17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Математика . Урок ."Тема: Додавання та віднімання круглих чисел"

Про матеріал

Мета: формувати навички додавання та віднімання круглих чисел; удосконалювати навички додавання та віднімання круглих чисел способом укрупнення розрядних одиниць, актуалізувати правила додавання суми до числа, віднімання суми від числа, прийоми додавання та віднімання чисел частинами;розвивати прийоми аналізу та синтезу, порівняння та узагальнення; виховувати спостережливість,увагу.

Перегляд файлу

Тема: Додавання та віднімання круглих чисел

Мета: формувати навички додавання та віднімання круглих чисел; удосконалювати навички додавання та віднімання круглих чисел способом укрупнення розрядних одиниць, актуалізувати правила додавання суми до числа, віднімання суми від числа, прийоми додавання та віднімання чисел частинами;розвивати прийоми аналізу та синтезу, порівняння та узагальнення; виховувати спостережливість,увагу.

Обладнення: підручник частина 2, зошит, презентація «Додавання та віднімання круглих чисел»

 Хід уроку

I Організаційна частина .

                           Вже дзвінок нам дав сигнал:

                           Працювати час настав.

Стали  всі  рівненько. Посміхнулися  один  одному,  подарували  мені  свої добрі   посмішки . Починаємо  урок.

Перевірка  готовності  до  уроку.

II Мотивація

Сьогодні ви маєте можливість відчути себе справжніми дослідниками. А хто такі дослідники?

Ми будемо досліджувати як перенести спосіб додавання і віднімання чисел частинами на випадки додавання та віднімання круглих чисел. Але для цього треба сумлінно працювати, повторивши ті знання та вміння , які допоможуть вас зробити відкриття. Отже до роботи!

  III Актуалізація опорних знань
- Які числа називаються натуральними? 
- Чи є число нуль натуральним числом? 
- Назвіть найменше натуральне число. 
- Чи можна назвати найбільше натуральне число? 
- Як називаються числа залежно від кількості цифр у їх записі? 
- Скільки цифр використовуються для запису чисел? 
- Чи має значення на якому місці стоїть цифра у записі числа 
- Скільки розрядів містить трицифрове число? 
- Як називається 1розряд, 2 розряд, 3 розряд? 

- Дидактична гра «Рибалка»

Дидактична мета: удосконалювати обчислювальні навички

Зміст гри.

На дошці написані приклади

30∙10                 16∙100                        24∙100

6∙100                 27∙10                            6∙100

На магнітній дошці – силуетні малюнки рибок із відповідями. Діти обчислюють приклади і хлопчик – Кок знімає «улов» з дошки.

 

http://www.kidbook.com.ua/wp-content/uploads/2014/12/%D0%9F%D0%BE%D0%B9%D0%BC%D0%B0%D0%B9-%D1%80%D1%8B%D0%B1%D0%BA%D1%83-2.jpg


- Замініть числа сумою розрядних доданків: 
74, 740, 32, 320 
- Заміни число сумою зручних доданків із заданим 1 доданком: 
56= 52+…         43=1+…          77= 74+… 
68= 6+…           26= 23+…       89= 7+… 
IV Формування нових знань.

1 Перед вами завдання . Подумайте, який спосіб можна застосувати, щоб розв’язати ці вирази

                 820-550=                         580+360=

- Можна застосувати спосіб укрупнення розрядних одиниць.

- Якими більшими розрядними одиницями можна замінити обидва числа у виразі?

-А які ще способи додавання та віднімання ви знаєте?

(Це спосіб додавання та віднімання частинами.)

Як ви думаєте,можна застосувати цей спосіб при -та + трицифрових круглих чисел? Осьце ми і будемо досліджувати.

Пригадаємо правило додавання суми до числа:щоб додати суму до числа, достатньо до цього числа додати спочатку один доданок, а потім до одержаного результату додати другий доданок

               a+ (b + c) = (a + b) + c

Пригадаємо правило віднімання суми від числа: щоб відняти суму від числа, достатньо від цього числа відняти спочатку один доданок, а потім від одержаного результату відняти другий доданок

                   a- (b + c) = (a - b) - c

Давайте пригадаємо як ми додавали та віднімали двоцифрові числа частинами.

1)82-55= 27Від’ємник  55 замінюємо сумою розрядних доданків: 50+5.

2)82-5= 27Відємник 55 замінюю сумою зручних доданків так ,щоб  число 82 зменшити до круглого числа: 55=52+3.

3)58+36=94

Другий доданок 36 замінюємо сумою розрядних доданків: 36=30+6.

4)58+36=94

Другий доданок 36 замінюємо сумою зручних доданків: 36=2+34

Продовжимо дослідження і зіставимо різниці

82 – 55 та 820 – 550

  • Чим вони відрізняються?
  • Пригадайте як ми знаходили значення першої різниці.
  • Чи можна так само міркувати при знаходженні значення другої різниці?
  • Спробуйте замінити від’ємник спочатку сумою розрядних доданків, а потім сумою зручних доданків. Знайдіть значення виразів частинами двома способами.

А тепер зіставте суми 58 і 36 та 580 і 360

  • Чим вони відрізняються?
  • Пригадайте як ми знаходили значення першої суми.
  • Чи можна так само міркувати при обчисленні значення другої суми?
  • Спробуйте замінити другий доданок спочатку сумою розрядних доданків, а потім сумою зручних доданків.

Висновок.

- Що спільного у додаванні та відніманні чисел частинами? ( Ми або від’ємник, або другий доданок замінили сумою розрядних доданків,а потім зручних доданків.

- Скількома способами ми знайшли значення виразів?

Наше досліджування продовжується

2. Подумайте, чи можна виконати обчислення двома способами при обчисленні значень таких виразів:

870-550       530+360

-Чому?

- Який можна застосувати спосіб обчислення?

(другий доданок або від’ємник ми замінюємо сумою розрядних доданків, тому в цих випадках немає переходу через розряд) Розвяжіть

 

Давайте підведемо підсумок наших досліджень.

-У яких випадках додавання та віднімання круглих трицифрових чисел можливі два способи обчислення частинами?( із переходом через розряд)

- А у випадку без переходу через розряд ?( лише один спосіб обчислення частинами

Давайте складемо

АЛГОРИТМ ДОДАВАННЯ ТА  ВІДНІМАННЯ КРУГЛИХ ТРИЦИФРОВИХЧИСЕЛ ЧАСТИНАМИ

1.Подати це число у вигляді суми ручних чи розрядних доданків

2.По черзі додати чи відняти ці доданки.

Отже, у вас все добре вийшло, ви – справжні дослідники!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку