Математичний турнір кмітливих
2 клас
Мета. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, кмітливість, зв’язне мовлення, виховувати старанність, інтерес до математики.
Обладнання. Записи на дошці, грамота, таблиця з буквами і числами, картки з ребусами, картки із задачею для капітанів команд.
Хiд заходу
І. Вступне слово вчителя.
— Сьогоднi ми проведемо математичний турнір кмітливих, який допоможе виявити серед вас сильних, розумних, кмiтливих, уважних.
— Ваше завдання: подiлитися на дві команди, обрати капiтана, придумати назву команди.
— Журi буде оцiнювати ваші вiдповідi на мої запитання. За правильну вiдповiдь — 1 бал, за неправильну — 0. Переможцем буде та команда, яка набере найбiльшу кiлькiсть очок.
II. Проведення турніру.
І конкурс «Розминка»
І команда
1. Скільки сантиметрiв у 1 дм? (10 см).
2. Летiло п’ять голубiв. Трьох мисливець убив. Скільки зосталося? (Три, бо двоє полетіло).
3. Якщо машина їде, яке колесо в неї не крутиться? (Запасне).
4. Чи може страус назвати себе птахом? (Нi. Він не може говорити).
2 команда
1. На скiльки 1 дм менший відд 1 дм 2 см? (На2см).
2. Двоє учнів грали в шахи 30 хв. Скiльки хвилин грав кожен учень? (30 хв.).
3. Що можна потримати тiльки в лiвiй руцi? (Праву руку).
4. На галявині гралися зайцi. Всьго у них 18 вух. 4 зайці сховалися. Скiльки зайцiв залишилося? (5 зайців).
2 конкурс «Розв’язування цікавих прикладів»
— Ви знаєте, що слова пишутъся буквами. Але їх можна писати не тiльки буквами, а й цифрами та iншими значками. Наприклад, коли треба передати таємне повідомлення, щоб ворог не розгадав його, то замістъ букв використовуютъ цифри або значки, якi замінюють певну букву.
— Ось таблиця з буквами i числами. Розглянемо букви на таблицi. Розв’яжемо приклади i складемо слова залежно від результатів, які дістали при розв’язанні.
А—1, Б—2, В—3, Г—4, Г- 5 , Д—6, Е—7, Є—8, Ж—9, З— 10, И —11,І—12, Ї— 13, Й— 14, К— 15, Л— 16, М— 17, Н —18, О—19, П—20, Р—21, С—22, Т—23, У—24, Ф—25, Х—26, Ц—27, Ч—28, Ш—29, Щ—3О, Ь—31, Ю—32, Я—33.
І команда
1) 18 + 4= С
31—30= А
63—57 = Д
37— 18 = О
63—48 = К
2) 44—22= С
55—37 = Н
71—59 = І
49—45 = Г
2 команда
1) 26 — 16 = З
29—18 = И
9 + 8 = М
21—20= А
2) 8 + 7= К
30—27= В
26— 14 = І
I6 + 7 = Т
23— 12 = И
3 конкурс «Кращий обчислювач»
До дошки виходять два учні з кожної команди — обчислювачi. Вони розв’язують приклади.
І команда
...+ 19=27
13+ ...=32
...—I6=27
19+...=54
...-24=39
2 команда
6 + 38=
26—... =17
14+...=51
29+ 16=
47—...=19
4 конкурс « Цікаві квадрати»
5 конкурс «Розгадування ребусів»
І команда 2 команда
100 ляр 7’я
40 а ті 100
вi 3 на ак 3 са
6 конкурс «Завдання для капітанів команд»
І команда
Бровченко, Мороз, Петренко i Савченко живугь на одній вулiцi. Один з них кравець, другий — тесляр, третiй — тракторист, четвертий — садiвник. Одного разу кравець прийшов до свого друга тесляра, щоб попросити його полагодити дверi, але йому сказали, що тесляр допомагає Морозу ремонтувати дах. Визначити професiю кожного, коли відомо, що:
1) Петренко не тесляр, а Савченко живе далеко вiд тесляра;
2) Мороз не вмiє водити трактора, а Петренко з трактористом сусiди;
3) Петренко — не кравець.
Кравець Садівник Тесляр Тракторист
Бровченко - - + -
Мороз + - - -
Петренко - + - -
Савченко - - - +
2 команда
Троє друзiв дитинства Сергiй, Микола й Олег (iнженер, лікар i вчитель) зустрілися в купе поїзда. З розмови з’ясувалося, що:
а) Сергій i вчитель сиділи колись за однією партою;
б) iнженер i Олег — любителi шахiв;
в) Микола з лiкарем пiсля закiнчення школи жодного разу не зустрiчалися;
г) Олег з учителем працюють в одному мiстi.
Назви iмена iнженера, лiкаря i вчителя.
Інженер Лiкар Вчитель
Сергій + - -
Микола - - +
Олег - + -
Відповідь: Сергiй — iнженер, Олег — лiкар, Микола — вчитель.
ІІІ. Підсумок гри