Тема. Швидко полічи від 0 до 10. КВК
Мета. Під час змагань між командами перевірити в учнів вміння проявляти кмітливість і винахідливість. Розкрити в учнів творче мислення, перевірити рівень засвоєння знань і уміння застосовувати їх у невідомих завданнях ,і ситуаціях. Особливу увагу приділити розкриттю нестандартного завдання в межах 10. Виховувати в учнів бажання швидко і цікаво працювати; дружність і повагу один до одного.
Обладнання: наочний матеріал; математичні картки; збірник логічних задач.
Зміст уроку
І. Організаційний момент уроку.
Девіз:
Думати – швидко
Відповідати – чітко.
Щоб до цілі всім дійти,
Командам в дружбі перемогти!
II. Повідомлення теми і мети уроку. Представлення команд:
І команда – "Совенята" – 10 учн.
II команда – "Левенята" – 10 учн.
Завдання 1. Гра " Хто швидше ." 1 бал
В хаотичному порядку на партах розкидані картки з числами від 1 до 10.
По команді учні повинні зібрати весь числовий ряд від 1 до 10.
Завдання 2. 2 бали
Участь приймають по одному представнику з команди.
Які числа "випали" з числового рядка?
0, 1,..., 3, 4,..., 6, 7,..., 9, 10. 0, 1, 2,..., 4, 5,..., 7, 8,..., 10.
Завдання 3. З бали
Участь приймають по 6 учнів з кожної команди.
До кожного числа дібрати " стільки ж ".
3 = ... 2 = ...
5 = … 1 = …
4 = ... 6 = ...
7 = … 8 = …
9= … 3 = …
10 = … 10 ...
Завдання 4. 4 бали
Потрібно встановити закономірність і знайти числа, які треба записати замість квадратиків:
2, 4, 6, . , . 1,3,5, , . .
Завдання 5. 5 балів
Участь приймають по 5 представників з команди.
Скласти і записати приклади за допомогою математичного доміно:
Завдання 6. 6 балів
На дощці накреслені два прямокутники.
За допомогою однієї додаткової лінії потрібно поділити прямокутники:
Завдання 7. 7 балів
У виразі 1...2...3...4...5 замість крапок поставте знаки "+" та "–" так, щоб після виконання дій отримати число 5.
/1 + 2 + 3 + 4 – 5 = 5/
Завдання 8. 8 6алів.
З кожної команди приймають участь по 3 представники.
Заповніть цікаві квадрати так , щоб сума була 10.
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
3 |
|
3 |
|
|
4 |
|
|
3 |
|
Завдання 9. 9 балів
За опорними схемами, скласти і розв'язати задачі на знаходження суми:
І – Було –
ІІ – ? Купили –
Стало – ?
Приймають участь капітани команд.
Завдання 10.
Розв'язок логічних задач:
1. Горіло 7 свічок. Дві свічки погасили, а решту – залишили освічувати кімнату.
Скільки свічок залишилось?
/Залишилось 7 свічок./
2. У школу йшло 5 хлопчиків, назустріч їм - 3 хлопчики. Скільки дітей йшло у школу?
/ 5 хлопчиків/
З. Як поділити три яблука між трьома учнями так, щоб одне яблуко залишилось у кошику?
/ Одне яблуко віддати з кошиком./
4. Летіли дикі качки . Одна серед двох і троє вряд.
Одна спереду і двоє ззаду. Одна ззаду і двоє попереду.
Скільки всього летіло качок? / 3 /
5.– Михайлик , скільки ти наловив рибок?
– Якщо впіймаю хоч одну та ще чотири на додачу, то матиму п'ять.
Скільки рибок вже є у Михайлика
/ Жодної /
6. 10 гномиків вишикувались для гри. Білосніжка викликала шостого гномика. Скільки гномиків залишилось у шерензі? /9/
За кожну правильно розв'язану задачу команді додається 1 бал.
Підсумуючи всі одержані командами бали, можна визначити переможця. Хто з команд набере найбільшу кількість балів, той і є переможцем конкурсу КВК.
1