Математична подорож Африкою

Про матеріал
Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; утворення, називання і читання багатоцифрових чисел; закріплювати вміння додавати та віднімати іменовані числа; - ознайомити учнів з особливостями тваринного світу Африки.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок математики та  я досліджую світ

«Математична подорож Африкою»

Тема.  Міри маси. Нумерація багатоцифрових чисел.

Мета:

Навчальні:

- Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; утворення, називання і читання багатоцифрових чисел;  закріплювати вміння додавати та віднімати іменовані числа;

- ознайомити учнів з  особливостями  тваринного світу Африки.

Розвивальні:

- розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння систематизувати  вивчений матеріал;

- розвивати вміння висловлювати свою думку, приймати думку товаришів, вміння слухати один одного;

- розвивати пізнавальну активність дітей, інтерес, вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати и робити висновки;

Виховні:

- виховувати інтерес  до вивчення математики, я досліджую світ.

- виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок – подорож.

Засоби навчання:

 Форми організації пізнавальної діяльності: групова, індивідуальна та фронтальна робота.

Обладнання: ноутбук, атласи, картки для  індивідуальної та  групової роботи.

 

 

Зміст уроку

І.  Організація класу. (Слайд 1)

ІІ. Мотивація учбової діяльності.

Пролунав уже дзвінок.

Всіх покликав на урок,

Тому дружно всі сідаймо,

Працювати починаймо!

- Сьогодні ми  вирушимо у математичну подорож , а куди ви дізнаєтесь виконавши завдання «Дешифрувальник»

1. Гра «Дешифрувальник»

      ФФФФАффффрфффифффкфффа

 (Слайд 2)               

Але  спочатку ми  перевіримо що ви знаєте про цей материк.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з атласом

- Чому Африка  вважається найспекотливішим материком?

- Які океани омивають цей континент?( Атлантичний, Індійський)

2. Математичний диктант. (Слайд 3)

-Тепер можемо рушати у подорож, але, щоб потрапити у літак, нам потрібні…. (квитки).  Для заповнення квитка, вам треба записати всі числа, які буду називати.

- Африка – 2 за розміром материк після Євразії.

- На території Африки розташовано 55 держав.

- Протяжність континенту з півночі на південь – 8000 км.

- В Африці найдовша річка в світі – Ніл. Її довжина сягає 6852 км.

- Довжина найповноводнішої річки Африки – Конго складає 4320 км.

- Висота вулкана Кіліманджаро  5895 м.

   перевірка

 

ІV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 4

- Ми приземлилися в північній частині Африки.  Що розташовано в цій частині материка? (пустеля Сахара)

Саха́ра — найбільша пустеля світу у Північній Африці. Назва походить від арабського позначення пустелі, «ṣaḥrā´». 

- Сахара – це не єдина пустеля, а з’єднання  декількох пустель.

- Який головний засіб пересування пустелею? (Верблюд)

- Ми теж будемо подорожувати  по пустелі на верблюдах. (Слайд 5, 6)

1. Фронтальна робота.

  (Слайд 7)

- Які одиниці маси ви знаєте?

-Як визначають масу предмета? Що допомагає при зважуванні?

-Які гирі використовують для визначення маси предметів?

- Скільки грамів в 1 кг?

-Яку одиницю маси, треба взяти, щоб виміряють вагу дуже великих предметів?

(робота з підручником ст.89, номер 518)

Хвилинка-цікавинка.

 

У давнину користувалися іншими мірами маси.

(Слайд 8)

Народні міри маси

Золотник – 4г

Гривна – 400г

Безмен – 1кг

Пуд – 16кг

Корець – 1ц

Гилетка – 25кг

 Фунт – 400г

 

- Чи є тут щось знайоме для вас? (Гривня)

- Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею.       Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.

Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб».

Назвіть міру більшу, ніж1г, але меншу1кг (золотник, гривна, фунт); більшу , ніж 1кг, але меншу, ніж  1ц(гилетка,пуд).

 

- Що необхідно для  виживання в пустелі? (Вода, їжа, відповідна одежа, компас)

- Для того, щоб скоріше зібрати все необхідне, розділимось на групи:

1 група – вода;  2 група – одяг; 3 група – їжа; 4 група – компас.

2. Робота в групах. (Слайд 9)

 Дії з іменованими числами (картки з завданнями).

перевірка.

-Зараз ми готові розпочати подорож пустелею.

3. Ознайомлення з особливостями тваринного світу пустелі. 

Робота в парах.

- У пустелі мешкають тварини, які не потребують багато води або здатні долати великі відстані в пошуках води і їжі.

 Обчислення виразів  (картки з завданнями).

перевірка.

             Фізхвилинка.

      4. Ознайомлення  з особливостями    тваринного світу савани. (Слайд 10)

 - Переходимо в природну зону – савану.

  - Савана - це трав'яниста рівнина з рідка розкиданими деревами і чагарниками.  Відмінною особливістю саван є чергування посушливого і вологого сезонів, які займають приблизно по півроку, змінюючи один одного.  У сухий сезон савана виглядає посушливої ​​степом.  В дощової сезон - покривається розкішної травою, розквітають різні рослини. 

  (Слайд 11 - 12) 

 - У саванах пасуться величезні стада травоїдних тварин: жирафи, буйволи, антилопи, газелі, зебри, носороги, слони, мавпи, з птахів - вінценосні журавлі, птах-секретар, марабу, стерв'ятники, страуси.

 На них полюють хижаки: леви, гієни, гепарди, леопарди, шакали.

 (Слайд 13) - порівняння маси тіла гепарда, леопарда, лева, слона

(Самостійна робота в зошитах)

         5. Робота над задачею на знаходження  відстані. (Слайд 14)  (Фронтальна робота з підручником) Записати розв’язання  в зошит з коментуванням кожної дії.

 

6. Ознайомлення з особливостями  тваринного світу зони екваторіальних вологих лісів - джунглів.

  ( Слайд 15)

- Наступна природна зона - це вологі ліси.  Їх називають джунглями.

Тут кожен день йдуть рясні дощі.  Багато вологи і тепла сприяють зростанню вічнозелених дерев, чагарників, ліан.

        (Слайд 16 - 18)     

 - У лісах значно менше травоїдних і, отже, менше хижаків.  З копитних мешкає споріднений жирафу окапі, що ховається в густих лісових хащах, дуже полохливий і обережний.  Є також лісові антилопи, кабан, буйвол, бегемот.  Хижаки: леопарди, шакали і вівери.  Більшість тварин живуть на деревах.

7. Робота в парах над задачею на знаходження маси тіла.

    (Слайд 19)

Розв’язання  задачі записати на дошці і в зошит.

V. Підсумок  уроку

 (Слайд 20) 

- Прийшов час повертатися.  Нас чекає літак.  По дорозі підведем підсумки нашої подорожі.

- З якими мірами маси ми працювали?

-У чому особливість  Африки?

     VI. Домашнє завдання. (Слайд 21) 

              с. 90 № 525, 526

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку