Інтегрований урок математики в 1 класі: «Математика. Я досліджую світ. Дизайн і технології»
Урок математики в 1 класі
вчителя початкових класів
філії опорного навчального закладу
«Ласковецька ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Вербовецька ЗОШ І-ІІ ступенів
Грушецької Ольги Степанівни
Подорож до Лісової школи
Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання
і віднімання в межах 100. Тварини лісу.
Виготовлення математичних хаток для лісових мешканців.
Математична мета: закріпити знання учнів про двоцифрові числа.
Розвивати обчислювальні навички додавання і віднімання
в межах 100.Розвивати творчі навики . Формувати вміння розв’язувати задачі.
Закріплювати знання про геометричні фігури. Розвивати
логічне мислення школярів. Підтримувати інтерес до науки
математики і показати її зв’язок з іншими науками,
зокрема природознавства.
Природнича мета : поглиблювати знання учнів про тварин лісу,продовжувати знайомити з правилами поведінки в лісі,виховувати екологічну культуру ,гуманне шанобливе ставлення до тварин.
Тип уроку: інтегрований урок «Математика. Я досліджую світ. Дизайн і технології».
Обладнання : мультимедійні засоби,таблиці,геометричний матеріал, lego, дидактична гра «Танграм» , підручники «Математика, 1 клас» (С.Скворцова, О.Онопрієнко), зошити.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Учитель :
Пролунав дзвінок
Починається урок.
Ви тихенько поверніться
Щиро другу посміхніться.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель:
Світить сонечко у класі -
Ми рахуєм промінці.
Десять, двадцять, тридцять, сорок –
Їх не втримати в руці!
П’ятдесят і шістдесят –
Полетять до пташенят!
Сімдесят, вісімдесят –
Збудять вмить усіх звірят!
Дев’яносто – позбирають
Краплі від усіх дощів.
Сто – засяють ластовинням
На обличчях дітлахів!
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Учитель : Діти, на нашу адресу надійшов лист від учнів Лісової школи. Вони запрошують нас до себе в гості. Поїдемо?
Діти :Поїдемо!З радістю!
Учитель: Ми поїдемо поїздом . Але пам’ятайте,що ліс-домівка для багатьох тварин. Тому нам потрібно підготувати сюрприз для лісових мешканців. Ми для них зробимо хатинки.
Усна лічба
20, 30, 50, 60 |
10 +
Учитель. Нарешті все готово до подорожі. В дорогу!
(Діти конструюють з lego поїзд та залізничну дорогу).
Каліграфічна хвилинка (на дошці учитель записує ряд чисел)
Учитель: Заповніть порожні клітинки.
10 30 50 70 90
V. Розв’язування прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 100.
Учитель. Швидко мчить наш поїзд. Пролітають за вікнами луки,ліси,поля. Нарешті ми приїхали до Лісової школи. Познайомтеся з її учнями,які зустрічають нас: їжачок, руді мурашки, білочка . Діти ,що ви знаєте про їжачків? (Відповіді).
Учитель: Їжак - невелика тварина. Замість волосся, спина вкрита міцними колючими голками. Їх у нього від 6 до 8 тисяч.
Загадка про Лисичку
В темнім лісі проживаю, Довгий хвіст пухнастий маю. До пухнастого хвоста Личить шубонька руда.
Фізкультхвилинка:
Йшли ведмедики малі, (Діти крокують на місці)
Нахилились до землі. (нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)
Потім стали, руки в боки, (Стають рівненько.)
І зробили три підскоки. (Три рази підстрибують.)
Потім розминали плечі. (Кругові рухи руками, що торкаються плечей)
Руки вгору, (Піднімають прямі руки вгору.)
Опустили, (Опускають руки.)
І за парти тихо сіли. (Сідають за парти.)
Учитель. Розв’яжемо разом із їжачками приклади
( приклади записані на дошці) Зразок: 22 + 3, 40 + 5, 60-10, 83 -3.
Перевірка.
Учитель. Руді мурашки просять допомогти їм записати та обчислити вирази (завдання на індивідуальних картках).
Учитель. Часто в лісі під ялинкою можна зустріти велику купу хвої, голок і листя. Це- мурашник , домівка мурашок. Живляться мурашки комахами та їх личинками. Де б не повзали , вони завжди знаходять свій мурашник по запаху. Цих комах називають друзями або санітарами лісу . Рудих мурашок треба охороняти ,вони корисні комахи та ще й дуже працьовиті.
VІ. Розв’язування задач. Робота з підручником
VІІ. Повторення про геометричні фігури: трикутник, квадрат, прямокутник.
Учитель. Діти, з готових шаблонів створіть хатинки для лісових мешканців: ведмедика, білочки, зайчика, їжачка, мурашки. Ці звірята житимуть в хатинках та навчатимуться в лісовій школі, якщо задієте свої вміння і знання, збудуєте хатинку, напишете приклади та розв’яжете їх.
VІІІ. Самостійна робота учнів ( під керівництвом учителя
Групова робота. Гра
Учитель. А зараз спробуймо створити тварин своїми руками, використовуючи гру «Танграм»
ІХ. Підсумок уроку.
Учитель. Щоб повернутися додому, дайте відповіді на запитання.
Віршовані задачі :
1.На яблуні достигли шишки.
Дві віддам я ведмедикові,
Три - лисичці,
Дві – їжакам.
Скільки шишок я віддам ?
(Відповідь- жодної, на яблуні шишки не ростуть)
2. Гляньте білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки,
Я прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.
(Відповідь -5).
3. Чотири зайчика йшли зі школи,
І раптом на них напали бджоли.
Два зайчика ледь врятувались,
А скільки зайчиків зосталось?
(Відповідь- 2) . Як ви дізнались? (4-2 =2).
4. П’ять горішків на пеньку
Спочивало в холодку.
А вечірньої пори
Білка ще принесла три.
Так до ранку й пролежали.
Скільки всіх горішків стало? (Відповідь 5+3=8 ).
Учитель . Швидко сплинув час подорожі і нам треба повертатися додому.
Що цікавого дізналися ви про лісових мешканців?
А учні Лісової школи вдячні вам за допомогу в розв’язуванні прикладів і задач та в створенні нових домівок.
1