Математична гра з математики 5 клас "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Урок З математики в 5 класі «Додавання , віднімання дробів з однаковими знаменниками» Мета: формування навиків практичного застосування правил додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками при розв’язуванні прикладів, рівнянь і задач. Задачі: 1. Актуалізувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, актуалізувати способи розв’язування рівнянь і задач. Формувати навички практичного застосування правил. Розвивати психофізіологічні процеси увагу, пам'ять і розумові операції: аналіз, порівняння, зіставлення, узагальнення. 2. Продовжити виховання соціальної компетенції, компетенції особистісного самовдосконалення. Виховувати почуття краси і досконалості за допомогою наочності на уроці. Обладнання: Таблиця: «Математичне ралі », «Замки» і набір ключів до них, мозаїка – машина на кожну групу, карки з прикладами, квіти з задачами і рівняннями, фінішна стрічка – ланка прикладів, картки для рефлексії, дорожні знаки з правилами. Тип уроку: дидактична гра «Математичне ралі».
Перегляд файлу

Урок

З математики в 5 класі

«Додавання , віднімання дробів з однаковими знаменниками»

 

Мета: формування навиків практичного застосування правил додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками при розв’язуванні прикладів, рівнянь і задач.

Задачі:

  1. Актуалізувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, актуалізувати способи  розв’язування рівнянь і задач. Формувати навички практичного застосування правил. Розвивати психофізіологічні процеси увагу, пам'ять і  розумові операції: аналіз, порівняння, зіставлення, узагальнення.
  2. Продовжити виховання соціальної компетенції, компетенції особистісного самовдосконалення. Виховувати почуття краси і досконалості за допомогою наочності на уроці.

Обладнання: Таблиця: «Математичне ралі », «Замки» і набір ключів  до них, мозаїка – машина на кожну групу, карки з прикладами, квіти з задачами і рівняннями, фінішна стрічка – ланка прикладів, картки для рефлексії, дорожні знаки з правилами.

 

Тип уроку: дидактична гра «Математичне ралі».

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок «Математичне ралі». Що означає слово ралі?

Ралі – це авто- або мотоперегони на спеціальних спортивних машинах. Або багатоденне ралі.

А що означає математичне ралі?

Рішення завдань на швидкість.

 

Девіз нашого уроку: Швидко але безпечно!

 Швидко – розв’язувати приклади на додавання і віднімання дробів.

Головне правило безпеки в автоперегонах це дотримання правил

 

ІІ Актуалізація опорних знань

1) Повторення теоретичного матеріалу:

Під час математичного ралі найчастіше будуть застосовуватися наступні  правила :

  1. При додаванні дробів з однаковими знаменниками чисельники додаються, знаменник залишають той же.
  2. При відніманні дробів з однаковими знаменниками із чисельника зменшуваного віднімають чисельник від’ємника, а знаменник залишають той же.

 

 2) Усна лічба.

Клас  розбиваться на 2 команди по 4 учні. Кожна команда – це  екіпаж машини, капітан – водій.

Де стоять машини до перегонів? (в гаражі), як відкрити гараж? (ключем) Для цього потрібно порахувати, який ключ відкриває який замок, і вставити свій ключ в замкову щілину.

Усні завдання на ключах     (Вчитель перевіряє )

100-80

: 4

• 14

- 67

67-23

: 11

• 25

- 97

15• 6

: 18

• 19

-92

60-11

: 7

• 15

- 102

28+32

: 12

• 17

+ 25

90-34

: 14

• 13

+ 68

62 – 27

: 7

• 19

+15

95 -37

: 29

+90

+18

100-8

: 2

- 45

• 47

83-39

: 4

• 7

- 30

94- 19

: 25

• 15

+ 2

47+25

: 18

• 12

- 1

 Ми відкрили замки, в гаражі 2 машини, зараз ви зберете математичну мозаїку на партах і у кожної команди зявиться   власна машина.


ІІІ. Основна частина.

  1. Математичні пазли:

Діти в зошитах розв’язують завдання за правильну відповідь отримують пазл.

№ з/п

Команда 1

Команда 2

1

 Виконайте дії :

  1.  

 

 

 

Виконайте дії :

1)


 

 

2

 Виконайте дії :

          

 Виконайте дії :

 

3

Виконайте дії :

Виконайте дії :

 

4

 Порівняйте числа :

1)

2) і 1

 

Порівняйте числа :

1)

2) і 1

5

Задача:

За перший день бригада робітників відремонтувала дороги, а за другий - дороги. Яку частину дороги було відремонтовано за два дні?

Задача:

Першого дня туристи пройшли всього шляху, а другого - шляху. Яку частину шляху пройшли туристи за два дні?

6

Розвяжіть  рівняння :

Розвяжіть  рівняння :

Якщо ви правильно розв’яжете приклади, то у вас вийде  машина, на який  ми і розпочнемо перегони.

2) Робота з картками:

А) Перший етап гонки – гонка по пересіченій місцевості, потрібно за 3 хвилини розв’язати 10 прикладів по карточці.  (За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал. Максимальна кількість балів - 10)

Учитель дає команду: «На старт!»


http://festival.1september.ru/articles/411349/Image1657.gif   

http://festival.1september.ru/articles/411349/Image1659.gif


http://festival.1september.ru/articles/411349/Image1660.gifhttp://festival.1september.ru/articles/411349/Image1658.gifБ) на картках самоперевірка  за ключем. Виставлення балів.



  1. Знайди помилку:

Несподівано під капотом роздається хруст. Щось задимилося? Машина зламалася. Щоб її полагодити знайдіть помилки в прикладах  на дошці.

(підбірка завдань за темою).

 

4) Фізкультхвилинка

Виконання танцювальних рухів під музику «Чёрный бумер».

 

5)  Робота  біля дошки (в зошитах):

 

Ми втомилися  ремонтувати машину і вирішили зробити привал. Зупинилися на полянці, де росте багато квітів і захотіли зробити букет. Але щоб зірвати квітку потрібно виконати завдання.

Задача 1.

Першого дня було використано т палива, а за другий – на т більше, ніж першого. Скільки тонн палива було використано за два дні?

Задача 2.

За перший день було прокладено км дороги, а за другий – на км більше, ніж за перший. Скільки кілометрів дороги було прокладено за два дні?

Рівняння 1:  .

Рівняння 2:  .

6)  Усні обчислення по рядах:

Машини готові? Екіпажі  готові?

Виходимо на фінішну пряму. Я даю кожному ряду по дві стрічки, ви заповнюєте пусті віконця і тоді перетинаєте фінішну пряму.

 

 

 

 

 

V. Підведення підсумків. Рефлексія .

Я бачу, ви навчилися швидко додавати і віднімати дроби. Які завдання виконувалися легко? Які складніше? Що сподобалося?

 

За роботу на уроці, за участь в ралі я видаю вам права. Запишіть в них свої імя і прізвище.

 

Знизу три відривних карточки, зелений – я працював на високому рівні, у мене все вийшло, якщо ви так думаєте, відірвіть червоний і жовтий квадрати.

 

Жовтий – на достатньому рівні, в мене  вийшло повільніше ніж у інших. Якщо ви згодні, то відривайте зелений і красний квадратики.

Якщо вам на уроці було складно і нецікаво, то відірвіть зелений і жовтий квадратики. На ваших правах залишається красний квадратик – середній рівень.

 

Зараз ви водії з правами, знаєте як багато уваги потрібно за рулем, тому не будете порушувати правила дорожнього руху

 

VI. Домашнє завдання   (На згадку про наш урок  лист розмальовка)

Повторити п.24 с.176 Впр. № 727, № 751

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
799
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку