»), мережею інтернет.

Використовую на уроках схвалені Міністерством освіти і науки України Робочі та комплексні зошити з математики, алгебри, геометрії та інформатики.

 Під час першого семестру мої учні прийняли участь у першому шкільному турі математичної олімпіади, взяли участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». Допомагали у підготовці додаткової інформації до уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Успішність учнів з математики (алгебри та геометрії) та інформатики

 

 

 

 

Мої досягнення:

п/п

 

Участь

 

 

Результати

1.

2015/2016

Районний етап конкурсу науково-дослідницьких робіт з математики – Скуляк Олена

 

І місце

2.

Обласний етап конкурсу науково-дослідницьких робіт – Скуляк Олена

 

участь

 

 

1.

2.

2018/2019

Космічні фантазії – Буздуган Матвій

Районний етап учнівської олімпіади з інформаційних технологій – Топольницька Северина

 

І місце

І результат

 

 

 

 

doc
Додано
6 травня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку