Математичний турнір кмітливих для учнів початкових класів.

Про матеріал
Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, кмітливість, зв’язне мовлення, виховувати старанність, інтерес до математики.
Перегляд файлу

Математичний турнір кмітливих

 

2 клас

 

Мета. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, кмітливість, зв’язне мовлення, виховувати старанність, інтерес до математики.

Обладнання. Записи на дошці, грамота, таблиця з буквами і числами, картки з ребусами, картки із задачею для капітанів команд.

 

Хiд заходу

 

І. Вступне слово вчителя.

— Сьогоднi ми проведемо математичний турнір кмітливих, який допоможе виявити серед вас сильних, розумних, кмiтливих, уважних.

— Ваше завдання: подiлитися на дві команди, обрати капiтана, придумати назву команди.

— Журi буде оцiнювати ваші вiдповідi на мої запитання. За правильну вiдповiдь — 1 бал, за неправильну — 0. Переможцем буде та команда, яка набере найбiльшу кiлькiсть очок.

 

II. Проведення турніру.

І конкурс «Розминка»

І команда

1. Скільки сантиметрiв у 1 дм? (10 см).

2. Летiло п’ять голубiв. Трьох мисливець убив. Скільки зосталося? (Три, бо двоє полетіло).

3. Якщо машина їде, яке колесо в неї не крутиться?  (Запасне).

4. Чи може страус назвати себе птахом?  (Нi. Він не може говорити).

 

2 команда

1. На скiльки 1 дм менший відд 1 дм 2 см?   (На2см).

2. Двоє учнів грали в шахи 30 хв. Скiльки хвилин грав кожен учень? (30 хв.).

3. Що можна потримати тiльки в лiвiй руцi?   (Праву руку).

4. На галявині гралися зайцi. Всьго у них 18 вух. 4 зайці сховалися. Скiльки зайцiв залишилося?   (5 зайців).

 

2 конкурс «Розв’язування цікавих прикладів»

— Ви знаєте, що слова пишутъся буквами. Але їх можна писати не тiльки буквами, а й цифрами та iншими значками. Наприклад, коли треба передати таємне повідомлення, щоб ворог не розгадав його, то замістъ букв використовуютъ цифри або значки, якi замінюють певну букву.

— Ось таблиця з буквами i числами. Розглянемо букви на таблицi. Розв’яжемо приклади i складемо слова залежно від результатів, які дістали при розв’язанні.

 

А—1, Б—2, В—3, Г—4, Г- 5 , Д—6, Е—7, Є—8, Ж—9, З— 10,  И —11,І—12, Ї— 13, Й— 14, К— 15, Л— 16, М— 17, Н —18, О—19, П—20, Р—21, С—22, Т—23, У—24, Ф—25, Х—26, Ц—27, Ч—28, Ш—29, Щ—3О, Ь—31, Ю—32, Я—33.

 

І команда

1)    18 + 4=       С

       31—30=      А

       63—57 =     Д

       37— 18 =    О

       63—48 =     К

 

2)    44—22=      С

       55—37 =      Н

       71—59 =       І

       49—45 =       Г

 

2 команда

1)    26 — 16 =      З

       29—18 =        И

       9 + 8 =           М

       21—20=         А

 

2)    8 + 7=             К

       30—27=          В

       26— 14 =        І

       I6 + 7 =           Т

       23— 12 =        И

 

3 конкурс «Кращий обчислювач»

До дошки виходять два учні з кожної команди — обчислювачi. Вони розв’язують приклади.

І команда

...+ 19=27

13+ ...=32

...—I6=27

19+...=54

...-24=39

 

2 команда

6 + 38=

26—... =17

14+...=51

29+ 16=

47—...=19

 

4 конкурс « Цікаві квадрати»

 

5 конкурс «Розгадування ребусів»

І команда                                                        2 команда

100 ляр                                                                  7’я

40 а                                                                        ті 100

вi 3 на                                                                    ак 3 са

 

6 конкурс «Завдання для капітанів команд»

І команда

Бровченко, Мороз, Петренко i Савченко живугь на одній вулiцi. Один з них кравець, другий — тесляр, третiй — тракторист, четвертий — садiвник. Одного разу кравець прийшов до свого друга тесляра, щоб попросити його полагодити дверi, але йому сказали, що тесляр допомагає Морозу ремонтувати дах. Визначити професiю кожного, коли відомо, що:

1) Петренко не тесляр, а Савченко живе далеко вiд тесляра;

2) Мороз не вмiє водити трактора, а Петренко з трактористом сусiди;

3) Петренко — не кравець.

 

                        Кравець        Садівник        Тесляр            Тракторист

Бровченко             -                     -                   +                          -

Мороз                   +                     -                    -                          -

Петренко               -                     +                    -                          -

Савченко               -                      -                    -                         +

 

2 команда

Троє друзiв дитинства Сергiй, Микола й Олег (iнженер, лікар i вчитель) зустрілися в купе поїзда. З розмови з’ясувалося, що:

а) Сергій i вчитель сиділи колись за однією партою;

б) iнженер i Олег — любителi шахiв;

в) Микола з лiкарем пiсля закiнчення школи жодного разу не зустрiчалися;

г) Олег з учителем працюють в одному мiстi.

Назви iмена iнженера, лiкаря i вчителя.

 

                                      Інженер                  Лiкар                 Вчитель

Сергій                                 +                           -                            -

Микола                                -                           -                            +

Олег                                     -                           +                           -

Відповідь: Сергiй — iнженер, Олег — лiкар, Микола — вчитель.

 

ІІІ. Підсумок гри 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Позакласні заходи
НУШ
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
2117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку