"Математичний КВЕСТ" для 9-10 класів

Про матеріал
Виховний захід з математики для учнів 9-10 класів Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання, цікавість до математики, її історії; навчати грамотно висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, поважати іншу; виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.
Перегляд файлу

Тема: Виховний захід з математики  .

Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання, цікавість до математики, її історії; навчати грамотно висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, поважати іншу; виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.

ДЕВІЗ: Жодне дослідження людини не може бути назване істиною, якщо воно не проходить через «математичні доведення». Леонардо да Вінчі.(1452-1519).

Математика може бути не тільки потрібною і складною, але і цікавою.

 

  1. М.В. Гоголь вважав, що всюдисуща лінь заважає людям стати великими. А в казці Кіплінга за лінощі верблюд був покараний горбом на спині. А в казках…
  2. Та що ми вас переконуємо. Ви самі все знаєте. Вам про це говорять щодня батьки, вчителі. Ми ж хочемо розкрити вам іншу сторону лінощів, їх секрет. Хіба ж можна їх засуджувати? Вони ж – двигун прогресу! Подумайте тільки – лінощі допомагали людям придумати пилосос, пральну машину, посудомийну машину, калькулятор, та в кінці-кінців - комп´ютер. Розумні люди вважають, що лінощі – це засіб від рутинної безкорисної праці, вони спонукають до думки про полегшення життя.
  1. Ну як, ми вас надихнули? Давайте, думайте, та не переборщіть. Не так давно хитромудрі японці відкрили секрет довголіття клітин мозку. Знаєте, що потрібно робити, щоб мозок не старів? Це тільки подумати! Це не просто слова – це керівництво до дії: «Якщо хочете не зістаритись, не стати склеротиком в розквіті сил – частіше думайте!»
  2. Тримати мозок в робочому стані можна різними способами, та сьогоднішній – найприємніший. Ми вам пропонуємо гру.

РАЗОМ «КВЕСТ»

У сучасних технологіях популярності набрали технологія квест.

Щ о ж таке квест-технологія? (Слайди 1-13) Рибчанівська К

А зараз запрошуємо всіх учасників нашого зібрання взяти участь у математичному квесті.

Вітаємо учасників  математичного квесту  - чудової пригодницької гри.

Це гра-випробування начитаності, ерудованості, витривалості та вміння грати у команді. Ознайомтеся, будь ласка, із правилами проведення квесту. (Слайди 14-17)

 1. Учасники виконують завдання в приміщенні Староаврамівської школи.

2. Перед початком гри всі засоби зв'язку, в т.ч. мобільні телефони, вимикаються. У капітана залишається лише один заряджений мобільний телефон для екстреного зв'язку.

3. Всі учасники квесту об'єднуються у дві команди способом об'єднання .

4.  Членам команди необхідно мати ручки і чисті аркуші паперу .

 

5.  Для того, щоб команда стала переможцем,  її членам потрібно першими відшукати  усі  "правильні відповіді", якомога швидше "забрати ялинку" (виконати завдання) і дістатися фінішу.

6. Гра ведеться чесно, завдання виконуються добросовісно .

Які будуть запитання?

Тоді, оголошуємо старт квесту по країні "Кмітливих". Бажаємо успіху!

 

І конкурс  «ДЛЯ ЛІНИВИХ».  РОЗМИНКА.

УВАГА!!!! У конкурсі «РОЗМИНКА» кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. (Запитання на ромашці). По три запитання для кожної команди.

1.Коли займаються обчисленням на птахофермі? (Восени).

2.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут).

3.Скільки героїв збирали урожай в казці «РІПКА»? (6)

4.Яка геометрична фігура іноді виникає в коханні? (Трикутник).

5.Як називається відрізок шляху довжиною  42 км 195 м? (Марафонський).

6.Який спортивний снаряд складається з двох циліндрів? (Граната).

 

Команди відповідають на запитання. Правильна відповідь – 1 бал

Журі веде чіткий контроль ….

 

ЦЕ ЦІКАВО: Дія ділення вважалася колись найважчою. В середні віки людям, які вміли добре виконувати ділення, присуджували вчені ступені. В 17 ст. ірландського ченця Беда, прозваного Високоповажним, вважали найосвіченішою людиною тому, що він умів майстерно виконувати ділення. Йому приписували слова: «Хто вміє ділити, тому жодна справа не здаватиметься важкою».

 

                     ІІ конкурс                поєднання з фізикою

Вправа «Друдли» (для розвитку творчого мислення)

Друдли — дивне, таємниче і незвичайне слово. Що це? Іноді думають, що це якась чудернацька тваринка, або загадкова рослинка, або, можливо, комашка чи предмет, або...

Виявляється, друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс. 

 

1.

Уважно розгляньте малюнок. Що ви бачите на ньому? 

http://2.bp.blogspot.com/-Ct--xNK3yvI/UokabeMElWI/AAAAAAAABRs/aZD-5CtyfJY/s1600/Droodle_02.jpgДобре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення.

 

 

 

 

 

 

Можливі відповіді

  • людина в костюмі з краваткою-метеликом, яку прищемив ліфт;
  • Метелик, який сів відпочити на мотузку для білизни ;
  • два гучномовці на стовпі;
  • дзьобики пташок, які схопили одного черв’ячка ;
  • трикутник, який цілує власне відображення у дзеркалі;
  • пісочний годинник, флюгер, бантик, цукерка.

 

2. Уважно розгляньте малюнок. Що ви бачите на ньому? 

Добре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення

http://yuriy-o.com.ua/wp-content/uploads/2012/03/drudle26.jpg                                        Можливі відповіді

  • п’ятачок ;
  • розетка ;
  • піднос з чашками, тарілками;
  • два солдата в човні;
  • середня частина касети від магнітофона;
  • космічний корабель (вид ззаду);
  • цистерна з двома отворами ;
  • вилка від електроприладу.

 

 

ВЕДУЧІ  «ДЛЯ СМІШЛИВИХ І КМІТЛИВИХ».

 - Американці вважають, що сміх надзвичайно корисний і для тіла, і для душі. На їх думку, коли людина сміється, то через горло повітря виривається зі швидкістю 70 миль за годину. В крові починає пульсувати адреналін, з легень виходить вуглекислий газ, очі промиваються сльозами від сміху. А французи відкрили, що 1 хв сміху рівноцінна 45 хв іншого способу відпочинку.

- Австрійська спілка боротьби з депресією недавно випустила ком пакт-диск, який повинен допомагати хворим лікуватись. Запис сміху на ньому триває 20 хв. Простіше кажучи, весь світ згоден із знаменитим польським гумористом Станіславом Єжи Ленцем: « Якщо хочеш жити, частіше помирай від сміху».

  • І до чого це ти розповів мені?
  • Щоб частіше сміялася.
  • Із чого можна сміятися на уроках математики? Не розумію.
  • Згоден. Математикика така неконкретна наука, і вчителі теж.
  • Чого це?
  • На одному уроці каже , 4+6 = 10 а на  другому, що 10 це 7+3… і кому вірити?
  • Так Давай спитаємо у гравців?!
  • Що спитати?

 

ІІІ конкурс в поєднанні з навколишнім світом.

 

Наше наступне завдання для таких реальних або потенціальних довгожителів. Необхідно закінчити коротке оповідання. У кожної команди своя версія.

 

  • Хлопчику, скільки тобі років?
  • Шість – удома, сім – у школі, і чотири - ………. (в транспорті).

 

 1. Уявіть собі, що ви машиніст потягу, який відходить від пункту відправлення о                                           14 год, має 7 вагонів, середній вік пасажирів 28 років. Скільки років машиністові?

2. Горіло 8 свічок, 5 з них погасли. Скільки свічок лишилося?

3. 7 братів: роками рівні, іменами різні. (Дні тижня).

4. 5 комор, 1 двері. (Рукавичка).

 

Слово надається журі……

 

ЦЕ ЦІКАВО: Народи Франції та Англії колись лічили двадцятками, оскільки в людини 20 пальців.

Групами по 60 лічили в Стародавньому Вавилоні. Це відбилось на вавилонській системі мір, в якій відношення одиниць вимірювання дорівнювало 60.

Від вавилонян бере свій початок сучасна система мір часу і кутів.

Так давай наступний конкурс оголосимо «ГЕОМЕТРИЧНИЙ»

 

ІІІ конкурс «ГЕОМЕТРИЧНИЙ» в поєднанні з іноземною мовою

 

Більшість понять і математичних термінів мають іноземне походження. Перевіримо, як ви знаєте іноземні мови.

 За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

1.Скажіть на грецькій мові слово «КОЛО», якщо для нас це частина області, міста, яка розташована далеко від центра. (ПЕРИФЕРІЯ).

2.У греків це натягнута тятива, а у нас? (ГІПОТЕНУЗА).

3.Ця геометрична фігура дала назву відомому танцю кадриль. (КВАДРАТ).

4..Латинські слова bis – двічі  і seco – січу перекладіть на українську мову і одержите математичний термін. (БІСЕКТРИСА).

5.Одиниця вимірювання, що англійською мовою означає «нога». Ця міра довжини виникла як середня довжина ступні людини. (фут).

 

І в поєднанні з  біологією

ТАНГРАМ

Квадрат розрізаний на 7 частин. Складіть з цих частин фігуру, що нагадує силует кішки, зайця, риби, тощо. Кожна фігурка 2 бали.

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=b47aae8555653be06f66fd41e273ce36&n=33&h=204&w=204

 

Відповідь.

 

https://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=244200e9f18091253cef7951d5bd1375-l&n=13https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=eb8bb8c03a3993da333fba49d996e74b&n=33&h=215&w=311

 

 

Наступний конкурс    ІV  УКРАЇНСЬКА МОВА.

Команди отримують завдання на картках.

Заповнити таблицю:

 

Завдання 1.

Команда…..

Команда…….

Замість точок записати число буквами, так щоб отримати слово.                                  Наприклад:   ли……к (листок).

 

Замість точок записати число буквами, так щоб отримати слово.                                               Наприклад:   ли……к (листок).

 

І….рія

Ві….на

 

….я

Сви…..к

 

Пі….лет

Ві…..ло

 

Бо…..тон

….рона

 

Елек…..к

….рож

 

Ви…..мка

Ме…..ка

 

 

Відповіді:   історія, сім´я, пістолет, Бостон, електрик, витримка.

Вітрина, свисток, вітрило, сторона, сторож, метрика.

 

Завдання 2. Команди отримують по 9 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом. Відповіді здають журі. За кожну правильну відповідь 1 бал.

 

РЯД СЛІВ:

 

Доба, година, хвилина,……(секунда).

Квадрат, трапеція, прямокутник, …..(ромб).

Раціональні, цілі, дійсні, …..(натуральні).

Тонна, кілограм, грам, …..(міліграм).

Лінійка, косинець, циркуль, …… (транспортир).

Гострий, тупий, прямий, …..(розгорнутий).

Діаметр, радіус, центр, ….(хорда).

Арифметика, інформатика, алгебра, ……(геометрія).

Клавіатура, мікрофон, миша, …..(процесор).

 

Щоб життя приносило радість, потрібно навчитись працювати захоплено. Пропонуємо для глядачів, поки журі підраховують бали потік цікавих задач:

1.Скільки пальців на 10 руках?(50)

2.Скільки яєць можна з´їсти натщесерце?(одне).

3.У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки кімнат у будинку? (5).

 

ЦЕ ЦІКАВО: А чи відомо вам, що, циркуль – емблема геометрії, архітектури, астрономії і географії, середньовічного мистецтва та мистецтва епох Відродження. Циркуль – символ розумних і зважених рішень. Два циркулі символізують справедливість.

V конкурс - кабінет математики

1.Розгадати ребус

http://mim58.ucoz.ru/_tbkp/pifagor.pnghttp://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/piramida.png

Відповідь. Піфагор. Піраміда.

http://allforchildren.ru/rebus/rebus10/10-058.gif

D:\Позакласна робота\ребуси\р5.jpg

Відповідь. Піфагор. Бісектриса.

VІ конкурсКонкурс капітанів

Виконати обчислення на ватмані

 

VІІ конкурс - учительська

(Запитання знаходяться у кульках)

  1.    По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?   (По драбині.)
  2.    Скільки хвилин потрібно варити круте яйце? (Жодної, бо во­но вже зварене.)
  3.    Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату? (Коли двері відчинено.)
  1. Без чого не можна побудувати дім? (Без кутів.)
  2. За що учня вигнали з класу? (За двері.)
  1.   Чому капелюхи носять? (Тому що самі вони не ходять.)
  2. Хто найбільшу шапку носить? (Хто найбільшу голову має.)
  3. Скільки спиць треба для доброго колеса. (Жодної, бо колесо і так добре.)

 

 

 

  1. У кого є ще такі голки, як у їжака? (У їжачихи.)
  2. Через що ви ходите до школи? (Через поріг.)
  3. Який вогонь не пече? (Намальований.)
  4. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна? (У повну.)
  5. На яке запитання не можна відповісти: «Так.»? (На запитан­ня: «Ти спиш?»)
  6. Скільки хлібин і калачів печуть в однім році? (Жодного, хліб печуть у печі.)
  7. Скільки картоплин у горщик улізе? (Жодної, бо картопля те лазить.)
  8.   Чому старий дід капелюх купує? (Тому, що задарма ніхто не дає.)

 

Журі підводить підсумок.

Слово надається журі….

Логічна мініатюра:

 

 Поки журю підраховує, то я тебе хотіла запитати.

Що  саме?

  • Ти вмієш добувати корені?
  • Так, звичайно. Треба потягнути за стебло сильніше і корінь буде на поверхні.
  • Ні, я не той корінь маю на увазі. Наприклад корінь із 9.
  • Це буде «дев´я», бо у слові «дев`ять» суфікс «ть».
  • Ти мене не зрозумів. Я говорю про квадратний корінь.
  • Квадратних коренів не буває. Є стержневі та мичкуваті.
  • Арифметичний корінь з 9.
  • Три, бо три в квадраті – 9.

Що там я . Ось учасники підготували  презентації про винахідників…. Ото люди.  Давай послухаємо.

 

Виступ учасників команд – по 3 хв (Презентації)

Оцінюється в 12 балів

 

 

 

Отож, бачиш. Потрібно шукати власне рішення навіть тоді, коли не знаєш, як підійти до розв´язання поставленої задачі. Навіть великі не завжди з маршу брали математичні бастіони.

Великий німецький математик К.Ф. Гаусс писав про розв´язання однієї задачі: «Протягом чотирьох років майже щодня я вдавався до тієї чи іншої спроби розв´язати цей вузол. Але всі намагання, всі зусилля були марні, і я сумно клав перо. А недавно…загадка з´ясувалася із швидкістю блискавки….І ніхто не зможе уявити собі, якого напруження потребувало це».

 

Отож тимчасові невдачі слід розглядати як сходження до переможного «ЕВРИКА!»

Ведуча: «Моя душа чекає дива», - сказав Дмитро Павличко.

А якого дива чекали ви, беручи участь у квесті? Запитання до команди

 

Оголошення результату КВЕСТу

Нагородження команди переможців

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Новомлинська Дар'я Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Боев Юрий
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
5629
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку