Математична вікторина "Година здоров'я"

Про матеріал
Поглибити знання та інтерес учнів до математики, дати уявлення про здоров'я людини в цілому, про чинники, що впливають на нього; поширити думку про необхідність постійного піклування про власне здоров'я та способи його збереження; виховувати пізнавальну активність учнів, активну позицію в навчанні та житті; сприяти розвитку математичної культури учнів; розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

 

Image result for здоровя Слайд 1,2

 Математична вікторина

Здоров’я  - не все, але  все без здоров’я - ніщо

Сократ

Мета: поглибити знання та інтерес учнів до математики, дати уявлення про здоров'я людини в цілому, про чинники, що впливають на ньо­го; поширити думку про необхідність постійно­го піклування про власне здоров'я та способи його збереження; виховувати пізнавальну актив­ність учнів, активну позицію в навчанні та житті; сприяти розвитку математичної культури уч­нів; розвивати логічне мислення.

Обладнання: плакати з висловами  видатних людей про математику, прислів’ями і приказками про здоров’я, роздавальний матеріал, презентація, музичний супровід.

Учасники: дві команди (7-8 класи).

В-чий. Без перебільшення можна сказати — від народження і до останнього свого дня людина перебуває у світі математики. Тільки ми починаємо усвідомлювати оточуючий світ та себе в ньому, нас усе більше хвилюють питання математичного ха­рактеру: скільки нам років, скільки пташок поле­тіло, а скільки залишилося, скільки сьогодні уроків, скільки днів до канікул.

В-ча. Рік за роком йти вам слід

У наук чудовий світ.

А дорога ця і довга, і цікава,

Там чекають відкриття,

Що потрібні для життя.

В-чий. Та тільки на цьому шляху пам’ятай:

              Цурайся цигарки, від чарки тікай.

(Слайд 3)

                    І знай, любий друже, у цьому житті

Чи бути здоровим – вирішуєш ти.

В-ча. У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.

В-чий. Якщо почати втілювати у життя корисні поради вже завтра, то можна не лише стати здоровішими і бадьорішими, а продовжити собі життя років на десять. Сучасні вчені впевнені: Слайд 4

здоров'я людини на 25% залежить від стану довкілля, на 10% - від спадковості, на 10% - від якості медобслуговування і на 55% (!) - від самої людини.

В-ча. Майже 2/3 недуг, що турбують людей, можна запобігти завдяки профілактичним заходам!  Отже, корисні поради.

(Слайд 5)

 

В-чий. 1. Відвикайте від будильника!

В-ча. Наш сон складається з фаз глибокого і швидкого сну. Саме під час глибокого сну ми по справжньому відпочиваємо, і переривання цієї фази дзвінком будильника пагубно впливає на наше здоров'я. Згідно з до­слідженнями вчених, хронічне недосипання скорочує життя в 1,6 раза. Насамперед страждає серце — ризик серцевого напа­ду зростає на 45%, а кров'яний тиск підвищений у 60% випадків. Розлад режиму сну призводить до зниження працездатності, швидкої втоми і збільшує ймо­вірність очних хвороб. Тож треба дотримуватись режиму сну, і   нормалізувати добовий ритм.

В-чий. Завдання командам.

 (Слайд 6)

 

  1. Котру годину показує годинник, якщо обидвi його стрiлки спрямованi в протилежнi боки i годинник показує цiле число годин?

                                                                         (6год.ранку і вечора)

  1. Якщо о 12-й годині ночі йде дощ, то чи можна чекати, що через 72 години буде сонячна погода?

(Ні, бо буде ніч.)

(Слайд 7)

В-ча. 2. Доглядайте за зубами!

В-чий. Американський стомато­лог Марк Ройзман, автор книги "Реальний вік", вивів формулу: щоденне чищення зубів і полоскання рота після вживання їжі подовжує життя. Річ у тім, що так ми знищуємо бактерії, які створюють зубний наліт і сприяють виникненню за­пальних процесів у порожнині рота.

В-ча. Завдання командам.

(Слайд 8)

 

  1. На скільки років подовжується життя – підрахуйте!
  • Число 32 збільшити у 100 разів (3200)
  • Результат збільшити на 800 (4000)
  • Знайти половину від одержаного числа (2000)
  • Отримане число зменшити на 1800 (200)
  • Результат зменшити у 200 разів (1)
  • Додати 5 (6)

Правильна відповідь:  на 6 років.

  1. Виробництво зубних щіток розпочав 1780 ро­ку англієць Вільям Едіс. Скільки років ми­нуло відтоді?   (236 років)

                                  (Слайд 9)

 

В-чий. 3. Починайте день зі склянки води!

В-ча. Цей простий засіб запускає ро­боту шлунково-кишкового тракту, очищаючи його від накопичено­го за ніч слизу. Це також хороша профілактика запорів і переїдан­ня. Бажано, щоб це була дже­рельна вода.             

(Слайд 10)

В-чий. Завдання командам.

 1.У яку бочку не можна налити води, навіть якщо вона без дірок?   

                                                                                                (у повну)                                               

    2.На столі стоять 6 склянок. Три останні з них порожні, а в три перші налита вода. Зробіть так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. В руки можна брати лише одну склянку.

(Треба перелити воду з другої склянки в п’яту і поставити порожню склянку на місце)

(Слайд 11)

В-ча. 4. Не забувайте снідати!

В-чий. Дослідження дієтологів пере­конують: ті, хто зранку снідає, отримують більше вітамінів і мі­нералів і менше жирів та "пога­ного" холестерину. Найкорисні­ший сніданок — фруктовий або  овочевий салат, вівсянка з яй­цем, кефір.

(Слайд 12)

 

В-ча. Завдання командам.

Салат весняний містить цибулю, огірки, помідори, солодкий перець у відношенні 1:2:3:2. Скільки треба взяти цих складників, щоб отримати 400 г салату?

А

Б

В

Г

100 г цибулі,

200 г огірків,

300 г помідорів,

200 г перцю

50 г цибулі,

100 г огірків,

150 г помідорів,

100 г перцю

150 г цибулі,

100 г огірків,

50 г помідорів,

100 г перцю

100 г цибулі,

100 г огірків,

100 г помідорів,

100 г перцю

 (Слайд 13)

В-чий. 5. Після сніданку - мед!

В-ча. У ньому — весь спектр вітамінів і мікроелементів, необхідних  організмові. Під його впливом краще засвоюються необхідні для кісток магній і кальцій, покращується лімфообіг, також настрій.

(Слайд 14)

В-чий. Завдання командам.

  1.                                  Який результат арифметичної дії є солодким на смак?

 – різниця;                            *– сума;

 – частка;                                – остача.

  1.                                  Який математичний знак існує?

*- корінь;                               – стебло;

  - лист;                                  – квітка.

     (Слайд 15)

В-чий. 5. Про «чисту тарілку».

В-ча. Їжте рівно стільки, скільки  треба, щоб не відчувати голоду. До речі, звичка їсти перед телевізором заважає відчути стан насиченості і вчасно зупинитися. Здорова їжа, приготовлена на парі або в духовці, покращує травлення і обмін речовин. Від­давайте перевагу простій їжі (різні каші, м'ясо, риба, ово­чеві салати) з мінімумом солі — нирки вам подякують.

(Слайд 16)

В-чий. Завдання командам.

Яку геометричну фігуру використовують батьки для покарання дітей ?

                                                                                                                   ( КУТ)

 

 

(Слайд 17)

 

В-ча. 6. Їжте клітковину!

В-чий. Щоденно — два-три яблука, шматок зернового хліба, а взим­ку – ще й  квашеної капусти. Свіжі овочі і фрукти — обов'язково!

(Слайд 18)

В-ча. Завдання командам.

  1. На столі лежали яблука. До столу підійшли дві мами і бабуся з онукою. Кожна взяла по яблуку і на столі не залишилося жодного. Якою могла бути мінімальна кількість яблук?

(Три яблука розділили бабуся, мама і онука).

  1. У кошику 5 яблук. Як розділити ці яблука між п’ятьма хлопчиками так, щоб кожен отримав яблуко і одне яблуко залишилось у кошику?

(Один із хлопчиків має отримати яблуко з кошиком)

(Слайд 19)

 

В-чий. 8. Тренуйте мозок.

В-ча. Розгадуйте кросворди, вивчайте мови і запам'ятовуйте вірші. Це, згідно з дослідами   учених, значно сповільнює вікову деградацію мозку.

 (Слайд 20)

В-чий. Завдання командам.

1. Про що йде мова?

  1. Він буває великим і маленьким, різних розмірів і об'ємів. Він є всюди.
  2. Він... як сік «Джафа», як пачка печива. Мо­розиво таким також буває.
  3. Майже всі приміщення мають його форму. І зараз ми в приміщенні такої форми.

(Паралелепіпед.)

(Слайд 21)

2. Відгадати ребус

                                                (Теорема)

(Слайд 22)

 В-ча. 8. Бережи зір!

В-чий. В теперішній час комп’ютер став невід’ємною частиною нашого життя. І, не дивлячись на те, що технології постійно удосконалюються, ми можемо отримати проблеми зі здоров’ям. Цьому сприяє звичка сидіти за комп’ютером в незрозумілих позах, не відриваючи від екрана очей. Ось і виходить, що наш товариш перетворюється у ворога. Тому треба дотримуватися правил роботи за комп’ютером – правильно сидіти, робити гімнастику для очей та інші.

(Слайд 23)

В-ча. Завдання командам.

  1.     Геометрична фігура, якій уподоблюються очі з подиву, а голова від втоми.

(Квадрат)

  1.     Про що йде мова?
  1. Вона така маленька, але дуже потрібна, важ­лива. В геометрії без неї неможливо.
  2. Вона трапляється не тільки в геометрії, а й у всіх точних науках.
  3. В азбуці Морзе її використовують для передачі повідомлення.

                                                                                                                       (Точка.)

(Слайд 24)

 

В-ча. 9. Більше повітря і сонця!

В-чий. Не забувайте щоденно провітрювати приміщення, від­кривати штори чи жалюзі, щоб впустити у помешкання сонце. Без сонячного світла організм не може нормально функціону­вати, а його нестача загрожує депресіями і дефіцитом вітаміну D. Спіть з відчиненою кватиркою — і сві­жість та молодість шкіри вам за­безпечені.

 (Слайд 25)

В-ча. Завдання командам.

  1. Підраховано, що в кабінеті на початку уро­ку знаходяться приблизно 450 тисяч мікро­бів. А до кінця уроку їх кількість збільшу­ється в 5 разів. Скільки мікробів заселяють кабінет до кінця уроку, якщо його не про­вітрювати на перервах?                                    (2250)

 (Слайд 26)

В-ча. 10. Рухайтеся!

В-чий. Займіться спортивною ходь­бою! Використовуйте будь-яку можливість, щоб розру­хати організм.

 (Слайд 27)

В-ча. Завдання командам.

  1. Що у людини під ногами, коли вона йде по мосту?

(Підошви)

2.Скільки триває раунд у боксі?                                        (3 хв)

3.Які числа в давнину називали боргом?                   (Від`ємні)

4.Скільки гравців у волейбольній команді?           ( від 2 до 6)

 

     В-ча. Ось і завершилась наша гра.  Поки журі підбиватиме  підсумки і визначить переможця.

В-чий. Давайте разом назвемо(Слайд 28)складові  здорового способу життя:

(Слайд 29)

  1. Сприятливий психологічний клімат у стосунках з людьми.

                                           (Слайд 30)

  1. Збалансоване харчування, дотримання режиму харчування, режиму дня.                                   

(Слайд 31)

  1. Відмова від шкідливих звичок. 

                                                (Слайд 32)

  1. Заняття спортом, висока рухова активність.

                                              (Слайд 33)

 

  1. Загартовування, яке особливо цінне в дитячі та юнацькі роки.

                                              (Слайд 34)

 

  1. Бережливе ставлення до природи.

 

В-чий. Настав час для оголошення результатів. Слово надається голові журі. Слайд 35

 

В-ча. Шановні учні!

 

Ви до знань зробили нині крок.

У навчанні бажаємо удачі.

Хай цікавим буде кожен ваш урок

І розв’язуються правильно  задачі.

Слайд 36

 

В-чий. Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. І пам'ятайте, що здоров'я — найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

Пісня «Діти України»

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 березня 2023
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку