16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Математичний квест "Форт Буаяр"

Про матеріал

Учасники проходять випробовування, щоб здобути ключі від форту Буаяр. Також шукають літери ключового слова, щоб відкрити скарби. Організовує школярів, вчить працювати в команді.

Перегляд файлу

Розважальне математичне шоу «Ключі від форту Буаяр»

Ведучий. Телеканал «Руда 1 + 1» показує математичне шоу «Ключі від форту Буаяр». Математична фортеця вітає вас у своїх суворих стінах. Сьогодні здобувати свій скарб прийшла здружена сімейка шкільних друзів. Представляємо команду, яку чекає глобальна битва на теренах форту.

       (Представлення команди)

       Представлення може бути так: Надія. 14 років, представниця прекрасної половини 9 класу. Своє майбутнє життя хоче пов’язати з біологією, але до математики ставиться небайдуже.

        Людмила. 16 років. Чарівна представниця 11 класу. Мріє здійснити навколосвітню подорож, зробити географічне відкриття.

        Ірина. 10 років. Наймолодша учасниця команди. Бачить себе в оточенні квітів. Любить математику.

       Віталій. 13 років. Тільки футбол – ось головне. Математика до себе притягує, але м’яч приваблює більше. Ось вам і другий Шевченко.

       Любомир. 14 років. Мріє працювати в обсерваторії, вивчати зірки. Одну із своїх винайдений  зірок назве «математика».

Ведучий. Сьогодні вас ждуть незвичайні пригоди. Вам потрібно, долаючи перешкоди, розв’язуючи математичні завдання здобути 9 ключів. Крім цих ключів вам потрібно буде ще вгадати ключове слово. І лиш тоді можна діставатися до скарбниці. Для виконання всіх поставлених завдань дається 45 хвилин.

        На протязі гри вас супроводжуватиме консультант (учень старшого класу), який допомагатиме вам, даючи деякі вказівки, рекомендації.

        Отже, до справи! Звучить гонг (дзвінок)

Перше випробовування. Це випробовування згадає ваше безтурботне дитинство. (Вказується конкретно хто буде виконувати). В кульку є кубики, на деяких з них написані букви. Потрібно серед усіх кубиків знайти кубики з буквою і скласти математичне слово. За правильну відповідь – ключ. (Час – 1 хв.)

        (П а р а л е л о г р а м).

Друге випробовування. З вами хоче познайомитися мудрий Мольфар. Один з вас (називається ім.’я) йде до мудреця в супроводі консультанта. Він загадає загадку, за правильну відповідь здобудете ключ.

      Загадка Мольфара: Чим більше від мене беруть, тим більшою я стаю. Що це таке? Думай, друже, думай. В математиці це – обернена пропорційність. В житті – це…, ми бачимо на дорогах. ( Час – 1хв.)

      (Я м а).

Третє випробовування. Їжа – пожива для шлунку, задачі – пожива для розуму. Кожне з них нам не завадить, а навіть і поможе майбутньому футболісту, що є серед нас (називається один з учасників). Таке завдання: на столі є три тарілки. Під однією з них – на дні із зовнішньої сторони прикріплена задача з математики. Піднімати тарілки можна тільки в тому випадку, коли вона порожня. В одній тарілці – йогурт, в другій – мед, в третій – варення.  Тому, щоб знайти задачу, треба спочатку з’їсти те, чим  наповнена тарілка, а пізніше розв’язати задачу. На все дається 2 хв.

        Задача. Турист повинен пройти 60 км. За перший день він пройшов 2/5 всього шляху, за другий день – 1/3 всього шляху. Скільки залишилось пройти туристу третього дня?(1 6 км). За правильно розв’язану задачу команда отримує ключ.

Четверте випробовування. Спонсором нашої гри є Рудянська ЗОШ І – ІІІ ст., а також завідувач спортивного залу школи. Він навіть і не думав, що ґрати на вікнах допоможуть здобути ключ для команди. Це випробовування проходить член вашої команди (називається хтось). Час – 1 хв.

       На ґратах на вікні розвішані листочки, на яких написані завдання. Їх є 8, але на одному з них намальований ключ. Цей листочок треба знайти і розв’язати завдання, яке на ньому написане. Інші розв’язані завдання до уваги не беруться. Завдання, яке треба розв’язати:

        Знайти корінь рівняння:   0,5х = -7 + 9,5.     =  5 ).

П’яте випробовування. «Еврика! Еврика!» – кричав Архімед, коли винайшов фізичний закон. Цей закон лежить в основі цього випробовування. Час – 1хв.

       У високій вазі є ключ (зроблений з пінопласту або з легкого матеріалу). Поряд стоїть чайна ложка та посудина з водою, яка прикріплена до столу. Як дістати ключ з дна вази, не перевертаючи її? (Учень має здогадатися – наливати ложкою воду доти, поки ключ не підніметься доверху і тоді його можна дістати рукою).  Одержаний ключ отримує команда.

Шосте випробовування. Книга – джерело знань і дорога до поповнення кількості ключів. На це завдання відводиться час – 1хв.

       На столі лежить книга, в ній закладки. Треба відшукати сторінки, які закладені і знайти суму чисел, що відповідають цим сторінкам. За правильну відповідь – ключ.

Сьоме випробовування. Мудрий Мольфар щось засумував. Розвеселити його доведеться одному із гравців.

       Загадка Мольфара: Чим більше нас – тим вага менша. Що це?

Восьме випробовування. Якщо не вдається здобути ключі маленькими кроками, то спробуємо це зробити стрибками.

        Для цього нам знадобиться скакалка. Один з гравців бере скакалку і знаходить прикріплений до неї папірець, де написано що треба зробити: стрибаючи на скакалці обійти по периметру нарисовану на підлозі геометричну фігуру і назвати цю фігуру. Час -1хв.

Дев’яте випробовування. Словесний лабіринт. За допомогою накресленого лабіринту прочитати означення математичного поняття. Назвати його.

 

і

а

у

й

з

о

в

у

з

б

ч

б

я

і

ц

о

а

г

щ

о

в

т

х

ю

ж

т

і

и

м

к

л

с

м

т

а

і

и

с

ю

т

є

я

л

п

ч

т

і

в

я

д

л

а

к

и

р

ь

д

л

ю

р

м

е

д

о

ч

и

с

р

о

р

в

д

ї

с

ь

е

д

ь

к

п

 

Ключ до лабіринту

 

 

 

 

 

 

І

І

І

 

 

І

І

 

 

 

 

 

 

І

І

І

І

 

І

 

 

І

І

 

 

 

 

 

 

І

 

І

І

 

І

 

І

І

І

 

І

І

І

 

 

І

 

І

І

 

І

І

І

 

І

І

І

 

 

І

І

І

 

І

І

 

 

 

 

 

І

І

 

 

 

 

(Ч и с л а, щ о  в и к о р и с т о в у ю т ь   д л я   л і ч б и   п р е д м е т і в.

   Це означення натуральних чисел).

Десяте випробовування. У вашій команді є гравці, які б хотіли побувати у різних країнах, подорожувати. Може прийдеться колись побувати в Китаї і їсти китайськими паличками. Ну що ж, повчіться.

       Вибирається один учасник. За допомогою двох паличок потрібно взяти пластмасову коробочку (від кіндер сюрпризу), де знаходиться ключ. Таких коробочок є 5, але тільки в одній з них є ключ. Час виконання – 1хв.

Ведучий. Отже, порахуємо кількість ключів, які одержала команда. Крім того, у вас є полонені. Їх можна визволити, виконавши правильно вказане завдання.

Визволення полонених.

1. Учасник команди без допомоги рук піднімає пластмасову пляшку, де знизу написане завдання для полоненого. Полонений швидко виконує усно поставлене завдання і каже відповідь. Правильна відповідь – полонений визволений.

           .                             (2,5).

2. Виконати дію з римськими числами. Відповідь записати римським числом.

      СMXLII  +  XXXV .

                                      (9  4 2   +  3 5 =  9 7 7 .      CMLXXVII.)

3. Ведучий і полонений по черзі ставлять кубики один на одного, складаючи піраміду. Чий поставлений кубик впаде, той програв. Починає полонений.

4. Одному із гравців вручається конверт, в якому на листочку написане означення: «Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою кола». За допомогою міміки та жестів гравець повинен показати полоненому про радіус кола. Якщо полонений зрозуміє про що йдеться мова і назве слово «радіус», то полонений звільнений.

 

Ведучий. В нас є … ключів, вся команда в повному складі, але це ще не все. Для оволодіння скарбами потрібне ключове слово.

 

Відгадування ключового слова

  1. Загадка Мольфара: Яке слово в математиці в перекладі означає «земля», «міряти»? З відгадки візьміть першу букву. (Г е о м е т р і я).
  2. Команді дають накреслену на листочку формату А4 координатну площину і координати точок. Послідовно їх з’єднуючи, одержуємо фігуру. З  відгадки візьміть останню літеру.

(-3;-4), (-4;-2), (-4;0), (-3;2), (-2;3), (0;4), (1;4), (1;3), (1;4), (1;5), (2;5), (2;4), (3;4), (5;3), (5;2), (3;2), (3;1), (4;1), (3;0), (2;0), (1;-2), (0;-3), (2;-3), (0;-4),  

(-3;-4), (-6;-7), (-9;-9), (-12;-10).   Око (3;3).

       ( М и ш а )

     3. Буква знаходиться в одній з пластмасових пляшок, а у всіх інших – порожні листочки. Шукає один із гравців.         (Буква  Л).

     4. Один з учасників разом з ведучим складає слово «мінус».

         Є дві пари набору букв: м, і, н, у, с в хаотичному порядку. Кожен по черзі бере одну букву зі своєї колоди і складає слово. Якщо вибирається одна і та ж буква, то кладеться одна на одну. Виграє той, хто швидше склав задане слово. Якщо виграє гравець із команди, то ведучий називає букву (це і – друга буква слова). Якщо ж виграє ведучий, то він тільки каже, що шукана буква є в цьому слові.

    5. Загадка від Мольфара. Якій цифрі у Будапешті поставлено пам’ятник? Ця цифра така як і буква.   (Ц и ф р і  0).

    6. Виконує один із учасників. На баскетбольному щиті прикріплений листочок з буквою. За допомогою м’яча треба влучити і збити цей листочок.      (  Б у к в а   К).

 Якщо всі завдання правильно виконані, то одержимо набір букв: г, а, л, і, о, к.

Команда повинна скласти слово: Л О Г І К А. Воно є ключовим.

Тепер – відкриття скарбниці. На підлозі розстелений плакат з 30 літерами. Учасники команди стають на букви ключового слова. Якщо бракує гравців, то один може стати однією ногою на букву л, а другою – на букву к. Або замість гравця поставити щось важке.

Символічна скарбниця відкривається і сиплються монети.

Підбиття  підсумків.

doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку