Математичний КВК
6 клас
Мета:сприяти розширенню знань, розвитку пізнавальних інтересів, творчої та розумової активності учнів 6 класів допоможе математичний КВК як одна з форм позакласної роботи з предмета.
Оформлення: плакати з висловами про математику.
Обладнання:картки, на яких написані цифри,
Проведення КВК
Вчитель. Під час уроку ви будете:
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К – кмітливі
(У КВК беруть участь дві команди :команда хлопців і команда дівчат. Кожна з них заздалегідь обирає капітана, придумує емблему, назву, девіз, готує математичний ребус,математичний кросворд)
Ведучий 1.Добрий день, дорогі друзі! Ми раді вітати вас на святі жартів, сміху і знань. Математика – серйозна наука, але разом з тим у математиці стільки красивого та веселого. Ви сьогодні впевнитеся в цьому, бо розпочинає своє засідання Клуб веселих і кмітливих.
1 ведучий: Зоряний час ми починаємо,
Гравців усіх вітаємо,
Їм бажаємо усе розв’язати,
І лише перемагати.
2 ведучий: Сьогодні ми прийшли на цей урок
Подумати, помріять, відпочити,
І розумом своїм все охопити.
1 ведучий: Давайте ж сьогодні зробимо крок
До знань, науки та культури.
2 ведучий: Основне вам, друзі, розумом дерзати,
На запитання всі відповідати.
Сміливість і дотепність хай бринять щораз.
Хай буде переможцем кожен з вас.
2 ведучий: В нашому клубі веселих та кмітливих зустрічаються сьогодні дві команди.
Команда дівчат 6класу «________________»
та команда хлопців 6 класу «_________________»
Судитиме наших гравців дуже суворе та справедливе журі. Привітайте:
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
(Ведучий 2.(Представляє журі, у журі можна запросити учнів старших класів, учителів математики))
1 ведучий: Гра складається з 9 геймів, які оцінює наше журі. За кожний бал команди отримують 1 «золотий». Та команда, яка наприкінці змагання набере більшу кількість «золотих» буде вважатись переможницею КВК.
2 ведучий: 1 конкурс – Привітання. Завдання командам – представити свою команду. Назва, емблема та девіз. Максимальна кількість балів - 5 «золотих».
1 ведучий: зустрічаємо команду дівчат 6 класу «____________».
дівчата: привітання
2 ведучий: А зараз на сцену вийде команда хлопців 6 класу «____________».
хлопці: привітання
1 ведучий: Доки журі оцінює результати першого конкурсу, ми пропонуємо розваги для залу. Для відповіді піднімайте руки. Викрики не приймаються.
(1 ведучий роздає призи - цукерки).
2 ведучий: 1. Знайдіть число, третина якого складає 12. (36)
2. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Якою буде його вага, коли він стане на обидві ноги? (5 кг)
3. Шоколадка коштує 10 грн і ще пів шоколадки. Скільки коштує шоколадка? (10 грн.)
4. чому дорівнює добуток усіх цифр? (0)
2 ведучий: А зараз журі оголосить результати першого конкурсу.
Журі: _____________________________________________________
1 ведучий: Команди отримали свої перші «золоті», і ми продовжуємо змагання.
2 конкурс - «Розминка».
У двох конвертах номери завдань для конкурсу. Капітани команд обирають конверти і по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не в змозі відповісти, відповідає команда-суперник. Викрики не приймаються. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 «золотий». Першою починає називати числа команда, яка набрала меншу кількість балів.
2 ведучий: Капітани команд, підійдіть до мене, оберіть конверти.
// конверти з № завдань//
1 ведучий: читає завдання для команд.
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це - … (рівняння)
Більший кут обмалювати,
Вийде результат такий:
Кут дістанемо… (прямий)
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки,
Пам’ятай же про … (дужки)
Не завжди, на жаль, це просто.
Якщо кут прямий зуміти
Нам на стільки поділити,
Учням всім на радість у нас вийде …(градус)
Нам його потрібно мати.
І щоб вимірять кути
Кращий прилад не знайти.
Всім кутам він командир –
Помічник наш - … (транспортир)
Ї й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд,
Що фігура ця - … (квадрат)
Бо роль у неї особлива:
Вона куту ім’я дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається - … (вершина)
Наш помічник і друг - … (підручник)
До тупого не доріс.
Як відомо, кут такий
Називається … (прямий)
Різних є багато,
Учні старших класів
Їх повинні знати.
Вчать тангенс там і синус,
А у нас є плюс і … (мінус)
2 ведучий: Капітани команд, отримайте у журі свої «золоті».
Зараз вам пропонується розважальний конкурс «Кубик».
(1 ведучий готує стільці, платки)
Для цього конкурсу командам необхідно вибрати одного учасника.
(після того, як вибрали):
Слухайте уважно завдання. Із зав’язаними очима учасникам конкурсу потрібно перенести кубики з одного стільця на другий. Переносити дозволяється лише по одному кубику. При підрахунку балів враховується кількість кубиків на 2 стільці та швидкість. 1 кубик – 1 бал, швидкість – 2 бали, тобто, та команда, яка швидше впорається із завданням отримує додатково 2 бали.
---- проходить конкурс
2 ведучий: Доки журі підраховує ваші прибутки, пропонуємо вам послухати математичні анекдоти.
1 ведучий:
- Вчителька пояснює дітям ділення. Написала на дошці "2:2" і запитує:
- Діти, хто знає, що це означає?
- Нічия! - підскакує з першої парти Женя.
*****
Зустрічаються якось фізик з математиком. Фізик запитує.
- Слухай, чому у поїзда колеса круглі, а коли він їде, вони стукають?
- Це елементарно, - відповідає математик. – Формула круга пі ер квадрат. Ось цей квадрат і стукотить.
2 ведучий: Даю слово журі.
Журі оголошує результати трьох конкурсів.
1 ведучий: Четвертий конкурс - «Прислів’я». За 5 хвилин команди повинні згадати якомога більше прислів’їв та приказок, у яких зустрічаються числа. Наприклад: «Сім раз відмір, один - відріж». Відповіді повторювати не можна. За кожне назване прислів’я чи приказку команди отримують по 1 «золотому». Виграє та команда, яка більше згадає прислів’їв чи приказок.
2 ведучий: Доки команди готуються, пропонуємо завдання залу.
В задачнике меня найдешь во многих строчках,
Лишь букву «о» ты вставишь, зная как,
И я - географическая точка. (Плюс - полюс)
1 ведучий: Час вийшов. Прошу команди по черзі називати прислів’я. Починає команда 5 класу.
Команди по черзі називають прислів’я.
// підготувати листочки 1-7 //
2 ведучий: Прийшов час конкурсу капітанів. Капітанам команд необхідно зі слова «арифметика» скласти якомога більше слів. Використовувати можна лише літери зі слова. Якщо в слові 2 однакових літери, то вони обов’язково повинні бути в слові-оригіналі.
«Арифметика»
2 ведучий: Доки капітани команд готують слова ми проведемо конкурс – «Хто швидше?». На листочках написані числа від 1 до 7.
Візьміть листочки - кожен по одному. (якщо не вистачає учнів – допомагають однокласники)
Я буду називати числа, а ваша задача – якомога швидше вишикуватись у лінію, зробивши потрібне число. Команда, яка швидше правильно вишикується, отримує 2 бали. Друга команда за правильно побудоване число отримує 1 бал. За неправильно побудоване число команди балів не отримують. Я називаю числа, в яких не обов’язково повинні використовуватись усі числа.
- 752
- 3741
- 61 582
- 1 726 354.
// мішечок з бочонками //
1 ведучий: Журі підраховують ваші досягнення, а ми продовжуємо змагання. Прошу капітанів на дуель.
«Арифметика»
Наступний конкурс – «Задачка». Вам пропонується витягти з мішечка 2 бочонка. За їх номерами ви отримуєте задачі, які будете розв’язувати на листочках. На розв'язок задач дається 4 хвилини.
При відповіді враховується: відповідь та пояснення розв'язку. Можна при відповіді скористатись дошкою. Правильна відповідь – 2 «золотих», пояснення – 1 «золотий».
2 ведучий тримає мішечок.
