Матеріал для роботи з дітьми дошкільного віку

Про матеріал
Матеріал для роботи з дітьми дошкільного віку. Виявлення нахилів, інтересів, зацікавлень дітей тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності з метою подальшої професійної орієнтації.
Перегляд файлу

Місяць

Мета

Зміст роботи по  збагаченню знань

Сюжетно – рольові та дидактичні ігри

Художня література

Вересень

«Дитячий садок»

 

Розширити знання дітей про оточуючий світ.

Сприяти поповненню та зміцненню дитячих колективів.

Закріпити вміння дітей грати в колективі.

Виховувати моральні якості, культуру поведінки.

Сприяти зміцненню дитячого колективу. Активізувати словник словами: родина, співчуття, допомога, повага. Продовжувати знайомити дітей з професією (завідувача, методиста, вихователя, медичної сестри, слюсаря, кухаря, садівника, двірника, помічника вихователя)

 Бесіда з дітьми про     працю медсестри;

екскурсія по території дитсадка;

 Розгляд ілюстрації про працю кухаря;

 Спостереження за працею садівника;

 Бесіда на тему «Завжди поряд»

 

Сюжетно – рольові ігри: «Магазин», «Лікарня», «Сім`я»

Дидактичні ігри

«Підбери до чашечок блюдця», «Прибери посуд», «Вдягнемо ляльку на прогулянку»,

«Оціни вчинок»

Читання «Айболить»

Чуковського

«Лялька захворіла»

СХД

Виготовлення печива для ляльки, що захворіла

Конструювання ліжечка для ляльки

Жовтень

«Лікарня»

 

Розширювати й урізноманітнювати сюжети і задуми дитячих ігор, пов’язуючи їх з іграми на тему «Лікарня».

Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів.

Викликати поважливе ставлення до працівників лікарні, співчутливе ставлення до пацієнта у різноманітних ситуаціях, створених дітьми і вихователем.

Удосконалювати знання дітей про лікування хворих у домашніх умовах. Продовжувати знайомити дітей з професіями (лікар, медична сестра, фельдшер, шофер, санітар)

Екскурсія до кабінету медсестри;

Зустріч та бесіда з медсестрою;

Екскурсія до аптеки;

Розгляд ілюстрації із серії «Ким бути»;

Спостереження за роботою медсестри;

Професії вузьких спеціалістів.

Сюжетно – рольові ігри: «Сім`я», «Дитячий садок», «Транспорт», «Будівництво»

Дидактичні ігри

«Кому що потрібно», «Ким ти будеш», «Професії твоїх батьків», «Режим дня», «Що потрібно  спеціалістам», «Якщо сталося лихо».

К.Чуковський «Лікар Айболить», «Мийдодір»

Драматизація

Гра – драматизація «Лікар Айболить», Ляльковий театр з участю дітей «Здоровим будь»

 

Листопад

«Пожежники»

 

 

 

 

 

 

Розширити та закріпити знання про мужність та відвагу пожежників, про небезпечність гри з сірниками. Виховувати працелюбність, повагу до праці пожежників.

Познайомити дітей з різними професіями пожежної частини  (диспетчер,начальник пожежної частини, командир, пожежники).

 

Бесіда з дітьми про безпечність поводження з сірниками.

Розглядання серії  ілюстрацій

«Пожежна безпека»

Зустріч з пожежниками – бесіда про важку та важливу працю, яка весь час пов`язана з ризиком для життя.

 

Сюжетно – рольова гра: «Пожежники на навчанні»

 

Драматизація казки «Кошкин дом».

 

Читання російської народної казки «Кошкин дом».

Читання оповідання Т. Кинько «Наш номер 101».

Виготовлення атрибутів до гри: вогнегасників, палаток, шлемів.

Читання  віршів С.Маршака«Розповідь про невідомого героя», «Пожежа».

Грудень

«Будівельники»

Розширити знання дітей про оточуючий світ. Формувати уявлення та знання про роботу на будівництві , професії, які там задіяні.

Закріпити вміння дітей грати в колективі .

Формувати правильну мову, вміння домовлятися.

Сприяти зміцненню дитячого колективу.

Виховувати дружні стосунки. Продовжувати знайомити дітей з професіями( будівельник , шофер,вантажник, маляр, архітектор,штукатур)

Розповідь про різноманітні будівельні професії : монтажники, кранівники, каменярі, бетонники, зварювальники, слюсарі,  столярі.

Розгляд ілюстрацій «транспорт»;

Розгляд ілюстрацій про будівництво;

Спостереження за роботою слюсаря;

Екскурсія – огляд навколо дитячого садка;

Прислів’я про працю.

Розгляд  ілюстрацій  різних будівель:  житлових , адміністративних

Розглядання картини «Будуємо дім».

 

Сюжетно – рольові ігри: «Сім`я», «Шофери», «Будівельники»

Дидактичні ігри

«Яка це професія», «Що з чого зроблено», «Що потрібно для робити», «Хто де працює»

Читання казки «коза і семеро козенят », «троє поросят»

Драматизація

Казка «троє поросят»

«Зайчикова хатка »

Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи ?»

