Намагаюся на кожному уроці математики вчити вирішувати проблеми, долати труднощі,перемагати і відчувати задоволення від колективної співпраці.
Мій учень -діяч, у якого я вчуся сама. Дуже допомагає у роботі сайт С.О.Скворцової.
Відвідувала її лекціїї і тому ретельно готую кожен урок, враховуючи її методику.
Життя вимагає від мене удосконалюватися разом з моїми вихованцями.
Вправа «Штурм»
Це тренування чудово підійде для розвитку уваги і пам’яті. Його активно використовують журналісти, телеведучі та актори, які вчаться швидкочитанню.
Для вправи підготуйте картки із цифровими позначеннями та зображеннями (на одній картці – один символ).
Демонструйте кожні 3-5 секунд по 2 будь-які картки 3 рази поспіль. Потім запропонуйте просту математичну дію (наприклад, 236+43). І знову покажіть дві картки. Після цього учень називає чи записує побачені символи у тій послідовності, як їх було продемонстровано.
Для ускладнення завдання можна збільшувати кількість карток або робити символи різнокольоровими. Виконувати вправу можна як індивідуально, так і колективно.
Вправа диктора Левітана
Всесвітньо відомий диктор Юрій Левітан тренував увагу та концентрацію, читаючи перевернутий текст. Запропонуйте дітям також потренуватися у такий спосіб. Для початку можна буде готувати короткі тексти з великим розміром шрифту.
Учні мають читати текст в одному темпі, спокійним голосом, уникаючи помилок та виправлень. Для ускладнення завдання та вдосконалення уваги учнів пропонуйте більші за обсягом тексти, просіть інших учнів трошки заважати «диктору».
Гра «Козак-характерник»
У середній школі діти починають вивчати історію козацтва – воїнів, які століттями захищали українську землю. Нагадайте їм, що за легендами, серед них були і характерники – люди, які мали бездоганну реакцію та абсолютну увагу. Вони постійно взаємодіяли з природою та помічали все, що відбувається навколо, адже від цього залежало не лише їхнє життя, але і доля товаришів-козаків.
Оберіть серед учнів одного «характерника». Його завдання – заплющити очі та уважно слухати, а ваше – увімкнути записи дібраних заздалегідь звуків природи. Через 30-60 секунд вимкніть аудіо. Попросіть козака/козачку розказати про те, що це за звуки, звідки вони походять, хто може їх видавати.
Краще спочатку увімкнути відео зі звуками тварин, які можуть бути знайомі дітям і вони легко їх упізнають.
ра «Натюрморт»
Заздалегідь підготуйте яскраві зображення зі значною кількістю елементів, наприклад, натюрморт. По черзі демонструйте їх дітям упродовж 30 секунд. Завдання – запам’ятати, які саме предмети зображені на картинках. Через 30 секунд сховайте зображення та попросіть учнів назвати всі предмети, які їм вдалося запам’ятати. Для ускладнення завдання можна запропонувати учням давати короткий опис зображених предметів (наприклад, груша – жовта).
Математика
3 клас
Тема уроку. Залежність значення частки від зміни діленого або дільника.
Мета: формування в молодших школярів предметної математичної компетентності; уміння користуватися математичною терміналогією ; логічно міркувати; обгруновувати свої дії; набуття досвіду задоволення пізнавальних інтересів, творчої активності та спілкування.
Хід уроку
(У класі ялинка, під якою діти бачили, що вчитель приготував подарунки і раптом на перерві вони зникли.
Вчитель переймається, а діти дають поради як у житті треба діяти, коли виникає будь-яка проблема. Після порад учні залучаються до роботи детективного бюро і виконують дидактичні завдання . Після виконання певних на дошці з’являються букви , які допоможуть знайти винуватця крадіжки, обрати можна будь-кого. Учні протягом уроку виконують роль казкових персонажів, який вчить математиці).
II. Актуалізація опорних знань та способів дії
1.Працюю і повторюю для себе (Кожен сам вирішує, що йому необхідно повторити).
2.Співпрацюю з однокласником. Робота в парі «Чи знаєш ти ?»
3. Математична” зарядка” « Сніжки». Усна лічба.
4.”Скарбничка пам’яті”.
Усне опитування.
Гра « Карусель»(Вчитель обирає сам на що доцільно звернути увагу).
Які арифметичні дії ви знаєте?
Якою дією одержати більше (менше) число, або число, що дорівнює даному?
Якою арифметичною дією можна замінити арифметичну дію множення (ділення на вміщення)?
Як називають числа при додаванні (множенні; відніманні; діленні)?
Як знайти частину від цілого?
Як знайти число за величиною його частини?
Як залежить величина частини від її знаменника?
5.Відео англійською мовою «Дроби»( Вчитель пропонує стати учням перекладачами ).Let`s leam Fractions Under standing
Math for kids
6. Виконання завдання № 1 з коментованим письмом (Працюємо за навчальним зошитом №1, С.О.Скворцова,О.В.Онопрієнко
« Математика» 3 клас, с.88).
Дріб — це значення частки при діленні меншого числа на більше. Риска дробу —це теж знак ділення.
Чи змінюється ділене у цих частках?
Чи змінюється дільник?
III. Формування нових знань та способів дії.
Ознайомлення із залежністю значення частки від зміни діленого або дільника.
1. Колективне виконання завдання №2 (всі записи виконуються лише на дошці).
Учні коментують і після цього роблять такий висновок.
Якщо ділене збільшується /зменшується в кілька разів, то значення частки так само збільшується/ зменшується у стільки ж разів( за незмінного дільника).
Аналогічно розглядаємо залежність значення частки від зміни дільника.
Фізкульхвилинка.( Пропоную музичні з тітрами англійською мовою . Mery Christmac and Happy New )
IV. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.
1.Удосконалення вміння знаходити частину від числа або число за величиною його частини.
Робота у групах.( Учні нагадують один одному як знаходити частину від числа або число за його величиною)
2. Самостійне виконання завдання № 3. ( с.89).
3.Взаємоперевірка. Подяка за гарну працю.
4. Завданням № 4. Вчитель пропонує учням самостійно доповнити схеми та розв’язати задачу і перевіряє, допомагає дітям.
5. “Міркувалки “
Учні пояснюють і вчать своїх однокласників розв’язувати задачу.
Відбувається колективна перевірка поданого на дошці розв’язання.
Удосконалення вміння розв’язувати складені задачі
(Допоможе презентація С. О. Скворцової, яку використовую під час роботи на уроках математики у 3 класі).
6. Самостійне опрацювання завдання № 5.
Вчимося мислити і доводити свою думку.
7.«Навчи мене»- колективне обговорення.
8. “Марафон”
Зошит «Працюю самостійно» с.30 по варіантам.
VI. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
- Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
- Які вміння ви покращили?
- Що сподобалося і чому ?
(До класу заходить казковий персонаж і повертає дітям подарунки за їх плідну співпрацю).
VII.Підсумок уроку. Учні вербально оцінюють свою працю на уроці.