Математика 3 клас
ІІ семестр
(за ТОП-2 Р. Шияна. Підручник: О. М. Гісь, І. В. Філяк «Математика. Підручник для 3 класу», с. 18 - 21)
Урок 5 (70 )
Тема. Додавання виду 70 + 60, 260 + 50 частинами. Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного
Очікувані результати:
- перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3]
- використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних [4 МАО 5-2.1-2]
- обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
- виконує усно обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1];
- аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних [4 МАО 2-2.3-1];
- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2]
- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1];
- обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3];
Медіаресурси:
Драгонбот. https://www.youtube.com/watch?v=goFTmUg4A78
Зміст уроку
І. Організація класу та емоційне налаштування
ІІ. Робота над темою уроку
Запишіть усі круглі числа другої сотні
Завдання 1. Доповнюємо до сотні.
Скільки не вистачає до гривні у кожному гаманці?
( 30 коп., 40 коп., 80 коп., 70 коп.)
Завдання 2. Скільки ще залишилося пройти чайкам, якщо до тіні треба пройти 2 м?
( 1м 60см, 1м 90 см, 1м 80см)
Завдання 3. Гра «Кмітливі козачки». Відгадайте героя, який про себе каже: «Я першим й останнім проводжаю всі кораблі, що приходять в Одесу. Хто я?» Прочитайте підказки.
( Маяк)
Завдання 4. Працюю з другом.
Розгляньте способи обчислення виразів за схемами. Поясніть другові, як закінчити обчислення.
Завдання 5. «Ти мені – я тобі» (Учень обчислює усно вираз і обирає, хто має обчислити наступний вираз).
Завдання 6.
- Прочитайте умову задачі.
- Що нам відомо?
- Що означає число 72? 8? 45?
- Що маємо знайти?
- Що треба знати, щоб дати відповідь на головне запитання?
- Чи можемо ми знайти скільки лежаків у одному ряду?
( 1) 72 : 8 = 9 ( л.) – в одному ряду;
2) 45 : 9 = 5 ( р.) – розкладено 45 лежаків.)
Фізкультхвилинка
Завдання 7.
- Прочитайте умову.
- Що нам відомо?
- Що маємо знайти?
( 1) 40 : 8 = 5 ( р. ) – на пляжі «Дельфін»;
2) 5 + 1 = 6 ( р.) - на пляжі «Медуза»;
3) 54 : 6 = 9 ( п.) – в одному ряду на пляжі «Медуза» )
Завдання 8 ( 1). Цікавинки про Чорне море.
Обчисліть вираз зі змінною, щоб дізнатися найбільші висоту і довжину хвиль.
Ів. 14м – висота хвиль
ІІв. 200м – довжина хвиль.
Завдання 2. Обчислення за зразком.
( 540, 710, 350)
Завдання 3. Перегляд відеоуривка про драгонбот. Розв`язування задачі.
Завдання 8 ( 2), 9.
Завдання 4,5,6, с. 7 друкованого зошита.
ІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
На уроці я:
Дізнався/дізналася…
Зрозумів/зрозуміла…
Найскладніше мені було…
Мені не вдавалося, а тепер можу…