Математика, до побачення! До зустрічі, Алгебра та Геометрія!

Про матеріал
Позакласний захід для учнів 6 класу "Математика, до побачення! До зустрічі Алгебра та Геометрія!"
Перегляд файлу

До побачення математика! До зустрічі алгебра та геометрія!

(свято для учнів 6 класів)

Класи є з російською мовою навчання та українською мовою навчання

Усний журнал

Мета

  • Розширити знання учнів;
  • Розвивати пізнавальний інтерес;
  • Розвивати інтелектуальні здібності;
  • Виховувати потяг до здобуття знань з математики;

Хід заходу

  1. Організація заходу.
  2. Основна частина заходу.
  3. Вступне слово вчителя
  • Ми всі знаємо, любимо та читаємо журнали. Так само і я сьогодні принесла журнал «Математика в школах України». Але сталося диво и мій журнал «ожив». Зараз я відкриваю першу сторінку журналу. Її назва історична. На шпальтах надруковані цікаві відомості про деяких вчених-математиках. Починаємо читати.

Виходять два учня- ведучі вечора (В1 і В2):

  • В1. Доброго дня!
  • В2. Здравствуйте!

- В1. Ти визнана давно главою всіх наук –

 

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

 

Без математики ми нині, як без рук.

 

З тобою з казки дійсність творять люди.

 

В2. Освоївши тебе – рвемося у політ.

 

Створили вже розумні ми машини,

 

Штурмуємо космічний світ

 

І різних фактів визнаєм причини.

 

В1. З тобою ми невпинно ростемо,

 

З тобою – підкоряємо природу.

 

Твої досягнення ми віддамо

 

На благо рідного народу.

  • В2.Дивись! Хтось іде.
  • В1.О, це видатна людина – Фалес.
  • В2.А що ті чув про нього?
  • В1.Про Фалеса у давнини і цю легенду (її з бажанням повторив Аристотель): "Розповідають, що коли і Фалеса, через його бідності, докоряли в марності філософії, він, усвідомивши стеження зірок про майбутнє, багатому врожаї олив, ще взимку - добре що в нього були трішки грошей - роздав в задаток на масло давильні в Мілете і Хіосе. Найняв він їх за безцінь, а коли настав час і попит ними раптово зріс, то став віддавати їх у найми на власний розсуд і, зібравши багато грошей, показав, що філософи за бажання легко можуть розбагатіти. Отаким чином, кажуть, Фалес виказав свою мудрість". Аристотель вважав, що врожай Фалес передбачив "стеженням зірок", тобто завдяки знанням.
  • В2.Дивись, до Фалеса підходить купець.

Розмова купця і Фалеса (два учня старших класів):

  • Фалес, про тебе кажуть, що один з мудреців. Допоможи мені.
  • Що сталося у тебе?
  • Якось навантажив сіллю мула, переходячи вбрід річку, він послизнувся. Вміст тюків розчинився, а тварина, піднявшись надлегке, зрозуміло у чому діло, и с тих пір при переправі мул навмисно опускав мішки в воду, нахиляючись в обидві сторони. Що робити?
  • Наповни мішки замість солі бавовною і губками. Навантажений такою поклажею мул спробує знову зробити як раніше, але доб’ється іншого результату: поклажа стане значно важче.
  • Дякую, обов’язково спробую!

Уходять зі сцени.

Учні

  • В1.Ти не знаєш, що сталося з тим мулом?
  • В2.Кажуть, що потім він переходив ріку так обережно, що жодного разу не замочив вантаж.
  • В1.Здається, що до нас завітали ще гості?

На сцену виходять Піфагор (учень старших класів). На зустріч йде учень (учень 6-го класу).

  • В2.Народження Піфагора було проголошено Піфією, тому він і отримав своє ім’я, яке означає «той, про кого оголосила Піфія». Піфія казала, що Піфагор принесе стільки користі і добра людям, скільки не приносив і не принесе у майбутньому ніхто інший.

 

  • О, великий Піфагор, скільки учнів відвідують Твою школу та слухають Твої бесіди?
  • Стільки: половина вивчає математику, чверть – природу, сьома частина проводить час у роздумах,  і, крім того, є ще три жінки.

Скільки учнів у школі Піфагора?

  • Нехай кількість учнів у школі Піфагора х, тоді складаємо рівняння

Зводимо до спільного знаменника:

                                    Відповідь х=28.

  • Так, правильно.

Учні уходять

  • В1.Хто-сь наближається до нас?
  • В2.Це Рене Декарт.

На сцену виходять три учня старших класів, двое хлопців та одна дівчинка. (Лев Генденштейн. Алиса в стране математики)

Однажды в незнакомый город

Приехал молодой Декарт.

Его ужасно мучил голод.

Стоял промозглый месяц март.

Решил к прохожей обратиться

Декарт, пытаясь дрожь унять:

-Где тут гостиница, скажите?

И дама стала объяснять:

-Идите до молочной лавки,

Потом до булочной, за ней

Цыганка продает булавки

И яд для крыс и для мышей,

А дальше будут магазины,

Найдете в них наверняка

Сыры, бисквиты, фрукты, вина

И разноцветные шелка...

Все объяснения эти слушал

Декарт, от холода дрожа.

Ему хотелось очень кушать,

Но звонкий голос продолжал:

За магазинами - аптека

(аптекарь там - усатый швед),

И церковь, где в начале века

Венчался, кажется, мой дед...

Когда на миг умолкла дама,

Вдруг произнес ее слуга:

-Идите три квартала прямо

И два направо. Вход с угла.

Слово вчителя:

  • Друга сторінка нашого журналу має назву  Математика, та її складові: алгебра та геометрія.
  • В1.До нас сьогодні завітала королева Математика.
  • В2.А хто її супроводжує?
  • В1.Це її найближчі родичі.
  • В2. А як їх звати?
  • В1.Алгебра та Геометрія.
  • В2.Давайте привітаємо таких шановних гостей.

Виходять 3 учня старшокласники, сідають на стільці.

  • В1. Ваша величність, дозвольте познайомити Вас з Вашими шанувальниками – це учні 6-х класів нашої школи.

Алгебра:

- Зараз за допомогою  таблиці я зможу відгадати число, задумане вами.

I

II

III

IV

V

1

2

4

8

16

3

3

5

9

17

5

6

6

10

18

7

7

7

11

19

9

10

12

12

20

11

11

13

13

21

13

14

14

14

22

15

15

15

15

23

17

18

20

24

24

19

19

21

25

25

21

22

22

26

26

23

23

23

27

27

25

26

28

28

28

27

27

29

29

29

29

30

30

30

30

31

31

31

31

31

  • Нехай хто-небудь задумає число до 31 і назве, у яких колонках це число зустрічається. А я вгадаю це число.

(указують колонки і складають перші числа цих колонок)

Геометрія

  • У глубокій давнині, коли науки були вище повсякденності,

Герон, Фалес та Архімед збагатили цілий світ.

Так, Піфагор був не тільки філософ, математик, а й олімпійський чемпіон з   кулачного бою? Це сталося на 58-й олімпіаді.

Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм  Піфагора на 58-й олімпіаді.

Слово вчителя

-Завжди в журналах, які нам подобаються є кросворди, цікаві задачі, ребуси і таке інше.

А зараз третя сторінка нашого журналу – «Практична».

Виходить учениця старших класів:

У кошки маленький котеночек подрос.

Как дальше быть? возник вопрос.

Ловить мышей такая штука,

Что тут нужна теперь наука.

Решила мать, что впору

Послать котенка в школу,

И вот за партой в классе

Сидит пушистый Вася...

С усердием большим, как наказала мать,

Принялся кот науку постигать.

Он изучил до тонкости по темам

Строение мышей (по графикам и схемам).

Их чучела изготовлял из тряпок

В кружке «умелых лапок».

Решал, едва не плача,

Он про бассейн задачу.

Сколь выльется сметаны, когда открыты краны.)

Был в геометрии как дома,

Знал доказательств остроту;

Тригонометрия знакома

Была прилежному коту.

И через десять лет, науками богат,

Понес домой наш кот из школы аттестат...

В то время у какой-то горки

Мышонок вылезал из норки,

Хоть Васька изучал мышиный род по книгам,

Исконного врага узнал он все же мигом.

Но как его схватить?

Нельзя же прыгнуть сразу!

Нашел его удельный вес.

v скорость, ускоренье а.

(А брызги сыплются с пера!)

По теореме Пифагора

Он путь нашел довольно скоро;

Вписал последнюю строку

И приготовился к прыжку...

Пока ученый кот над уравненьем бился,

Мышонок-неуч в норке скрылся.

Запомните, друзья, соль истины такой:

Теория мертва без практики живой.

Учні, звертаючись до Математики:

  • В1.Ваша величність, учні вивчають математику вже 6 років. За цей час дізналися дуже багато: вміють виконувати арифметичні дії з натуральними числами, десятковими та звичайними дробами, раціональними числами, розв’язувати рівняння, задачі. Цікавляться історією математики. Чи дозволити Ви вивчати знання, якими володіють Ваші найближчі родички, Алгебра та Геометрія?
  • Математика. Я повинна впевнитися, що вони вже готові отримувати знання, які притаманні принцесам Алгебри та Геометрії.
  • Запрошуються команди учнів 6-А, 6-Б і 6-В класів.  (Команди сідають за столами)

А зараз ми дізнаємось, чи можна учнів 6 –х класів вважати знавцями математики. Та чи дозволимо їм вивчати таки предмети як алгебра та геометрія. А перевірити знання учнів будуть мої родички: Алгебра та Геометрія.

По черзі задають питання учням команди, на питання учні відповідають письмово та передають відповіді Математиці, яка підсумовує результати.

Питання 1.  У Греції вчені першими навчилися знаходити відстань до човна за допомогою трикутника. Хто з грецьких математиків навчив єгиптян знаходити висоту піраміди за довжиною її тіні?

Варіанти відповіді: Фалес, Євклид, Ахмес.

Відповідь: Грецький математик Фалес навчив єгиптян знаходити висоту піраміди за довжиною її тіні.

Питання 2. Когда сутки короче: зимой или летом?

Варіанти відповіді: більше літом, більше взимку, однакові

Відповідь: Одинаковые

Питання 3. Слово «геометрія» - грецьке, у перекладі означає «землеміріє». У який країні,  виникла така наука?

Варіанти відповіді: Греція, Єгипет, Вавілон.

Відповідь: Вчені вважають, що геометрія виникла у єгиптян. Після  розливу Нілу землеробці знову ділити поля на участки і знаходили старі границі. Для цього потрібно було знаходити площі різних фігур.

Питання 4. Дед, бабка, внучка, Жучка, кошка, мышка тянули-тянули и вытянули репку. Сколько глаз смотрело на репку?

Відповідь: 12

Питання 5. У стародавні часи грекі велику увагу приділяли саме геометрії. Відомий вчений над дверима свого будинку зробив напис: «Той, хто не вивчає геометрію, нехай не входить у ці двері!» Назвіть ім’я вченого, який зробив цей надпис.

Варіанти відповіді: Платон, Піфагор, Євклід. 

Відповідь: Філософ Сократ не займався геометріею, оскільки не любив її. У нього був учень Платон, який займався геометрією і зробив такий напис над дверима будинку.

Питання 6. На руках 10 пальцев. Сколько пальцев на 10 руках?

Відповідь: 50

Питання 7. Андрій є учасником шоу-вікторини. Головний приз схований в одному з ящиків. Андрій отримує 4 підказки:

1. Приз знаходиться в білому або синьому ящику.

2. Приз знаходиться в червоному або жовтому ящику.

3. Приз знаходиться в синьому ящику.  

4. В жовтому ящику приза немає. 

 Три підказки помилкові і тільки одна правильна. Андрій поміркував і відкрив правильний ящик. Ящик якого кольору він обрав?

Варіанти відповіді: синій, білий, жовтий, червоний.

Відповідь: жовтий

Питання 8.

У словах переставлені букви.  Назвіть слова.

  1. а а ч а д з – задача
  2. ь п е с н е т – степень (ь п е с н і т – степінь)
  3. р р е м п и – пример (р к  л д п и а – приклад)
  4. н ь к о е р – корень (н ь к о і р – корінь)
  5. н и е в н е а р у – уравнение  (я я н н і в н  р  – рівняння)

Поки Математика, Алгебра та Геометрія підсумовують результати змагань, учні 6- класів співають пісню

Музыка Соловьёва-Седого из к\ф “Небесный тихоход”

 

В глубокой древности, древности, древности,

Когда науки были выше повседневности

Герон, Фалес и Архимед обогатили белый свет

И нам послали зажигательный привет.

 

Припев: Во славу науки

Мы клятву верности, дерзости, доблести даём.

Мажорные звуки

Из нас посыпались, и мы поём.

Пускай мы Пифагорами не станем. А вдруг?

Ведь столько не разгадано ещё вокруг!

И творчества муки нам интереснее сердечных мук.

 

Мы уже в третье, в третье, в третье,

Мы уже в третье перешли тысячелетие.

“Зашьём” озонную дыру, найдём друзей в антимиру

И к марсианину заявимся в нору.

 

Припев.

 

Мы парни бравые, бравые, бравые,

И нас не редко посещают мысли здравые.

Мы математике верны, мы с информатикой дружны

И, как нестранно, мы в искусство влюблены!

 

Царица – Математика: 

  • Оголошую наказ

«Я, цариця всіх наук, Математика, дозволяю учням 6-А, 6-Б, 6-В класів Харківської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів № 70 Харківської міської ради Харківської області після закінчення 6 класу, вивчати такі науки, як Алгебра та Геометрія.»

- Ми впевнені, що ви усвідомили важливість математики в житті людини.

Тому зараз дамо один одному клятву:

1. Не запізнюватись на уроки алгебри та геометрії, охайно вести зошит і завжди виконувати домашні завдання.

2. Бути товаришем своїм однокласникам, але ніколи не давати списувати.

3. Не відмовляти друзям у допомозі, дій за принципом:    «Навчився сам – навчи товариша».

4. Завжди активно працювати на уроці.

5. На заняттях гуртка і на уроках алгебри та геометрії завжди старатися бути першим  і найкращим.

Всі учні разом:

            Клянемося!  Клянемося! Клянемося! 

                   

Слово вчителя:

Ось і остання сторінка нашого усного журналу, зустріч з цікавими людьми. До нас на свято завітала   Ірина Потаніна. З книги «Фантасты современной Украины» ми можемо дізнатись, що Ірина Сергіївна Потаніна народилась 14 серпня 1979 року в Харкові.  Закінчила механіко-математичний факультет ХНУ ім.. Каразіна. Довгий час працювала в дитячому журналі «Ухтышка».  До творів Потаніної можна віднести розповідь  «Акулов не бывает» (1996р), роман  «Неразгаданная» (1996-1998р),  роман «Блюз осеней Ялты» (1999), повесть «Пособие для начинающихся шантажистов» (2001),  повесть«Дети Деточкина, или заговор бывших мужей» (2001), повесть «Приключения Люсика, или Ведьма-Недоучка» (2005)…Крім прози Ірина пише чудові вірші . Ми вже знайомі з книгою І Потаніною «Задачки для дачки», а сьогодні вона познайомить нас з новою Книгою. Отак, зустрічаємо.

Звернення Ірини Потаніної через засоби Інтернету до учнів школи № 70.

 

Ведучі:

                     Математику учить,

                     Математику любить!

                     С математикой навеки

             Крепко – накрепко дружить.

 

 Література та інформаційні джерела

 

http://istina.rin.ru/

Лев Генденштейн, Алиса в стране математики, Издательство: Харьков. "Прапор",  1994,  288, с илл.

http://www.smekalka.pp.ru/

http://videouroki.net/

https://docviewer.yandex.ua/

http://lavriv.at.ua/

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
21 січня 2021
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку