МАТЕМАТИКА 4 КЛАС(інтегрований урок ) У 4-Б класі

Про матеріал
Узагальнюємо задачі на знаходження четвертого пропорційного, на пропорційне ділення, подорожуючи Італією
Перегляд файлу

 

МАТЕМАТИКА 4 КЛАС(інтегрований урок ) У 4-Б класі .

 Дата :02.10.2023 р.

    ТЕМА: Узагальнюємо задачі на знаходження четвертого пропорційного, на пропорційне ділення, подорожуючи Італією

    МЕТА: Узагальнити знання учнів про задачі на знаходження четвертого пропорційного, на пропорційне ділення, вміння зіставляти їх, розрізняти і розв’язувати.

     Удосконалювати навички усних обчислень, письмового множення і ділення та вміння виконувати перевірку правильності виконання дії ділення; розв’язувати рівняння; закріпити знання про римську систему числення .

Розвивати варіативне та логічне мислення, стимулювати діяльнісний підхід до навчання .

      Виховувати пізнавальний інтерес, сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, бажання подорожувати по світу.

     Обладнання: мультимедійний супровід уроку, завдання для роботи в групах,  картки для індивідуальної роботи.

      Тип уроку: нестандартний, інтегрований

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Привітання

Добрий день!

На нас чекає гарний день!

Всі веселі і бадьорі

До уроку всі готові!

 

У нас на Україні вітаються: Добрий день!

В Англії: Гуд монінг!

А в Італії: Бона жорната!

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- На уроці ми продовжимо подорож до прекрасної країни Італії, яку розпочали вчора, вдосконалюючи математичні вміння і навички.  Ми поєднаємо математику та інтегрований курс « Я досліджую світ».

    На нас чекає математична, цікава, пізнавальна, смачна подорож до Італії.

 

  Отже, тема нашого уроку :                                                   

  Узагальнюємо задачі на знаходження четвертого пропорційного;

 на пропорційне ділення, подорожуючи Італією.       (СЛАЙД 1)        

 

      Наш девіз:

 Щоб Італію пізнати,                                                    (СЛАЙД 2)        

будем разом міркувати,

множити, ділити,

додавати, віднімати

і усім допомагати!  

                                                              

ІІІ. Актуалізація опорних знань                             (СЛАЙДИ 3-5 )        

   1. Фронтальне опитування  «Мозковий штурм»                    

- Яка адреса ІталіЇ? (Материк - Євразія, частина світу – Європа, півострів -  Апеннінський)

- На що схожа територія цієї країни?

- Яким морем омивається? (Середземним)

- Назвіть столицю Італії. (Рим)

- Яку нумерацію названо в честь цього міста і винайдено в Італії? (Римська нумерація)

3. Перевірка домашнього завдання (взаємоперевірка)

4. Підготовчі  математичні  вправи

1) Графічна хвилинка                                                                               

 Запис основних знаків римської системи числення:        (СЛАЙД 6 )        

І – 1        Х – 10     C – 100         M - 1000

V – 5      L – 50      D - 500

2)  Математичний ланцюжок

        «Цікаві факти про Італію»                                          (СЛАЙД 8)

Виконаємо   обчислення,  щоб доповнити  візитну картку Італії.

                                                                                         (СЛАЙДИ 9-17  )

ІV. Основна частина

  1. Зіставлення і порівняння задачі на пропорційне ділення і на знаходження четвертого пропорційного

        Робота зі схемами до задач                                     (СЛАЙД 18  )                                                                              

 

  1. Робота над задачею на пропорційне ділення (СЛАЙДИ 19-20)

 

 Для приготування терамісу потрібні 2 основні інгридієнти: крем і кава. На одну порцію беруть 500 г крему і 300 г кави. Скільки окремо потрібно крему і кави, якщо цих інгридієнтів взято всього 4 кг?

Розв’язання

  1.     500+300= 800(г)  потрібно на 1 порцію терамісу;
  2.     4000:800=5(п.) можна отримати;
  3.     500х5= 2500(г) потрібно крему;
  4.     300х5= 1500(г)потрібно кави.

Відповідь: 2500г крему і 1500г кави.

 

  1. Робота над задачею на знаходження четвертого пропорційного                                                  (СЛАЙДИ  21-22 )

(Аналіз задачі колективно, розв’язування –самостійно)   

 

                                                                                   (СЛАЙД 23 )

     4 італійці за рік з'їдають 100 кг пасти. Скільки пасти з'їдять 9 італійців,  якщо щорічна норма залишиться однаковою?

Розв’язання

  1.     100:4= 25(кг) пасти з'їдає 1 італієць.
  2.     25х9=225(кг)

Відповідь: 225 кг пасти з'їдять 9 італійців за рік.

 

                     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА               (СЛАЙД 24 )

 

  1. Робота над задачею № 2 (ст.20)

Складання схеми задачі з детальним аналізом.   (СЛАЙД 25-26 )

Розв’язання

1)1200х2=2400(кв.) продано у великий зал;

2)3000-2400=600(кв.) продано у 1 малий зал;

3)600:600=1 (с.) у малому залі.

4)1+2=3(с.)

Відповідь: всього 3 сеанси відбулося у залах кінотеатру.

 

5. Письмові  обчислення  виразів на ділення.             (СЛАЙД 27 )

  Перевірка  результатів (№3, ст. 20)

(1 – колективно, 2 – з коментуванням, 3-4 – самостійно).

6.  Робота з рівняннями (№ 4, ст. 20)  (працюємо в парах)                           (СЛАЙД 28 )

Друге рівняння з коментуванням біля дошки.

Перше рівняння (робота в парах)

7. Цікавинки з лего

1.                                                                                           (СЛАЙД 29 )

2. Робота в групі .Обчисли вирази .                                                           (СЛАЙД 30 )

730:2= 365 ( днів у році)

939:3=  313 (римський імператор видав закон, що визнав християнську релігію)

1300:100= 13 (університетів у Італії)

2400:12= 2000 (видів піци)

915х2=1830 (відкриття першої піцерії в Італії)

1000-650= 350( видів пасти)

3.  Розташування цеглинок по кольорам у порядку зростання

4. Запис чисел римськими цифрами 

5. Робота в групах                                                            (СЛАЙД 32 )

Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного

V. Підсумок уроку

     Рефлексія ( за цеглинками лего)                                 (СЛАЙД 33 )

  Домашнє завдання:                                                       (СЛАЙД 34 )

  Математика:  с .20,  № 3, № 5.

Заключне слово вчителя:                                                 (СЛАЙД 35 )

 Людину роблять щасливою три речі: любов, цікава робота і можливість подорожувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
23 березня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку