Позакласний захід для 6 класу
«Математичний експрес»
Підготувала
вчитель математики
Гімназії №8 м.Бердичева
Сорокіна Ірина Миколаївна
МАТЕМАТИЧНИЙ ЕКСПРЕС
Хід заходу
Учитель.
Математика — найстародавніша з усіх наук. Одне з основних понять математики — число виникло з практичних потреб людини.
Математика — де величезна галузь, ще в давні часи її називали «царицею наук». Ми з вами вже давно почали вивчати цю країну, а тепер, з року в рік, ми будемо отримувати ще більше знань. Сьогодні ми вирушимо в подорож країною Математика на «Математичному експресі». В експресі у нас три вагони — це три класи. Учні — це пасажири. У кожному вагоні виберемо чергового по станціях, який буде кожному пасажиру передавати отримані бали. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете один бал. В кінці уроку на основі цих балів ми підведемо підсумки.
А тепер розпочнемо нашу подорож і відвідаємо різні математичні станції.
— Для розв'язання багатьох задач недостатньо одних знань. Потрібна ще й кмітливість.
Отже, наша перша станція «Кмітлива».
Друга наша станція «Кросвордна».
По горизонталі:
1) Одиниця маси. (Центнер)
2) Одна двадцять четверта частина доби. (Година)
Наступна станція «Естафетна».
На дошці — приклади. З кожної команди виходять до дошки по одному учневі. Після розв'язання прикладу учня заміняє другий член команди.
Команди змагаються, а учні на місцях перевіряють результати. Виграє та команда, яка, при пустившись найменшої кількості помилок, першою досягне вершини.
Ось ми дістались до станції «Ребусна»
Розшифрувати запис. Знайти хоча б одну з чотирьох можливих відповідей.
По дорозі до наступної станції, я хочу розповісти вам індуську притчу.
Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє жодної краплини.
Багато людей пробували пройти, але по дорозі їх відволікали, і вони проливали молоко. Аж ось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його всіляко лякали. Але він не пролив молока. «Ти чув крики, постріли? — спитав його потім магараджа. — Ти бачив, як тебе лякали?» — «Ні, повелителю, я дивився на молоко».
«Не чути і не бачити нічого стороннього», — ось у який спосіб можна сконцентрувати увагу. Тепер ми перевіримо увагу пасажирів.
Станція «Уважна».
(Цього не буде, пароход піднімається разом з водою)
Тепер ми під'їхали до наступної станції її назва «Загадкова».
В теплому хліві у бабусі Нарахує 100 голів.
Жили кролики та гуси. І з спокійною душею
Бабка дивною була, Знову йде відпочивать.
Рахунок звірям так вела: Хто нам скаже із дітей,
Вийде вранці за поріг, Скільки там було гусей?
Нарахує 300 ніг, Хто вже знає з школярів,
А потім без зайвих слів Скільки там було кролів?
(Тільки гуси 100 • 2 = 200 ніг, тоді зайвих ніг 300 — 200 = 100 ніг, отже, кролів 100 : 2 = 50 і гусей 100 - 50 = 50)
(Той, що стоїть)
Учитель. Щоб дізнатись назву наступної станції, потрібно виконати віднімання.
В результаті віднімання ви отримаєте певне число, якому буде відповідати буква. Обчисливши всі приклади, ви прочитаєте назву.
Отже, станція «Фокусна».
Хочете, я дізнаюсь день народження будь-кого з вас. Будь-ласка, помножте на два число, коли ви народились. До результату додайте 5, а цю суму помножте на 50. Тепер додайте порядковий номер того місяця, коли ви народилися, і назвіть отримане число. (Від числа, яке назвали, потрібно відняти 250. Отримаємо тризначне або чотиризначне число. Одна або дві перші цифри — день народження, дві останні — місяць).
Остання наша станція «Приказкова».
(Команди заздалегідь готували прислів'я і приказки, вислови про числа.)
«Математика — це мова, якою говорять всі точні науки».
(М. Лобачевський)
«Неможливо бути математиком, не будучи в той же час поетом в душі».
(С. Ковалевська)
Ось і закінчилася наша подорож. А тепер наші Чергові по станціях підведуть підсумки.
По горизонталі:
1) Одиниця маси.
2) Одна двадцять четверта частина доби.
3) Одиниця часу.
4) Фігура, що складається з кола і всіх внутрішніх точок площини, які воно обмежує.
По вертикалі:
5)Що використовують для наочного зображення величин
6)Одиниця довжини
7)Сума довжин всіх сторін многокутника.
8)Рівність, яка містить невідоме.
9)Фігура, яка складається з відрізків, що не розташовані на одній прямій.