28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Математика "Лічба в межах 20. Попереднє і наступне число. Додавання й віднімання виду 14+1, 17-1. Розв’язування задач."

Про матеріал

На уроці математики формується свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу чисел. Школярі закріплюють знання письмової нумерації чисел 11-20. На основі знань про нумерацію чисел ознайомлюються з прийомами додавання та віднімання виду 14+1, 17-1, що грунтується на знанні десяткового складу чисел. Різноманітними засобами: комп'ютерна система (перегляд та аналіз презентації), робота з індивідуальним лічильним матеріалом, посібниками-аплікаціями (таблиці з рухомими деталями) у школярів розвиваються навички усного рахунку, логічного мислення, обчислювальні навички.

Перегляд файлу

1

 

Математика у 1 класі

 

Лічба в межах 20. Попереднє і наступне число. Додавання й віднімання виду 14+1, 17-1. Розвязування задач.


 

Вчитель початкових класів

Данко Степанія Іванівна

 

НВК «Берегометська гімназія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

     Тема. Лічба в межах 20 Попереднє і неступне число. Додавання й віднімання виду 14+1, 17-1. Розв’язування задач.

     Мета. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу чисел. Закріпити  знання письмової нумерації чисел 11-20. На основі знань про нумерацію чисел ознайомити з прийомами додавання та віднімання виду 14+1, 17-1, що грунтується на знанні десяткового складу чисел. Розвивати навички усного рахунку, логічного мислення, обчислювальні навички учнів. Формувати вміння розв’язувати  задачі  опрацьованих видів.

Виховувати дружелюбність, бажання прийти на допомогу, старанність.

     Обладнання: набір таблиць, «Математика 1 клас», комп'ютерна система, індивідуальний лічильний матеріал,посібники-аплікації (таблиці з рухомими деталями).

 

План уроку

  1. Організація учнів до уроку.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
    1. 2.1.Психологічне налаштування. Мотивація.
    2. 2.2.Введення в казку.
    3.       Оголошення теми і мети уроку.
  3. Повторення, закріплення раніше вивченого матеріалу.

     3.1.     Фронтальна робота.

     3.2.      Каліграфічна хвилинка.

     3.3.      Називання сусідів чисел.

     3.4.      Повторення складу чисел. Гра «Засели будиночок».

     3.5.      Розв’язування ланцюжкових прикладів.

     3.6.      Робота за таблицею.

        а) Утворення чисел.

            б) Називання десяткового складу чисел.

            в) Знайти суму чисел.

            г) Знайти різницю чисел.

4.  Робота над вивченням нового матеріалу.

     4.1.     Пояснення вчителя. Робота з індивідуальним лічильним матеріалом.

.    4.2.    Робота з комп’ютером.

 Фізкультхвилинка

5.  Засвоєння та узагальнення знань.

     5.1.    Обчислення прикладів. Робота в зошитах. Гра «Скажи вчителю на вушко».

     5.2.    Складання та розв’язування задач  за малюнком.

     5.3.    Розв’язування задач – віршів.

     5.4.    Індивідуальна робота за таблицею.

5.5. Робота з комп'ютерною системою.

6.  Підсумок уроку.

  Хід уроку

1.  Організація учнів до уроку.

2.  Актуалізація опорних знань учнів. Створення проблемної ситуації.

     2.1.    Психологічне налаштування. Мотивація навчання .

     - Діти, мені хочеться побажати вам, щоб ви дуже добре вчилися та виросли вченими, розумними людьми, а для цього  на уроці потрібно:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

  Дружно й плідно працювати.

Учні працюють під девізом:

 Міркуємо швидко!

 Відповідаємо точно!

 Лічимо правильно!

     Пишемо гарно!

 

  https://lh4.googleusercontent.com/yUFVD5_1M-QK3b-e0h3o7_UGweNMKLRag2R3A8Cuuh4qVbeLp6HLuo0vwWaNpR2jZNpp2bZyaHkf8wydHRKtaDaj5ipFEWaQ5iP8ASjO3ySV6WSugD_gdgcS7BlEdHW-HJGj1reHt_DTaCaTgw

     2.2.  Введення в казку. Робота за комп'ютерною системою.

  - Урок наш буде незвичайний. Усі ми потрапимо у казку.Яку саме ви здогадаєтесь, коли побачите першу ілюстрацію, зображену на  комп’ютері. Один із казкових героїв просить допомогти йому.

  - Ви любите казки? А чи готові ви допомагати один одному? А чи зможете сьогодні допомогти Колобку? Він хоче помандрувати по лісі, та всього боїться. Допоможемо йому перебороти тривогу, страх?

    2.3. Оголошення теми і мети уроку.

Демонстрація «оживлених цифр»(намальованих).

-А для цього на уроці ми з вами  продовжимо вправлятися у лічбі від  1 -  до 20. Ці числа ми вже оживили. Ми добре засвоїмо їх місце у ряду   10 -20.

 Навчимося називати попереднє і наступне числа другого десятка, навчимося додавати і віднімати число 1 в межах 20. Будемо розв’язувати задачі.

3.  Повторення, закріплення раніше вивченого матеріалу.

     3.1.  Фронтальна робота.

     Порахувати від 20 і назад.(робота в парі)

  • Колобка потрібно провести по доріжці з чисел.

     Пограємо в гру «Ну ж бо, числа, встали в ряд».

Ми утворили доріжку.

  • Уявімо, що покотився колобок по доріжці.

3.2.  Каліграфічна хвилинка.

      Зібрати, та записати всі парні і непарні числа  (робота в парі)

  • Покотився колобок по поляні, тут потрібно зібрати окремо парні числа, окремо непарні числа.
  • Лічимо парними числами від 2 до 20 і від 20 до 2. (робота в парі)
  • Лічимо непарними числами від 1 до 21 і від 21 до 1.
    1.               Називання сусідів чисел.   
    1.   Повторення складу чисел 9, 10. Заселимо будинок. Число 10 складається з...
  • Котиться Колобок, а назустріч йому Зайчик, та й каже, якщо не виконаєш 2 завдання, то я тебе з’їм. Щоб допомогти Колобкові потрібно пригадати склад чисел 9, 10. Виконаємо це завдання, щоб спасти Колобка?
    1.               Розвязування ланцюжкових прикладів.

 

-Друге завдання, яке Заєць дав Колобку – це обчислити ланцюжкові приклади.

 10-3+2-4+3=

-Ви молодці, дружно працювали, не залишили Колобка у біді.

3.6.  Робота за таблицею

а) Утворення чисел

- Котиться Колобок, а назустріч йому Вовк. Вовк каже, якщо не виконаєш моїх декілька завдань, я тебе з’їм.

«Дітки, допоможіть», -просить Колобок.

- Допоможемо йому?

- А зараз попрацюємо в парі.

Один учень питає іншого

  • З чого складається число 12? Інший відповідає. Число 12 складається з одного десятка і двох одиниць.

б) Називання десяткового складу чисел

в) Знайти суму чисел.

Повторити назви чисел при додаванні.

г) Знайти різницю чисел.

Повторити назви чисел при відніманні

- Молодці, ви справилися з цими завданнями і допомогли Колобку.

   4.  Робота над новим матеріалом.

4.1.  Робота з індивідуальним лічильним матеріалом.

Пояснення вчителя.

-Котиться Колобок далі, а назустріч йому Ведмідь. Та й каже, якщо не виконаєш декілька завдань, то з’їм тебе.

- Давайте допоможемо Колобкові. Попрацюємо з лічильним матеріало

   https://lh5.googleusercontent.com/_rwX2LXAtuTm8jG6Nz3jc6dNcNqj23HVjyhaGA_gk67Ycvg29A4XJ1TEW2Mdn54ifgl36xVnQzZdMHCJe-RWXkuQCV7Ey5zdrtbD11AKS7uwJ8j3GF8_j1ehQytsDyG_z3NYJTK3R6gpFeJGsw

1 етап.

 Викладемо 10 зелених трикутників, добавимо 1 жовтий трикутник.

Полічимо 11.

 Отже, коли ми до 10 додали 1, то отримали наступне число 11.

2 етап.

 Викладемо 11 зелених трикутників, добавимо 1 жовтий трикутник. Полічимо 12.

 Отже,коли ми 1 додали, то отримали наступне число.

3 етап.

 Покладемо 15 зелених трикутників і 1 жовтий трикутник. Порахуємо 16.

 Отже, ми отримали наступне число.

4 етап.

 У нас є 16 зелених, 1 трикутник заберемо.Порахуємо залишилося 15

 Отже, якщо ми відняли 1, то отримали попереднє число.

5 етап

 А тепер від 15 трикутників заберемо 1 трикутник. Скільки залишилось? 14.

 Отже, якщо ми відняли 1, то отримали попереднє число.

Фізкультхвилинка.

  1.              Робота з комп’ютером

Висновок.

При додаванні до числа 1 ми отримуємо наступне число. При  відніманні від числа 1 ми отримуємо попереднє число.

-Ми виконали всі завдання і спасли Колобка.

  1.               Засвоєння та узагальнення вивченого матеріалу.

- Покотився Колобок далі, а назустріч йому Лисичка. Якщо, каже, не виконаєш математичних завдань, тоя тебе з’їм!

-А ви знаєте, що Лисичка дуже хитра.

- Ну то як, допоможемо Колобку?

-А для цього нам потрібно у зошиті записати приклади.

 

https://lh4.googleusercontent.com/TmpBGRX6poAb59Y1DdzishMSXkt5WkSl0NJc2Qm9P44dBP3RC4iayPdTPkyRGjeAvo1-0A9Nb3uY9ZZTVpabEL1iUchOXlEIB-L1LBmbOF68u9t6blzpHAsFa53396K3VM5NaUQ4f6BOWd9llg

5.1.Обчислення прикладів.(Робота в зошитах)

Гра «Скажи вчителю на вушко»

11+1=12    20-1=19

14+1=15    13-1=12

18+1=19    16-1=15

15+1=16    19-1=18

19+1=20    15-1=14

- Молодці, ми всі дружно допомогли Колобкові. Але Лисиця хоче, щоб ви ще й задачі склали і розв’язали.

5.2.Складання і розв’язання задач за малюнком

  а) Вовк спіймав 16  рибин, а Лисиця на 1 менше.

Скільки рибин спіймала Лисиця?

  б) Їжачок знайшов 12 грибів, а тато - їжак на 1 гриб більше.

Скільки грибів знайшов тато – їжак?

5.3.Розв’язання задач-вірщів.

- А зараз розв’яжемо задачі-вірші.

  1.   Іде з базару цап Мартин,

 Купив він 10 капустин,

 А кізка Манька 7 несе

 Капусту люблять над усе!

 Рахуйте скільки капустин

 Принесли Манька і Мартин  10+7=17 (к)

      

  1.                Півник на город пішов

 13 червячків знайшов

 З них три одразу півник з’їв

 А решту курочкам лишив

 Діти! Як би ви дізнались,

 Скільки курочкам дісталось?  13-3=10 (ч)

      

  3)    Білка шишки рахувала –

 19 штук усіх.

 9 в дупло заховала.

 Скільки ще у купці їх?   19-9=10 (шт.)

   4)    До котика,до Кузі

 Прийшли у гості друзі:

 5 котиків

 На 10 більше песиків

 Усім їм весело було

 Скільки ж песиків прийшло?   5+10=15(п)

.  5.4.  Робота за індивідуальним зошитом.

5.4.1.  Розвязування задачі.

5.4.2.  Розфарбовування малюнка.

       - Молодці! Ви дуже гарно справилися з усіма завданнями на уроці. Особливо важкі були задачі, які запропонувала розв’язати Лисичка. Але ви багато вивчили, багато знаєте.  Своєю працею, своїми

знаннями і вміннями врятували сьогодні казкового Колобка.

  • А знаєте, що запропонувала Лисичка? Вона запропонувала зібратися всім казковим героям разом.

 

https://lh3.googleusercontent.com/mYNeH4usA5x5VJFYugI2mee56fYfZXzleUEatDjpxXxp6frdtcxkgBPTtw3TZT74U-k3sFyV0iPaqAgaOKHeuFq55-DlWM_LaLnZvPkVgJrUkiNYE0jLS1uknQ8NOZjmUKg1LS9YgO-0nX8JZg

 

5.5. Робота за комп'ютерною системою.

 -Всі казкові герої дуже здивовані, що учні 1 класу вже так багато знають та вміють!

 А я знала, що ви маєте міцні знання, я вірила у вас, що ви дружні, працьовиті і завжди готові прийти на допомогу.

6.  Підсумок уроку.

   - Що ми навчилися робити?

   - Яке було найважче завдання?

   - Яке було найлегше завдання?

            - А про те,  яке завдання було найцікавіше розповісте вдома        батькам.

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку