Математичні перегони

Про матеріал
Позакласний захід "Математичні перегони" для учнів 3 класу. Матеріал містить запитання з логічним навантаженням і завдання для перевірки математичних знань.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНІ ПЕРЕГОНИ

З клас

Мета. Поглибити знання з математики, розвивати логічне мислення, винахідливість, інтерес до математики, виховувати дружелюбність, ста­ранність.

Обладнання, Картки із задачею для капітанів команд, два аркуші папе­ру, ручки.

Хід заходу

І. Вступне слово вчителя.

  •     Сьогодні ми проведемо математичні перегони.
  •     Зараз розділимося на дві команди. Кожна команда повинна обрати капітана і придумати назву.
  • Я по черзі буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати.
  • Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну — 0.
  •     Якщо команда називає відповідь неправильну, то відповідає друга команда, або — навпаки. Отже, почали змагатися.

П. Проведення математичної вікторини.

Завдання командам.

  1. команда

1.Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (Частка)

2.Як знайти невідоме зменшуване? (Треба до різниці додати від'ємник)

3.Що таке прямокутник? (Це чотирикутник, у якого всі кути прямі)

 4.Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разів, отримаємо 8. Яке число задумала дівчинка? (48)

5.Двоє фали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2 го­дини)

6.Назвати найбільше двоцифрове число?  (99)

7.У числі 325 закреслити цифру 2. На скільки зменшилося число? (325 -20 = 305).

8. Сума двох чисел  45. І доданок 32, ІІ доданок невідомий.  Чому дорівнює 2 доданок? (13)

9. У видатного скрипаля Нікколо Паганіні під час одного з його виступів порвалася струна, а потім ще декілька. Концерт Паганіні закінчив, гра­ючи на 1 струні. Скільки струн порвалося другого разу, якщо у скрип­ки 4 струни? (2 струни).

10. Йшли пустелею 2 віслюки. Один ніс мішок — 5 пудів солі (пуд — це 16 кг), другий — 5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, по­бачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання віслю­ки пішли далі. В одного з них поклажа стала легшою, а в другого — важ­чою. Чому? (Сіль розчинилася у воді, а вата увібрала в себе вологу).

 

11. У видатного скрипаля Нікколо Паганіні під час одного з його виступів порвалася струна, а потім ще декілька. Концерт Паганіні закінчив, гра­ючи на 1 струні. Скільки струн порвалося другого разу, якщо у скрип­ки 4 струни? (2 струни).

 

Задача для капітана команди.

12. Жирафі в зоопарку дали денну порцію — 11 кг овочів і 4 кг фруктів. У жирафи був поганий апетит. На вечір у нього залишилося 3 кг овочів

і фруктів. Скільки кілограмів овочів і фруктів з'їв жираф? (12 кг).

 

2 команда

1.Як називаються числа при множенні? (Перший множник, другий множник, добуток)

2. Як називається перше число від якого віднімають? (Зменшуване)

3. Що таке квадрат? (Це прямокутник, у якого всі сторони рівні)

4. Назвати звірів у такому порядку, щоб їхня маса збільшувалася: заєць, слон, мишка, тигр. (Мишка, заєць, тигр, слон)

5. Назвати найменше двоцифрове число. (10)

6. Скільки ніжок у чотирьох кішок? (16)

7. До двоцифрового числа ліворуч приписати цифру 5. На скільки збільшилося число? (На 500)

8.  Що буде з козою, коли їй мине 5 років? (Піде шостий).

  9.Петрик у зоопарку дратував трьох верблюдів одночасно. Кожний з цих верблюдів розсердився на Петрика по 3 рази. Скільки разів розсер­дилися верблюди на Петрика? (9)

10. У зошиті 18 аркушів. Хлопчик вирвав із середини 2 рази по два аркуші? (18- (2 · 2))

11. У молодого бегемота  язик ,  легені й серце важать 20 кг. Язик — 5 кг, легені — 8 кг. Скільки кілограмів важить серце? (7 кг ).

 

Задача для капітана команди.

12. У слові дружба – 6 літер. Скільки літер у трьох таких словах? (6 · 3 = 18 ) .

Станція «Жарти»

1.Трійка коней за 1 годину пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км).

2.У тварини дві ноги, дві ліві ноги, дві ноги попереду, дві — позаду. Скільки ніг у тварини? (4).

3.Літак летить від Москви до Санкт-Петербурга 1 годину. А назад цілих 60 хвилин. Чому така різниця? (Різниці нема ніякої, 1 година — це 60 хв.).

4.На паркані сиділо 6 горобців. До одного підскочив кіт, щоб спійма­ти його, та горобчик полетів. Скільки горобців залишилося на паркані? (Жодного)

5.На дереві росло 55 груш, а на вербі — на 14 менше. Скільки груш росло на вербі? (На вербі груші не ростуть).

6.Стоїть у полі дуб. На дубі — три гілки, на кожній гілці — по три яб­лука. Скільки всього яблук? (Жодного, бо на дубі яблука не ростуть).

  1. Кухар насипав рису порівну у 2 склянки. Потім він з однієї склянки пересипав крупу  в каструлю. Де рису   більше: у другій склянці чи в каст­рулі? (Порівну).
  2. Йшла бабуся у село, а назустріч їй — троє дідусів. У кожного діду­ся — по мішку, а в кожному мішку — по коту. Скільки живих істот йшло у село? (Одна бабуся).
  3. Одне яйце варять 9  хв. Скільки часу треба, щоб зварити 5 яєць? (  9  хв ).

10.Скільки літрів води можна налити в сито, якщо лити з 5 літрового відра? (Ніскільки).

Станція «Мислення»

1.У стола 4 кути. Один спиляти, скільки залишиться? (5).

2. Сума яких двох чисел на циферблаті механічного годинника, які розташовані одна проти одної, будуть дорівнювати 18? (12 і 6 ).

3.Скільки місяців складає півроку? (6 місяців).

4.Чи може іти дощ два дні підряд? (Ні, бо між ними буде ніч).

 

 

III. Підсумок гри.

Закінчилося вже свято,

А емоцій так багато!

Ми із вами позмагались,

Але друзями зостались.

З радістю вітаю вас

Ви у мене супер клас!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. новикова инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Позакласні заходи
НУШ
Додано
16 січня 2021
Переглядів
2603
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку