Математичний КВК ,6 клас

Про матеріал
Математичник КВК в 6 класі допоможе дітям сприяти розширенню знань, розвитку пізнавальних інтересів, творчої та розумової активності учні.Це як одна з форм позакласної роботи з предмета.
Перегляд файлу

Математичний КВК

6 клас

Мета:сприяти  розширенню знань, розвитку пізнавальних інтересів, творчої та розумової активності учнів 6 класів допоможе математичний КВК  як одна з форм позакласної роботи з предмета.

Оформлення: плакати з висловами про математику.

Обладнання:картки, на яких написані цифри,

Проведення КВК

Вчитель. Під час уроку ви будете:
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К – кмітливі

(У КВК беруть участь дві команди :команда хлопців і команда дівчат. Кожна з них заздалегідь обирає капітана, придумує емблему, назву, девіз, готує математичний ребус,математичний кросворд)

Ведучий 1.Добрий день, дорогі друзі! Ми раді вітати вас на святі жартів, сміху і знань. Математика – серйозна наука, але разом з тим у математиці стільки красивого та веселого. Ви сьогодні впевнитеся в цьому, бо розпочинає своє засідання Клуб веселих і кмітливих.

1 ведучий:   Зоряний час ми починаємо,

  Гравців усіх вітаємо,

  Їм бажаємо усе розв’язати,

  І лише перемагати.

2 ведучий:  Сьогодні ми прийшли  на цей урок

   Подумати, помріять, відпочити,

І розумом своїм все охопити.

1 ведучий: Давайте ж сьогодні зробимо крок

До знань, науки та культури.

2 ведучий: Основне вам, друзі, розумом дерзати,

На запитання всі відповідати.

Сміливість і дотепність хай бринять щораз.

Хай буде переможцем кожен з вас.

2 ведучий:  В нашому клубі веселих та кмітливих зустрічаються сьогодні дві команди.

Команда дівчат 6класу «________________»

та команда хлопців  6 класу «_________________»

Судитиме наших гравців дуже суворе та справедливе журі. Привітайте:

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

(Ведучий 2.(Представляє журі, у журі можна запросити учнів старших класів, учителів математики))

  1 ведучий:  Гра складається з 9 геймів, які оцінює наше журі. За кожний бал команди отримують 1 «золотий». Та команда, яка наприкінці змагання набере більшу кількість «золотих» буде вважатись переможницею КВК.

2 ведучий:  1 конкурс – Привітання. Завдання командам – представити свою команду. Назва, емблема та девіз. Максимальна кількість балів -  5 «золотих».

1 ведучий:  зустрічаємо команду дівчат 6 класу «____________».

дівчата: привітання

 

2 ведучий:  А зараз на сцену вийде команда хлопців 6 класу «____________».

 

хлопці: привітання

1 ведучий:  Доки журі оцінює результати першого конкурсу, ми пропонуємо розваги для залу. Для відповіді піднімайте руки. Викрики не приймаються.

(1 ведучий роздає призи - цукерки).

2 ведучий:  1. Знайдіть число, третина якого складає 12. (36)

2. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Якою буде його вага, коли він стане на обидві ноги? (5 кг)

3. Шоколадка коштує 10 грн і ще пів шоколадки. Скільки коштує шоколадка? (10 грн.)

4. чому дорівнює добуток усіх цифр? (0)

2 ведучий:  А зараз журі оголосить результати першого конкурсу.

Журі: _____________________________________________________

1 ведучий: Команди отримали свої перші «золоті», і ми продовжуємо змагання.

2 конкурс  - «Розминка».

У двох конвертах номери завдань для конкурсу. Капітани команд обирають конверти і по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не в змозі відповісти, відповідає команда-суперник. Викрики не приймаються. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 «золотий». Першою починає називати числа команда, яка набрала меншу кількість балів.

2 ведучий: Капітани команд, підійдіть до мене, оберіть конверти. 

    // конверти  з № завдань//

1 ведучий: читає завдання для команд.

 

  1. Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це - …   (рівняння)

 

  1. Якщо кутник в руки взяти,

Більший кут обмалювати,

Вийде результат такий:

Кут дістанемо…    (прямий)

 

  1. Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки,

Пам’ятай же про …   (дужки)

 

  1. Ділення на 90 –

Не завжди, на жаль, це просто.

Якщо кут прямий зуміти

Нам на стільки поділити,

Учням всім на радість у нас вийде …(градус)

 

  1. Щоб кути намалювати,

Нам його потрібно мати.

І щоб вимірять кути

Кращий прилад не знайти.

Всім кутам він командир –

Помічник наш - …    (транспортир)

 

  1. Чотири рівні сторони,

Ї й кути – прямі вони.

Знають учні всі підряд,

Що фігура ця - …    (квадрат)

 

  1. Ця точка горда та щаслива,

Бо роль у неї особлива:

Вона куту ім’я дає,

Його сторін початком є.

Ця точка для кута єдина

І називається - …    (вершина)

 

  1. Повинен знати кожний учень:

Наш помічник і друг - …   (підручник)

 

  1. Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс.

Як відомо, кут такий

Називається …     (прямий)

 

  1. Знаків у математиці

Різних є багато,

Учні старших класів

Їх повинні знати.

Вчать тангенс там і синус,

А у нас є плюс і …    (мінус)

 

2 ведучий: Капітани команд, отримайте у журі свої «золоті».

Зараз вам пропонується розважальний конкурс «Кубик».

(1 ведучий готує стільці, платки)

Для цього конкурсу командам необхідно вибрати одного учасника.

(після того, як вибрали):

Слухайте уважно завдання. Із зав’язаними очима учасникам конкурсу потрібно перенести кубики з одного стільця на другий. Переносити дозволяється лише по одному кубику. При підрахунку балів враховується кількість кубиків на 2 стільці та швидкість. 1 кубик – 1 бал, швидкість – 2 бали, тобто, та команда, яка швидше впорається із завданням отримує додатково 2 бали.

 ----  проходить  конкурс

2 ведучий: Доки журі підраховує ваші прибутки, пропонуємо вам послухати математичні анекдоти. 

1 ведучий:  

- Вчителька пояснює дітям ділення. Написала на дошці "2:2" і запитує:

- Діти, хто знає, що це означає?

- Нічия! - підскакує з першої парти Женя.

 *****

Зустрічаються якось фізик з математиком. Фізик запитує.

- Слухай, чому у поїзда колеса круглі, а коли він їде, вони стукають?

- Це елементарно, - відповідає математик. – Формула круга пі ер квадрат. Ось цей квадрат і стукотить.

 

2 ведучий: Даю слово журі.

 

Журі оголошує результати  трьох конкурсів.

 

1 ведучий: Четвертий конкурс  - «Прислів’я».  За 5 хвилин команди повинні згадати якомога більше прислів’їв та приказок, у яких зустрічаються числа. Наприклад: «Сім раз відмір, один - відріж». Відповіді повторювати не можна. За кожне назване прислів’я чи приказку команди отримують по 1 «золотому». Виграє та команда, яка більше згадає прислів’їв чи приказок.

 

2 ведучий:  Доки команди готуються, пропонуємо завдання залу.

 

  1. Арифметический я знак,

В задачнике меня найдешь во многих строчках,

Лишь букву «о» ты вставишь, зная как,

И я  - географическая точка.   (Плюс - полюс)

 

  1.  У кімнаті 4 кути. У кожному куті сидить кішка. На хвості у кожної кішки по одній кішці. Скільки всього кішок у кімнаті?               (4)

 

  1. До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшиться число?                             (на 500)

 

  1. Над річкою летіли 1 голуб, 2 синиці, 2 стрижі, 3 щуки, 5 чайок. Скільки птахів летіло?                             (10)

 

  1. Горіло 10 свічок. Три погасли. Скільки свічок залишилось?  (3)

 

  1. У трикутника відрізали 2 кути. Скільки кутів залишилось?  (5)

 

1 ведучий: Час вийшов. Прошу команди по черзі називати прислів’я. Починає команда 5 класу.

 

Команди по черзі називають прислів’я.

  // підготувати листочки 1-7 //

2 ведучий:  Прийшов час конкурсу капітанів. Капітанам команд необхідно зі слова «арифметика» скласти якомога більше слів. Використовувати можна лише літери зі слова. Якщо в слові 2 однакових літери, то вони обов’язково повинні бути в слові-оригіналі.

 «Арифметика»

 

2 ведучий:  Доки капітани команд готують слова ми проведемо конкурс  «Хто швидше?».  На листочках написані числа від 1 до 7.

Візьміть листочки -  кожен по одному. (якщо не вистачає учнів – допомагають однокласники)

Я буду називати числа, а ваша задача – якомога швидше вишикуватись у лінію, зробивши потрібне число.  Команда, яка швидше правильно  вишикується, отримує 2 бали. Друга команда за правильно побудоване число отримує 1 бал. За неправильно побудоване число команди балів не отримують. Я називаю числа, в яких не обов’язково повинні використовуватись усі числа.

- 752

- 3741

- 61 582

- 1 726 354.

// мішечок з бочонками //

1 ведучий: Журі підраховують ваші досягнення, а ми продовжуємо змагання. Прошу капітанів на дуель.

 

  «Арифметика»

 

Наступний конкурс – «Задачка».  Вам пропонується витягти з мішечка 2 бочонка. За їх номерами ви отримуєте задачі, які будете розв’язувати на листочках. На розв'язок задач дається 4 хвилини. 

При відповіді враховується: відповідь та пояснення розв'язку. Можна при відповіді скористатись дошкою. Правильна відповідь – 2 «золотих», пояснення – 1  «золотий».

 2 ведучий тримає мішечок.

 

Запитання:

 

1. Коли учні йшли зі школи до музею, учителька попросила їх вишикуватись у шеренгу по троє. Наталка, Іринка і Віка зауважили, що вони є сьомими від початку колони і п’ятими від кінця. Скільки учнів ходило до музею?                                                                                                  (11 дітей)

 

2. Марійка і Надійка вирішили подорожувати потягом. Марійка зайшла у сьомий вагон від початку, а Надійка – у дев’ятий від кінця. Вони були здивовані, коли виявили, що їдуть у одному вагоні. Скільки вагонів у потязі?                                                                                                                               (15 вагонів)

 

3. У  пасажирському літаку 108 місць. На кожних двох пасажирів, що сидять у кріслах, є ще одне вільне місце. Скільки пасажирів у літаку?

          (72 пасажири)                                         

4.Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 м, а за ніч сповзає на 1 м. якої висоти дерево, якщо гусениця досягне його верхівки на шостий день?                                                                                                                (13 метрів)                                                                                                                                           

1 ведучий: А поки команди розв’язують задачі, ми пропонуємо вам невеличку розвагу

 // дошка//

На дошці 

Приходить математик на заміну української мови. Тема: Відмінки.

Називний  – Хто? Що?

Родовий  – Кого? Чого?

Давальний . – Кому? …..??

  •                     зараз ми його виведемо.

Кого – чого

Кому -  - х

 чого*кому  чо го*ко му

Х=---------------------- =  ---------------------- = чому!!!!

       кого  Ко го

 

1 ведучий: Давайте надамо слово журі з оцінками минулих конкурсів.

Журі__________________________________________________________

 

1 ведучий: Прошу команди по черзі зачитувати задачі, давати відповідь та пояснення до задач.

Першою відповідає команда, яка набрала більшу кількість балів.

Відповідають команди

2 ведучий:  Наступний конкурс  - «Домашнє завдання».

Кожна з команд  отримала завдання. !!!!!Ведучий 1.Конкурс «Розгадування ребусів і кросвордів» (Команди обмінюються ребусами і кросвордами. Максимальна кількість балів – 3. Поки команди розгадують ребуси і кросворди, проводиться конкурс для глядачів.)

 

Максимальна кількість балів за домашнє завдання – 5.

Першою починає команда «___» класу (та, яка більше набрала балів).

 

1 ведучий: Залишилось ще зовсім трішечки до кінця нашого змагання,  я вам раджу зосередитись, бо це останній конкурс у сьогоднішній грі.

Я читаю завдання, команди відповідають по черзі, якщо команда дає невірну відповідь, відповідає команда-суперник. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 «золотий». Відповідати починає команда «___» класу .Слухайте уважно, зосередьтесь,  не кваптеся відповідати, зважте відповідь, читати буду задачі на кмітливість.

Завдання:

  1. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки потрібно часу, щоб зварити 6 яєць.  (5 хвилин)             
  2. Шість рибалок з’їли 6 судаків за 6 днів. За який час 10 рибалок з’їдять 10 судаків. (за 6 днів)
  3. Яке число ділиться на усі числа без остачі? (0)
  4. Що більше: добуток усіх цифр чи їх сума? (Сума, бо добуток дорівнює нулю)
  5. Коли ділене і частка рівні між собою? (коли дільник  дорівнює 1)
  6. Пара коней з села до села пробігла 10 км. Скільки пробіг кожен кінь? (10 км)
  7. Чому дорівнює кут у квадраті? (90°)
  8. 9 поділити на 0  (не можна)
  9. 5 кіп і 7 кіп склали разом. Скільки вийшло кіп? (одна)
  10. На даху сиділо 7 горобців. Кішка спіймала і з’їла одного. Скільки горобців залишилось?               (жодного)
  11. У будинку 5 кімнат. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
  12. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. скільки всього хлопчиків йшло до школи?               (5 хлопчиків)
  13. У трикутнику відрізали два кути. Скільки кутів залишилось? (5)
  14. горіло 10 свічок. Три погасли. Скільки свічок залишилось? (3)

 

 

2 ведучий: Ну от і закінчився останній конкурс. Прошу журі оголосити результати конкурсів.

Журі:______________________________________________________

1 ведучий: Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Учасники команд відзначилися знанням математики, логічним мислення, винахідливістю, чіткістю у висловлюваннях. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.

 


 

 

Таблиця оцінювання

конкурсу

Назва

Оцінювання

  1.                    

Привітання

5 «золотих»

  1.                    

Розминка

1 правильна відповідь – 1 «золотий»

  1.                    

Кубик

1 кубик – 1 «золотий»,

хто швидше – 2 «золотих»

  1.                    

Прислів’я  та приказки

1 прислів’я -  1 «золотий»

  1.                    

Конкурс капітанів

1 слово – 1 «золотий»

  1.                    

Хто швидше

1 команда – 2 «золотих»

2 команда – 1 «золотий».

  1.                    

Задачка

1 задача – 3 «золотих»

  1.                    

Домашнє завдання

5 «золотих»

  1.                    

Самий кмітливий

1 відповідь  – 1 «золотий»

 


Таблиця оцінювання

конкурсу

Назва

Оцінювання

  1.                    

Привітання

5 «золотих»

  1.                    

Розминка

1 правильна відповідь – 1 «золотий»

  1.                    

Кубик

1 кубик – 1 «золотий»,

хто швидше – 2 «золотих»

  1.                    

Прислів’я  та приказки

1 прислів’я -  1 «золотий»

  1.                    

Конкурс капітанів

1 слово – 1 «золотий»

  1.                    

Хто швидше

1 команда – 2 «золотих»

2 команда – 1 «золотий».

  1.                    

Задачка

1 задача – 3 «золотих»

  1.                    

Домашнє завдання

5 «золотих»

  1.                    

Самий кмітливий

1 відповідь  – 1 «золотий»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку