Математична гра "Що?Де?Коли?"

Про матеріал

В Грі "Що?Де?Коли?" міститься матеріал, підібраний з метою розвивати творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; заохочувати до читання додаткової літератури; виховувати культуру мовлення; розвивати логічне мислення, кмітливість.

Перегляд файлу

Тема: Що? Де? Коли?

Мета:  розвивати творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; заохочувати до читання додаткової літератури; виховувати культуру мовлення; розвивати логічне мислення, кмітливість.

Хід заходу.

  1. Орг. момент.
  2. Вступне слово вчителя.
  3. Виступи учнів.

1 учень: А для чого мені потрібна математика? Я нею в житті не збираюся користуватися.

2 учень: Якщо ви не їсте борошна в чистому вигляді це не означає, що  ви його не вживаєте в інших продуктах, адже всі їдять хліб. Ось так і з математикою. Математика є в природі, а точніше сказати, що математики не було, якщо б не було природи. Математику вигадали не люди, вони лише вивчили деякі закономірності довкілля і сказали «Нехай це буде математика!». Математика дає досвід подій реального життя виразити різними формулами, на підставі яких майбутніми подіями можна управляти і їх передбачати.

3 учень: Математика – одна з найкращих систем для тренування навичок мислення. Дійсно інтернет  дасть відповіді на дуже багато питань, але інтернету потрібно вміти поставити питання. По-друге інтернет не завжди є під рукою. Інтернет – це твоє знаряддя, а не твій господар, ти маєш бути розумніший, а для цього в тебе повинні бути відповідні знання і навички мислення. Математика цьому найкраще сприяє.

4 учень: Хтось вважає математику нудною, хтось – нецікавою, але в цій науці вирують справжні пристрасті! І сьогодні про деякі з них ми дізнаємося.

  1. Завдання від вчителів.

1. Це число стало відомим завдяки відомій пошуковій системі Google.

Як записується дане число?

(Одиниця з 100 нулями). (Інформатика)

2. Давні римляни, безперечно, були розумним, математично освіченим народом, та про одне число вони забули.

Яке число не можна написати римськими цифрами? (Число 0) (Історія).

3. У 1997 році під час некоректного вводу даних стався збій програми «Smart Ship», що вивело з ладу всі прилади на борту військового корабля США

«Йорктаун». Яку математичну помилку було допущено? (Ділення на 0) (Інформатика).

4. Ці природні кристали мають форму куба і є в кожного дома. (Сіль) (Трудове навчання)

5. Це геометрична фігура була улюбленою серед англійських джентльменів: (Циліндр) (Англійська мова).

6. Напишіть знак «=». Перед вами китайський ієрогліф, який читається «ер». А що він означає? (Два) (Українська мова).

7. В багатьох країнах  є пам’ятники людям, тваринам і навіть числам. Якій величині присвячений пам’ятник в Будапешті? (Нульовому кілометру). (Географія).

8. Хто з відомих математиків стародавньої Греції був переможцем з боротьби на олімпійських іграх? (Піфагор), (Фізвиховання).

9. Скільки видів риб у Мертвому морі? (Жодного) (Біологія)

10.  Скільки ж подвигів здійснив Геракл? (12) (Світова література)

11. Те що знаходиться в чарівній скрині використовують в своїй роботі швачки, а також це відоме явище природи, яке лякає і зачаровує. (Блискавка) (Трудове навчання)

12. Скільки кубічних сантиметрів в 1 літрі? (1000) (Фізика).

13. На яких спорудах в Давній Греції можна було побачити надпис: «Тут живуть мертві і говорять німі». (Бібліотека)  (Бібліотекар).

14. Задача Миколи Носова, відомого дитячого письменника.

 До вітряка привезли 450 мішків зерна, в кожному мішкові 80 кілограмів. З шести кілограмів зерна отримують п’ять кілограмів борошна. Скільки потрібно машин для перевезення всього борошна, якщо кожна машина може перевезти 3 тони борошна. (10 машин) (Світова література).

15. Відомий письменник Лев Толстой зробив порівняння, використавши математичне поняття. «Людина – це дріб. Чисельник – це чесноти людини. Збільшити свій чисельник людина не може, але кожен може  зменшити свій знаменник. Що, на думку Толстого, є знаменником такого дробу? (Думка самого себе) (Психолог).

16. Нещодавно я дізналася, що музика і математика тісно пов’язані. Основи музики заклав давньогрецький математик Піфагор. Він розділив струну на 3, 4, 5 рівних частин. При цьому він отримував різної висоти звуки. Піфагор розташував їх звуковими сходинками. У нього вийшло, що в середині однієї октави між її верхнім і нижнім звуком поміститься 8 сходинок. За 1 хвилину назвіть ці сходинки. (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі, до), (Музика).

17. Про те, що знаходиться в чарівній скрині, говорили, що все боїться часу, а чого боїться час. (Пірамід) (Історія).

18. Відстань між двома містами дорівнює 280 км. Яка відстань між цими містами на карті, масштаб якої 1:4000000. (7 см) (Географія).

19. Одне із сузір’їв Південної півкулі має таку саму назву, що й предмет, який знаходиться в скрині. Він буває круговим, пропорційним, еліптичним. Користуючись тільки ним, можна виконати багато геометричних побудов, у тому числі одну з найдавніших і найдосконаліших геометричних фігур. Що знаходиться в чарівній скрині? (Циркуль) (Математика).

20. Усім вам відома казка Корнія Чуковського «Лікар Айболит». Відомо, що цей лікар лікував у Африці казкових тварин.

Усі вони, крім двох, червоні слони.

Усі, крім двох, балакучі леви. Решта – смугасті бегемоти. Скільки тварин лікував Айболит? (Три) (Лікар).

  1. Гра супроводжується музичними паузами. (Виступ учнів).
  2. Гра з вболівальниками. (Додаток).
  3. Підсумок .

 

 

docx
Додав(-ла)
Прищак Лілія
Пов’язані теми
Алгебра, Позакласні заходи
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку