Математичний квест "Математика навколо нас"

Про матеріал
Цікавий математичний квест для учнів 4 класу НУШ. Діти працюють у командах за різними станціями, що сприяє підвищенню інтересу учнів до вивчення математики та розширення кругозору; застосуванні здобутих знання в нових нестандартних ситуаціях, розвиває здатність співпрацювати з іншими учасниками навчального процесу, виконувати розумові операції й практичні дії, нестандартні завдання; виховуває культуру математичного мислення, вміння працювати в команді задля досягнення спільної мети.
Перегляд файлу

                                     Математичний квест

 

Тема: Математика навколо нас

Мета:

  • сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення математики та розширення кругозору;
  • використовувати здобуті знання в нових нестандартних ситуаціях;
  • розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, прагнення до власної ініціативи, здатність співпрацювати з іншими учасниками навчального процесу, виконувати розумові операції й практичні дії, нестандартні завдання;
  • формувати творчу особистість, компетентність спілкуватися рідною мовою; комунікаційну компетентність,
  • виховувати культуру математичного мислення, вміння працювати в команді задля досягнення спільної мети.

Очікувані результати:

  • збільшення активності та рухливості учнів ;
  • мотивація до вивчення  предмету;
  • формування навичок командної гри у процесі спільної діяльності;
  • підвищення загальної культури учнів;
  • розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, уяви, спостережливості;
  • підвищення загального рівня розвитку  школярів. 

Обладнання: цеглинки Lego, таблиця «Шифрувальник», танграми, картки з завданнями для команд.

Хід квесту

I. Організаційний момент

   Увага! Увага! Хлопчики та дівчатка 4 – В класу запрошуються на турнір знавців математики - математичний квест.  Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість, увагу, кмітливість.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

               Наук цариця неосяжна,

               Могутня, щедра і прекрасна,

               Блискуче розум розвиває

               Мислити правильно навчає.

               Неперевершена її краса!

               Здогадались, хто така?

               Звичайно: математика!

        Математика – цариця всіх наук. Її улюблениця – істина, її вбрання – простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими чагарниками, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі.

         Математика – наука в якій багато таємниць. Жоден шкільний предмет не може обійтись без математики. Навіть на уроці музики ми вираховуємо такти, а на уроці української мови вивчаємо числівники.

ІІІ. Основна частина

Сьогодні в нас цікава гра-

Змагатиметься дітвора

В умінні міркувати,

А деколи і хитрувати,

Уважним бути, не зітхати,

Правильно та швидко відповідати.

 Перед вами різні геометричні фігури, оберіть одну, яка вам більше подобається. Ось ми утворили команди. Привітаємо оплесками учасників команди «Квадрат», команди «Трикутник»,  команди «Ромб», команд « Круг»           

Кожному з вас хочу побажати бути:

У - успішним

С - самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

Для початку розминка.

СТАНЦІЯ «МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

 (Кожна відповідь оцінюється в 1 бал. Відповідає команда, яка першою подала сигнал).

  1. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
  2. Якщо троє коней пробігли шлях 30 км, то скільки пробіг кожний кінь? (30)
  3. Яка математична фігура не має жодного кута, початку і кінця? (Коло)
  4. Який рік триває тільки один день? (новий)
  5. Якщо півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг, то скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)
  6. У мами 7 синів. У кожного з них є 1 сестра. Скільки всього дітей у сім’ї? (8)
  7. На грядці сиділо 6 горобців. До них прилетіло ще 4 горобці. Кіт підкрався і піймав одного горобця. Скільки горобців залишилося на грядці? (Жодного)
  8. Горіло 7 свічок, вітром 3 свічки задуло. Скільки свічок залишилося? (3 свічки, 4 — згоріли)
  9. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6)
  10. Одне яйце варять протягом семи хвилин. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? (7)

СТАНЦІЯ «ТАНГРАМІЯ»

Три мудреці придумали "Ши-Чао-Тю" - квадрат,   розрізаний на сім частин. Кажуть, що танграм був улюбленою грою Наполеона, який у вигнанні проводив багато годин за цією забавкою, випробовуючи своє терпіння і винахідливість.

Гра полягає у тому, щоб із семи частин квадрата скласти різноманітні фігури, силуети предметів за зразком або задумом.

Завдання: скласти якомога більше фігур. Перша фігура – квадрат.

(Кожна фігура – 1 бал).

СТАНЦІЯ «РОЗУМНА БОЧКА»

Командам на картках подається завдання. Чим більше вказівок до відповіді, тим менший бал.

Конкурс оцінюється у 6 балів

 

Що за гра?

  1. Історик ХХ ст. Роуз сказав: «Це щира гра-бесіда без слів».
  2. Ця гра – джерело цікавих математичних задач.
  3. Якщо в кожній сім’ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватись, що з часом «зникне убогість справжніх державних умів» - слова Роуза.
  4. Батьківщина гри – Індія, ім’я винахідника невідоме. Давня назва – «Чатуранга».
  5. Мешканець Праги першим прославився через цю гру.
  6. Це палацове життя в мініатюрі.

          (Шахи)

Що за фігура ?

  1. У Давнії Греції її вважали символом досконалості.
  2. Козаки сходились на ній.
  3. За її кількістю можна підрахувати вік дерева.
  4. У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести висоти.
  5. Вона з’являється під очима стомленої людини.
  6. Форму цієї фігури мають вікна у літаку.

(Круг)

Що за річ?

  1. Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.
  2. Один із різновидів називається клепсидрою.
  3. Майже у кожного з вас є ця чудова річ.
  4. У математиці без неї важко обійтися , особливо розв’язуючи задачі на рух.
  5. До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний, механічний, електронний, протиударний.
  6. Цій речі присвячено загадку: Маю диво на стіні: каже «Так», не каже «Ні».

(Годинник)

Що за многокутник?

  1. Він дав назву відомому танцю-кадрилі.
  2. У формі цього многокутника шикуються піхотинці, що по-військовому називається «каре».
  3. Його завжди бачимо на шахівниці.
  4. Його форму має майданчик, із якого злітає гелікоптер.
  5. Він використовується як зручна одиниця площі.
  6. Одночасно є чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом.  (Квадрат)

СТАНЦІЯ  «РЕСТАВРАТОР»

Завдання: переставити букви в словах так, щоб отримати математичний термін. (Кожний термін – 1 бал)

         ЛЕДІНЕ                  НОДАКОД                ОЛКО                ДВАТРАК

         (ділене)                     (доданок)                   (коло)                    (квадрат)

           БДІР              РОГЕМТЕІЯ          ОГНОМТУКНИК           МАЯПР

          (дріб)                (геометрія)               (многокутник)              (пряма)

СТАНЦІЯ «ШТУРМ ВЕРШИН»

Завдання: вписати в порожні клітин­ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери (всі слова пов’язані з математикою). (Кожне слово – 1 бал)

К

 

Т

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

 

Відповідь. Кут, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

К

 

 

Г

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

Й

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

А

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

К

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

Ь

 

Відповідь. Сім, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, діагональ

СТАНЦІЯ «ШИФРУВАЛЬНИК»

Завдання: розв’язавши приклади за допомогою таблиці розшифрувати  відомий вислів. Відповідь: «Математика – цариця всіх наук»

 (Кількість балів – 5)

3*5+2 = 17      м       56:8 + 20 = 27  ц      3*1 + 0 = 3     в      2*4 + 10 = 18   н

8*6 – 47 = 1     а       64 – 7*9 = 1     а      72:9 + 14 = 22 с      9*9 – 80 = 1     а

4*5 + 3 = 23     т       81:9 + 12 = 21  р      32 – 4*5 = 12  і      32:8 + 20 = 24  у

2*3 + 1 = 7       е       3*8 – 13 = 11   и      4*4 + 10 = 26  х     9*5 – 30 = 15   к

2*6 + 5 = 17     м      54:9 + 21 = 27  ц

5*6 – 29 = 1     а       9*8 – 39 = 33    я

8*4 – 9 = 23     т

7*3 – 10 = 11   и

7*7 – 34 = 15   к

8*3 – 23 = 1     а                                                                                               

IV. Підсумок  квесту

Підбиття балів. Визначення переможців.

За допомогою цеглинок Lego оцініть свою участь у команді під час квесту.

Математика сувора, вимоглива, але в той  же час весела і жартівлива.  Багато поетів і письменників, просто любителів склали вірші,  казки, співаночки про математику. А скільки складено ребусів, кросвордів! Математика була і є окрасою багатьох наук, саме в цьому її естетична цінність.

Математика- музика душі! Математика- цариця всіх наук!

Якщо хочеш досягнути

У житті вершин,

Математику збагнути

Мусиш до глибин!

          «Квадрат»

Мозковий штурм

Танграмія

Розумна    бочка

Реставратор

Штурм вершин

Шифру

вальник

 

 

 

 

 

 

                                      

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

      

        

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку