Мета цього заходу формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенції, а саме розвивати творчий потенціал учнів,вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях,спілкуватися з учасниками КВЕСТУ, працювати в команді,підвищити мотивацію до вивчення математики.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ"
Позакласнийзахід
Математичний КВЕСТ
«Калейдоскоп»
Укладач О.І. Маляренко
м. Нікополь
Мета: формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенції, а саме розвивати творчий потенціал учнів,вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях,спілкуватися з учасниками КВЕСТУ, працювати в команді,підвищити мотивацію до вивчення математики.
Правила гри
Хід гри
.Учні діляться на 2 команди. Кожна команда до початку гри повинна вибрати капітана, назву, девіз, емблему.
На старті кожна з команд представляє себе. Капітани отримують маршрутні листи, де позначений порядок проходження етапів. (На двері кабінетів прикріплені назви «зупинок»,які позначені на маршруті. На кожному етапі команда повинна виконати ряд завдань .
Маршрути КВЕСТУ.: Для команди «Фенікс» Актова зала ―>Каб № : 6 ― >каб № 8 . ―>каб . № 10 ―> методкабінет ―>навчальна частина» ―>Актова зала
Для команди «Піфагорійці» Актова зала » ― >«навчальна частина» ― > «методкабінет» ― >Каб № 6 ― >Каб № 8 ― >Каб . № 10 ―> Актова зала
Зупинка «Розумова гімнастика»
1) Скільки існувало чудес світу? ( 7).
2). Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)
3). Скільки часу Шахеризада розповідала казки? ( 1001 ніч).
4). Скільки зубів у людини? (32).
5). Що без кінця? ( кільце).
6 ). Скільки ніг мають 2 жуки, 3 пауки,2 вужа,3 чижа? (42 ноги) ( 2 жука - 6*2=12, 3 павука8*3=24, у вужа - 0, 3 чижа 2*3=6)
Зупинка «Анаграми»
Зупинка « Підказка»
Команди отримують по 4 запитання. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки -3с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки – 5 с на остаточну відповідь.
І команда
Геометрія
1. У ній одних теорем штук сто. 2 . Буває Евкліда, а буває Лобачевського.
3.З грецької мови перекладається як землемірство, (виміри на землі)
Координати
Дзвоник
1. Найприємніше на уроці.
2. Найнеприємніше на перерві.
3. Буває ще й останнім
Екзамен
ІІ команда
Кут
1. У класі їх чотири.
2. Вимірюється транспортиром.
3. Туди ставлять малюків
Циліндр
Теореми
1. Їх формулюють математики
2. Є про трикутники, а є про кути.
3. Їх треба доводити.
Формули
3 ) Їх повно у довіднику
Зупинка «Поласуй гарбузовою кашею”
Спробуйте дістатися до гарбуза, який знаходиться серед цифрового лабіринту. Дістатися до нього можна тільки якщо будеш рухатися вертикально і горизонтально клітинками, у яких є цифра 6 або число, що ділиться на 6.
25 |
57 |
91 |
81 |
43 |
99 |
87 |
79 |
52 |
49 |
88 |
54 |
86 |
68 |
62 |
76 |
31 |
29 |
83 |
96 |
56 |
73 |
32 |
93 |
66 |
48 |
92 |
51 |
90 |
41 |
38 |
56 |
94 |
53 |
36 |
80 |
43 |
61 |
78 |
84 |
|
82 |
34 |
46 |
74 |
71 |
58 |
75 |
33 |
28 |
44 |
95 |
42 |
32 |
37 |
35 |
21 |
6 |
26 |
24 |
18 |
30 |
45 |
72 |
16 |
60 |
12 |
55 |
40 |
87 |
77 |
59 |
22 |
14 |
19 |
98 |
39 |
47 |
85 |
27 |
50 |
Зупинка « Що зникло?»
Перед гравцями розкладають 10 – 12 дрібних предметів ( вирізані фігури многокутників, креслярські інструменти,тощо).
Після хвилинного запам’ятовування гравцем, їх накривають хусткою і гравці по черзі повинні їх назвати. Потім 1-3 предмети забирають з- під хустки. Коли хустку знімають, гравці по черзі називають предмети,що зникли.
Зупинка„МАТЕМАТИЧНИЙ АЛФАВІТ”
. Необхідно для кожної букви алфавіту придумати математичний термін. Наприклад: А – алгебра, Б – бісектриса і т. д.
Зупинка « Склади фігуру»
З отриманих часток фігури за кожне виконане завдання треба скласти фігуру (квадрат )
Підсумок
Ведучий
Математичний КВЕСТ під назвою « Калейдоскоп» завершено. Ми підійшли до фінішу.
Завжди пам’ятайте ці слова: « Неможливо бути математиком, не будучи в той же час поетом в душі. ( С.Ковалевська)
. І ось настав урочистий момент – оголошення результату КВЕСТУ.
Тож надаємо слово суддівській колегії.
(Нагородження команд)
Дякуємо учасникам гри за співпрацю,за прагнення до перемоги.
Закінчення КВЕСТУ та нагородження переможців.
Вручення сертифікатів та солодких призов .
Література :
Журнал «Математика в школах України . Позакласна робота » ТОВ «Видавнича група «Основа»» 2013 р
Журнал «Математика в школах України . Позакласна робота » ТОВ «Видавнича група «Основа»» №7 , 2017 р