Вчитель математики. Київської гімназії східних мов №1 Здоренко Тетяна Петрівна
Сьогодні на уроці:
Пригадай! Ти це знаєш!1. Обчисліть у найбільш зручний спосіба) 𝟑,𝟐∙𝟖,𝟑+𝟑,𝟐∙𝟎,𝟕; б) 𝟑𝟑𝟒∙𝟐𝟑+𝟑𝟑𝟒∙𝟏𝟑.2. Розкрийте дужкиа) 𝟑𝒂+𝟒; б) 𝟐𝒃+𝟔;в) −𝒎+𝒏−𝒂−𝒃.3. Спростіть вираза) 2a+3a; б) n+7n+3n;
Зрозумій! Це просто!
Приклади. 1. –5𝑎+0,3= −5 ∙𝑎+ −5 ∙0,3==−5𝑎 + −1,5=−5𝑎 −1,5.2. −413 ∙9= −4+−13 ∙9=−4 ∙9++ −13 ∙ 9 = − 36 + −3=−39.3. 4 ∙−3+4 ∙7=4 −3+7=4∙ 4 = 16.4. 5 𝑥 – 4 𝑥 = 𝑥 5−4=𝑥 ∙ 1 = x.5. − 27 ∙101=−27 ∙ 100+1=−27 ∙ 100+ +−27 ∙ 1 = − 2700 – 27 = − 2727.
1.1 Винесіть за дужки спільний множник і обчисліть значення виразу:а) 12 ∙𝟒,𝟔 −𝟒,𝟔 ∙𝟐𝟐=𝟒,𝟔 ∙( − )= б) −3 ∙𝟑𝟓+𝟏𝟓 ∙ −𝟑=−𝟑 ∙( + ) = в) 84 ∙ −𝟑,𝟐 −𝟑,𝟐 ∙ 16 =−𝟑,𝟐 ∙( + )=1.2 Винесіть за дужки спільний множник.а) 2x + 2y; б) −3a +3d; в) ax – ay; г) mn + n;д) 𝟏𝟓𝒙 −𝟏𝟎𝒚; е) 6mn – 3mk. Завдання 1 Тренувальні вправи. Виконай! Ти це зможеш!
2.1 Розкрийте дужки і знайдіть значення виразу:а) 18 ∙ 𝟏𝟗 − 𝟏𝟐=𝟏𝟖 ∙ −𝟏𝟖∙ =б) −16 ∙ 𝟏𝟖+𝟏𝟒=−𝟏𝟔∙ −𝟏𝟔∙ =2.2 Застосуйте розподільну властивість множення до виразу:а) 4(7a – 8b + 3); б) (a – 2b +5) ∙𝟒;в) –x(3y + 2z −7); г) (m – 2n – p). Завдання 2
Завдання 3 Скориставшись розподільною властивістю множення, обчисліть:−13 ∙𝟗𝟗.
Відмітьте приклади, в яких розподільну властивість множення застосовано неправильно:а) 4( a – b) = 4a – b; б) −2( m – n) =−2m + 2n;в) ( x –y ) ∙ (−8) =−8x – 8y; г) 15m + 5n = 5(3m + 5n);д) 2ab – 3ac = 2a(b – 3c); е)16ab + 4ac = 4a(4b +c). Завдання 4
Реєструючись, ви погоджуєтеся з угодою користувача та політикою конфіденційності.
«На Урок». Освітній інтернет-проект