МАТЕМАТИКА 3 клас
Тема. Ознайомлення з поняттям рівняння. Розв'язок (корінь) рівняння. Розв'язування задачі за планом.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «рівняння», алгоритмом розв'язання рівняння; формувати вміння розв'язувати задачі за поданим планом; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість під час виконання завдань, старанність,інтерес до математики.
Очікувані результати: учні повинні знати поняття «рівняння», алгоритмом розв'язання рівняння; вміти розв'язувати задачі за поданим планом.
Обладнання: індивідуальні картки, опорні схеми
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
II. Актуалізація знань
2. «Веселі задачі»
• Білка моркву посадила,
Штук шістнадцять там вродило.
П'ять зайців по три зірвали.
Скільки білочці зосталось? (16-(3 х 5))
• Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7x7)
243, 4 сот. 7 дес., всього 783 одиниці, запишіть суму чисел 500+60+3, 8 десятків, 918, 5 сот. 2дес. 8 од., сума чисел 300 і 500, частка чисел 81 і 9, число 665 збільшити на 1, різниця чисел 900 і 700, число 870 зменшити на 1.
243, 470, 783, 563, 80, 918, 528, 800, 9, 666, 200, 869.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Числова рівність
200+ 70 = 270
Вираз зі змінною
100+ а , а = 90
Гра «Шифрувальник»
89 |
23 |
79 |
66 |
10 |
66 |
66 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
89 - 49 - 30 |
я |
|||||||
65 + 11 + 13 |
р |
|||||||
55 + 33 - 22 |
н |
|||||||
28 + 28 - 33 |
і |
|||||||
64 - 23 + 38 |
в |
|||||||
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з поняттям «рівняння», дізнаємося, що означає розв'язати рівняння.
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу
Щоб розв’язати рівняння, треба знайти таке числове значення невідомого, за якого рівність буде істинною!
Знайдене число називають розв’язком рівняння або коренем рівняннм.
Розв’язання рівняння записують у стовпчик!
Розглянемо запис рівняння!
34+а=51
а=51-34
а=17
34+17=51
51=51
Рівняння розв’язане правильно.
• Прочитайте уважно рівняння:
• Визначте, який компонент невідомий.
• Пригадайте правило на знаходження невідомого компонента рівняння.
• Знайдіть розв'язок (корінь) рівняння.
• Перевірте розв'язок рівняння шляхом підстановки його у дане рівняння.
• Якщо дістали правильну числову рівність, то рівняння розв'язане правильно.
Висновок. Розв'язати рівняння - означає знайти те числове значення букви, при якому рівність буде правильною.
— Розв'яжемо рівняння з коментуванням.
Очима швидко обертаймо,
Та головою не хитаймо.
Ліворуч – раз, два, три, чотири.
Праворуч – стільки ж повторили.
По колу очі обертаймо,
І все навколо розглядаймо.
Раз коло, два і три, чотири.
Заплющіть очі, полетіли!
Летимо ми над горами, морями,
Вдихаємо свіжий запах саванни (баобаби,евкаліпт, пальми – Африка).
Летимо все дальше над краями,
І вітер хилить вліво – вправо.
Тепер додому прилетіли,
Безшумно ми так приземлились!
Зробили всі глибокий вдих,
Повільний видих за політ.
Розплющіть очі, посміхніться
Та до навчання поверніться.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота з підручником
Розв'язування задачі за планом (с.23 завдання 98)
План розв'язання
1) Яка вартість лінійок?
2) Яка вартість олівців?
3) Скільки заплатили за лінійки та олівці разом?
Після колективного аналізу учні розв'язують задачу самостійно.
2. Розв'язування задачі складанням рівняння
VI. Підсумок уроку
Самооцінювання
— Що нового дізналися на уроці?
— Визначте серед поданих записів рівняння.
22 + 18 = 40 85 + х = 94 14 – 10 < 9 13 + х = 71
― Що означає розв’язати рівняння?