Математичний квест "У пошуках козацьких скарбів"

Про матеріал
Даний матеріал дає можливість розвивати творчий потенціал здобувачів освіти,вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях,спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді,підвищити мотивацію до вивчення математики.
Перегляд файлу

Квест з математики «У пошуках козацьких скарбів»


Мета:  розвивати математичне мовлення, логічне мислення, кмітливість, креативність, спостережливість, вміння працювати в команді; виховувати інтерес до математики

     

Історія кожного народу має свої символи. З часом, такий символ іноді стає ознакою нації. Скажімо, для Америки – це «бізнесмен», для Японії – «самурай». А без кого не можна уявити України? Відповідь на це питання ви дізнаєтесь розгадавши ребус. 

Козацькі ребуси | Джміль – журнал для дітей, їхніх батьків і педагогів

      Так, нашої історії неможливо уявити без козаччини. Слово «козак» знають усі, але не всім відомо, що воно означає..( козак – це «вільна людина»)

      Українськi козаки були сильними, хоробрими i дуже-дуже любили пригоди! Вирішили вони піти скарби шукати. Кошовий дав їм малюнок Запорізької Січі, щоб він грів їм душу у поході і наголосив, що на дорозі до скарбів їх чекають пастки та перешкоди, які здолають тільки справжні козаки. 

 


Завдання 1.

Козакам було цікаво, які назви мали поселення, і вирішили вони водночас і скарби шукати, і про назви поселень дізнатися. Кошовий знав назву першого поселення та нікому не казав, а нам слід плідно попрацювати, щоб назву відгадати.

Для цього ви повинні попрацювати у групах. Розв’язати вирази, відшукати заховані  літери за підказками.

5442 : 3 ∙ 2 =   Д

5442 : (3 ∙ 2) = А

2 т 16 кг : 8 + 5 т  = З

10640 – 2048 : 8 =  Л

(10640 – 2048) : 8 =  Г

1 км – 100м : 2 =  А

124+(55  ∙ 10):1 

1) Йдіть до книжок балакучих, їх вночі безсоння мучить.( учні в бібліотеці шукають букву «Д»)

2) Йдіть туди, де торохтять тарілки.(в їдальні  2 букви «А»)

3) Психологію він знає, і в проблемах помагає.(учні в кабінеті психолога шукають  букву «З»)

4) Всі документи вона знає, до директора відразу не пускає. (в кабінеті секретаря буква «Л»)

5) «Швидше, вище, сильніше» (спортивний зал буква «Г»)

6) Великий кабінет з багатьма стільчиками (актовий зал буква «О»)

 

5 т 252 кг

10384

950 м

 

1074

 

674

3628

907

З

Л

А

Г

О

Д

А

 

7) Вирушайте в царство мишок, моніторів та системних блоків (кабінет інформатики).
На екрані мультиборда розміщена хмаринка слів. Відшукай слова-синоніми до слова «Злагода»

 Поспішайте! Вас чекають там, звідки все почалося. 

Назву  першого поселення дізналися , але скарбів так і не знайшли.

 

Завдання 2. 

Багато цікавого розповіли мешканці поселення «Злагода» про своїх сусідів, але назву поселення не сказали.

Щоб дізнатися назву поселення, до якого нам рушати далі, треба розгадати кросворд .

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.     Прямокутник, у якого всі сторони рівні (Квадрат)

2.     Як  називається результат дії  віднімання? (Різниця)

3.     У задачі є: умова, запитання, розв’язання і ... (Відповідь)

4.     …..., від’ємник, різниця. (Зменшуване)

5.     Одиниця виміру часу. (Година)

6.     Має три кути і три сторони. (Трикутник)

7.     Він буває прямим, гострим, тупим. (Кут)

8.     Одиниця  вимірювання  вартості (Гривня)

 

З виділених літер складіть  назву поселення (РОДИНА)

   Як на вашу думку, чому це поселення має таку назву?

 (Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарять нам тепло та допомагають у складних ситуаціях.  Це й рідна домівка, затишна та безпечна. Родина – це твій маленький світ, в якому все зрозуміле, дороге.)

Слова, які «заховані»  в хмаринці -  найважливіші цінності родини. Назви їх.

http://pro100.lpnu.ua/ciot/pluginfile.php/60976/mod_forum/post/14174/image%20%283%29.png

Завдання 3. 

Подалися козаки в іншому поселенні скарби шукати. Дорога була неблизькою. Втомилися. Сіли відпочити поблизу невідомого поселення. Старенький  дідусь, який повертався з лісу, привітався з козаками.

-         Куди ми потрапили? – запитали козаки.

Дідусь задумався, посміхнувся  і  розповів легенду про виникнення назви поселення.

1.     Що перебувало у золотистому бутоні?

2.     Хто і якими способами  намагалися дістатися до людського щастя?

3.     Для кого розкрився бутон квітки?

4.     Що допомогло розкритися бутону?

Розкодувавши QR-код ви  дізнаєтесь назву поселення, в якому завжди панувала повага, любов,  взаємна турбота, вірність.

 

 

  Завдання 4.

Мешканці поселення «Щастя» передали ось такі малюнки, всі разом вони складають назву наступного поселення

   Що сталося? Чому такий галас? Так це мешканці поселення “Любов” не можуть справитися з завданням. Тож  за роботу, допоможемо козакам роз’вязати задачі.

Інформація 1.  Січ – це фортеця. Козаки навколо неї викопували глибокі рови.

В одному місці  козаки викопали рів завглибшки 9 м, а біля входу у фортецю – у 2 рази глибший. Дізнайтеся, якою є глибина рову біля входу в фортецю?

Інформація 2. Навколо церкви стояли великі, довгі  будівлі – курені (з хмизу і глини, побілені), де мешкали козаки.

 

У трьох куренях проживало 90 козаків. У першому курені – 15 козаків, у другому у 2 рази більше, ніж у першому курені. Скільки козаків проживало у третьому курені?

 

Інформація 3. Аби стати козаком–запорожцем, новоприбулий довго навчався військовій справі і традиціям січового товариства. На завершення йому обов'язково потрібно було пройти неймовірно складні випробування. Зокрема, він мусив  пройти по перекинутій між скелями на березі Дніпра колоді й не зірватися у воду.

Перший новоприбулий пройшов по перекинутій колоді 20 м, другий – у 2 рази більше. А третій – у  4 рази коротшу відстань, ніж другий.  Хто з них пройшов більшу відстань? На скільки?

Ходили козаки, ходили вулицями, полями і лісами, а скарбів так і не знайшли. Засмутилися, що повертатимуться додому з порожніми руками.

      А коли уважно подивилися на карту, то зрозуміли, що найголовнішими скарбами кожної людини є … родинні, людські цінності: Любов, Злагода, Родина, Мир, Щастя.

 

 

 

 

Критерії оцінювання квесту

Завдання 1.

За розв'язання виразів і віднайдення літери по 1б. (7 б.)

Знайдіть у хмарі слів синоніми  (1 б.)

Завдання 2.

Розгадайте кросворд (8 б.)

З виділених літер складіть  назву поселення (1 б.)

Прочитайте слова заховані у хмпринці  (1б.)

Завдання 3.

Що перебувало у золотистому бутоні?(1б.)

Хто і якими способами  намагалися дістатися до людського щастя?(1б.)

 Для кого розкрився бутон квітки?(1б.)

Що допомогло розкритися бутону?(1б.)

 Розкодувавши QR-код ви  дізнаєтесь назву поселення (1б.)

Завдання 4.

Розгадати назву поселення (1 б.)

Розвязати задачі по 1 б. (3 б.)

             Всього за питання 27 балів.

docx
Додав(-ла)
Костирка Олеся
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 березня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку