Тема: Гроші. Операції з грошима
Мета: ознайомити зі співвідношенням між одиницями вартості — гривнею й копійкою, монетою, банкнотою, кількістю монет/банкнот та їх вартістю; учити виконувати найпростіші розрахунки з використанням грошових одиниць (монет і купюр); розв’язувати задачі про вартість;
розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність; продовжувати формувати основні життєві компетентності.
Обладнання: моделі грошових банкнот України, презентація, відеоматеріал.
І. Організація учнів до уроку
Ось дзвінок сигнал подав –
Для уроку час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
І урок свій починаймо!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Математична розминка (Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)
– Молодці!
Зарядились позитивом – взяли зошити сміливо!
Будемо ми в них писати: математику вивчати.
Математична гра «Вірю - не вірю».
Гру проводимо за допомогою цеглинок Лего (червоних і зелених). Якщо судження правильне, то учні сигналізують зеленою цеглинкою, якщо неправильне – червоною.
Творче завдання.
Складіть прямокутник використовуючи всі цеглинки Лего, а тепер складіть трикутник.
Чудово! Відкладіть Лего та відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
Розпочнемо з каліграфічної хвилинки. Старанно пропишемо число 13.
2. Три в одному (усний рахунок, хвилинка каліграфії, математичний диктант):
Починаємо писати від середини клітинки коротка похила лінія вгору до правого верхнього кута, униз до середини нижньої клітинки. Одиниця займає лише праву сторону клітинки. Число 3 починаємо писати зверху вниз починаючи з заокруглення вправо в куток клітинки, ведемо трішки не доходячи до середини клітинки. Пам'ятай, верхнє пів кілечко завжди менше за нижнє. Нижнє заокруглення під кутом не торкаючись правої сторони клітинки.
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Отже, сьогодні на уроці ми:
*працюватимемо з одноцифровими, двоцифровими та трицифровими числами;
*знаходитимемо значення виразів;
*розв’язуватимемо задачі;
*зробимо найпростіші розрахунки з використанням грошових одиниць (монет і купюр)
ІV. Розповідь про історію виникнення грошей
Коли ж і як з’явились гроші?
Перегляд презентації та відео
Наші далекі предки все робили для себе своїми руками. Коли ж у господарстві чогось не вистачало, люди обмінювалися товарами. Наприклад, одяг міняли на взуття, корову – на коня, рибу – на вівцю, сіль – на золото. За двох півнів давали одну курку тощо. Але хіба можна дати здачу з вівці чи бика?
Тоді люди й вигадали гроші. Спочатку то були злитки чи бруски цінних металів. Пізніше з мідних, бронзових, срібних чи золотих брусків почали виготовляти монетки круглої форми. Їх носили в спеціально зшитих торбинках, ховали в глибоких кишенях чи «за пазухою». Пізніше для них вигадали гаманці.
В Україні металеві бруски-злитки і монетки були ще й шийними прикрасами. Їх носили на шиї, яка раніше називалася загривком (від слова – грива). Так виникла назва української грошової одиниці – гривня.
Металеві гроші були важкі, тому з часом на зміну їм прийшли паперові. Нині в нашій державі в обігу перебувають і металеві, і паперові гривні. Їх отримують ваші батьки за старанну працю. (1 грн = 100 к.) Перегляд відео.
Ви теж сумлінно працюєте, тому на сьогоднішньому уроці в нашому класі в обігу перебуватиме шоколадна гривня, яка вручатиметься як винагорода за знання. Вперед за знаннями та покупками!
Навіщо нам потрібні гроші? Давайте пригадаємо назви вартості купюр на с. 92, завдання 1
Перш, ніж йти за покупками, не завадило б пригадати як можна по-різному розміняти гроші.
Завдання 3, с.92 (усно)
Завдання 4. Попрацюй за варіантами. (Самостійна робота – 2 хв.). Перевірка. Фізкультхвилинка.
Завдання 7 (У групах – по рядах, хто швидше). Взаємоперевірка. Робота в парах.
Задача 8, с.93
Що купили для уроків трудового навчання?(гофрований картон і клей)
Яка вартість кожного предмету ?
У скільки разів більше заплатили за гофрований папір, ніж за клей??
V.Підсумок уроку. Закріплення вивченого матеріалу.
1