Місяць |
Мета |
Зміст роботи по збагаченню знань |
Сюжетно – рольові та дидактичні ігри |
Художня література |
Вересень «Дитячий садок»
|
Розширити знання дітей про оточуючий світ. Сприяти поповненню та зміцненню дитячих колективів. Закріпити вміння дітей грати в колективі. Виховувати моральні якості, культуру поведінки. Сприяти зміцненню дитячого колективу. Активізувати словник словами: родина, співчуття, допомога, повага. Продовжувати знайомити дітей з професією (завідувача, методиста, вихователя, медичної сестри, слюсаря, кухаря, садівника, двірника, помічника вихователя) |
Бесіда з дітьми про працю медсестри; екскурсія по території дитсадка; Розгляд ілюстрації про працю кухаря; Спостереження за працею садівника; Бесіда на тему «Завжди поряд»
|
Сюжетно – рольові ігри: «Магазин», «Лікарня», «Сім`я» Дидактичні ігри «Підбери до чашечок блюдця», «Прибери посуд», «Вдягнемо ляльку на прогулянку», «Оціни вчинок» |
Читання «Айболить» Чуковського «Лялька захворіла» СХД Виготовлення печива для ляльки, що захворіла Конструювання ліжечка для ляльки |
Жовтень «Лікарня»
|
Розширювати й урізноманітнювати сюжети і задуми дитячих ігор, пов’язуючи їх з іграми на тему «Лікарня». Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів. Викликати поважливе ставлення до працівників лікарні, співчутливе ставлення до пацієнта у різноманітних ситуаціях, створених дітьми і вихователем. Удосконалювати знання дітей про лікування хворих у домашніх умовах. Продовжувати знайомити дітей з професіями (лікар, медична сестра, фельдшер, шофер, санітар) |
Екскурсія до кабінету медсестри; Зустріч та бесіда з медсестрою; Екскурсія до аптеки; Розгляд ілюстрації із серії «Ким бути»; Спостереження за роботою медсестри; Професії вузьких спеціалістів. |
Сюжетно – рольові ігри: «Сім`я», «Дитячий садок», «Транспорт», «Будівництво» Дидактичні ігри «Кому що потрібно», «Ким ти будеш», «Професії твоїх батьків», «Режим дня», «Що потрібно спеціалістам», «Якщо сталося лихо». |
К.Чуковський «Лікар Айболить», «Мийдодір» Драматизація Гра – драматизація «Лікар Айболить», Ляльковий театр з участю дітей «Здоровим будь»
|
Листопад «Пожежники»
|
Розширити та закріпити знання про мужність та відвагу пожежників, про небезпечність гри з сірниками. Виховувати працелюбність, повагу до праці пожежників. Познайомити дітей з різними професіями пожежної частини (диспетчер,начальник пожежної частини, командир, пожежники).
|
Бесіда з дітьми про безпечність поводження з сірниками. Розглядання серії ілюстрацій «Пожежна безпека» Зустріч з пожежниками – бесіда про важку та важливу працю, яка весь час пов`язана з ризиком для життя.
|
Сюжетно – рольова гра: «Пожежники на навчанні»
Драматизація казки «Кошкин дом».
|
Читання російської народної казки «Кошкин дом». Читання оповідання Т. Кинько «Наш номер 101». Виготовлення атрибутів до гри: вогнегасників, палаток, шлемів. Читання віршів С.Маршака«Розповідь про невідомого героя», «Пожежа». |
Грудень «Будівельники» |
Розширити знання дітей про оточуючий світ. Формувати уявлення та знання про роботу на будівництві , професії, які там задіяні. Закріпити вміння дітей грати в колективі . Формувати правильну мову, вміння домовлятися. Сприяти зміцненню дитячого колективу. Виховувати дружні стосунки. Продовжувати знайомити дітей з професіями( будівельник , шофер,вантажник, маляр, архітектор,штукатур) Розповідь про різноманітні будівельні професії : монтажники, кранівники, каменярі, бетонники, зварювальники, слюсарі, столярі. |
Розгляд ілюстрацій «транспорт»; Розгляд ілюстрацій про будівництво; Спостереження за роботою слюсаря; Екскурсія – огляд навколо дитячого садка; Прислів’я про працю. Розгляд ілюстрацій різних будівель: житлових , адміністративних Розглядання картини «Будуємо дім».
|
Сюжетно – рольові ігри: «Сім`я», «Шофери», «Будівельники» Дидактичні ігри «Яка це професія», «Що з чого зроблено», «Що потрібно для робити», «Хто де працює» |
Читання казки «коза і семеро козенят », «троє поросят» Драматизація Казка «троє поросят» «Зайчикова хатка » Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи ?» Імітація рухів Читання віршованого оповідання Баруздіна «Кто построил этот дом» |
Січень «Ферма» |
Розширювати й урізноманітнювати знання дітей про професію фермера та професії – супутники. Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів. Виховувати працьовитість та повагу до професій колгоспників. Активізувати словник дітей словами: фермер, фермерство, доярка, ярмарок. Розвивати зв’язне мовлення, мислення , пам'ять , творчу уяву. Продовжувати знайомити дітей з професіями ( доярка, ветеринар, шофер, тракторист, фермер) |
Екскурсія до фермерского господарство; Зустріч та бесіда з колгоспниками; Розгляд картин з фермерством; Спостереження за роботою по догляду за тваринами. |
Сюжетно – рольові ігри: «Ярмарок», «Транспорт», «Молокозавод», «М`ясокомбінат» Дидактичні ігри: «Кому що потрібно для роботи», «Що де росте», «Вершки та корінці», «Доглянемо за господарством», «Угадай професію», «В саду чи в огороді», «Зваримо борщ ,компот», «Вітаміни» |
І.Н.Носов «Огірки», «Як караван до столу прийшов», «м`ясокомбінат » Драматизація Гра – драматизація «Ходить гарбуз по городу», Інсценування «Збір урожаю на городі» Інсценування казки «Ріпка» |
Лютий «Ательє» |
Поєднувати ігри дітей на дану тему з елементами моделювання паперового одягу для площинних ляльок . Вчити своєчасно та якісно створювати модель викройки, шити, прасувати, приміряти одяг. Виховувати прагнення гарно зі смаком одягати ляльок , добирати предмет одягу за кольором, розміром, оздобленням, широко використовуючи іграшки (швейну машину, праску, гладильну дошку, ножиці, шаблони для крою, вішалки). Розвивати словник дітей словами: модель, кур’єр. Розвивати творчу уяву, смак, мислення. Продовжувати знайомити дітей з професіями: швачки, модельєра, гладильниці, моделями, закрійника. |
Екскурсія до ательє; спостереження за трудовими діями – швачки; Розгляд ілюстрацій « на швейній фабриці»; бесіда про створення одягу, виникнення тканини; бесіда про роль художників – модельєрів , швачок у пошитті речей та оздобленні. Спостереження за роботою закрійника, швеї, прасувальниці. Виготовлення альбому «Зразки тканин». Розгляд журналів мод.
|
Сюжетно – рольові ігри: «Крамниця», «Дитячий садок», «Магазин одягу», «Салон краси» Дидактичні ігри «Кому що потрібно для роботи», «Угадай професію», «Одягнемо ляльку по сезону», «Святкове вбрання», «Тканини», «Оздоблення», Дитяча гра «Одягнемо ляльку» |
І.А.Метківський «Сама вдома», «Мудра голка» Тунець «Маленькі помічниці» М . Познанська «А у нас прання » Драматизація Гра – драматизація «Заказ», інсценування «Як сорочка в полі виросла», інсценування модельного показу. С. Міхалкова «Заєць – кравець».
|
Березень «Магазин» |
Розширювати й урізноманітнювати знання дітей про професію продавця та професії – супутники. Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів. Виховувати культурну поведінку та ввічливість. Активізувати словник дітей словами : економія, грам. Розвивати зв’язне мовлення , мислення , пам'ять , творчу уяву. Продовжувати знайомити дітей з професіями: продавець, покупець, вантажник, шофер.
|
Екскурсія до магазину; Зустріч та бесіда з продавцем ; Розгляд картин з різними видами відділів у магазині; Спостереження за роботою продавця; Бесіда про правила поведінки в магазин. |
Сюжетно – рольові ігри: «Крамниця», «Дитячий садок», «Транспорт», «Їдальня», «Лікарня», «Ферма» Дидактичні ігри «Кому що потрібно для роботи», «Що де росте», «Вершки та корінці», «Магазин квітів», «Угадай професію», «Одягнемо ляльку по сезону», «Що правильно, а що ні» |
Вірш Шоригіної Т.А. «Продавець» К. Чуковський «Муха - цокотуха» С.Я.Маршак «Хазяйка додому з базару прийшла» Драматизація Гра – драматизація «Ходить гарбуз по городу » Вірш Данііїла Скалацького «Хліб» |
Квітень «Пошта»
|
Продовжувати знайомити дітей з працівниками «Пошти». Поглиблення уявлень дітей про способи відправлення і отримання кореспонденції, відправлень. Ознайомити з роботою операторів, листонош, кур’єрів, сортувальників, вантажників, водіїв. |
Екскурсія до поштового відділення Читання вірша; Бесіда про роботу листонош; Розгляд ілюстрацій; Виготовлення атрибутів до гри; Бесіда «Як лист знову прийшов до нас» |
Сюжетно – рольові ігри: «Пошта», «Нова пошта» Дидактичні ігри: «Знайди пару», «Що потрібно для роботи», «Знайди зайве» Виготовлення з дітьми листівок, конвертів |
Читання вірша С.Маршака «Пошта», «Пошта військова» |
Травень «Зоопарк»
|
Розширювати й урізноманітнювати знання дітей про професії дорослих. Професію доглядача за тваринами. Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів. Виховувати культуру поведінки в загальних місцях, бережливе ставлення до живої природи. Активізувати словник дітей словами – «Червона книга», доглядач. Продовжувати знайомити дітей з професіями: касир,відвідувач,екскурсовод. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчу уяву. |
Екскурсія до зоомагазину; Зустріч та бесіда з робітником зоомагазину; Розгляд ілюстрацій з даної теми; Розповідь про Асканію Нову Бесіда про правила поведінки в зоопарку. |
Сюжетно – рольові ігри: «Сім`я», «Зоомагазин» Дидактичні ігри: « Кому що потрібно для роботи», «Правила поводження в загальних місцях», «Хто де живе», «Підбери за формою та кольором», «Хто чим живиться», «Кому що потрібно», «Дикі та свійські». |
Біанки «Лісова газета» Казки про тварин Драматизація казок: «Котик та півник», «Колобок», «Лисичка – сестричка та вовк – панібрат». |