Математична подорож стежками господині-осені

Про матеріал
Мета: Вправляти дітей в порядковій і кількісній лічбі предметів. Вдосконалювати вміння порівнювати числа, розв’язувати задачі. Закріпити знання дітей про сезонні зміни в природному довкіллі восени. Коригувати зорове та слухове сприймання. Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Виховувати моральність, чуйність, дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Інтегрований урок математики

З уроком «Я досліджую світ».

 

Тема: «Математична подорож стежками господині-осені.»

Мета: Вправляти дітей в порядковій і кількісній лічбі предметів.

Вдосконалювати вміння порівнювати числа, розв’язувати задачі. Закріпити знання дітей про сезонні зміни в природному довкіллі восени. Коригувати зорове та слухове сприймання. Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Виховувати моральність, чуйність, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: мнемотаблиці з віршами

 М. Познанської «Вітер» і В. Парамонова «Урожай», малюнки з зображенням саду, городу, осіннього лісу, предметні малюнки овочів, фруктів, птахів і звірів нашого краю, числовий ряд від 1 до 10, магнітні знаки < > =, геометричні фігури, телевізор (використовується відео з музичною фізкультхвилинкою).

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

 

Хід уроку:

I.            Загально-корекційний етап

       Організаційний момент.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі.

Всі готові до уроку?

Всі бадьорі! Молодці!

       Нервово-психологічна підготовка

-         Дітки, давайте пригадаємо, яка зараз пора року? (Осінь).

-         Який місяць? (Жовтень)

-         Яке число?

Так. За вікном прекрасна осінь. Вона вже приходила до вас на уроки читання і приносила чудові вірші, загадки, казочки про себе. На уроках малювання ви зображали цю прекрасну пору в своїх малюнках. Скільки ж цікавого ви дізналися про осінню пору на уроках «Я досліджую світ»! А які прекрасні вироби у вас виходили з її природних дарунків на уроках трудового навчання. А сьогодні красуня-осінь завітала до нас на урок математики та ще й не сама, а з уроком «Я досліджую світ».

II.            Основний етап

       Повідомлення завдань уроку

На сьогоднішньому уроці ми повторимо нумерацію чисел в межах 10, будемо закріплювати вміння виконувати арифметичні дії в межах 10. Все це осінь пропонує робити разом з нею, подорожуючи її володіннями, щоб пригадати все, що ми вивчали про цю пору року.

       Робота над темою уроку

o       Усна лічба в межах 10 (пряма і зворотня)

       Повторення місця числа в числовому ряду

-         Розпочнемо, дітки, ми свою прогулянку з осіннього саду. Але що це? До нас уже тут побував вітер! Що ж він накоїв!

       Повторення вірша М. Познанської

«Вітер» за мнемотаблицею

Вітер, вітер пустотливий

Залетів до нас у сад.

Обриває груші, сливи,

Трусить яблуні підряд.

І хустиночку Марусі

На голівці розв’язав.

Свиснув дівчинці у вусі

І нічого не сказав.

Дітки, вітер порозкидав нам всі груші, яблучка і сливи. Давайте поставимо їх у правильному числовому порядку.

(На малюнках фруктів зображені числа. Діти виставляють в правильному числовому порядку. Робота в парах).

Порівняння чисел в межах 10

А тепер ми разом з красунею-осінню побуваємо у полі. Скільки овочів наросло тут! Який багатий урожай подарувала осінь! Які овочі збирають люди на городі і в полі восени? (Буряки, моркву, капусту, картоплю, гарбузи).

Давайте пригадаємо віршик В. Паромова «Урожай», який ми вивчали за мнемотаблицею

Урожай хороший в полі,

Виросло всього доволі:

Є і морква, й буряки,

Помідори, огірки,

Гарбузи і бараболя,

І капуста, і квасоля,

І зелений кабачок,

І смугастий часничок.

-            Діти, осінь пропонує нам порівняти кількість овочів, що зібрані в ящички і торбинки. (На малюнках прикріплені числа. Учні виставляють знаки < > = між малюнками).

Як гарно всі справилися з завданням. Ви вже, дітки, чимало попрацювали і вам потрібно відпочити.

Фізкультхвилинка. (Музична руханка “Веселий гарбуз”)

Повторення вивченого про зміни в природі

Діти, в саду ми з вами були, на полі були, а зараз осінь пропонує вам побувати в осінньому лісі. Давайте подивимося, які зміни тут відбулися.

-            Як змінилися рослини? (Пожовтіло листя, не цвітуть квіти.)

-            Яких пташечок ви бачите в лісі?(Сову, дятла, сороку, ворону, горобців, синичок)

-            Як називаються ці птахи? (Зимуючі)

-            А які птахи полетіли в теплі краї? (Ластівки, лелеки, солов’ї, зозулі, дикі гуси, дикі качки).

-            Чому вони відлітають у теплі краї?(Тому що немає комашок і рослинок, якими вони живляться.)

-            А чи легко буде жити зимуючим пташкам?

-            Як ви будете їм допомагати?

         Робота над задачею

Дітки, осінь пропонує вам розв’язати задачу за малюнком.

У годівничці було 7 пташечок. До них прилетіли ще 2 пташечки. Скільки всього пташок стало в годівничці?

Після розбору задачі діти записують її в зошити.

Задача

    7+2=9(п.)

    Відповідь: 9 пташок

Повторення вивченого про підготовку тварин до зими

-         Діти, а кого ви ще бачите в лісі? (Білочку, зайчика, вовка, лисицю).

-         Як тваринки готуються до зими?

-         А чому не видно ведмедя?

-         Хто ще буде взимку спати?

Розв’язування прикладів

Давайте пригостимо білочку горішками. Але горішок білочці покладете після того, як розв’яжете приклад, написаний на ньому.

Ще в нашій корзинці є морквинки для зайчика. Давайте і його пригостимо. Морквинки теж з прикладами. (Діти читають приклади, розв’язують і записують на дошці).

-         Молодці! Звірятка дякують вам за гостинність.

Геометричний матеріал

А ми повертаємося до нас у клас і на згадку про наш урок, для пані-осені створимо осінній килимок з геометричних фігур. (Діти за зразком вчителя в зошитах креслять геометричні фігури).

 

-       А тепер цей килимок потрібно розфарбувати осінніми кольорами.

-         Які ви знаєте осінні кольори? (Жовтий, помаранчевий, червоний, коричневий).

Ці кольори називаються теплими.

Теплі кольори нагадують те, що дає тепло (сонце, вогонь).

ІІІ. Заключний етап

       Підсумок уроку

-         Дітки, осінь дякую вам за урок. Їй сподобалося, як ви працювали. За роботу ви всі отримуєте смайлик «Так тримати!».

Осінь принесла вам кошик з осінніми дарами. Вона прощається з вами до наступної зустрічі.

-         А чи сподобався вам урок?

-         Що вам найбільше запам’яталося?

-         Який вид роботи сподобався найбільше?

Підніміть ту картку, яка відповідає вашій роботі на уроці. Пп

 

 

 

       Домашнє завдання

 Повторити вивчені за мнемотаблицями вірші. Пряма і зворотня лічба в межах 10.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку