Розширити знання учнів з математики та їх кругозір, використовуючи міжпредметні зв'язки; розвинути пам'ять,логічне мислення, інтуїцію, вміння робити висновки та узагальнення; формувати вміння працювати в групі.
МАТЕМАТИЧНИЙ УРОК «ЦІКАВА МАТЕМАТИКА» для учнів 5-6 класів
Підготувала вчитель математики Аврамкіна В.І., ШЗШ І-ІІІ ст. №4 м. Шостки, Сумської обл.
Мета: поглибити знання учнів з математики; розширити кругозір, використовуючи міжпредметні зв’язки; розвинути пам’ять,логічне мислення, інтуїцію, вміння робити висновки, узагальнення; формування вміння працювати в групі, продемонструвати багатство і красу світу математичних знать.
Учасники: дві команди по 7 осіб, які обирають капітана команди, що керує роботою команди під час гри; два учні – члени лічильної комісії; два учні – старшокласники, які є ведучими.
Обладнання: два столи зі стільцями для команд; стіл для лічильної комісії, плакати, музичне обладнання, мультимедійна дошка, презентація до даного уроку
ХІД ЗАХОДУ
Ведуча 1:
Добрий день, дорогі друзі! Ми дуже раді привітати вас на нашому урок «Цікавої математики»
Сьогодні ви станете учасниками цікавої зустрічі юних, веселих і винахідливих математиків.
Ведуча 2:
Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості.
Ведуча 1:
Математика – цариця всіх наук. Її улюблениця – істина, її вбрання – простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого
Ведуча 2:
Математика – наука в якій багато таємниць. Жоден шкільний предмет не може обійтись без математики. Учні заходять до кабінету хімії, а там таблиця Менделєєва з порядковими номерами хімічних елементів, учитель історії використовує дати подій. А що вже говорити про фізику, вона взагалі не може існувати без математики
Ведуча 1:
Недаремно говорять «Математика- цариця всіх наук».Навіть на уроці музики ми вираховуємо такти, а на уроці української мови вивчаємо числівники.
Ведуча 2:
Отже, математику потрібно знати всім.
Якщо хочеш досягнути
У житті вершин,
Математику збагнути
Мусиш до глибин!
Ведуча 1:
Розпочинаємо наш цікавий урок. Перший конкурс «Розминка»
1 конкурс «РОЗМИНКА»
Ведуча 2:
У цьому конкурів, кожна команда повинна проявити уважність, дотепність і гостроту мислення. Отже, розгадуємо кросворд.
Завдання демонструється за допомогою мультимедійного проектора.
По горизонталі:
1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6)
2. Півень стоїть на вагах двома ногами і важить 8 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу? (8)
3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна с них несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (1 селянин)
По вертикалі:
4. Знайдіть значення числового виразу: 4+4:4 (5)
5. Одне яйце варять протягом семи хвилин. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? (7)
6. У Оленки 20 олівців, це удвічі менше, ніж у мене. Скільки в мене олівців? (40)
7. На вишні 20 гілок, на кожній гілці ще по 5 гілок, на кожній маленькій гілці 12 яблук. Скільки всього яблук? (0)
2 конкурс «МАТЕМАТИЧНИЙ БІЙ»
Ведуча 1:
Кожна з команд по черзі дає відповіді на питання. (Завдання демонструється за допомогою мультимедійного проектора)
1.Найменше натуральне число? (1)
2.Найбільше натуральне число? (не існує)
3.Яке число не є натуральним? (0)
4.Назви компонентів при додаванні? (доданок, доданок, сума)
5.Назви компонентів при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
6.Назви компонентів при множенні? (множник, множник, добуток)
7.Назви компонентів при діленні? (ділене, дільник, частка)
8.Яка особливість ділення чисел? ( ділити на 0 не можна)
9.Перевести 6 метрів в сантиметри. (600 см)
10.Перевести 10 дециметрів в сантиметри. (100 см)
11.Перевести 3метри в міліметри. (3000 мм)
12.Перевести 50 кілограм в центнери. (5 ц)
3 конкурс «ВІДГАДАЙ»
Ведуча 2:
Командам пропонується відгадати загадки. Відповідає команда, яка першою знайде відповідь.
Вагомі є причини:
Вимірювати треба
Нам різні величини.
У прикладі, в задачі –
Допомогти тобі готові
Тут числа нам..(дробові)
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки.
Пам’ятай же про…(дужки)
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться…(лінійка)
4 конкурс «ЕРУДИТ»
Ведуча 1:
У цьому конкурсі команди повинні вирішити завдання на відповідність: з’єднати терміни, відповідно. Кожній з команд надається по аркушу з завданням.
Завдання демонструється за допомогою мультимедійного проектора.
5 конкурс «АУКЦІОН ПРИСЛІВ’ЇВ»
Ведуча 2:
Зараз, кожна з команд по черзі буде називати по одному прислів’ю, які місять числа, або математичні терміни.
Завдання демонструється за допомогою мультимедійного проектора.
6 конкурс «ВЕЛИКИЙ ЕРУДИТ»
Ведуча 1:
Команди повинні розв’язати всі задачі, потім по черзі пояснюють, якщо неправильно або не точно, то право відповіді переходить до наступної команди.
7 конкурс «РОЗГАДАЙ РЕБУС»
Ведуча 2:
Кожній з команд надається аркуш з номерами ребусів, напроти яких треба написати відповіді у вигляді відповідності. Ребуси демонструються за допомогою мультимедійної дошки.
1-два
2-п’ять
3-число
4-вектор
5-корінь
6-квадрат
7-транспортир
8-аксіома
8 конкурс «ВИРІШАЛЬНИЙ»
Ведуча 1:
Після цього конкурсу будуть підраховані усі зроблені бали, тому будьте уважні. Команди повинні по черзі давати відповідь на питання. Якщо відповідь буде неправильною , то можливість відповісти надається іншій команді.
Завдання демонструється за допомогою мультимедійної дошки.
9 конкурс «ПІЗНАВАЛЬНИЙ»
Ведуча 1:
Поки підводяться підсумки, учням пропонується переглянути презентацію «Математика навколо нас» (застосування математики у техніці, космосі, електроніці, природі,образотворчому мистецтві, музиці, поезії і т.д.)
Презентація демонструється за допомогою мультимедійного проектора.