Математика 3 клас Підручник Гісь, Філяк Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями.

Про матеріал
Конспект уроку з математики 3 клас Тема. Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями. Мета: - оволодіння учнями новими знаннями, матеріалом та новими способами діяльності; - актуалізувати знання нумерації двоцифрових чисел; - ознайомити з новою лічильною одиницею — сотнею, актуалізувати знання назв розрядних чисел розряду одиниць, десятків; - ознайомити з розрядними числами — сотнями; - формулювати вміння лічити сотнями, називати і записувати розрядні числа; - ознайомлювати з розрядним складом трицифрових чисел; - формулювати вміння називати трицифрові числа, вчити записувати трицифрові числа; - вдосконалювати вміння обчислювати значення виразів на кілька дій; - формувати вміння розв'язувати задачі; - удосконалювати вміння порівнювати числа; - формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння; - вчити працювати в парах, групах, колективно.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з математики 3 клас

 

Тема. Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями.

Мета:

-         оволодіння учнями новими знаннями, матеріалом та новими способами діяльності;

-         актуалізувати знання нумерації двоцифрових чисел;

-         ознайомити з новою лічильною одини­цею — сотнею, актуалізувати знання назв розрядних чисел розряду одиниць, десятків;

-         ознайомити з роз­рядними числами — сотнями;

-         формулювати вміння лічити сотнями, називати і записувати розрядні чис­ла;

-         ознайомлювати з розрядним складом трицифрових чисел;

-         формулювати вміння називати трицифрові числа,  вчити записувати трицифрові числа;

-         вдосконалювати вміння обчислювати значення виразів на кілька дій;  

-         фор­мувати вміння розв'язувати задачі;

-         удосконалювати вміння порівнювати числа;

-         формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння;

-         вчити працювати в парах, групах, колективно.

 

 

Обладнання: таблиці, індивідуальні картки, цеглинки

Тип уроку:   урок засвоєння нових знань

 

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися уміння зосереджено слухати вчителя, переключатися з одного виду діяльності на інший;

загальнокультурну– формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності;

здоров’язбережувальну  формувати правильну поставу, підтримувати сприятливий емоційний настрій;

соціальну – співпрацювати з однокласниками й учителем;

інформаційно-комунікативну – оперувати інформацією отриманою на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

- Я рада вітати  всіх вас у класі.

 

Пролунав шкільний дзвінок,

Запросив нас на урок.

Вирушаймо ми у путь,

Нас цікаві справи ждуть.

- То на який урок запросив нас дзвінок?

( математику)

- Кожен із вас – творча особистість. Ваша творча натура налаштована на фонтан думок, ідей, пропозицій.

Якщо ви хочете бути добрими та розумними – посміхніться один одному.

Якщо ви хочете допомагати один одному -  простягніть руку товаришу.

Якщо ви хочете  бути працелюбними – підніміть руки вгору.

 

Вправа «Очікування»

-         Діти, а що ви очікуєте від  нашого уроку?

  • нових знань;
  • дізнатися щось нове на уроці;
  • цікавинок;
  • отримати задоволення від уроку;

-         Дякую!  Мені подобаються ваші варіанти очікувань.

Відповідно до очікувань пропоную працювати під девізом:

«Вивчай, пробуй, твори! Успіху свого досягни.»

-         На уроці ми будемо вчитися розуміти одне одного. Для цього ми повинні працювати, як одна команда – злагоджено і чітко. А тому давайте нагадаємо правила роботи на уроці.

  • Правило піднятої руки.
  • Співпраця в групах, парах.
  • Вміння слухати інших.
  • Працювати творчо.
  • Працювати активно.

 

II. Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень

 

1.             «Мозковий штурм» 

-         Як називають число, що складається з однієї цифри? З двох ? З трьох цифр ?

-          Назвіть найбільше одноцифрове число. (9)

-          Найменше двоцифрове число? (10)

-         Найменше трицифрове число?

-         Назвіть число, що містить 8 дес.,  2 дес. 2 од.?

-         Що означає знайти половину від числа?

 

 

2. Гра «Хто перший?» (робота в парах)

 

                     ПЕРЕМОЖЕЦЬ

 

75 + 25 =                                       85 + 15 =

21 + 79 =                                       28 + 72 =

14 + 66 =                                       18 + 62 =                                    

 

 

 

Сьогодні 21 листопада – відзначають Всесвітній день привітань і Всесвітній день телебачення.

В Україні – День гідності та свободи.

 

- Відкриваємо зошит. Записуємо число. Класна робота.

 

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю…

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.

 

3. Каліграфічна хвилинка.

- Запишіть відповіді до таблиці множення на 4.

(4,8,12,16,20,24,28,32,36,40)

 

4. Математичний диктант.

Вправа«Швидкий рахунок»

 -Запишіть число 5,

- збільшіть його в 2 рази ,

- додайте 7,

- зменшіть на 3,

- зменшіть у 2 рази,

- збільшіть на 13,

- зменшіть у 4 рази

 

5   10   17   14   7   20   5

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      - Ще до школи для багатьох із вас вивчення математики пов’язувалось із вивчен­ням чисел. Ви чули назви великих чисел — сотні, тисячі, мільйони, і прагнули їх застосовувати у лічбі.

 

- Сьогодні ми продовжуємо подорож Математичною країною, повторимо раніше вивчений матеріал, познайомимось з новим та набудемо цікавих умінь, які стануть корисними у вашому буденному житті.

 

В першому класі ви спочатку вивчили числа в межах 10, а по­тім — у межах 100 і дуже чекали, коли будете оперувати більшими числами. Ось і на­став цей час, сьогодні на уроці ви нарешті вийдете за межі однієї сотні.

І повірте мені, отримані знання вам дуже будуть потрібні у повсякденному житті.

 

IV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

(Показую дітям купюри (грошова одиниця України – гривня))

-         Що це у мене в руках?

 

C:\Users\User\Desktop\1.png

 

C:\Users\User\Desktop\ced3a34eb75efc854031fb32fdcef6ef.jpeg

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\800px-500_гривень_2015_року_(новий_зразок)_аверс.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\1 (1).png

-         А ви любите рахувати гроші?

-         То що ми будемо робити на уроці?

(Ми будемо вчитися рахувати великі числа, для того, щоб ви вміли рахувати гроші)

 

Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями.

 

  1. Робота з підручником.         

Колективне виконання завдання.

С. 143, №1 (письмово)

( Робота з картками: обчислити вирази і замінити число літерою алфавіту.)

Тлумачний словничок

Козацькі клейноди:

  1. Пернач – різновид булави, вид холодної зброї
  2. Чорнильниця (каламар)
  3. Перо ( ним писали)
  4. Шабля (зброя)
  5. Сонце
  6. Прапор, стяг (корогва)
  7. Булава – холодна зброя ударно – роздроблювальної дії, а також символ влади
  8. Люлька

Відгадка – Запорізька Січ – столиця козаків 

 

Елементи кінезіології для настрою на уроці та підвищення розумової діяльності – вправа «Кулак – ребро – долоня».

 

Фізкультхвилинка

 

V. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння)

С.144, № 2 ( усно)

 «Подорож у столицю козаків»

Фільм «Столиця козаків»

 

 !!! Ознайомлення із особливостями читання й запису трицифрових чисел

 

1. Усне колективне виконання завдання.

  1. Запис чисел у зошиті.
  2. Лічба у зворотному порядку.
  3. Робота з довідничком с.145
  4. №4 (усно)
  5. Гра «Веселий дзьобик» №5 ( робота на дошці)
  6. №6 (усно)

 

Фізхвилинка для очей

 

Оченята роблять вправи

вліво–вправо, вліво–вправо.

Потім вгору, потім вниз

оченятами дивись.

 

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

Робота над задачею №7

1000 – 800 = 200(кг) – знизився

300 – 200 = 100 (к.) – зріс

500 – 400 = 100(шт.) – зріс

900 – 700 = 200(шт.) – зріс 

 

Тлумачний словник 

(руно овече – густа і довга вовна з овець, яка не розпадається на окремі пасма, а становить одне ціле)

100кг = 100кг – однаково

700 – 500 = 200(кг) – зріс

600 – 500 = 100(кг) – знизився

400 - 300 = 100(кг) – знизився

 

VІІ. Закріплення, систематизація та узагальнення .

  

  Робота в групах (об’єднання в групи за обраним малюнком)

100 + 200 =

300 – 100 =

200 + 500 =

700 – 200 =

500 – 400 =

(  Учні вираховують однакові вирази. На іншій стороні надруковані літери. Діти повинні швидко перешикуватися, щоб отримати  слово ДЯКУЮ)

 

VІІІ. Контрольно – коригувальний етап.

 

Відео - Гра «Продовж рядочок»

 

ІХ. Підбиття підсумків уроку.

 

        Оцінювання учнів.

 

-         Я радію за ваші успіхи. Ви були винахідливими, допомагали один одному,

працювали швидко та злагоджено.

 

 Рефлексія навчально – пізнавальної діяльності

 

– Що нового ви дізналися на уроці?

– Що ви тепер знаєте краще, ніж до цього уроку?

– Уявіть, що вам потрібно пояснити товаришам, як утворюється лічильна одиниця – сотня. Як ви це зробите?

Технологія «МІКРОФОН».

– Нехай кожен із вас розкаже про свої досягнення, використовуючи слова:

«Я можу пояснити…»

«Я знаю, як зробити …»

«Мені ще треба попрацювати над …»

А тепер оцінимо себе протягом уроку.

 

-          Із якими числами ми познайомились сьогодні на уроці?  

 

-         Скільки одиниць в 1 сотні? (100) 

 

 

Самооцінка кубики LEGO

-         C:\Users\User\Desktop\240-0.pngмені було легко
 

-         C:\Users\User\Desktop\45155622.jpg  були труднощі
 

-         C:\Users\User\Desktop\Без названия.jfif    було складно
 

 

 

 

Х. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Д /з с.147, №9

Перечитати довідничок на с.144

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання

  1. Гра «Чарівна торбинка»

!!!!! Жартівлива  фізкультхвилинка

-         На трьох кущах росло 18 груш , скільки груш росло на одному кущі?

-         Півень на одній нозі важить 5 кг. Скільки важить півень на двох ногах?

-         Що важче 1 кг цвяхів, чи 1 кг вати?

 

2. Завдання «Будь уважним!».

(Учні фронтально дають відповіді на завдання з логічним навантаженням. Аргументують свою відповідь.)

  • Скільки ніжок у чотирьох восьминіжок? (8 ∙ 4 = 32.)
  • Скільки хвостів у семи котів? (1 ∙ 7 = 7.)
  • Скільки кутів у трьох трикутників? (3 ∙ 3 = 9.)
  • Що отримаємо, якщо будь-яке число помножимо на 0? (Отримаємо 0.)
  • Скільки ніг у трьох жуків? (3 ∙ 6 = 18.)
  • Скільки лап у семи котів? (4 ∙ 7 = 28.)
  • Скільки вух у 9-ти зайчат? (2 ∙ 9 = 18.)
  • Скільки ніжок у 8-ми курчат? (2 ∙ 8 = 16.)
  • Назвіть компоненти дії множення. (Перший множник, другий множник, добуток.)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку