Захід "Інтелектуальна гра для учнів 9-10 класів"

Про матеріал



Кожний учитель прагне зацікавити учнів своїм предметом, оскільки інтерес - запорука успішного навчання. Тому важливою і ефективною є позакласна робота з предмету. Особливий інтерес до математики в учнів викликають ігри, які дають можливість проявити свої здібності і таланти. Пропонуємо сценарій інтелектуальної гри «Щасливий випадок», яку можно провести з учнями 9-10-х класів, де використовано матеріали з фізики, математики, інформатики. Позакласний захід з використанням цікавих задач логичного напряму.


Перегляд файлу

Інтелектуальна гра для учнів 9-10 класів

 

 

 

 

Звучать фанфари, виходять два учні.

 

 1 учень:             Щоб водити кораблі,

                             В небо полетіти,

                             Як багато треба знати,

                             Як багато треба вміти.

 

 2 учень:             Сила точної науки,

                             Що створив наш геній,

                             Дала зброю людям в руки

                             В праці їх щоденній.

 

1 учень:              Чи будинок зводиш друже,

                             Чи пливеш морями, -

                             Скрізь вона тобі послужить,

                             Всюди вона з нами.

 

2 учень:              На заводі і в друкарні,

                             В відкритті галактик,

                             Навіть лікар у лікарні

                             Мусить її знати.

 

1 учень:              Гей, науки ці вивчати

                             Кожному не пізно, -

                             Ми із ними, друже-брате,

                             Не будемо блукати.

 

2 учень:              «Щасливий випадок» ми починаємо

                             Гравців усіх вітаємо,

                             Їм бажаємо усе розв’язати

                             І лише перемагати.

 

1 учень:              Ширше двері відчиняйте

                             Розуму й кмітливості,

                             Ви старанність проявляйте

                             Й максимум сміливості.

 

2 учень:              А щоб змагання було чесним

                             Ми оберемо журі почесне.

                             Погляньмо разом з Вами друзі,

                             Хто буде в цім почеснім крузі.

 

 

 

 

1 учень:              вчитель математики,

 

2 учень:               вчитель фізики

 

1 учень:              вчитель інформатики.

 

2 учень:              Попросимо журі зайняти свої місця.

 

1 учень:              Ведуча гри, вчитель математики.

 

Ведуча:               

Добрий день дорогі друзі. Я вітаю Вас з початком  гри,                   бажаю Вам успіхів і нагадаю Вам правила гри. В нашій грі «Щасливий випадок»,  беруть участь 8 команд учнів 9 та 10 класів. Я запрошую команди зайняти свої місця за ігровими столами. Гра складається з 3 турів. У першому турі беруть участь всі 8 команд одночасно. Вам треба відповісти на 10 питань, умова яких проектується на екран. Питання з математики, фізики, інформатики. На обдумування питань вам надається 1 хвилина. Відповідь треба написати на відповідних листочках, які лежать на ваших столах. По сигналу потрібно здати листочки нашим «ластівкам», для передачі їх до журі. 4 команди, що наберуть більшу кількість балів переходять до ΙΙ туру. Отже, починаємо.

 

НАЗДОЖЕНИ ЛІДЕРА.

 

Питання 1         На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1м  один від одного. Весь ряд був завдовжки 25 м. Скільки було учнів?

Відповідь:         26 учнів.

 

Питання 2         За допомогою трьох п’ятірок записати число, що дорівнює 1.     

 

Відповідь:        

 

Питання 3         Чому в холодному приміщенні мерзнуть насамперед ноги?

 

 

Відповідь:         Тому що холодне повітря важче теплого і спускається до підлоги.

 

 

Питання 4          Побудуйте два кути таким чином,  щоб при перетині сторін утворився:
1) чотирикутник;
2) трикутник.

 

Відповідь: 

 

 

 

 

 

 

 

Питання 5        Яке число у 7 разів більше за цифру його одиниць?

 

Відповідь:         35, бо 5·7=35

 

Питання 6         Якою водою краще гасити вогонь: гарячою чи холодною?

 

Відповідь:         Гасіння вогню супроводжується перетворенням води у пар, що перешкоджає доступу повітря до полум'я. Гаряча вода швидше перетворюється в пар, а тому вона легше гасить вогонь.

 

Питання 7         Скільки букв у прізвищі математика, автора теореми про суму і добуток коренів квадратного рівняння?

 

Відповідь:         4 ( Вієт)

 

 

Питання 8         Розмістити валютні одиниці в порядку зростання їх вартості відносно гривни:
долар, гривна, євро, руб.

Відповідь:          руб, гривна, долар, євро,

 

Питання 9         Чому вареники через деякий час після того, як їх кинули у

                             кип'ячу воду, знову піднімаються на поверхню?

 

Відповідь:          Під дією високої температури тісто розбухає, об'єм його

                             збільшується, а отже зростає і виштовхувальна сила, що у

                             певний момент стає більшою за вагу вареника.

 

Питання10        Як може кіт зайти в підвал з однією головою, а вийти з

                             двома ? 

 

Відповідь:         піймавши мишу.

 

Ведуча:            Завершено Ι тур. Поки члени журі  підрахують кількість

                          балів, набраних кожною командою, в нас музична пауза.

                          Звучить пісня у виконанні учениці 9-Д класу.      

 

Ведуча:             А зараз слово надається журі. (Журі оголошує результати і

                           називає 4 команди, які продовжують гру. Якщо команди 

                           наберуть однакову кількість балів, то проводиться  

                           додатковий тур.)

 

Додатковий тур

 

Питання 1         Що в перекладі означає “дискримінант”?

 

Відповідь:          визначник

 

Питання 2         Зовнішній кут при основі рівнобедреного трикутника в три рази більший внутрішнього кута, суміжного з ним. Знайти кут трикутника.

 

Відповідь:          45º, 45º, 90º (х+3х=180º)

 

Питання 3         Виходячи з річки після купання ми відчуваємо холод. Як це

                             пояснити?

 

Відповідь:         Вода з поверхні тіла випаровується, а на це  витрачається   

                            теплова енергія.

 

Питання 4         Знайти найменше значення виразу:  .

 

Відповідь:         -11, бо   

 

Питання 5         Дід каже онукам: “Ось вам 130 горіхів. Розділіть їх на дві            частини так, щоб менша частина, збільшена в 4 рази   дорівнювала більшій, зменшеній в 3 рази. Як розділити горіхи?”

 

Відповідь:         10 і 120 ( х - менша частина, 130-х друга частина, ( 4х=130-х\3)

 

Питання 6         Назви яких літературних творів починаються з чисел?

 

Відповідь:         хто більше називає творів той одержує бал

 

 

 

 

Ведуча:              Команди, які не пройшли до наступного туру , займіть місця у залі.          

 

 

Ведуча:              Починаємо « Бліц турнір». Для початку проведемо відбірковий тур, для визначення порядку виступу команд. Відповідь на запитання треба подати у журі письмово, як можна швидше. За правильністю відповіді, журі оголосить про порядок продовження гри. Увага на екран.

 

Питання:          Розташуйте величини в порядку зростання.

 

                            2дм;  15см;   0,4м;   100мм.

 

Відповідь:         100мм ;    15см ;   2дм ;   0,4м.

 

Ведуча:             Слово журі.( Журі оголошує порядок виступу команд у ΙΙ турі)

 

Ведуча:             У ΙΙ  турі вам, по встановленій черзі, треба дати якомога більше правильних відповідей на 8 відповідей, протягом 1 хвилини. Якщо ви не знаєте відповідь, говорить «далі», для продовження запитань. Переможцями цього туру будуть 2 команди, які наберуть більшу кількість правильних відповідей.

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку