Математичний експрес

Про матеріал
Позакласний захід з математики "Математичний експрес" для учнів шостих класів.
Перегляд файлу

 

 

 

Позакласний захід для 6 класу

«Математичний експрес»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель математики

 Гімназії 8 м.Бердичева

Сорокіна Ірина Миколаївна

 

 

МАТЕМАТИЧНИЙ ЕКСПРЕС

                                  Хід заходу

 

Учитель.

Математика — найстародавніша з усіх наук. Одне з основних понять математики — число виникло з практичних потреб людини.

Математика — де величезна галузь, ще в давні часи її називали «царицею наук». Ми з вами вже давно почали вивчати цю країну, а тепер, з року в рік, ми будемо отримувати ще більше знань. Сьогодні ми вирушимо в подорож країною Математика на «Математичному експресі». В експресі у нас три вагони — це три класи. Учні — це пасажири. У кожному вагоні виберемо чергового по станціях, який буде кожному пасажиру передавати отримані бали. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете один бал. В кінці уроку на основі цих балів ми підведемо підсумки.

А тепер розпочнемо нашу подорож і відвідаємо різні математичні станції.

— Для розв'язання багатьох задач недостатньо одних знань. Потрібна ще й кмітливість.

Отже, наша перша станція «Кмітлива».

  • Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт за
    100 хв. Як це пояснити?                                     (1 год 40 хв = 100хв)
  • Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (ЗО км)
  • Три різних числа спочатку додали, а потім їх же перемножили. Сума й добуток виявилися рівними. Які це числа? (1 + 2+3 = 1*2*3)
  •      Від полотна матерії довжиною 200 м кожний день відрізали по 20 м.
    Через скільки днів відрізали останній шматок? (Через 9 днів)
  •      Кавун важить 2 кг і ще1/2 - кавуна. Яка вага всього кавуна? (4кг)
  •      Який знак потрібно поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число,
    яке більше за 7 і менше за 8? (Кому)
  •      Чому дорівнює 22 ? З2? Кут у квадраті? (90°)
  •         3 Києва до Харкова вийшов поїзд зі швидкістю 50 км /год, а з Харкова до Києва вийшов поїзд зі швидкістю 60 км/год. Який з поїздів буде далі від Києва в момент зустрічі? (Вони будуть знаходиться на однаковій відстані.)
  •       За книгу заплатили 6 грн. та ще1/3 її вартості. Скільки коштує книга?(9 грн)

 

 Друга наша станція «Кросвордна».
По горизонталі:

1) Одиниця маси. (Центнер)  

2) Одна двадцять четверта частина доби. (Година)

  •       Одиниця часу. (Секунда)
  • Фігура, що складається з кола і всіх внутрішніх точок площини, які воно обмежує. (Круг)
    По вертикалі:
  • Що використовують для наочного зображення величин
    (Діаграму)
  •       Одиниця довжини. (Дециметр)
  •       Сума довжин всіх сторін многокутника. (Периметр)
  •       Рівність, яка містить невідоме. (Рівняння)
  •       Фігура, яка складається з відрізків, що не розташовані на одній прямій. (Ламана)

 

 

 

 

 Наступна станція «Естафетна».

На дошці — приклади. З кожної команди виходять до дошки по одному учневі. Після розв'язання прикладу учня заміняє другий член команди.

Команди змагаються, а учні на місцях перевіряють результати. Виграє та команда, яка, при пустившись найменшої кількості помилок, першою досягне вершини.


Ось ми  дістались до станції «Ребусна»

 

Розшифрувати запис. Знайти хоча б одну з чотирьох можливих відповідей.

 

По дорозі до наступної станції, я хочу розповісти вам індуську притчу.

 Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє жодної краплини.

Багато людей пробували пройти, але по дорозі їх відволікали, і вони проливали молоко. Аж ось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його всіляко лякали. Але він не пролив молока. «Ти чув крики, постріли? — спитав його потім магараджа. — Ти бачив, як тебе лякали?» — «Ні, повелителю, я дивився на молоко».

«Не чути і не бачити нічого стороннього», — ось у який спосіб можна сконцентрувати увагу. Тепер ми перевіримо увагу пасажирів.

 

Станція «Уважна».

  • Електропоїзд їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км/год. У тому ж на прямі — зі сходу на захід дме вітер, але зі швидкістю 50 км/год. В яку сторону відхиляється дим поїзда? (Електропоїзд не має диму)
  • У сім'ї у кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей в цій сім'ї?
    (Сім)
  • Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги? (5 кг)
  • У воді опинилась десята сходинка пароплавної мотузяної драбини. Почався приплив. Вода за годину підіймається на 30 см. Між сходинками драбини 30 см. Через скільки годин вода закриє шосту сходинку?

(Цього не буде, пароход піднімається разом з водою)

  • Величина кута 30°. Чому буде дорівнювати кут, якщо його розглядати
    в лупу, яка збільшує вдвічі? (30°, лупа збільшує тільки лінійні розміри)
  • Кожну із десяти колод розпиляли на дві плахи. Скільки стало колод?
    (Жодної)
  • Опівночі йшов дощ. Чи можна сподіватися на сонячну погоду через
    72 години?. (Ні, буде ніч)
  • У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? (Шість)
  • Юрко зібрав 6 кг паперу, а Тарас у два рази більше. Скільки кілограмів
    паперу зібрав Степан? (Невідомо)

 

 

 

 Тепер ми під'їхали до наступної станції її назва «Загадкова».

 

В теплому хліві у бабусі  Нарахує 100 голів.

Жили кролики та гуси.  І з спокійною душею

Бабка дивною була,  Знову йде відпочивать.

Рахунок звірям так вела:  Хто нам скаже із дітей,

Вийде вранці за поріг,  Скільки там було гусей?

Нарахує 300 ніг,  Хто вже знає з школярів,

А потім без зайвих слів  Скільки там було кролів?

(Тільки гуси 100 • 2 = 200 ніг, тоді зайвих ніг 300 — 200 = 100 ніг, отже, кролів 100 : 2 = 50 і гусей 100 - 50 = 50)

  •    Скільки яєць можна з'їсти натщесерце? (Одне)
  •    Коли козі виповниться сім років, що буде далі? (Піде восьмий)
  •    На що схожа половина яблука? (На другу половину)
  • Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу?

   (Той, що стоїть)

Учитель. Щоб дізнатись назву наступної станції, потрібно виконати віднімання.

 

 

В результаті віднімання ви отримаєте певне число, якому буде відповідати буква. Обчисливши всі приклади, ви прочитаєте назву.

Отже, станція «Фокусна».

Хочете, я дізнаюсь день народження будь-кого з вас. Будь-ласка, помножте на два число, коли ви народились. До результату додайте 5, а цю суму помножте на 50. Тепер додайте порядковий номер того місяця, коли ви народилися, і назвіть отримане число. (Від числа, яке назвали, потрібно відняти 250. Отримаємо тризначне або чотиризначне число. Одна або дві перші цифри — день народження, дві останні — місяць).

 

Остання наша станція «Приказкова».

(Команди заздалегідь готували прислів'я і приказки, вислови про числа.)

 

«Математика це мова, якою говорять всі точні науки».

(М. Лобачевський)

 «Неможливо бути математиком, не будучи в той же час поетом в душі».

(С. Ковалевська)

Ось і закінчилася наша подорож. А тепер наші Чергові по станціях підведуть підсумки.

По горизонталі:

1) Одиниця маси.  

2) Одна двадцять четверта частина доби.

3) Одиниця часу.

4) Фігура, що складається з кола і всіх внутрішніх точок площини, які воно обмежує.

 

  По вертикалі:

5)Що використовують для наочного зображення величин
6)Одиниця довжини

7)Сума довжин всіх сторін многокутника.

8)Рівність, яка містить невідоме.

9)Фігура, яка складається з відрізків, що не розташовані на одній прямій.

 

 

docx
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку