Інтегрований урок математики
З уроком «Я досліджую світ».
Тема: «Математична подорож стежками господині-осені.»
Мета: Вправляти дітей в порядковій і кількісній лічбі предметів.
Вдосконалювати вміння порівнювати числа, розв’язувати задачі. Закріпити знання дітей про сезонні зміни в природному довкіллі восени. Коригувати зорове та слухове сприймання. Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Виховувати моральність, чуйність, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: мнемотаблиці з віршами
М. Познанської «Вітер» і В. Парамонова «Урожай», малюнки з зображенням саду, городу, осіннього лісу, предметні малюнки овочів, фруктів, птахів і звірів нашого краю, числовий ряд від 1 до 10, магнітні знаки < > =, геометричні фігури, телевізор (використовується відео з музичною фізкультхвилинкою).
Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку:
I. Загально-корекційний етап
● Організаційний момент.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі.
Всі готові до уроку?
Всі бадьорі! Молодці!
● Нервово-психологічна підготовка
- Дітки, давайте пригадаємо, яка зараз пора року? (Осінь).
- Який місяць? (Жовтень)
- Яке число?
Так. За вікном прекрасна осінь. Вона вже приходила до вас на уроки читання і приносила чудові вірші, загадки, казочки про себе. На уроках малювання ви зображали цю прекрасну пору в своїх малюнках. Скільки ж цікавого ви дізналися про осінню пору на уроках «Я досліджую світ»! А які прекрасні вироби у вас виходили з її природних дарунків на уроках трудового навчання. А сьогодні красуня-осінь завітала до нас на урок математики та ще й не сама, а з уроком «Я досліджую світ».
II. Основний етап
● Повідомлення завдань уроку
На сьогоднішньому уроці ми повторимо нумерацію чисел в межах 10, будемо закріплювати вміння виконувати арифметичні дії в межах 10. Все це осінь пропонує робити разом з нею, подорожуючи її володіннями, щоб пригадати все, що ми вивчали про цю пору року.
● Робота над темою уроку
o Усна лічба в межах 10 (пряма і зворотня)
● Повторення місця числа в числовому ряду
- Розпочнемо, дітки, ми свою прогулянку з осіннього саду. Але що це? До нас уже тут побував вітер! Що ж він накоїв!
● Повторення вірша М. Познанської
«Вітер» за мнемотаблицею
Вітер, вітер пустотливий
Залетів до нас у сад.
Обриває груші, сливи,
Трусить яблуні підряд.
І хустиночку Марусі
На голівці розв’язав.
Свиснув дівчинці у вусі
І нічого не сказав.
Дітки, вітер порозкидав нам всі груші, яблучка і сливи. Давайте поставимо їх у правильному числовому порядку.
(На малюнках фруктів зображені числа. Діти виставляють в правильному числовому порядку. Робота в парах).
Порівняння чисел в межах 10
А тепер ми разом з красунею-осінню побуваємо у полі. Скільки овочів наросло тут! Який багатий урожай подарувала осінь! Які овочі збирають люди на городі і в полі восени? (Буряки, моркву, капусту, картоплю, гарбузи).
Давайте пригадаємо віршик В. Паромова «Урожай», який ми вивчали за мнемотаблицею
Урожай хороший в полі,
Виросло всього доволі:
Є і морква, й буряки,
Помідори, огірки,
Гарбузи і бараболя,
І капуста, і квасоля,
І зелений кабачок,
І смугастий часничок.
- Діти, осінь пропонує нам порівняти кількість овочів, що зібрані в ящички і торбинки. (На малюнках прикріплені числа. Учні виставляють знаки < > = між малюнками).
Як гарно всі справилися з завданням. Ви вже, дітки, чимало попрацювали і вам потрібно відпочити.
Фізкультхвилинка. (Музична руханка “Веселий гарбуз”)
Повторення вивченого про зміни в природі
Діти, в саду ми з вами були, на полі були, а зараз осінь пропонує вам побувати в осінньому лісі. Давайте подивимося, які зміни тут відбулися.
- Як змінилися рослини? (Пожовтіло листя, не цвітуть квіти.)
- Яких пташечок ви бачите в лісі?(Сову, дятла, сороку, ворону, горобців, синичок)
- Як називаються ці птахи? (Зимуючі)
- А які птахи полетіли в теплі краї? (Ластівки, лелеки, солов’ї, зозулі, дикі гуси, дикі качки).
- Чому вони відлітають у теплі краї?(Тому що немає комашок і рослинок, якими вони живляться.)
- А чи легко буде жити зимуючим пташкам?
- Як ви будете їм допомагати?
● Робота над задачею
Дітки, осінь пропонує вам розв’язати задачу за малюнком.
У годівничці було 7 пташечок. До них прилетіли ще 2 пташечки. Скільки всього пташок стало в годівничці?
Після розбору задачі діти записують її в зошити.
Задача
7+2=9(п.)
Відповідь: 9 пташок
Повторення вивченого про підготовку тварин до зими
- Діти, а кого ви ще бачите в лісі? (Білочку, зайчика, вовка, лисицю).
- Як тваринки готуються до зими?
- А чому не видно ведмедя?
- Хто ще буде взимку спати?
Розв’язування прикладів
Давайте пригостимо білочку горішками. Але горішок білочці покладете після того, як розв’яжете приклад, написаний на ньому.
Ще в нашій корзинці є морквинки для зайчика. Давайте і його пригостимо. Морквинки теж з прикладами. (Діти читають приклади, розв’язують і записують на дошці).
- Молодці! Звірятка дякують вам за гостинність.
Геометричний матеріал
А ми повертаємося до нас у клас і на згадку про наш урок, для пані-осені створимо осінній килимок з геометричних фігур. (Діти за зразком вчителя в зошитах креслять геометричні фігури).
- А тепер цей килимок потрібно розфарбувати осінніми кольорами.
- Які ви знаєте осінні кольори? (Жовтий, помаранчевий, червоний, коричневий).
Ці кольори називаються теплими.
Теплі кольори нагадують те, що дає тепло (сонце, вогонь).
ІІІ. Заключний етап
● Підсумок уроку
- Дітки, осінь дякую вам за урок. Їй сподобалося, як ви працювали. За роботу ви всі отримуєте смайлик «Так тримати!».
Осінь принесла вам кошик з осінніми дарами. Вона прощається з вами до наступної зустрічі.
- А чи сподобався вам урок?
- Що вам найбільше запам’яталося?
- Який вид роботи сподобався найбільше?
Підніміть ту картку, яка відповідає вашій роботі на уроці. Пп
● Домашнє завдання
Повторити вивчені за мнемотаблицями вірші. Пряма і зворотня лічба в межах 10.