Математика 3 клас
ІІ семестр
(за ТОП-2 Р. Шияна. Підручник: О. М. Гісь, І. В. Філяк «Математика. Підручник для 3 класу», с . 11 - 16)
Урок 3 (68 )
Тема. Додавання виду 350 + 240. Віднімання виду 350 – 240
Очікувані результати:
- виконує усно обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1];
- перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3]
- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8];
- переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом [4 МАО 4-4.4-2]
- знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2]
Зміст уроку
І. Організація класу та емоційне налаштування
ІІ. Робота над темою уроку
Запиши круглі числа другої сотні.
Завдання 1.Закінчи обчислення виразів.
Завдання 2. Обчисли, вставивши відповідні знаки дій.
Задача 3.
- Прочитайте умову задачі.
- Про що задача?
- Що означає число 160?
- Що означає число 50?
- Яке питання в задачі?
- Чи можемо ми знайти відповідь на питання?
- Запишемо короткий запис та розв’язання.
(160 – 50 = 110(ст.) – до кінця підручника)
Задача 4.
- Прочитайте умову задачі.
- Про що задача?
- Що означає число 210? 40? 100?
- Яке питання в задачі?
- Що треба знати, щоб знайти відповідь на питання?
- Чи можемо ми знайти ,скільки завдань розв`язав Відчайдух? Як?
- Запишемо короткий запис та розв’язання.
( 1) 210 + 40 = 250 ( з.0 – розв`язав Відчайдух;
2) 250 – 100 = 150 (з.) – розв`язав Писар.)
Завдання 5. Працюю з другом.
Розгляньте способи обчислення виразів за схемами. Поясніть другові, як закінчити обчислення.
Завдання 6. «Ти мені – я тобі» (Учень обчислює усно вираз і обирає, хто має обчислити наступний вираз).
Потренуйся обчислювати усно.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Dza9tgJB4c4
Задача 7. ( фронтально)
- Прочитайте умову задачі.
- Про що задача?
- Що означає число 240? 3? 160?
- Яке питання в задачі?
- Що треба знати, щоб знайти відповідь на питання?
- Чи можемо ми знайти ,скільки коштує квиток на кораблик? Як?
- Запишемо короткий запис та розв’язання.
( 1) 240: 3 = 80 (грн) – коштує 1 квиток на кораблик;
2) 160 : 80 = 2 (р.) – дорожче квиток на яхту.)
Завдання 8.
Розкодуй шифрограму. ( Дельфін – символ моря)
Задача 9.
( 1) 310 – 10 = 300 (см) – довжина тіла Білобочки;
2) 310 + 300 = 610 ( см) – довжини тіл Білобочки й Афаліни;
3) 690 – 610 = 80 ( см) – довжина тіла Азовки.)
Завдання 1. Обчисли. Розташуй числа в порядку спадання і дізнайся, що є символом Чорного моря. (Рапан)
Завдання 2. Познач нерівності, які будуть істинними.
Задача 9 ( 2).
(100 – ( 9 + 9 + 3 + 3 + 9) = 67 (м)
Завдання 4,5, с. 4 друкованого зошита.
ІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
На уроці я:
Дізнався/дізналася…
Зрозумів/зрозуміла…
Найскладніше мені було…
Мені не вдавалося, а тепер можу…
На наступному уроці я хочу…