Запитання:
1. Коли учні йшли зі школи до музею, учителька попросила їх вишикуватись у шеренгу по троє. Наталка, Іринка і Віка зауважили, що вони є сьомими від початку колони і п’ятими від кінця. Скільки учнів ходило до музею? (11 дітей)
2. Марійка і Надійка вирішили подорожувати потягом. Марійка зайшла у сьомий вагон від початку, а Надійка – у дев’ятий від кінця. Вони були здивовані, коли виявили, що їдуть у одному вагоні. Скільки вагонів у потязі? (15 вагонів)
3. У пасажирському літаку 108 місць. На кожних двох пасажирів, що сидять у кріслах, є ще одне вільне місце. Скільки пасажирів у літаку?
(72 пасажири)
4.Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 м, а за ніч сповзає на 1 м. якої висоти дерево, якщо гусениця досягне його верхівки на шостий день? (13 метрів)
1 ведучий: А поки команди розв’язують задачі, ми пропонуємо вам невеличку розвагу
// дошка//
На дошці
Приходить математик на заміну української мови. Тема: Відмінки.
Називний – Хто? Що?
Родовий – Кого? Чого?
Давальний . – Кому? …..??
Кого – чого
Кому - - х
чого*кому чо го*ко му
Х=---------------------- = ---------------------- = чому!!!!
кого Ко го
1 ведучий: Давайте надамо слово журі з оцінками минулих конкурсів.
Журі__________________________________________________________
1 ведучий: Прошу команди по черзі зачитувати задачі, давати відповідь та пояснення до задач.
Першою відповідає команда, яка набрала більшу кількість балів.
Відповідають команди
2 ведучий: Наступний конкурс - «Домашнє завдання».
Кожна з команд отримала завдання. !!!!!Ведучий 1.Конкурс «Розгадування ребусів і кросвордів» (Команди обмінюються ребусами і кросвордами. Максимальна кількість балів – 3. Поки команди розгадують ребуси і кросворди, проводиться конкурс для глядачів.)
Максимальна кількість балів за домашнє завдання – 5.
Першою починає команда «___» класу (та, яка більше набрала балів).
1 ведучий: Залишилось ще зовсім трішечки до кінця нашого змагання, я вам раджу зосередитись, бо це останній конкурс у сьогоднішній грі.
Я читаю завдання, команди відповідають по черзі, якщо команда дає невірну відповідь, відповідає команда-суперник. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 «золотий». Відповідати починає команда «___» класу .Слухайте уважно, зосередьтесь, не кваптеся відповідати, зважте відповідь, читати буду задачі на кмітливість.
Завдання:
2 ведучий: Ну от і закінчився останній конкурс. Прошу журі оголосити результати конкурсів.
Журі:______________________________________________________
1 ведучий: Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Учасники команд відзначилися знанням математики, логічним мислення, винахідливістю, чіткістю у висловлюваннях. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.
Таблиця оцінювання |
||
№ конкурсу |
Назва |
Оцінювання |
|
Привітання |
5 «золотих» |
|
Розминка |
1 правильна відповідь – 1 «золотий» |
|
Кубик |
1 кубик – 1 «золотий», хто швидше – 2 «золотих» |
|
Прислів’я та приказки |
1 прислів’я - 1 «золотий» |
|
Конкурс капітанів |
1 слово – 1 «золотий» |
|
Хто швидше |
1 команда – 2 «золотих» 2 команда – 1 «золотий». |
|
Задачка |
1 задача – 3 «золотих» |
|
Домашнє завдання |
5 «золотих» |
|
Самий кмітливий |
1 відповідь – 1 «золотий» |
Таблиця оцінювання |
||
№ конкурсу |
Назва |
Оцінювання |
|
Привітання |
5 «золотих» |
|
Розминка |
1 правильна відповідь – 1 «золотий» |
|
Кубик |
1 кубик – 1 «золотий», хто швидше – 2 «золотих» |
|
Прислів’я та приказки |
1 прислів’я - 1 «золотий» |
|
Конкурс капітанів |
1 слово – 1 «золотий» |
|
Хто швидше |
1 команда – 2 «золотих» 2 команда – 1 «золотий». |
|
Задачка |
1 задача – 3 «золотих» |
|
Домашнє завдання |
5 «золотих» |
|
Самий кмітливий |
1 відповідь – 1 «золотий» |
1