Урок
З математики в 5 класі
«Додавання , віднімання дробів з однаковими знаменниками»
Мета: формування навиків практичного застосування правил додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками при розв’язуванні прикладів, рівнянь і задач.
Задачі:
Обладнання: Таблиця: «Математичне ралі », «Замки» і набір ключів до них, мозаїка – машина на кожну групу, карки з прикладами, квіти з задачами і рівняннями, фінішна стрічка – ланка прикладів, картки для рефлексії, дорожні знаки з правилами.
Тип уроку: дидактична гра «Математичне ралі».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок «Математичне ралі». Що означає слово ралі?
Ралі – це авто- або мотоперегони на спеціальних спортивних машинах. Або багатоденне ралі.
А що означає математичне ралі?
Рішення завдань на швидкість.
Девіз нашого уроку: Швидко але безпечно!
Швидко – розв’язувати приклади на додавання і віднімання дробів.
Головне правило безпеки в автоперегонах це дотримання правил
ІІ Актуалізація опорних знань
1) Повторення теоретичного матеріалу:
Під час математичного ралі найчастіше будуть застосовуватися наступні правила :
2) Усна лічба.
Клас розбиваться на 2 команди по 4 учні. Кожна команда – це екіпаж машини, капітан – водій.
Де стоять машини до перегонів? (в гаражі), як відкрити гараж? (ключем) Для цього потрібно порахувати, який ключ відкриває який замок, і вставити свій ключ в замкову щілину.
Усні завдання на ключах (Вчитель перевіряє )
100-80 : 4 • 14 - 67 |
67-23 : 11 • 25 - 97 |
15• 6 : 18 • 19 -92 |
60-11 : 7 • 15 - 102 |
28+32 : 12 • 17 + 25 |
90-34 : 14 • 13 + 68 |
62 – 27 : 7 • 19 +15 |
95 -37 : 29 +90 +18 |
100-8 : 2 - 45 • 47 |
83-39 : 4 • 7 - 30 |
94- 19 : 25 • 15 + 2 |
47+25 : 18 • 12 - 1 |
Ми відкрили замки, в гаражі 2 машини, зараз ви зберете математичну мозаїку на партах і у кожної команди з’явиться власна машина.
ІІІ. Основна частина.
Діти в зошитах розв’язують завдання за правильну відповідь отримують пазл.
№ з/п |
Команда 1 |
Команда 2 |
1 |
Виконайте дії :
|
Виконайте дії : 1)
|
2 |
Виконайте дії :
|
Виконайте дії :
|
3 |
Виконайте дії :
|
Виконайте дії :
|
4 |
Порівняйте числа : 1) 2) і 1
|
Порівняйте числа : 1) 2) і 1 |
5 |
Задача: За перший день бригада робітників відремонтувала дороги, а за другий - дороги. Яку частину дороги було відремонтовано за два дні? |
Задача: Першого дня туристи пройшли всього шляху, а другого - шляху. Яку частину шляху пройшли туристи за два дні? |
6 |
Розв’яжіть рівняння :
|
Розв’яжіть рівняння :
|
Якщо ви правильно розв’яжете приклади, то у вас вийде машина, на який ми і розпочнемо перегони.
2) Робота з картками:
А) Перший етап гонки – гонка по пересіченій місцевості, потрібно за 3 хвилини розв’язати 10 прикладів по карточці. (За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал. Максимальна кількість балів - 10)
Учитель дає команду: «На старт!»
Б) на картках самоперевірка за ключем. Виставлення балів.
Несподівано під капотом роздається хруст. Щось задимилося? Машина зламалася. Щоб її полагодити знайдіть помилки в прикладах на дошці.
(підбірка завдань за темою).
4) Фізкультхвилинка
Виконання танцювальних рухів під музику «Чёрный бумер».
5) Робота біля дошки (в зошитах):
Ми втомилися ремонтувати машину і вирішили зробити привал. Зупинилися на полянці, де росте багато квітів і захотіли зробити букет. Але щоб зірвати квітку потрібно виконати завдання.
Задача 1.
Першого дня було використано т палива, а за другий – на т більше, ніж першого. Скільки тонн палива було використано за два дні?
Задача 2.
За перший день було прокладено км дороги, а за другий – на км більше, ніж за перший. Скільки кілометрів дороги було прокладено за два дні?
Рівняння 1: .
Рівняння 2: .
6) Усні обчислення по рядах:
Машини готові? Екіпажі готові?
Виходимо на фінішну пряму. Я даю кожному ряду по дві стрічки, ви заповнюєте пусті віконця і тоді перетинаєте фінішну пряму.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Підведення підсумків. Рефлексія .
Я бачу, ви навчилися швидко додавати і віднімати дроби. Які завдання виконувалися легко? Які складніше? Що сподобалося?
За роботу на уроці, за участь в ралі я видаю вам права. Запишіть в них свої імя і прізвище.
Знизу три відривних карточки, зелений – я працював на високому рівні, у мене все вийшло, якщо ви так думаєте, відірвіть червоний і жовтий квадрати.
Жовтий – на достатньому рівні, в мене вийшло повільніше ніж у інших. Якщо ви згодні, то відривайте зелений і красний квадратики.
Якщо вам на уроці було складно і нецікаво, то відірвіть зелений і жовтий квадратики. На ваших правах залишається красний квадратик – середній рівень.
Зараз ви водії з правами, знаєте як багато уваги потрібно за рулем, тому не будете порушувати правила дорожнього руху
VI. Домашнє завдання (На згадку про наш урок лист розмальовка)
Повторити п.24 с.176 Впр. № 727, № 751