Математичний турнів на тему: «Математика – це справді цікаво».

Про матеріал
Викликати інтерес до математики, як навчального предмету. Розвивати кмітливість, швидкість мислення, правильність і точність обчислень, показати учням практичне застосування математичних знань у житті. Виховувати почуття дружби, інтерес до математики.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНИЙ ТУРНІР

на тему:

                            «Математика – це справді цікаво».

 

Мета. Викликати інтерес до математики, як навчального предмету. Розвивати кмітливість, швидкість мислення, правильність і точність обчислень, показати учням практичне застосування математичних знань у житті. Виховувати почуття дружби, інтерес до математики.

Обладнання. Емблеми, картки з завданнями, ребуси.

 

Хід уроку

Учень1. Увага! Увага! Запрошуємо всіх хлопчиків та дівчаток на цікаве свято. Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість, увагу, кмітливість.

Учень2.Чому так святково навколо?

Чуєте, як гомін стих.

Тому, що вітаємо сьогодні

Математику - царицю всіх наук.

Учень 3.Щоб водить кораблі і на небі літать,

 Треба все нам уміть, треба добре все знать.

 Хто науку цю цікаву добре знатиме,

Той ніколи в житті не блукатиме.

Ведуча. Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні, в шкільний тиждень  Математики, ми пропонуємо вам цікаво і з користю відпочити.

 Любі, діти! Не вагайтесь, 

В нашій залі всі збирайтесь.

Бо чекає тут якраз

Математика на вас.

Математика. 

Я – наука дуже точна.

Вчу дітей завжди охоче

І не тільки рахувати,

Додавати й віднімати.

Розвиваю я уміння,

Мисленню навчу, терпінню.

Мій секрет – скоріш порада,

Поділитися ним рада:

Щоб успішність вам підняти,

Треба добре працювати.

Самостійність виявляти,

Та ще й творчість проявляти.

І тоді, кінець кінцем,

Кожен буде молодцем.

Ведуча. Сьогодні тут відбудеться турнір знавців математики на тему: «Математика – це справді цікаво». Змагатися будуть дві команди: команда хлопчиків та дівчаток.

- Як у кожному конкурсі ,оцінювати буде журі у скаді

___________________________________________________

Наші команди мають назву та девіз. Зараз команда хлопчиків та дівчаток презентують свої команди.

- Капітани, представте команди!

1. - Вітаємо команду дівчаток! Капітан команди________________

Капітан дівчаток:

  • Наша команда « 2*2»
  • Наш девіз:

Щоб лікарем, моряком,

Чи льотчиком стати,

Треба твердо математику

На «12» знати

Привітання:

        Успіх вирішує не доля, а тільки міцні знання.

 

2. - Вітаємо команду хлопчиків! Капітан команди_________________

Капітан хлопців:

    Наша команда «Квадрат»

    - Наш девіз:

 У нашого квадрата

Всі сторони рівні.

Наші хлопці

Дружбою сильні.

Привітання:

  • Бажаємо вам перемоги, а собі не програти.

Вправа «Новорічні чудеса»

 Ведуча: Кажуть, що під новий рік всі мрії та бажання здійсняться. Зараз ми проведем вправу «Новорічні чудеса» для гарного настрою та налаштування на роботу. Я вам роздам заготовки сніговиків ви швиденько розфарбуєте їх та на звороті напишите своє бажання. Хто напише виходите до мене і говорите в голос своє бажання.

Виступ учнів.

Ведуча: Ми з вами створили «Зимову казку», а подивіться , хто у нас у будинку. Це чарівник і бажання кожного з вас здійсняться.А від себе, я бажаю вам перемоги!!! Переходимо до математичного турніру.

Ведуча. Наша зустріч проходить під девізом: «Серед чисел існує досконалість і злагода»

        Тому дуже хочеться, щоб досконалість і злагода проникли в душі наших дітей.

Ведуча.  Розпочинаємо турнір з розминки команд. Потрібно розгадати кожній команді по 4 задачі-загадки. За вірну відповідь 1 бал.

 

                              1 конкурс «Розминка»

1. Якось бігло через ліс вісім кіз.

П’ять були з них білі-білі,

Ну, а інші – сірі-сірі.

Скільки бігло через ліс

Чорних кіз?  (Нуль)

               ***

2.Олексій пішов до річки

І впіймав аж три плотвички.

Кошеня одну вхопило.

Скільки рибок залишилось?  (Дві)

                  ***

3.Киця Мурка на всі ніжки

Взула шовкові панчішки.

Та одну якось згубила.

Скільки їх ще залишилось?  (Три)

                ***

4.Шість малят-дошкільнят

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас.

Скільки зараз стало нас?  (Сім)

                 ***

5.Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знайшов:

Під березою – один,

Вісім – під дубочком.

Скільки всього в їжачка

В кошику грибочків? (Дев’ять)

                     ***

6.В клас зайшов Мишко,

А за ним – Петько,

А за тим – Марина,

За нею – Ярина,

А за нею – Гнат.

Скільки всіх хлоп’ят?  (Три)

                     ***

7.На травичці біля хати 

Метушаться цуценята.

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних. Скільки всіх?  (П’ять)

***

8. По дорозі їжак біг,

Ніс сім яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось

Скільки яблук залишилось?  (Шість)

 

Ведуча: Журі рахує та підраховує бали.                                            

                                    ( Оцінки)

2 конкурс

« Мої сусіди »

Ведуча: На аркуші паперу намальований будиночок з числом. Команда називає сусідів числа, яке написане на будиночку.

Ведуча: Журі рахує та підраховує бали.                                            

                                    ( Оцінки)

 

3 конкурс « Капітанів»

Ведуча.  Рухаємось далі. Конкурс капітанів. Капітани повинні розв’язати по дві логічні задачи. Вірна відповідь – 1 бал.                                  

ЗАДАЧИ

1. Уяви, що ти машиніст поїзда, ведеш состав із 40 вагонів, у кожному по 40 ящиків, у кожному ящику по 40 іграшок. Скільки років машиністу?

( Скільки учню)

2. Йшли пустелею 2 віслюки. Один ніс мішок 5 пудів солі ( пуд-16 кг), а другий 5 пудів вати. Було жарко. Вони втомилися і побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання пішли далі. У одного стала легкою поклажа, а в другого важчою? Чому? ( Сіль розчинилась, а вата увібрала вологу)

 

3. Літак летить від Москви до Києва 1 год. А назад від Києва до Москви 60 хв. Чому така різниця? ( ніякої)

 

4.Трійка коней за 1 год пробігла 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь?

(15 км)

     Ведуча: Журі рахує та підраховує бали.                                            

                                           ( Оцінки)

 

 

 

                                                           4 конкурс

«Розв’язування цікавих прикладів»

Ведуча.  Конкурс «Цікаві приклади». Вам потібно розв’язати приклади та розшифрувати слова.

Ви знаєте, що слова пишуться буквами. Але їх можна писати цифрами. Наприклад, треба передати таємне повідомлення, щоб ворог не розгадав. То замість букв використовують знаки або цифри. Ось таблиця з буквами і числами. Розвяжіть приклади і прочитайте зашифровані слова.

 

А-1,    Б-2,    В-3,    Г-4,     Г-5,    Д-6,    Е-7,    Є-8,    Ж-9,    З-10,    И-11,     І-12,     Ї-13, Й-14,     К-15,     Л-16,     М-17,     Н-18,     О-19,     П-20,     Р-21,    С-22,     Т-23,    У-24, Ф-25,     Х-26,     Ц-27,     Ч-28,    Ш-29,    Щ-30,    Ь-31,     Ю-32,     Я-33

 

26-16           (10-З)                                                   23-1         ( 22-С)

20-9             (11-И)                                                  9+9           (18-Н)

9+8              (17-М)                                                5+7            (12-І)

21-20           (1-А)                                                  11-7           (4-Г)

 

2. Розвяжіть кругові приклади

Пронумеруйте, хто швидше?

30+12   (1)

31+15   (3)

58+12   (5)

  1.      (6)

46+12    (4)

42-11     (2)

       0+ 30     (7)                                  

 Ведуча: Журі рахує та підраховує бали.                                            

 

( Оцінки)

 

                                            5  конкурс

                                       « Розвяжи задачу»

 

1. У трьох норах жили миші. В першій норі-5мишей, у другій-4 миші, а в третій-на 3 миші більше, ніж у перших двох разом. Скільки мишей жило у третій норі?

                                                  (5+4) +3=12(м)

                                             ( Оцінки)

                                                 6  конкурс

                                      «Чарівні  сірники»

Ведуча: Вам потрібно з 5 паличок зробити 2 трикутника

1.Складіть 2 трикутники з 5 паличок.

 

7 конкурс

«Футбол»

Ведуча: Вам потрібно придумати приклади.Учень однієї команди називає будь-який приклад і вказує на учня з іншої команди, який буде відповідати. І навпаки.

 

Ведуча: Журі рахує та підраховує бали.                                            

                                    ( Оцінки)

                                               8 конкурс

                        «Математичні головоломки»

1. Скільки горобців залишилося?

На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві ? 

2. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?

Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? 

3. Мозаїка з трикутників

Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку:

 

Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку

 

Ведуча: Цей конкурс складається з 3 запитань. Кожна вірна відповідь 1 бал.

Ведуча: Журі рахує та підраховує бали.                                            

                                    ( Оцінки)

Ведуча:  Це був останій конкурс нашого математичного турніру.Вам було цікаво? Я хочу пригадати слова великого педагога В.О. Сухомлинського:

« Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму». Вивчайте , діти цікаву науку – математику!
 

Ведуча: Поки журі підводе підсумки для всіх звучить пісня ______________________________________________

 

                  Підведення підсумків. Нагорода переможців.

 

Вірші учнів

Ведуча:  І на останок,

Із математикою ми подружились,

Багато корисного ми в неї навчились, 

А тепер нам прощатись пора.

Вже не забуде - тебе дітвора.

Здобуті знання ми в житті скористаєм.

І успіхів вам, ми усі побажаєм!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 травня 2019
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку