2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок з математики для 3 класу на тему: "Гроші. Операції з грошима"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 3 класу: "Гроші. Опенації з грошима" за підручником С.П. Логачевська, Т.А. Логачевська, О.А. Комар.
Перегляд файлу

Тема: Гроші. Операції з грошима

Мета: ознайомити зі співвідношенням між одиницями вартості — гривнею й копійкою, монетою, банкнотою, кількістю монет/банкнот та їх вартістю; учити виконувати найпростіші розрахунки з використанням грошових одиниць (монет і купюр); розв’язувати задачі про вартість;

       розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес                до математики, виховувати уважність; продовжувати формувати основні життєві компетентності.

Обладнання: моделі грошових банкнот України, презентація, відеоматеріал.

І. Організація учнів до уроку

Ось дзвінок сигнал подав –

Для уроку час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок свій починаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Математична розминка (Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)

  • Як називається геометрична фігура у якої всі кути прямі? (Прямокутник).
  • Як називається геометрична фігура у якої три сторони? (Трикутник).
  • Як називається лінія, яка складається з кількох відрізків? (Ламана лінія).
  • Яке найменше двоцифрове число? (10).
  • Яке найбільше двоцифрове число? (99).
  • Дужка «суми» вимагає якої дії? (Додавання).
  • Стрілка «різницевого порівняння» вимагає якої дії? (Віднімання).
  • Вислів «збільшити на…» вимагає якої дії? (Додавання).
  • Вислів «зменшити на…» вимагає якої дії? (Віднімання).
  • Різниця чисел 304 і 4? (300).
  • Сума чисел 300 і 4? (304).

– Молодці!

Зарядились позитивом – взяли зошити сміливо!

Будемо ми в них писати: математику вивчати.

Математична гра «Вірю - не вірю».

Гру проводимо за допомогою цеглинок Лего (червоних і зелених). Якщо судження правильне, то учні сигналізують зеленою цеглинкою, якщо неправильне – червоною.

  1. Відрізок має початок, але не має кінця. (Ні)
  2. Числа, які додають, називають доданками. (Так)
  3. У квадрата 4 кути. (Ні)
  4. Результатом додавання є різниця. (Ні)
  5. Числа при відніманні називають зменшуване, доданок, різниця. (Ні)
  6. «Сусідами» числа 17 є 16 і 18. (Так)
  7. 1дм це 12 см. (Ні)
  8. У числі 252 2 сотні, 5 десятків і 2 одиниці. (Так)

Творче завдання.

Складіть прямокутник використовуючи всі цеглинки Лего, а тепер складіть трикутник.

Чудово! Відкладіть Лего та відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

Розпочнемо з каліграфічної хвилинки. Старанно пропишемо число 13.

2. Три в одному (усний рахунок, хвилинка каліграфії, математичний диктант):

  • Зважуємо на те, щоб кожна цифра мала свою окрему клітинку-кімнатку.

Починаємо писати від середини клітинки коротка похила лінія вгору до правого верхнього кута, униз до середини нижньої клітинки. Одиниця займає лише праву сторону клітинки. Число 3 починаємо писати зверху вниз починаючи з заокруглення вправо в куток клітинки, ведемо трішки не доходячи до середини клітинки. Пам'ятай, верхнє пів кілечко завжди менше за нижнє. Нижнє заокруглення під кутом не торкаючись правої сторони клітинки.

  • З яких чисел складається число 13? (усно)(6 і 7; 7 і 6; 8 і 5; 5 і 8; 9 і 4; 4 і 9; 10 і 3; 3 і 10).
  • Наступне число напишемо те, яке утвориться, коли 482 зменшити на 80;
  • Пишемо число, яке утвориться, коли 200 збільшити на 9;
  • 627 зменшити на 7;
  • 800 збільшити на 5;
  • 627 зменшити на 27;
  • 700 збільшити на 40.
  • 526 зменшити на 20.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Отже, сьогодні на уроці ми:

*працюватимемо з одноцифровими, двоцифровими та трицифровими числами;

*знаходитимемо значення виразів;

*розв’язуватимемо задачі;

*зробимо найпростіші розрахунки з використанням грошових одиниць (монет і купюр)

ІV. Розповідь про історію виникнення грошей

Коли ж і як з’явились гроші?

Перегляд презентації та відео

Наші далекі предки все робили для себе своїми руками. Коли ж у господарстві чогось не вистачало, люди обмінювалися товарами. Наприклад, одяг міняли на взуття, корову – на коня, рибу – на вівцю, сіль – на золото. За двох півнів давали одну курку тощо. Але хіба можна дати здачу з вівці чи бика?

Тоді люди й вигадали гроші. Спочатку то були злитки чи бруски цінних металів. Пізніше з мідних, бронзових, срібних чи золотих брусків почали виготовляти монетки круглої форми. Їх носили в спеціально зшитих торбинках, ховали в глибоких кишенях чи «за пазухою». Пізніше для них вигадали гаманці.

В Україні металеві бруски-злитки і монетки були ще й шийними прикрасами. Їх носили на шиї, яка раніше називалася загривком (від слова – грива). Так виникла назва української грошової одиниці – гривня.

Металеві гроші були важкі, тому з часом на зміну їм прийшли паперові. Нині в нашій державі в обігу перебувають і металеві, і паперові гривні. Їх отримують ваші батьки за старанну працю. (1 грн = 100 к.) Перегляд відео.

Ви теж сумлінно працюєте, тому на сьогоднішньому уроці в нашому класі в обігу перебуватиме шоколадна гривня, яка вручатиметься як винагорода за знання. Вперед за знаннями та покупками!

Навіщо нам потрібні гроші? Давайте пригадаємо назви вартості купюр на с. 92, завдання 1

Перш, ніж йти за покупками, не завадило б пригадати як можна по-різному розміняти гроші.

Завдання 3, с.92 (усно)

Завдання 4. Попрацюй за варіантами. (Самостійна робота – 2 хв.). Перевірка. Фізкультхвилинка.

Завдання 7 (У групах – по рядах, хто швидше). Взаємоперевірка. Робота в парах.

Задача 8, с.93

Що купили для уроків трудового навчання?(гофрований картон і клей)

Яка вартість кожного предмету ?

У скільки разів більше заплатили за гофрований папір, ніж за клей??

V.Підсумок уроку. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Про яку величину йшла мова на уроці ? (Вартість)
  • З допомогою чого можна купувати предмети ? (Банкноти)
  • Доберіть синоніми до слова «гроші»? (Банкноти, купюри, монети, фінанси, валюта)Зверніть увагу у слові «купюра» буква ю після приголосного пь позначає один звук [у]. Чуємо у, а пишемо ю.
  • Якої вартості банкноти ви знаєте ?
  • Як називаються грошові одиниці інших країн?

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку