Матеріал для позаурочної роботи з теми "Взаємодія сил"

Про матеріал
Матеріал призначений для роботи з учнями на уроках фізики і буде цікавим для вчителів, учнів і для роботи з учнями в позаурочний час.
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

       УРОК- ГРА ПО ТЕМІ«ВЗАЄМОДІЯ СИЛ». (8 КЛАС).

МЕТА: закріплення учбового матеріалу; повторити  та узагальнити знання учнів про сили в природі.

Задачі:

1.Навчальна:

  • Закріплення понять про сили в механіці;
  • Продовжити формування у учнів стійких знань про природу виникнення сил;

         2.Розвиваюча:

  • Розвиток пізнавальних вмінь;
  • Розвиток критичного та логічного мислення;
  • Розвиток вміння працювати колективно.

        3.Виховна:

  • Виховувати добре відношення до знань;
  • Виховувати точність та чесність у відповідях
  • Виховувати толерантність в колективі.

 

 

ХІД УРОКУ:

(Зал може бути прикрашений висловами відомих людей, прислів’ями тощо. Наприклад,

Нельзя любить то, чего не знаешь

(Ф.М.Достоевский)

 

Чем фундаментальнее закономерность,

тем проще ее можно сформулировать

(Г.Белинский)

Ум без догадки гроша не стоит 

(Русская народная пословица)

Физика - какая емкость слова!

Физика- для нас не просто звук

Физика - опора и основа всех без исключения наук!)

    Вступне слово вчителя: Дорогі діти, ось і закінчився час вивчення теми «Взаємодія тіл». Вивчаючи цей розділ, ви дізналися про причини зміни швидкості руху тіл та причини зміни форми й об’єму тіл, ви ознайомилися з різними силами, ви з’ясували, що тіло може перебувати в рівновазі, якщо виконуються деякі умови. Тепер настав час, коли ви можете застосувати свої знання на практиці, спілкуючись між собою на нашому уроці у формі дружнього змагання. На нашому уроці присутні гості, які будуть слідкувати за грою та виставляти отримані бали. (Відбувається знайомство учнів та гостей уроку).

І етап. Знайомство команд. Команда «Майбутні Ньютони». Девіз команди:

             Всі предмети падають на Землю,

             Але команда наша не впаде!

              Ми не Ньютони, ми лише вчимося,

             Але про сили знаємо вже все!

Команда «Гуки – самоуки».  Девіз команди:

             Гуком стати – це не жарти,

             Фізику потрібно знати!

             Закон пружності знайти,

               І Ньютонів обійти!

ІІ етап. Конкурс №1 «Теоретичний».

Дати відповіді на питання та обґрунтувати їх:

(Для команди «Майбутні Ньютони»)

1.Якщо маса води у відрі зменшилася у три рази, чи зміниться її вага?

2.Чи завжди вага дорівнює силі тяжіння, що діє на це тіло?

3. Під дією якої сили випрямляється зігнута сталева лінійка?

4. Вагонетка з вантажем важить 3кН. Яка сила необхідна для рівномірного руху вагонетки, якщо сила тертя становить 0,005 ваги вагонетки з вантажем? (15Н).

5.При стисканні пружини на 3,5см виникає сила пружності 1,1кН. Яка сила пружності виникає при стисканні пружини на 2,1см? (0,84кН).

(Для команди «Гуки- самоуки»)

  1. Чому важко утримати в руках живу рибу?
  2. Як залежить сила пружності від величини деформації опори?
  3. Яка сила спричинює падіння на землю граду, що утворився в хмарах? Які фізичні тіла взаємодіють у цьому випадку?
  4. Визначте вагу сталевої болванки об’ємом 0,2м3, яка лежить на горизонтальній поверхні. До чого прикладена її вага? ( Густина сталі 7800 кг/м3 ). (15,6кН).
  5. Визначте масу ящика з піском, якщо на нього діє сила тяжіння 800Н ?

Конкурс №2. «Розрахунковий».

Задача для команди «Майбутні Ньютони»:

На кінцях важеля діють сили 25Н и 150Н. Відстань від точки опори до більшої сили 3см. Визначити довжину важеля, якщо під дією цих сил він перебуває у рівновазі?(21см)

Задача для команди «Гуки- самоуки»:

          Який вантаж можна підняти за допомогою рухомого блока, вага якого 20Н, прикладаючи до вільного кінця вірьовки зусилля 210Н, якщо не враховувати тертя?(400Н)

Конкурс №3. « Я презентую…».

(Учні захищають свої презентації по темам, які були вибрані командами заздалегідь).

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс №4. «Дослідницький».

Команда «Майбутні Ньютони»

 


Поставте на стіл круглий (не гранований) стакан і штовхніть його так, щоб він поплив своїм дном по столу. Зрушившись, стакан зупиниться.

Покладіть тепер той же стакан на бік і штовхніть його з тією ж силою. Склянка, прокотившись, просунеться далі.

В чому справа?
Команда «Гуки- самоуки»

1)У магазинах часто продається забавна іграшка - стрибучий коник. Тільце маленького стрибуна зроблено із зеленої пластмаси, на черевці - кругла гумова присоска. А довгі ніжки зігнуті з пружної сталевого дроту.

 

    Іграшкового коника ставлять на дно тарілки і натискають на нього зверху. Сталеві ніжки гнуться, роз'їжджаються по тарілці, і коник притискається черевцем до гладкої поверхні. При цьому присоска присмоктується.

Тепер можна коника відпустити. Він залишається в тому ж положенні іноді кілька хвилин. Але поступово під присосок проникає повітря, вона тримає все слабше ... Трах! З гучним клацанням коник відривається від тарілки і підстрибує на добрий метр, а то і вище! Нервова людина порядком здригнеться, особливо якщо він вже встиг забути про коника і чимось відволікся

    Чому ж все-таки стрибає іграшковий коник?

Конкурс №5. «Краще один раз розв’язати…»

(Учні обмінюються задачами, які підготовили заздалегідь та розв’язують по дві задачі).

ІІІ етап. Підсумковий.

 

Фізика – слово дзвінке і разюче:

В ньому хмаринка і сонце палюче,

Все, що літає, дзвеніть і блищить,

Плаває в водах, холоне, кипить.

На всі боки озирнись

І уважно подивись

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас!

 

zip
Додав(-ла)
Рябко Роман
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
До уроку
Розділ 2. ДИНАМІКА
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку