Математика
(Г. Лишенко)
№ |
Тема |
Компетентності
|
Дата |
Примітки |
|
Повторення вивченого в 3 класі. Повторюю нумерацію чисел у межах 1000, додавання і віднімання в межах 100. Розв’язую задачі, що містять збільшення (зменшення) на кілька одиниць (№№ 1-14) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Записую трицифрові числа сумою розрядних доданків. Узагальнюю різні способи додавання трицифрових чисел. Складаю і розв’язую задачі, що містять збільшення (зменшення) на кілька одиниць (№№ 15-27) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Повторюю співвідношення між компонентами і результатом множення. Складаю і розв’язую задачі на четверте пропорційне та рівняння (№№ 28-39) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Повторюю зміну результатів множення і ділення при зміні компонентів дій, способи усного ділення. Складаю і розв’язую вирази за схемами або текстами та задачі на знаходження суми добутків (№№ 40-51) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Удосконалюю множення і ділення з числами 1 та 0. Підбираю значення невідомого у нерівностях, розв’язую задачі на різницеве порівняння двох добутків (№№ 52-63)
|
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Уточнюю знання про ділення з остачею. Задачі на знаходження суми двох добутків (№№ 64-75) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі |
|
|
|
Обчислюю вирази з множенням і діленням чисел на 10 і 100.Уточнюю поняття «круглі числа» і «розрядні числа». Задачі на четверте пропорційне третього виду, рівняння на 2 дії (№№ 76-87) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Повторюю частини числа. Розв’язую задачі з частинами (№№ 88-98) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
|
|
|
|
Знаходжу числа за значенням їх частин. Будую геометричні фігури (№№ 99-110) |
|
|
|
|
Складаю рівняння і вирази за схемами, складаю і розв’язую задачі за короткими записами (№№ 111-121) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислюю вирази на кілька дій, складаю і розв’язую задачі за короткими записами (№№ 122-133) |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Діагностувальна робота. Нумерацію чисел у межах 1000 |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Письмове множення і ділення трицифрових чисел. Ознайомлююсь з письмовим множенням трицифрових чисел. Уточнюю способи пошуку плану розв’язування задач (№№ 134-144) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Досліджую способи ділення суми кількох доданків на число. Ознайомлююсь з письмовим діленням трицифрових чисел на одноцифрове. Розв’язую задачі двома способами (№№ 145-155) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Формую уміння виконувати письмове ділення. Складаю задачі за виразам або короткими записами та розв’язую їх (№№ 156-167) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Обчислюю значення виразів зі змінними за їх даними. Розв’язую задачі на поступове зведення до одиниці (№№ 168-178) |
|
|
|
|
Досліджую множення числа на добуток. Ознайомлююсь з письмовим множенням двоцифрових чисел на розрядні числа. Складаю задачі за короткими записами (№№ 179-190) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Ознайомлююсь з множенням двоцифрового числа на двоцифрове. Складаю за текстами вирази, задачі за короткими записами і розв’язую їх (№№ 191-201) |
|
|
|
|
Формую уміння множити двоцифрові числа на двоцифрові. Розв’язую ускладнені задачі на суму добутків та задачі з частинами (№№ 202-211) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Досліджую ділення числа на добуток. Ознайомлююсь з письмовим діленням трицифрових чисел на розрядні. Розв’язую задачі на різницю двох часток (№№ 212-223) |
|
|
|
|
Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Складаю обернені задачі до даних (№№ 224-234) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання
|
|
|
|
Формую уміння розв’язувати задачі, що містять збільшення ( зменшення) числа у кілька разів. Повторюю види кутів (№№ 235-245) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Ділю трицифрові числа на двоцифрові, коли у частці є нуль. Порівнюю задачі та складаю їх за схемами і виразами (№№ 246-256) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Формую вміння розв’язувати задачі вивчених видів , обчислювати вирази та розв’язувати рівняння |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмове множення і ділення трицифрових чисел |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Дроби. Ознайомлююсь з дробами. Розв’язую задачі з частинами, обчислюю вирази зі змінними за значеннями змінної (№№ 257-267) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Знаходжу дріб від числа. Розв’язую задачі з частинами (№№ 268-278) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Досліджую дроби, що дорівнюють 1. Розв’язую задачі з дробами. Складаю рівняння за схемами (№№ 279-289) |
|
|
|
|
Знаходжу число за значенням його дробу. Знаходжу периметр прямокутника, обчислюю значення виразу зі змінною (№№ 290-300) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї
|
|
|
|
Розглядаю дріб як частку від ділення. Розв’язую задачі з дробами. Обчислюю вирази на кілька дій (№№ 301-310) |
|
|
|
|
Розв’язую задачі з дробами та буквеними даними. Розв’язую рівняння на 2 дії. Будую квадрат (№№ 311-321) |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення, порівняння та запис чисел у межах 2000. Розв’язую задачі та обчислюю вирази (№№ 322-335) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання
|
|
|
|
Утворюю число 2000 та розрядні числа 5-го розряду. Розв’язую задачі вивчених видів та обчислюю вирази (№№ 336-344) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Заповнюю числовий ряд від 2000 до 9999. Розрядний склад чотирицифрових чисел. Уточнюю поняття «Кут. Порівняння кутів» (№№ 345-256) |
|
|
|
|
Записую чотирицифрові числа. Розв’язую задачі на суму двох добутків двома способами (№№ 357-366) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Визначаю у числі загальну кількість десятків, сотень, тисяч. Коло і круг та їх елементи. Задачі на 4-е пропорційне з буквеними даними (№№ 367-379) |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ
|
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
П’ятицифрові числа. Утворюю, записую, розкладаю на розрядні доданки числа від 10000 до19999. Повторюю письмове додавання трицифрових чисел та розв’язування задач на 4-е пропорційне (№№ 380-392) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Ознайомлююсь з розрядними числами п’ятого розряду. Розв’язую ускладнені задачі на знаходження третього доданку та задачі на четверте пропорційне. Повторюю письмове віднімання трицифрових чисел (№№ 393-403) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Заповнюю ряд чисел від 20000до 99999, визначаю їх десятковий склад. Розв’язую задачі на поступове зведення до одиниці та обернені до задач на периметр трикутника (№№ 404-414) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Визначаю загальну кількість десятків, сотень, одиниць тисяч. Розв’язую задачу на спільне роботу. Ділю трицифрові числа і роблю перевірку (№№ 415-425) |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Шестицифрові числа. Ознайомлююсь з числами від 100000 до 199999. Задача з дробами на знаходження третього доданку (№№ 426-437) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Ознайомлююсь з розрядними числами шостого розряду. Мільйон. Розв’язую рівняння на 2 дії та задачі з дробами (№№ 438-449) |
|
|
|
|
Визначаю розрядний склад шестицифрових чисел. Розв’язую обернені задачі на суму добутків. Порівнюю багатоцифрові числа (№№ 450-459) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Знайомлюсь з класами і розрядами чисел. Формую уміння множити і ділити трицифрові числа та розв’язувати задачі (№№ 460-469) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Читаю та записую багатоцифрові числа. Множення і ділення чисел на розрядні одиниці (№№ 470-480) |
|
|
|
|
Визначаю загальну кількість одиниць кожного розряду у числі. Розвязую задачі на _4-е пропорціональне способом відношень (№№ 481-491) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Ознайомлююсь з десятковою системою числення та римською нумерацією. Розв’язую рівняння ,задачі на 4-е пропорційне та обернені до задач на суму добутків (№№ 492-502) |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Діагностувальна робота. Нумерація багатоцифрових чисел
|
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Величини Узагальнюю знання про довжину та систему мір довжини. Замінюю одні одиниці довжини іншими. Розв’язую задачі з одиницями довжини (№№ 503-513) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Узагальнюю знання про масу та систему мір маси. Замінюю одні одиниці маси іншими. Розв’язую задачі з одиницями маси (№№ 514-524) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Розв’язую задачі з одиницями маси та об’єму. Обчислюю вирази на дії різного ступеня та нерівності (№№ 525-538) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
|
|
|
|
Удосконалюю вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі вивчених видів та рівняння |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про час та систему мір часу. Замінюю одні одиниці часу іншими. Розв’язую задачі з одиницями часу (№№ 539-551) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Розв’язую задачі з одиницями часу. Будую коло та його елементи (№№ 552-563) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї
|
|
|
|
Замінюю менші одиниці вимірювання часу більшими. Розв’язую задачі з величиною «Час» (№№ 564-574) |
|
|
|
|
Ознайомлююсь з величиною «швидкість». Розв’язую завдання на знаходження швидкості об’єктів (№№ 575-585) |
|
|
|
|
Знаходжу відстань, яку подолав об’єкт за його швидкістю і часом руху. Розв’язую задачі на суму (різницю) двох добутків (№№ 586-596) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Визначаю час руху за даною відстанню і швидкістю (№№ 597-608) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Розв’язую задачі з величинами : швидкість, час і відстань. Складаю і вибираю схеми і формули до таких задач (№№ 609-619) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Розрізняю поняття «геометричні тіла» і «плоскі фігури». Розв’язую задачі з величинами : швидкість, час і відстань (№№ 620-629) |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Діагностувальна робота. Нумерація багатоцифрових чисел |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Одиниці вимірювання площі. Формую уявлення про площу фігури. Порівнюю площі фігур з клітинками. Повторюю знаходження числа за значенням його дробу (№№ 630-641) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Знайомлю з одиницею площі «квадратний сантиметр». Обчислюю вирази і розв’язую рівняння на 3дії (№№ 642-651) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Обчислюю площу прямокутника. Розв’язую нерівності. Обчислюю вирази на 4 дії. Складаю і розв’язую задачі (№№ 652-663) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Складаю і розв’язую задачі, в яких знаходимо площу прямокутника (№№ 664-674) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Ознайомлююсь з іншими одиницями вимірювання площі. Розв’язую задачі з швидкістю (№№ 675-685) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Обчислюю площу ділянок прямокутної форми за їх планом. Порівнюю іменовані числа з одиницями площі (№№ 686-696) |
|
|
|
|
Розв’язую задачі обернені до задач на знаходження площі прямокутника (№№ 697-706) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислюю площу за допомогою палетки. Розв’язую задачі на обчислення площі і периметра прямокутника (№№ 707-718) |
|
|
|
|
Обчислюю вирази на декілька дій різного ступеня. Повторюю задачі на 4-е пропорційне (№№ 719-727) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Розв’язую задачі з дробами, на обчислення площ і периметрів прямокутників. Обчислюю вирази зі змінною (№№ 728-738) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислюю вирази на декілька дій різного ступеня. Розв’язую задачі вивчених видів та рівняння |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Діагностувальна робота. Одиниці вимірювання площі |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Додавання. Властивості дії додавання. Переставний та сполучний закони. Розв’язування задач на рух. Математичні ребуси. (с.3-6 № 1-10) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Віднімання. Віднімання суми від числа, віднімання частинами. Розв’язування компетентнісно-зорієнтованих задач . (с.6-8 № 11-21) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Усне додавання та віднімання чисел. Спосіб округлення. Складання задач за коротким записом. Розв’язування складених рівнянь. (с.8-10 № 22-32) |
|
|
|
|
Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Задачі на рух, що розв’язуються двома способами. Розв’язування складених рівнянь. (с.10-12 № 33-43) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Перевірка віднімання дією додавання і навпаки. Письмове обчислення виразів на додавання та віднімання з перевіркою. Задачі на знаходження невідомого доданка за відомими сумами. Складання задач за коротким записом. Обернена задача. (с.12-14 № 44-56) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Письмове обчислення виразів на додавання та віднімання. Розв’язування нерівностей. Складання задач за коротким записом, за виразами. (с.14-15 № 57-66) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Письмове обчислення суми у випадку трьох і більше доданків. Розв’язування задач на зустрічний рух. Робота з геометричними фігурами. (с.15-17 № 67-77) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Заміна одиниць вимірювання більшими/меншими. Складання задачі за коротким записом. Розв’язування нерівностей. (с.17-20 № 78-97) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Перевірка правильності віднімання складених іменованих чисел. Розв’язування задач на рух. Порівняння іменованих чисел. Задачі на знаходження сторін трикутника за відомими периметром і сумою двох сторін. (с.20-21 № 98-108) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Розв’язування задач, що включають знаходження частини від числа. Розв’язування виразів з іменованими числами, складених рівнянь. (с.22-23 № 109-118) Розв’язування задач на спільну роботу. Визначення тривалості події з одиницями часу, пояснення обчислень. (с.23-25 № 119-127) |
|
|
|
|
Розв’язування задач визначення на тривалості події. Задачі на знаходження швидкості руху двома способами. Обчислення виразів. (с.25-27 № 128-138) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Розв’язування задач на визначення тривалості події часу. Обчислення виразів з іменованими числами. Складання та розв’язання задачі за коротким записом. (с.27-29 № 139-150) |
|
|
|
|
Обчислення виразів. Складання задач за схемами на визначення відстані через заданий відрізок часу. (с.29-31 № 151-160) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Співвідношення між величинами за допомогою стовпчиків та відрізків. Робота з даними. Стовпчаста та лінійна діаграми. (с.31-33 № 161-171) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Діагностувальна робота. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок
|
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число Переставний, сполучний, розподільний закони множення, їх властивості. Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці двома способами за схемою. (с.34-36 № 172-182) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Обчислення виразів. Пошук помилок в обчисленнях. Порівняння задач на рух назустріч і в протилежному напрямках. (с.36-39 № 183-193) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Складання задач за таблицями, розв’язування двома способами. (с.39-40 № 194-204) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислення виразів на множення, коли один з множників має нулі в кінці. Складання задач за таблицями. Складання і розв’язування рівнянь. (с.40-42 № 205-216) |
|
|
|
|
Обчислення виразів, використовуючи переставну властивість множення. Розв’язування задач з буквеними даними, на спільну роботу за планом. Порівняння іменованих чисел. (с.42-44 № 217-226) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Властивості частки та застосування їх в обчисленнях. Заміна діленого сумами зручних доданків. Розв’язування задач на рух. Складання і розв’язування рівнянь. (с.44-46 № 227-239) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Письмове ділення числа на одноцифрове (алгоритм). Обчислення виразів з поясненням. Розв’язування задач, що включають знаходження частини від числа. (с.46-49 №240-250) |
|
|
|
|
Складання та розв’язування задач за виразом. Розв’язування задач на спільну роботу двома способами. Обчислення виразів на ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Обчислення площі фігури. (с.49-50 №251-261) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці двома способами. Обчислення виразів. Розв’язування рівнянь. Знаходження площі фігури за заданими умовами. (с.50-52 №262-272) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку, коли в частці утворюється нуль. Знаходження частки чисел з перевіркою множенням. Ознайомлення з паралелепіпедом. Побудова вивченої фігури в зошиті. Знаходження та виправлення помилок у виразах на ділення. (с.52-54 №273-283) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислення виразів ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку, коли в частці утворюються нулі. Розв’язування задач на визначення вартості. (с.54-55 №284-294) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Знаходження частки, коли у діленому міститься кілька нулів (алгоритм). Розв’язування задач на спільну працю, продуктивність. Розв’язування рівнянь. (с.55-57 №295-304) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Вираження одних одиниць вимірювання довжини іншими. Дослідження способів множення складених іменованих чисел на одноцифрове. Складання і розв’язування задач за малюнком і схемою. (с.57-58 №305-315) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. Знаходження площі фігур. (с.58-60 №316-326) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Ділення складеного іменованого числа на одноцифрове число. Обчислення виразів. Складання і розв’язання задач за малюнком і даними. (с.60-61 №327-337) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Розв’язування задач різних типів. Зміна діленого й дільника при незмінній частці. (с.61-63 №338-348) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Складання задач за моделями. Обчислення виразів. Розв’язання рівнянь. Розв’язування задач на рух, знаходження площі квадрата. (с.63-64 №349-358) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі |
|
|
|
Дослідження способів ділення багатоцифрового числа, що містить кілька нулів вкінці, на одноцифрове. Складання й обчислення задач за коротким записом. (с.64-66 №359-369) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Письмове ділення з остачею. Складання та розв’язування компетентнісно зорієнтованих задач. Обчислення площі та периметра прямокутника. (с.66-67 №370-379) |
|
|
|
|
Розв’язування задачі на основі рівності. Складання задач за коротким записом. Знаходження периметру прямокутників, котрі мають однакову площу. Складання та розв’язування рівнянь. (с.68 №1-8)
|
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Заміна розрядного числа добутком одноцифрового числа й відповідної розрядної одиниці. Обчислення виразів зручним способом. Розв’язування задач, що включають знаходження дробу від числа та зведення до одиниці. (с.69-70 №380-390) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Прийоми усного множення на розрядні числа. Письмове множення виду 24∙300, 625∙50 Обчислення виразів. Розв’язування задач вивчених типів. (с.70-71 №391-400) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Розв’язування задач з використанням розрядних чисел на знаходження вартості, визначення продуктивності. Обчислення виразів. Добір істинних значень до нерівностей. (с.71-73 №401-410) |
|
|
|
|
Прийоми усного множення круглих чисел. Письмове множення круглих чисел. Складання задач за коротким записом. Будування прямокутника, поділ його на задані геометричні фігури. (с.73-75 №411-422) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Розв’язування компетентнісно зорієнтованих задач. Знаходження значень нерівностей зі змінною. Порівняння значень пар виразів. (с.75-76 №422-431) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Ділення числа на добуток двоцифрового та розрядного числа. Розв’язування задач вивчених видів. Знаходження значення виразу зі змінною. (с.76-78 №432-442)
|
|
|
|
|
Ділення виду 53:16 шляхом підбору неповної частки та остачі. Обчислення виразів. Розв’язування компетентнісно зорієнтованої задачі з використанням масштабу, задачі, що включають знаходження дробу від числа. (с.78-79 №443-451) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Ділення багатоцифрових чисел на розрядні виду 925:20, 287:30. Складання задач за виразами. Розв’язування рівнянь. (с.79-81 №452-462) |
|
|
|
|
Розв’язування і порівняння задач. Робота з даними. Порівняння значень за допомогою діаграми. Обчислення виразів та розв’язання рівнянь. (с.81-82 №463-471)
|
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Знаходження частки чисел виду 45780:60, 299600:700 (алгоритм). Розв’язування задачі на зустрічний рух. Обчислення виразів. (с.82-84 №472-482)
|
|
|
|
|
Ділення багатоцифрового числа на розрядне з перевіркою. Порівняння задач. Задача на знаходження периметра одного з прямокутників, що складають квадрат. Розв’язування рівнянь. (с.84-86 №483-492) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Ділення складених іменованих чисел на розрядне. Складання рівностей за заданими значеннями величин. Розв’язування задач на знаходження вартості. Складання рівностей за значеннями величин. (с.86-87 №493-502) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Розв’язування задачі на зустрічний рух. Складання та розв’язування задач за короткими записами. Розв’язування рівнянь. (с.88 №1-8) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Діагностувальна робота. Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Множення на двоцифрові і трицифрові числа Обчислення виразів виду 32∙36. Розв’язування задач на рух. Розв’язування виразів на порядок дій. (с.89-90 №503-512) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислення виразів на порядок дій, де останньою є дія додавання. Розв’язування задач на вибір. Розв’язування рівнянь. (с.90-92 №513-523) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Письмове множення виду 4076∙67, 5480∙38. Обчислення виразів. Розв’язання задач на рух |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Складання та розв’язання рівнянь. Визначення площі прямокутника. (с.92-93 №524-533) |
|
|
|
|
Множення складених іменованих чисел. Складання та розв’язування задач за короткими записами. Складання виразу для знаходження периметра і площі квадрата. (с.94-95 №534-543) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Запис та порядок виконання виразів на порядок дій. Складання та розв’язування задач за схемами. Знаходження значення виразу зі змінною. (с.95-97 №545-554) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Множення на двоцифрове та трицифрове число. Обчислення виразів. Розв’язування задач вивчених видів. Розв’язування рівнянь. (с.97-99 №555-565) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Письмове знаходження числових значень добутків виду 1578∙43 і 1578∙403. Обчислення виразів. Складання задач за схемою. Порівняння складених іменованих чисел виражених одинцями площі. (с.99-101 №566-577) |
|
|
|
|
Навчальний проєкт «Пізнаємо світ з математикою» (с.101) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Ділення виду 182:25 (алгоритм). Обчислення виразів на знаходження частки з перевіркою. Складання та розв’язування задачі за табличними даними. Побудова чотирикутників, трикутників, знаходження периметра. (с.102-103 №578-587) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Ділення три- та чотирицифрових чисел на двоцифрові. Обчислення виразів. Побудова діаграм. Вправи на вимірювання та знаходження периметра і площі. (с.103-105 №588-597) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Розв’язування задач двома способами за поданим планом. Ділення п’яти- та шестицифрових чисел на двоцифрове(алгоритм) . Обчислення виразів. (с.105-107 №598-607) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Розв’язування задач пов’язаних з одиничною нормою. Складання виразів розв’язування задач за схемами. Обчислення виразів (с.107-109 №608-618) |
|
|
|
|
Знаходження частки у виразах де ділене багатоцифрове число, а дільник двоцифрове. Розв’язування задач на рух в одному напрямку. Знаходження значень нерівностей зі змінною. (с.109-110 №619-628) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Додавання та віднімання складених іменованих чисел величини «Час». Письмове ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Складання та обчислення виразів. Розв’язування задач. Побудова прямокутника і знаходження площі. (с.110-112 №629-639) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислення виразів, коли в частці міститься нуль. Обчислення виразів. Розв’язування задач на продуктивність праці. (с.112-113 №640-650) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислення виразів виду 285360:82. Розв’язування задач на зустрічний рух. (с.113-115 №651-661) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Обчислення виразів з остачею виду 23227:54. Розв’язування задач з буквенними даними. (с.115-116 №662-671)
|
|
|
|
|
Розв’язування задач ділення іменованих чисел. Вирази на ділення іменованого числа на іменоване і неіменоване (просте) на просте. Складання задача на зустрічний рух за поданими виразами. (с.116-117 №672-681) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Дослідження зручних законів множення у виразах виду 329∙11, 286∙101, 530∙1001. Складання виразів для розв’язування задач з іменованими даними. Розв’язування виразів на порядок дій, рівнянь. (с.117-119 №682-692) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Дослідження швидких методів множення на 9,99 та 999. Обчислення виразів. Складання та розв’язування задач за табличними даними. Розв’язування задачі двома способами на знаходження площі. (с.119-120 №693-702) |
|
|
|
|
Обчислення виразів. Складання та розв’язування задачі за таблицею. Знаходження сторін рівнобедреного трикутника за відомою стороною та периметром. (с.120-121 №703-712) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Заповнення даних таблиці методом випробовування. Складання та розв’язування рівнянь на основі заданих умов. Розв’язування задач вивчених видів. Обчислення виразів. (с.121-123 №713-722) |
|
|
|
|
Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове. Знаходження частки виду 2268:324 з поясненням. Розв’язування задач на зустрічний рух. Обчислення виразів з іменованими числами. Визначення видів трикутників за істотними ознаками. (с.123-124 №723-732) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
|
|
Ділення багатоцифрового числа на трицифрове з перевіркою. Обчислення виразів. Складання задач про рух за схемами. Знаходження довжини сторін рівнобедреного трикутника за відомим периметром та довжиною однієї сторони. (с.124-126 №733-743) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Розв’язування задач на продуктивність праці. Обчислення виразів. Знаходження сторін рівностороннього трикутника за відомим периметром. (с.126-127 №744-752) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Знаходження площі частини прямокутника за відомою шириною та довжиною. Розв’язування задач двома способами. Обчислення виразів на порядок дій. Знаходження помилок у виразах. (с.127-218 №753-764) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
|
|
Діагностувальна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок. Виконання додавання і віднімання з перевіркою. Розв’язування рівнянь. Перетворення одиниць вимірювання. (с.129-130 №765-775) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Пригадування назв чисел при множенні та діленні. Знаходження невідомого множника, діленого, дільника. Обчислення виразів з перевіркою. (с.130-131 №776-783) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Пригадування законів множенні і властивостей ділення. Обчислення виразів зручним способом. Множення на 0 та 1. Ділення на 1, числа на себе; ділення 0. (с.131-132 №784-790) |
|
|
|
|
Ділення складених іменованих чисел. Розв’язування задач з використанням величин маси та довжини. (с.132-133 №791-797) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
Розв’язування задач з використанням одиниць вимірювання вартості. Задачі на зустрічний рух, в одному напрямку та протилежному напрямку. (с.133-134 №798-805) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань |
|
|
|
Розв’язування задач знаходження відстані, на протилежний рух. Розв’язування задач декількома способами. Задачі зі змінною. (с.134-136 №806-813) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Підсумок навчальних досягнень за рік. Удосконалення вмінь розв’язування задач вивчених типів. Складання обернених задач. (с.136-137 №814-821) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
|
|