Математика (Г. Лишенко) 4 клас

Про матеріал
Календарне планування для 4 класу з математики за підручником Г. Лишенко на 2022/2023 н. р. з компетентностями
Перегляд файлу

Математика

(Г. Лишенко)

 

Тема

Компетентності

 

Дата

Примітки

  1.  

Повторення  вивченого в 3 класі.

Повторюю нумерацію чисел у межах 1000, додавання і віднімання в межах 100. Розв’язую задачі, що містять збільшення (зменшення) на кілька одиниць (№№ 1-14)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Записую трицифрові числа сумою розрядних доданків. Узагальнюю різні способи додавання трицифрових чисел. Складаю і розв’язую задачі, що містять збільшення (зменшення) на кілька одиниць (№№ 15-27)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Повторюю співвідношення між компонентами і результатом множення. Складаю і розв’язую задачі на четверте пропорційне та рівняння (№№ 28-39)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

 Повторюю  зміну результатів множення і ділення при зміні компонентів дій, способи усного ділення. Складаю і розв’язую вирази за схемами або текстами  та задачі на знаходження суми добутків (№№ 40-51)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Удосконалюю множення і ділення з числами 1 та 0. Підбираю значення невідомого у нерівностях, розв’язую задачі на різницеве порівняння двох добутків (№№ 52-63)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Уточнюю знання про ділення з остачею. Задачі на знаходження суми двох добутків (№№ 64-75)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

 

 

  1.  

Обчислюю вирази з множенням і діленням  чисел на 10 і 100.Уточнюю поняття «круглі числа» і «розрядні  числа». Задачі на четверте пропорційне третього виду, рівняння на 2 дії (№№ 76-87)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Повторюю частини  числа. Розв’язую задачі з частинами (№№ 88-98)

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

 

  1.  

Знаходжу  числа за значенням їх частин. Будую геометричні фігури (№№ 99-110)

 

 

  1.  

 Складаю рівняння і вирази за схемами, складаю і розв’язую задачі за короткими записами (№№ 111-121)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Обчислюю вирази на кілька дій, складаю і розв’язую задачі за короткими записами (№№ 122-133)

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Нумерацію чисел у межах 1000

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

 Письмове множення і ділення трицифрових чисел.

Ознайомлююсь з письмовим множенням трицифрових чисел. Уточнюю способи  пошуку плану розв’язування задач (№№ 134-144)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Досліджую способи ділення   суми  кількох доданків на число. Ознайомлююсь з письмовим діленням трицифрових чисел на одноцифрове. Розв’язую задачі двома способами (№№ 145-155)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Формую уміння виконувати письмове ділення. Складаю задачі за виразам або короткими записами та розв’язую їх (№№ 156-167)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Обчислюю значення виразів зі змінними за їх даними. Розв’язую задачі на поступове зведення до одиниці (№№ 168-178)

 

 

  1.  

 Досліджую  множення числа на добуток. Ознайомлююсь з письмовим множенням двоцифрових чисел на розрядні числа. Складаю задачі  за короткими записами (№№ 179-190)

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

 Ознайомлююсь з множенням двоцифрового числа на двоцифрове. Складаю за текстами вирази, задачі за короткими записами і розв’язую їх (№№ 191-201)

 

 

  1.  

 Формую уміння множити двоцифрові числа на двоцифрові. Розв’язую ускладнені задачі на суму добутків та задачі з частинами (№№ 202-211)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Досліджую ділення числа на добуток. Ознайомлююсь з письмовим діленням трицифрових чисел на розрядні. Розв’язую  задачі на різницю двох часток (№№ 212-223)

 

 

  1.  

 Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Складаю обернені задачі до даних (№№ 224-234)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

 

  1.  

 Формую уміння розв’язувати задачі, що містять збільшення ( зменшення) числа у кілька разів.  Повторюю види кутів (№№ 235-245)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Ділю трицифрові числа на двоцифрові, коли у частці є нуль. Порівнюю задачі та складаю їх за схемами і виразами (№№ 246-256)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Формую вміння розв’язувати задачі вивчених видів , обчислювати вирази та розв’язувати рівняння

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Письмове множення і ділення трицифрових чисел

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

  Дроби.

Ознайомлююсь з дробами. Розв’язую задачі з частинами, обчислюю вирази зі змінними за значеннями змінної (№№ 257-267)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

Знаходжу дріб від числа. Розв’язую задачі  з частинами (№№ 268-278)

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

 Досліджую дроби, що дорівнюють 1. Розв’язую задачі  з дробами. Складаю рівняння за схемами (№№ 279-289)

 

 

  1.  

 Знаходжу число за значенням його дробу. Знаходжу периметр прямокутника, обчислюю значення виразу зі змінною (№№ 290-300)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

 

  1.  

 Розглядаю дріб як частку від ділення. Розв’язую задачі з дробами. Обчислюю вирази на кілька дій (№№ 301-310)

 

 

  1.  

 Розв’язую задачі з дробами та буквеними даними. Розв’язую рівняння на 2 дії.   Будую квадрат (№№ 311-321)

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

 Нумерація багатоцифрових чисел.

Утворення, порівняння  та запис чисел у межах 2000. Розв’язую задачі та обчислюю вирази (№№ 322-335)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

 

  1.  

 Утворюю число 2000 та  розрядні числа 5-го розряду. Розв’язую задачі вивчених видів та обчислюю вирази (№№ 336-344)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Заповнюю числовий ряд від 2000 до 9999.  Розрядний склад чотирицифрових чисел. Уточнюю поняття «Кут. Порівняння кутів» (№№ 345-256)

 

 

  1.  

 Записую чотирицифрові числа. Розв’язую задачі на суму двох добутків двома способами (№№ 357-366)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

 Визначаю  у числі загальну кількість десятків, сотень, тисяч. Коло і круг та їх елементи. Задачі на 4-е пропорційне з буквеними даними (№№ 367-379)

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

 

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

П’ятицифрові числа.

Утворюю, записую, розкладаю на розрядні доданки числа від 10000 до19999. Повторюю письмове додавання трицифрових чисел та розв’язування задач на 4-е пропорційне (№№ 380-392)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

 Ознайомлююсь з розрядними числами п’ятого розряду. Розв’язую ускладнені задачі на знаходження третього доданку та задачі на четверте пропорційне. Повторюю письмове віднімання трицифрових чисел (№№ 393-403)

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

 Заповнюю ряд чисел від 20000до 99999, визначаю їх десятковий склад. Розв’язую задачі на поступове зведення до одиниці  та обернені до  задач на периметр трикутника (№№ 404-414)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Визначаю загальну кількість десятків, сотень, одиниць тисяч. Розв’язую задачу на спільне роботу. Ділю трицифрові числа і роблю перевірку (№№ 415-425)

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

 Шестицифрові числа.

Ознайомлююсь з числами від  100000 до 199999. Задача з дробами на знаходження третього доданку (№№ 426-437)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Ознайомлююсь з розрядними числами шостого розряду. Мільйон. Розв’язую рівняння на 2 дії та задачі з дробами (№№ 438-449)

 

 

  1.  

 Визначаю розрядний склад шестицифрових чисел. Розв’язую обернені задачі на суму добутків. Порівнюю багатоцифрові числа (№№ 450-459)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

  Знайомлюсь з класами і розрядами чисел. Формую уміння множити і ділити трицифрові числа та розв’язувати задачі

(№№ 460-469)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Читаю та записую  багатоцифрові числа. Множення і ділення чисел на  розрядні одиниці (№№ 470-480)

 

 

  1.  

Визначаю загальну кількість одиниць кожного розряду у числі. Розвязую задачі на _4-е  пропорціональне способом відношень (№№ 481-491)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

 Ознайомлююсь з десятковою системою числення та римською нумерацією.  Розв’язую рівняння ,задачі на 4-е пропорційне та  обернені до задач на суму добутків (№№ 492-502)

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Нумерація багатоцифрових чисел

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Величини

Узагальнюю знання про довжину та систему мір довжини. Замінюю одні одиниці довжини іншими. Розв’язую задачі з одиницями довжини (№№ 503-513)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

 Узагальнюю знання про масу та систему мір маси. Замінюю одні одиниці маси іншими. Розв’язую задачі з одиницями маси

 (№№ 514-524)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

 Розв’язую задачі з одиницями маси та об’єму. Обчислюю вирази на дії різного ступеня та нерівності (№№ 525-538)

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

 

  1.  

 Удосконалюю вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі   вивчених видів та рівняння

 

 

  1.  

 Узагальнюю знання про час та систему мір часу. Замінюю одні одиниці часу іншими. Розв’язую задачі з одиницями часу (№№ 539-551)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

 Розв’язую задачі з одиницями часу. Будую коло та його елементи

(№№ 552-563)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

 

  1.  

 Замінюю менші одиниці вимірювання часу більшими. Розв’язую задачі з величиною «Час» (№№ 564-574)

 

 

  1.  

Ознайомлююсь з величиною «швидкість». Розв’язую завдання на знаходження швидкості об’єктів (№№ 575-585)

 

 

  1.  

 Знаходжу відстань, яку подолав об’єкт за його швидкістю і часом руху. Розв’язую задачі на суму (різницю) двох добутків (№№ 586-596)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

 Визначаю час руху за даною відстанню і швидкістю (№№ 597-608)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

 Розв’язую задачі з величинами : швидкість, час і відстань. Складаю і вибираю схеми і формули до таких задач (№№ 609-619)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Розрізняю поняття «геометричні тіла» і «плоскі фігури». Розв’язую задачі з величинами : швидкість, час і відстань

(№№ 620-629)    

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Нумерація багатоцифрових чисел

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

 Одиниці вимірювання площі.

Формую уявлення про площу фігури. Порівнюю площі фігур з клітинками. Повторюю знаходження числа за значенням його дробу (№№ 630-641)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

 Знайомлю з одиницею площі «квадратний сантиметр». Обчислюю вирази і розв’язую рівняння на 3дії (№№ 642-651)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Обчислюю   площу прямокутника. Розв’язую нерівності. Обчислюю вирази на  4 дії. Складаю  і розв’язую задачі (№№ 652-663)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

  Складаю і розв’язую задачі, в яких знаходимо площу прямокутника (№№ 664-674)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

 Ознайомлююсь з іншими одиницями  вимірювання площі. Розв’язую задачі  з швидкістю (№№ 675-685)

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Обчислюю площу ділянок прямокутної форми за їх планом. Порівнюю іменовані числа з одиницями площі (№№ 686-696)

 

 

  1.  

Розв’язую задачі обернені до задач на знаходження площі прямокутника (№№ 697-706)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислюю площу за допомогою палетки. Розв’язую задачі на обчислення площі і периметра прямокутника (№№ 707-718)

 

 

  1.  

Обчислюю вирази на  декілька дій різного ступеня. Повторюю задачі на 4-е пропорційне (№№ 719-727)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Розв’язую задачі з дробами, на обчислення площ і периметрів прямокутників. Обчислюю вирази зі змінною (№№ 728-738)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислюю вирази на  декілька дій різного ступеня. Розв’язую задачі  вивчених видів та рівняння

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Одиниці вимірювання площі

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Додавання. Властивості дії додавання. Переставний та сполучний закони. Розв’язування задач на рух. Математичні ребуси. (с.3-6  № 1-10)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Віднімання. Віднімання суми від числа, віднімання частинами. Розв’язування   компетентнісно-зорієнтованих задач . (с.6-8  № 11-21)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Усне додавання та віднімання чисел. Спосіб округлення. Складання задач за коротким записом. Розв’язування складених рівнянь. (с.8-10  № 22-32) 

 

 

  1.  

Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Задачі на рух, що розв’язуються двома способами. Розв’язування складених рівнянь. (с.10-12  № 33-43)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Перевірка віднімання дією додавання і навпаки. Письмове обчислення виразів на додавання та віднімання з перевіркою. Задачі на знаходження невідомого доданка за відомими сумами. Складання задач за коротким записом. Обернена задача. (с.12-14  № 44-56)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Письмове обчислення виразів на додавання та віднімання. Розв’язування нерівностей. Складання задач за коротким записом, за виразами. (с.14-15  № 57-66)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Письмове обчислення суми у випадку трьох і більше доданків. Розв’язування задач на зустрічний рух. Робота з геометричними фігурами.  (с.15-17  № 67-77)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Заміна одиниць вимірювання більшими/меншими. Складання задачі за коротким записом. Розв’язування нерівностей. (с.17-20  № 78-97)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Перевірка правильності віднімання складених іменованих чисел. Розв’язування задач на рух. Порівняння іменованих чисел.  Задачі на знаходження сторін трикутника  за відомими периметром і сумою двох сторін. (с.20-21  № 98-108)

 

 

 

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї.

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Розв’язування задач, що включають   знаходження частини від числа. Розв’язування виразів з іменованими числами, складених рівнянь. (с.22-23  № 109-118)

Розв’язування задач на спільну роботу. Визначення тривалості події  з одиницями часу, пояснення обчислень. (с.23-25  № 119-127)

 

 

  1.  

Розв’язування задач визначення на тривалості події. Задачі на знаходження швидкості руху двома способами. Обчислення виразів. (с.25-27  № 128-138)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Розв’язування задач на визначення тривалості події часу.  Обчислення виразів з іменованими числами. Складання та розв’язання задачі за коротким записом. (с.27-29  № 139-150)

 

 

  1.  

Обчислення виразів. Складання задач за схемами на визначення відстані через заданий відрізок часу. (с.29-31  № 151-160)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Співвідношення між величинами за допомогою стовпчиків та відрізків. Робота з даними. Стовпчаста та лінійна діаграми.  (с.31-33  № 161-171)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок

 

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число

Переставний, сполучний, розподільний закони множення, їх властивості. Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці двома способами за схемою. (с.34-36  № 172-182)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Обчислення виразів. Пошук помилок в обчисленнях.  Порівняння задач на рух  назустріч і в протилежному напрямках. (с.36-39  № 183-193)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Складання задач за таблицями, розв’язування двома способами. (с.39-40  № 194-204)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислення виразів на множення, коли один з множників має нулі  в кінці. Складання задач за таблицями. Складання і розв’язування рівнянь. (с.40-42  № 205-216)

 

 

  1.  

Обчислення виразів, використовуючи переставну властивість множення. Розв’язування задач з буквеними даними, на спільну роботу за планом. Порівняння іменованих чисел. (с.42-44  № 217-226)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Властивості частки та застосування їх в обчисленнях. Заміна діленого сумами зручних доданків. Розв’язування задач на рух. Складання і розв’язування рівнянь. (с.44-46  № 227-239)

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Письмове  ділення числа на одноцифрове (алгоритм). Обчислення виразів з поясненням. Розв’язування задач, що включають  знаходження частини від числа. (с.46-49  №240-250)

 

 

  1.  

Складання та розв’язування задач за виразом. Розв’язування задач на спільну роботу двома способами.  Обчислення виразів на ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Обчислення площі фігури. (с.49-50  №251-261)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці двома способами. Обчислення виразів. Розв’язування рівнянь. Знаходження площі фігури за заданими умовами. (с.50-52  №262-272)

 

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове  у випадку, коли в частці утворюється нуль. Знаходження частки чисел з перевіркою множенням. Ознайомлення з паралелепіпедом. Побудова вивченої фігури в зошиті. Знаходження та виправлення помилок у виразах на ділення. (с.52-54  №273-283)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислення виразів ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку, коли в частці утворюються нулі.  Розв’язування задач на визначення  вартості. (с.54-55  №284-294)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

Знаходження частки, коли у діленому міститься кілька нулів (алгоритм). Розв’язування задач на спільну працю, продуктивність. Розв’язування рівнянь. (с.55-57  №295-304)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Вираження одних одиниць вимірювання довжини іншими. Дослідження способів множення складених іменованих чисел на одноцифрове. Складання і розв’язування задач за малюнком і схемою. (с.57-58  №305-315)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. Знаходження площі фігур.  (с.58-60 №316-326)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Ділення складеного іменованого числа на одноцифрове число. Обчислення виразів.  Складання і розв’язання задач за малюнком і даними. (с.60-61 №327-337)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Розв’язування задач різних типів. Зміна діленого й дільника при незмінній частці. (с.61-63 №338-348)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Складання задач за моделями. Обчислення виразів. Розв’язання рівнянь. Розв’язування задач на рух, знаходження площі квадрата. (с.63-64 №349-358)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

 

 

  1.  

Дослідження способів ділення багатоцифрового числа, що містить кілька нулів вкінці, на одноцифрове.  Складання й обчислення задач за коротким записом. (с.64-66 №359-369)

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Письмове ділення з остачею. Складання та розв’язування  компетентнісно зорієнтованих задач. Обчислення площі та периметра прямокутника.  (с.66-67 №370-379)

 

 

  1.  

Розв’язування задачі на основі рівності. Складання задач за коротким записом. Знаходження периметру прямокутників, котрі мають однакову площу. Складання та розв’язування рівнянь. (с.68 №1-8)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Заміна розрядного числа добутком одноцифрового числа й відповідної розрядної одиниці. Обчислення виразів зручним способом. Розв’язування задач, що включають знаходження дробу від числа та зведення до одиниці.  (с.69-70 №380-390)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Прийоми усного множення на розрядні числа. Письмове множення виду 24∙300, 625∙50 Обчислення виразів. Розв’язування задач вивчених типів. (с.70-71 №391-400)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Розв’язування задач з використанням розрядних чисел на знаходження вартості, визначення продуктивності. Обчислення виразів. Добір істинних значень до нерівностей. (с.71-73 №401-410)

 

 

  1.  

Прийоми усного множення круглих чисел. Письмове множення круглих чисел. Складання задач за коротким записом. Будування прямокутника, поділ його на задані геометричні фігури. (с.73-75 №411-422)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Розв’язування  компетентнісно зорієнтованих задач. Знаходження  значень нерівностей зі змінною. Порівняння значень пар виразів. (с.75-76 №422-431)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Ділення числа на добуток двоцифрового та розрядного числа. Розв’язування задач вивчених видів. Знаходження значення виразу зі змінною. (с.76-78 №432-442)

 

 

 

  1.  

Ділення виду 53:16 шляхом підбору неповної частки та остачі. Обчислення виразів. Розв’язування компетентнісно зорієнтованої

задачі з використанням масштабу, задачі, що включають знаходження дробу від числа. (с.78-79 №443-451)

 

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Ділення багатоцифрових чисел на розрядні виду 925:20, 287:30. Складання задач за виразами. Розв’язування рівнянь. (с.79-81 №452-462)

 

 

  1.  

Розв’язування і порівняння задач. Робота з даними. Порівняння значень за допомогою діаграми. Обчислення виразів та розв’язання рівнянь. (с.81-82 №463-471)

 

 

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Знаходження частки чисел виду 45780:60, 299600:700 (алгоритм). Розв’язування задачі на зустрічний рух. Обчислення виразів.  (с.82-84 №472-482)

 

 

 

  1.  

Ділення багатоцифрового числа на розрядне з перевіркою. Порівняння задач. Задача на знаходження периметра одного з прямокутників, що складають квадрат.  Розв’язування рівнянь. (с.84-86 №483-492)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Ділення складених іменованих чисел на розрядне. Складання рівностей за заданими значеннями величин. Розв’язування задач на знаходження вартості.  Складання рівностей за значеннями величин. (с.86-87 №493-502)

 

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Розв’язування задачі на зустрічний рух. Складання та розв’язування задач за короткими записами. Розв’язування рівнянь. (с.88 №1-8)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Множення на двоцифрові і трицифрові числа

 Обчислення виразів виду 32∙36. Розв’язування задач на рух. Розв’язування виразів на порядок дій. (с.89-90 №503-512)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислення виразів на порядок дій, де останньою є дія додавання. Розв’язування задач на вибір. Розв’язування рівнянь. (с.90-92 №513-523)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

Письмове множення виду 4076∙67, 5480∙38. Обчислення виразів. Розв’язання задач на рух

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Складання та розв’язання рівнянь. Визначення площі прямокутника. (с.92-93 №524-533)

 

 

  1.  

Множення складених іменованих чисел. Складання та розв’язування задач за короткими записами. Складання  виразу для знаходження периметра і площі квадрата. (с.94-95 №534-543)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Запис та порядок виконання  виразів на порядок дій. Складання та розв’язування задач за схемами.  Знаходження значення виразу зі змінною. (с.95-97 №545-554)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Множення на двоцифрове та трицифрове число. Обчислення виразів. Розв’язування задач  вивчених видів. Розв’язування рівнянь. (с.97-99 №555-565)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Письмове знаходження числових значень добутків виду 1578∙43 і 1578∙403. Обчислення виразів. Складання задач за схемою. Порівняння складених іменованих чисел виражених одинцями площі. (с.99-101 №566-577)

 

 

  1.  

Навчальний проєкт «Пізнаємо світ з математикою» (с.101)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Ділення виду 182:25 (алгоритм). Обчислення виразів на знаходження частки з перевіркою. Складання та розв’язування задачі за табличними даними. Побудова чотирикутників, трикутників, знаходження периметра. (с.102-103 №578-587)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

Ділення три- та чотирицифрових чисел на двоцифрові. Обчислення виразів. Побудова діаграм. Вправи на вимірювання та знаходження периметра і площі. (с.103-105 №588-597)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Розв’язування задач двома способами за поданим планом. Ділення п’яти- та шестицифрових чисел на двоцифрове(алгоритм) . Обчислення виразів.  (с.105-107 №598-607)

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Розв’язування задач пов’язаних з одиничною нормою.  Складання виразів розв’язування задач за схемами. Обчислення виразів (с.107-109 №608-618)

 

 

  1.  

Знаходження частки у виразах де ділене багатоцифрове число, а дільник двоцифрове. Розв’язування задач на рух в одному напрямку. Знаходження значень нерівностей зі змінною. (с.109-110 №619-628) 

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Додавання та віднімання складених іменованих чисел величини «Час». Письмове ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Складання та обчислення виразів. Розв’язування задач.  Побудова прямокутника і знаходження площі. (с.110-112 №629-639)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислення виразів, коли в частці міститься нуль. Обчислення виразів. Розв’язування задач на продуктивність праці. (с.112-113 №640-650)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислення виразів виду 285360:82. Розв’язування задач на зустрічний рух. (с.113-115 №651-661)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Обчислення виразів з остачею виду 23227:54. Розв’язування задач з буквенними даними. (с.115-116 №662-671)

 

 

 

  1.  

Розв’язування задач ділення   іменованих чисел. Вирази на ділення іменованого числа на іменоване і неіменоване (просте) на просте. Складання задача на зустрічний рух за поданими виразами. (с.116-117 №672-681)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Дослідження зручних законів множення у виразах виду 329∙11, 286∙101, 530∙1001. Складання виразів для розв’язування задач з іменованими даними. Розв’язування виразів на порядок дій, рівнянь. (с.117-119 №682-692)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

 

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Дослідження швидких методів множення на 9,99 та 999. Обчислення виразів. Складання та розв’язування задач за табличними даними. Розв’язування  задачі двома способами на знаходження площі. (с.119-120 №693-702)

 

 

  1.  

Обчислення виразів. Складання та розв’язування задачі за таблицею. Знаходження сторін рівнобедреного трикутника за відомою стороною та периметром. (с.120-121 №703-712)

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Заповнення даних таблиці методом випробовування. Складання та розв’язування рівнянь на основі заданих умов. Розв’язування задач вивчених видів. Обчислення виразів. (с.121-123 №713-722)

 

 

  1.  

Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове. Знаходження частки виду 2268:324 з поясненням. Розв’язування задач на зустрічний рух. Обчислення виразів з іменованими числами. Визначення видів трикутників за істотними ознаками. (с.123-124 №723-732)

 

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

 

  1.  

Ділення багатоцифрового числа на трицифрове з перевіркою. Обчислення виразів. Складання задач про рух за схемами. Знаходження довжини сторін рівнобедреного трикутника за відомим периметром та довжиною однієї сторони.  (с.124-126 №733-743)

 

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Розв’язування задач на продуктивність праці. Обчислення виразів. Знаходження сторін рівностороннього трикутника за відомим периметром. (с.126-127 №744-752)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Знаходження площі частини прямокутника за відомою шириною та довжиною. Розв’язування задач двома способами. Обчислення виразів на порядок дій. Знаходження помилок у виразах. (с.127-218 №753-764)

Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися

 

 

  1.  

Діагностувальна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень

 Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок. Виконання додавання і віднімання з перевіркою. Розв’язування рівнянь. Перетворення одиниць вимірювання. (с.129-130 №765-775)

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Пригадування назв чисел при множенні та діленні. Знаходження невідомого множника, діленого, дільника. Обчислення виразів з перевіркою. (с.130-131 №776-783)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Пригадування законів множенні і властивостей ділення. Обчислення виразів зручним способом. Множення на 0 та 1. Ділення на 1, числа на себе; ділення 0.  (с.131-132 №784-790)

 

 

  1.  

Ділення складених іменованих чисел. Розв’язування задач з використанням величин маси та довжини. (с.132-133 №791-797)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

Розв’язування задач з використанням одиниць вимірювання вартості. Задачі на зустрічний рух, в одному напрямку та протилежному напрямку. (с.133-134 №798-805)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань

 

 

  1.  

Розв’язування задач знаходження відстані, на протилежний рух. Розв’язування задач декількома способами. Задачі зі змінною. (с.134-136 №806-813)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

  1.  

Підсумок навчальних досягнень за рік. Удосконалення вмінь розв’язування задач вивчених типів. Складання обернених задач. (с.136-137 №814-821)

Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бураковська Ганна Антонівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олексюк Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
25 серпня 2022
Переглядів
3116
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку