В Грі "Що?Де?Коли?" міститься матеріал, підібраний з метою розвивати творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; заохочувати до читання додаткової літератури; виховувати культуру мовлення; розвивати логічне мислення, кмітливість.
Тема: Що? Де? Коли?
Мета: розвивати творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; заохочувати до читання додаткової літератури; виховувати культуру мовлення; розвивати логічне мислення, кмітливість.
Хід заходу.
1 учень: А для чого мені потрібна математика? Я нею в житті не збираюся користуватися.
2 учень: Якщо ви не їсте борошна в чистому вигляді це не означає, що ви його не вживаєте в інших продуктах, адже всі їдять хліб. Ось так і з математикою. Математика є в природі, а точніше сказати, що математики не було, якщо б не було природи. Математику вигадали не люди, вони лише вивчили деякі закономірності довкілля і сказали «Нехай це буде математика!». Математика дає досвід подій реального життя виразити різними формулами, на підставі яких майбутніми подіями можна управляти і їх передбачати.
3 учень: Математика – одна з найкращих систем для тренування навичок мислення. Дійсно інтернет дасть відповіді на дуже багато питань, але інтернету потрібно вміти поставити питання. По-друге інтернет не завжди є під рукою. Інтернет – це твоє знаряддя, а не твій господар, ти маєш бути розумніший, а для цього в тебе повинні бути відповідні знання і навички мислення. Математика цьому найкраще сприяє.
4 учень: Хтось вважає математику нудною, хтось – нецікавою, але в цій науці вирують справжні пристрасті! І сьогодні про деякі з них ми дізнаємося.
1. Це число стало відомим завдяки відомій пошуковій системі Google.
Як записується дане число?
(Одиниця з 100 нулями). (Інформатика)
2. Давні римляни, безперечно, були розумним, математично освіченим народом, та про одне число вони забули.
Яке число не можна написати римськими цифрами? (Число 0) (Історія).
3. У 1997 році під час некоректного вводу даних стався збій програми «Smart Ship», що вивело з ладу всі прилади на борту військового корабля США
«Йорктаун». Яку математичну помилку було допущено? (Ділення на 0) (Інформатика).
4. Ці природні кристали мають форму куба і є в кожного дома. (Сіль) (Трудове навчання)
5. Це геометрична фігура була улюбленою серед англійських джентльменів: (Циліндр) (Англійська мова).
6. Напишіть знак «=». Перед вами китайський ієрогліф, який читається «ер». А що він означає? (Два) (Українська мова).
7. В багатьох країнах є пам’ятники людям, тваринам і навіть числам. Якій величині присвячений пам’ятник в Будапешті? (Нульовому кілометру). (Географія).
8. Хто з відомих математиків стародавньої Греції був переможцем з боротьби на олімпійських іграх? (Піфагор), (Фізвиховання).
9. Скільки видів риб у Мертвому морі? (Жодного) (Біологія)
10. Скільки ж подвигів здійснив Геракл? (12) (Світова література)
11. Те що знаходиться в чарівній скрині використовують в своїй роботі швачки, а також це відоме явище природи, яке лякає і зачаровує. (Блискавка) (Трудове навчання)
12. Скільки кубічних сантиметрів в 1 літрі? (1000) (Фізика).
13. На яких спорудах в Давній Греції можна було побачити надпис: «Тут живуть мертві і говорять німі». (Бібліотека) (Бібліотекар).
14. Задача Миколи Носова, відомого дитячого письменника.
До вітряка привезли 450 мішків зерна, в кожному мішкові 80 кілограмів. З шести кілограмів зерна отримують п’ять кілограмів борошна. Скільки потрібно машин для перевезення всього борошна, якщо кожна машина може перевезти 3 тони борошна. (10 машин) (Світова література).
15. Відомий письменник Лев Толстой зробив порівняння, використавши математичне поняття. «Людина – це дріб. Чисельник – це чесноти людини. Збільшити свій чисельник людина не може, але кожен може зменшити свій знаменник. Що, на думку Толстого, є знаменником такого дробу? (Думка самого себе) (Психолог).
16. Нещодавно я дізналася, що музика і математика тісно пов’язані. Основи музики заклав давньогрецький математик Піфагор. Він розділив струну на 3, 4, 5 рівних частин. При цьому він отримував різної висоти звуки. Піфагор розташував їх звуковими сходинками. У нього вийшло, що в середині однієї октави між її верхнім і нижнім звуком поміститься 8 сходинок. За 1 хвилину назвіть ці сходинки. (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі, до), (Музика).
17. Про те, що знаходиться в чарівній скрині, говорили, що все боїться часу, а чого боїться час. (Пірамід) (Історія).
18. Відстань між двома містами дорівнює 280 км. Яка відстань між цими містами на карті, масштаб якої 1:4000000. (7 см) (Географія).
19. Одне із сузір’їв Південної півкулі має таку саму назву, що й предмет, який знаходиться в скрині. Він буває круговим, пропорційним, еліптичним. Користуючись тільки ним, можна виконати багато геометричних побудов, у тому числі одну з найдавніших і найдосконаліших геометричних фігур. Що знаходиться в чарівній скрині? (Циркуль) (Математика).
20. Усім вам відома казка Корнія Чуковського «Лікар Айболит». Відомо, що цей лікар лікував у Африці казкових тварин.
Усі вони, крім двох, червоні слони.
Усі, крім двох, балакучі леви. Решта – смугасті бегемоти. Скільки тварин лікував Айболит? (Три) (Лікар).