Матеріал можна використати у позакласній роботі з математики для учнів 5-х класів з метою сприяти виникненню зацікавленості у учнів до вивчення математики. За допомогою гри діти вчаться долати різні перешкоди, працювати в групі, а різнорівневі задачі: репродуктивні, особливої складності, на кмітливість, математичну логіку тощо дозволяють перевірити знання учнів відповідно до їхнього рівня підготовки та сформувати інтелектуальну компетентність.
Гра « Щасливий випадок»
Мета: Сприяти виникненню зацікавленості у учнів до вивчення математики; перевірити вміння використовувати набуті знання в нестандартній ситуації.
Правила: для проведення гри утворюють дві команди по 5- 6 учнів. Двоє учнів яких вчитель готує завчасно виконують роль ведучого і його помічника. Решта учнів болільники однієї чи іншої команди.
Ведучий читає завдання для обох команд і оголошує кількість балів,що присуджується за правильне його розв’язання.
За підказки з боку болільників знімаються бали з тієї команди, болільники якої зробили цю підказку. Підрахунок балів веде помічник ведучого. Перемагає та команда, яка набрала більшу кількість балів.
Завдання для змагання
І гейм. «Хто Більше?»
Питання для першої команди
Питання для другої команди.
1.Найменше натуральне число.
2. Чому дорівнює об’єм куба з ребром 3 см?
3. Що більше 1м чи 1м ?
4. Знаки для написання чисел.
5. Склади вираз для обчислення площі прямокутної ділянки, довжина якої
28 м, а ширина х м.
6. Яку частину доби становить одна година?
7. Чи можна за формулою площі прямокутника знайти площу квадрата?
8. Назви найбільше чотиризначне число.
9. Що таке кратне?
10. Яке число називають спільним дільником?
11. Що називають відношенням?
12. Основна властивість пропорції.
13. Які величини називають обернено пропорційними?
14. Яку фігуру називають колом.
ІІ гейм
Завдання командам задає ведучий. Команди по черзі відповідають. Якщо члени команди не знають відповідь, то відповідають болільники.
Питання до першої команди
сірники так , щоб значення дробів в обох випадках було натуральним числом.
Питання до другої команди
ІІІ гейм «Ти мені-я тобі»
Одне завдання на кмітливість задають команди одна одній.
ІV гейм «Кращий малюнок»
До дошки виходять по-одному із членів команди. Їм пропонують намалювти тварину за допомогою геометричних фігур і математичних знаків.
V гейм «Цікаві задачі.»
І команда
ІІ команда
Оцінювання результатів учасників гри.
І гейм – 1 бал за правильну відповідь на питання.
ІІ гейм – перше питання 2 бали, наступні – 1бал
ІІІ гейм – питання і відповіді по два бала, тобто кожна команда може набрати 4 бали.
IV гейм – 2 бала
V гейм - за правильно розв’язану задачу 2 бала.