Тема. ХТО ПРОТИ УЧНІВ?
Мета: підвищувати інтерес до вивчення математики, до її історії; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову; перевірить вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях.
Обладнання та матеріали: телеекран, ноутбук, колонки, емблеми учасникам гри, чорна скриня з мотузкою, презентація «Математика – цариця наук», презентація «Хто проти учнів? Математика», фломастери, аркуші паперу.
Підготовча робота:
Перебіг заходу
І. Вступне слово вчителя
- Сьогодні я запрошую вас на свято закінчення тижня математики у нашій школі. Ми плідно попрацювали протягом тижня: змагались у конкурсах, відгадували загадки, ребуси, головоломки, готували сюрпризи.
- А закінчити я пропоную викликом «Хто проти учнів?»
ІІ. Знайомство з учнями та представлення гостя
ІІІ. Правила гри
ІV. І тур. Грають всі
Питання І туру
Будівництво єгипетських пірамід
Що використовували для побудови прямого кута на будівництвах єгипетських пірамід?
А. Транспортир
Б. Лазерна лінійка
В. Мотузка розділена на 12 частин вузлами
Г. Лінійка+циркуль
Теорема Піфагора
Теорему Піфагора деякі учні заучують напам’ять без розуміння. Тому її назвали…
А. Теорема для розвитку пам’яті
Б. Міст віслюків
В. Приклад для наслідування
Г. Головна теорема геометрії
Від’ємні числа
Більше 2000 років тому у Китаї ввели від’ємні числа, які називали абсурдними, фіктивним, а ще…
А. Відомськими
Б. Неправильними
В. Неприємними
Г. Числами від сатани
Кінь у лузі
В лузі пасеться кінь, прив’язаний до кілка мотузкою, довжина якої дорівнює 10 м. Якої площі ділянку може випасти кінь?
А. 10 м2
Б.100 м2
В. 314 м2
Г. 3,14 м2
Математики в театрі
Цей вчений перший запропонував метод нумерації крісел у театрі за рядами та місцями.
А. Евклід
Б. Піфагор
В. Декарт
Г. Вієт
Спортивні пристрасті
Фалес був затятим спортивним вболівальником. Що сталося на 58 олімпіаді в Греції на Олімпійському стадіоні під час бою Піфагора?
А. Піфагор подарував Фалесу свого лаврового вінка переможця
Б. Фалес і Піфагор побилися
В. Фалес допоміг Піфагору перемогти
Г. Фалес помер на трибуні
Будні кицьки
Протягом доби ¼ часу кішка їсть. Решту часу – вона спить. Скільки годин за добу кішка спить?
А. 6 годин
Б. 10 годин
В. 12 годин
Г. 18 годин
Загадки давньої Греції
Тетраедр, гексаедр, октаедр, додекаедр, ікосаедр. В Давній Греції цими словами називали…
А. Синів
Б. Правильні многогранники
В. Числа
Г. Кути
Перед останнім запитанням представлення та презентація топ-учня.
V. ІІ тур
Правила ІІ туру. У другому турі гри Оксана Володимирівна гратиме проти учнів, які відповіли правильно у І турі. Ми маємо 7 запитань по категоріям. Гість може обирати ту категорію, яка їй сподобалась. В учнів тепер не буде варіантів відповіді, але буде 10 секунд на обдумування. Тільки в питанні категорії Інстапитання учні матимуть варіанти відповідей. Свою відповідь учні записують на аркушах паперу. В цей час Оксана Володимирівна може спостерігати за ними. Далі вчителю буде запропоновано 4 варіанти відповідей, і вона має відповісти на запитання. Якщо відповідь правильна, вона має право «вибивати» учнів з гри: обирати учнів, які відповіли неправильно, доки не знайде учня, який відповів правильно. Учні, які залишаться, переходять у супергру.
Питання ІІ туру
Торт від бабусі
Бабуся спекла торт для онуків, що мають приїхати до неї у гості на канікули. Але вона не знає точно, троє, п’ятеро чи шестеро онуків у неї гостюватимуть. Для того, щоб кожний внук отримав однакову частину торта, бабуся, передбачаючи всі три випадки. На скільки шматків вона повинна порізати торт?
А. 15
Б. 24
В. 30
Г. Не різати взагалі
Пам’ятник у Будапешті
Якій цифрі присвячена вапнякова скульптура висотою 3 м в Будапешті, з написом на п'єдесталі «км», що значить «кілометр». Ця скульптура є точкою відліку, з якої в країні вимірюються всі дорожні відстані до Будапешта.
А. 1
Б. 0
В. 8
Г. 3
1, 2, 3, +, =, х, у…
Комбінація математичних знаків, чисел, букв називається…
А. Математичним виразом
Б. Математичним алфавітом
В. Набором для математики
Г. Рівнянням
Відрізані кути
У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилось?
А. Жодного
Б. Два
В. П’ять
Г. Шість
Кут під лупою
Величина кута 300. Чому буде дорівнювати міра цього кута, якщо подивитись на нього за допомогою лупи, що збільшує зображення у 2 рази.
А. 150
Б. 300
В. 600
Г. 900
Навколо трикутника
Навколо якого трикутника можна описати коло?
А. Гострокутного
Б. Тупокутного
В. Прямокутного
Г. Будь-якого
Інстапитання
Для чого потрібна математика?
А. Щоб полегшити життя
Б. Щоб уміти рахувати
В. Бути розумними
Г. Щоб вдало вступити до вузу
VІ. Супергра
Правила гри. Серед учнів обирається один, який гратиме проти гостя.
Завдання. Якнайшвидше зняти з себе 20 прищіпок і почепити їх на картон, поки суперник виконуватиме завдання:
VІІ. Підсумки гри
В школі раджу вам вивчати
Математику усім:
Як ділити треба знати,
Як до двох додати сім.
Ви завжди уважні будьте,
Щоб чудово все було –
Зло відняти не забудьте,
Додавайте лиш добро.