Математична гра " Щасливий випадок" для учнів 5-х класів

Про матеріал

Матеріал можна використати у позакласній роботі з математики для учнів 5-х класів з метою сприяти виникненню зацікавленості у учнів до вивчення математики. За допомогою гри діти вчаться долати різні перешкоди, працювати в групі, а різнорівневі задачі: репродуктивні, особливої складності, на кмітливість, математичну логіку тощо дозволяють перевірити знання учнів відповідно до їхнього рівня підготовки та сформувати інтелектуальну компетентність.

Перегляд файлу

Гра « Щасливий випадок»

Мета: Сприяти виникненню зацікавленості у учнів до вивчення математики; перевірити вміння використовувати набуті знання в нестандартній ситуації.

Правила: для проведення гри утворюють дві команди по 5- 6 учнів. Двоє учнів яких вчитель готує завчасно виконують роль ведучого і його помічника. Решта учнів болільники однієї чи іншої команди.

Ведучий читає завдання для обох команд і оголошує кількість балів,що  присуджується за правильне його розвязання.

За підказки з боку болільників знімаються бали з тієї команди, болільники якої зробили цю підказку. Підрахунок балів веде помічник ведучого. Перемагає та команда, яка набрала більшу кількість балів.

Завдання для змагання

І гейм. «Хто Більше?»

Питання для першої команди

  1. Рівність, що містить невідоме.
  2. Сума кількох рівних між собою доданків.
  3. Чи може прямокутний трикутник бути рівностороннім?
  4. Сума кутів трикутника.
  5. Який із знаків, що застосовується в математиці, потрібно поставити між числами 4 і 5, щоб отримати число, більше 0 і менше 1?
  6. Яке число без остачі ділиться на всі числа ?
  7. Найбільше натуральне число.
  8. Що таке дільник?
  9. Що називають спільним кратним.
  10. Що таке пропорція?
  11. Основна властивість відношення.
  12.  Які величини називають прямо пропорційними.
  13. Радіус кола це?
  14. Круг.

 

 

 

Питання для другої команди.

       1.Найменше натуральне число.

       2. Чому дорівнює обєм куба з ребром 3 см?

       3. Що більше 1м чи 1м ?

      4. Знаки для написання чисел.

      5. Склади вираз для обчислення площі прямокутної ділянки, довжина якої 

           28 м, а ширина х м.                                                              

      6. Яку частину доби становить одна година?

      7. Чи можна за формулою площі прямокутника знайти площу квадрата?

      8. Назви найбільше чотиризначне число.

      9. Що таке кратне?

     10. Яке число називають спільним дільником?

     11. Що називають відношенням?

     12. Основна властивість пропорції.

     13. Які величини називають обернено пропорційними?

     14. Яку фігуру називають колом.

 

ІІ гейм

       Завдання командам задає ведучий. Команди по черзі відповідають. Якщо члени команди не знають відповідь, то відповідають болільники.

                               Питання до першої команди

  1. Скільки трикутників зображено на малюнку?

 

 

 

 

  1. Наведіть приклади обернено пропорційних величин.
  2. Дріб складено із сірників. Перекласти спочатку один, а потім два

    сірники так , щоб значення дробів в обох випадках було натуральним числом.         

                     Питання до другої команди

  1. Скільки квадратів на малюнку?

 

 

 

 

 

  1. Наведіть приклади прямо пропорційних величин.
  2. У кожному рядку перекладіть по одному сірнику, щоб рівності  стали правильними: XIII : II=IV, V:III=III

 

ІІІ гейм «Ти мені-я тобі»

 Одне завдання на кмітливість задають команди одна одній.

ІV гейм «Кращий малюнок»

До дошки виходять по-одному із членів команди. Їм пропонують намалювти тварину за допомогою геометричних фігур і математичних знаків.

 V гейм «Цікаві задачі.»

І команда

  1. Мишці до дірки 20 кроків, кішці до  мишки пять  стрибків. Доки кішка робить один стрибок, мишка робить три кроки, а один стрибок кішки дорівнює десяти крокам мишки. Чи дожине кішка мишку?
  2. У одного старця запитали,  скільки йому років. Він відповів, що йому 100 років і декілька місяців, але днів народжень у нього було всього 25. Як це може бути?

ІІ команда

  1. Є дві сковороди. На кожній з них можна підсмажити один млинець. Кожний бік млинця смажиться  1хв. Треба підсмажити три млинця з обох боків. За який найменший час це можна зробити.
  2. Як можна одним мішком пшениці, змоловши її, наповнити два мішки, які такі  же великі, як і мішок в якому знаходиться пшениця.

 

Оцінювання результатів учасників гри.

І гейм – 1 бал за правильну відповідь на питання.

ІІ гейм – перше питання 2 бали, наступні – 1бал

ІІІ гейм – питання і відповіді по два бала, тобто кожна команда може набрати 4 бали.

IV гейм – 2 бала

V гейм - за правильно розвязану задачу 2 бала. 

doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку