Інтегрований урок математики та я досліджую світ
«Математична подорож Африкою»
Тема. Міри маси. Нумерація багатоцифрових чисел.
Мета:
Навчальні:
- Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; утворення, називання і читання багатоцифрових чисел; закріплювати вміння додавати та віднімати іменовані числа;
- ознайомити учнів з особливостями тваринного світу Африки.
Розвивальні:
- розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння систематизувати вивчений матеріал;
- розвивати вміння висловлювати свою думку, приймати думку товаришів, вміння слухати один одного;
- розвивати пізнавальну активність дітей, інтерес, вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати и робити висновки;
Виховні:
- виховувати інтерес до вивчення математики, я досліджую світ.
- виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: урок – подорож.
Засоби навчання:
Форми організації пізнавальної діяльності: групова, індивідуальна та фронтальна робота.
Обладнання: ноутбук, атласи, картки для індивідуальної та групової роботи.
Зміст уроку
І. Організація класу. (Слайд 1)
ІІ. Мотивація учбової діяльності.
Пролунав уже дзвінок.
Всіх покликав на урок,
Тому дружно всі сідаймо,
Працювати починаймо!
- Сьогодні ми вирушимо у математичну подорож , а куди ви дізнаєтесь виконавши завдання «Дешифрувальник»
1. Гра «Дешифрувальник»
ФФФФАффффрфффифффкфффа
(Слайд 2)
Але спочатку ми перевіримо що ви знаєте про цей материк.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Робота з атласом
- Чому Африка вважається найспекотливішим материком?
- Які океани омивають цей континент?( Атлантичний, Індійський)
2. Математичний диктант. (Слайд 3)
-Тепер можемо рушати у подорож, але, щоб потрапити у літак, нам потрібні…. (квитки). Для заповнення квитка, вам треба записати всі числа, які буду називати.
- Африка – 2 за розміром материк після Євразії.
- На території Африки розташовано 55 держав.
- Протяжність континенту з півночі на південь – 8000 км.
- В Африці найдовша річка в світі – Ніл. Її довжина сягає 6852 км.
- Довжина найповноводнішої річки Африки – Конго складає 4320 км.
- Висота вулкана Кіліманджаро 5895 м.
перевірка
ІV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 4
- Ми приземлилися в північній частині Африки. Що розташовано в цій частині материка? (пустеля Сахара)
Саха́ра — найбільша пустеля світу у Північній Африці. Назва походить від арабського позначення пустелі, «ṣaḥrā´».
- Сахара – це не єдина пустеля, а з’єднання декількох пустель.
- Який головний засіб пересування пустелею? (Верблюд)
- Ми теж будемо подорожувати по пустелі на верблюдах. (Слайд 5, 6)
1. Фронтальна робота.
(Слайд 7)
- Які одиниці маси ви знаєте?
-Як визначають масу предмета? Що допомагає при зважуванні?
-Які гирі використовують для визначення маси предметів?
- Скільки грамів в 1 кг?
-Яку одиницю маси, треба взяти, щоб виміряють вагу дуже великих предметів?
(робота з підручником ст.89, номер 518)
Хвилинка-цікавинка.
У давнину користувалися іншими мірами маси.
(Слайд 8)
Народні міри маси
Золотник – 4г
Гривна – 400г
Безмен – 1кг
Пуд – 16кг
Корець – 1ц
Гилетка – 25кг
Фунт – 400г
- Чи є тут щось знайоме для вас? (Гривня)
- Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.
Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб».
Назвіть міру більшу, ніж1г, але меншу1кг (золотник, гривна, фунт); більшу , ніж 1кг, але меншу, ніж 1ц(гилетка,пуд).
- Що необхідно для виживання в пустелі? (Вода, їжа, відповідна одежа, компас)
- Для того, щоб скоріше зібрати все необхідне, розділимось на групи:
1 група – вода; 2 група – одяг; 3 група – їжа; 4 група – компас.
2. Робота в групах. (Слайд 9)
Дії з іменованими числами (картки з завданнями).
перевірка.
-Зараз ми готові розпочати подорож пустелею.
3. Ознайомлення з особливостями тваринного світу пустелі.
Робота в парах.
- У пустелі мешкають тварини, які не потребують багато води або здатні долати великі відстані в пошуках води і їжі.
Обчислення виразів (картки з завданнями).
перевірка.
Фізхвилинка.
4. Ознайомлення з особливостями тваринного світу савани. (Слайд 10)
- Переходимо в природну зону – савану.
- Савана - це трав'яниста рівнина з рідка розкиданими деревами і чагарниками. Відмінною особливістю саван є чергування посушливого і вологого сезонів, які займають приблизно по півроку, змінюючи один одного. У сухий сезон савана виглядає посушливої степом. В дощової сезон - покривається розкішної травою, розквітають різні рослини.
(Слайд 11 - 12)
- У саванах пасуться величезні стада травоїдних тварин: жирафи, буйволи, антилопи, газелі, зебри, носороги, слони, мавпи, з птахів - вінценосні журавлі, птах-секретар, марабу, стерв'ятники, страуси.
На них полюють хижаки: леви, гієни, гепарди, леопарди, шакали.
(Слайд 13) - порівняння маси тіла гепарда, леопарда, лева, слона
(Самостійна робота в зошитах)
5. Робота над задачею на знаходження відстані. (Слайд 14) (Фронтальна робота з підручником) Записати розв’язання в зошит з коментуванням кожної дії.
6. Ознайомлення з особливостями тваринного світу зони екваторіальних вологих лісів - джунглів.
( Слайд 15)
- Наступна природна зона - це вологі ліси. Їх називають джунглями.
Тут кожен день йдуть рясні дощі. Багато вологи і тепла сприяють зростанню вічнозелених дерев, чагарників, ліан.
(Слайд 16 - 18)
- У лісах значно менше травоїдних і, отже, менше хижаків. З копитних мешкає споріднений жирафу окапі, що ховається в густих лісових хащах, дуже полохливий і обережний. Є також лісові антилопи, кабан, буйвол, бегемот. Хижаки: леопарди, шакали і вівери. Більшість тварин живуть на деревах.
7. Робота в парах над задачею на знаходження маси тіла.
(Слайд 19)
Розв’язання задачі записати на дошці і в зошит.
V. Підсумок уроку
(Слайд 20)
- Прийшов час повертатися. Нас чекає літак. По дорозі підведем підсумки нашої подорожі.
- З якими мірами маси ми працювали?
-У чому особливість Африки?
VI. Домашнє завдання. (Слайд 21)
с. 90 № 525, 526