Імітація рухів

Читання віршованого оповідання Баруздіна «Кто построил этот дом»

Січень

«Ферма»

Розширювати й урізноманітнювати знання дітей про професію фермера та професії – супутники.

Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів. Виховувати працьовитість та повагу до професій колгоспників.

Активізувати словник дітей словами: фермер, фермерство, доярка, ярмарок.

Розвивати зв’язне мовлення, мислення , пам'ять , творчу уяву. Продовжувати знайомити дітей з професіями ( доярка, ветеринар, шофер, тракторист, фермер)

Екскурсія до фермерского господарство;

Зустріч та бесіда з колгоспниками;

Розгляд картин з фермерством;

Спостереження за роботою по догляду за тваринами.

Сюжетно – рольові ігри: «Ярмарок», «Транспорт», «Молокозавод», «М`ясокомбінат»

Дидактичні ігри:

«Кому що потрібно для роботи», «Що де росте», «Вершки та корінці», «Доглянемо за господарством», «Угадай професію», «В саду чи в огороді», «Зваримо борщ ,компот», «Вітаміни»

І.Н.Носов «Огірки», «Як караван до столу прийшов», «м`ясокомбінат »

Драматизація

Гра – драматизація «Ходить гарбуз по городу», Інсценування «Збір урожаю на городі»

Інсценування казки «Ріпка»

Лютий

«Ательє»

Поєднувати ігри дітей на дану тему з елементами моделювання паперового одягу для площинних ляльок . Вчити своєчасно та якісно створювати модель викройки, шити, прасувати, приміряти одяг.

Виховувати прагнення гарно зі смаком одягати ляльок , добирати предмет одягу за кольором, розміром, оздобленням, широко використовуючи іграшки (швейну машину, праску, гладильну дошку, ножиці, шаблони для крою, вішалки).

Розвивати словник дітей словами: модель, кур’єр. Розвивати творчу уяву, смак, мислення. Продовжувати знайомити дітей з професіями: швачки, модельєра, гладильниці, моделями, закрійника.

Екскурсія до ательє;

спостереження за трудовими діями – швачки;

Розгляд ілюстрацій « на швейній фабриці»;

бесіда про створення одягу, виникнення тканини;

бесіда про роль художників – модельєрів , швачок у пошитті речей та оздобленні.

Спостереження за роботою закрійника, швеї, прасувальниці.

Виготовлення альбому «Зразки тканин».

Розгляд журналів мод.

 

Сюжетно – рольові ігри: «Крамниця», «Дитячий садок», «Магазин одягу», «Салон краси»

Дидактичні ігри

«Кому що потрібно для роботи», «Угадай професію», «Одягнемо ляльку по сезону», «Святкове вбрання», «Тканини», «Оздоблення», Дитяча гра  «Одягнемо ляльку»

І.А.Метківський «Сама вдома», «Мудра голка»

Тунець «Маленькі помічниці»

М . Познанська

«А у нас прання »

Драматизація

Гра – драматизація «Заказ», інсценування «Як сорочка в полі виросла», інсценування модельного показу. С. Міхалкова «Заєць – кравець».

 

Березень

«Магазин»

Розширювати й урізноманітнювати знання дітей про професію продавця та професії – супутники.

Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів.

Виховувати культурну поведінку та ввічливість.

Активізувати словник дітей словами : економія, грам.

Розвивати зв’язне мовлення , мислення , пам'ять , творчу уяву. Продовжувати знайомити дітей з професіями: продавець, покупець, вантажник, шофер.

 

Екскурсія до магазину;

Зустріч та бесіда з продавцем ;

Розгляд картин з різними видами відділів у магазині;

Спостереження за роботою продавця;

Бесіда про правила поведінки в магазин.

Сюжетно – рольові ігри: «Крамниця», «Дитячий садок», «Транспорт», «Їдальня», «Лікарня», «Ферма»

Дидактичні ігри

«Кому що потрібно для роботи», «Що де росте», «Вершки та корінці», «Магазин квітів», «Угадай професію», «Одягнемо ляльку по сезону», «Що правильно, а що ні»

Вірш Шоригіної Т.А.

«Продавець»

К. Чуковський «Муха - цокотуха»

С.Я.Маршак

«Хазяйка додому з базару прийшла»

Драматизація

Гра – драматизація «Ходить гарбуз по городу »

Вірш Данііїла

Скалацького

«Хліб»

Квітень

«Пошта»

 

 

Продовжувати знайомити дітей з працівниками «Пошти». Поглиблення уявлень дітей про способи відправлення і отримання кореспонденції, відправлень. Ознайомити з роботою операторів, листонош, кур’єрів, сортувальників, вантажників, водіїв.

Екскурсія до поштового відділення

Читання вірша;

Бесіда про роботу листонош;

Розгляд ілюстрацій;

Виготовлення атрибутів до гри;

Бесіда «Як лист знову прийшов до нас»

  Сюжетно – рольові ігри: «Пошта»,

«Нова пошта»

Дидактичні ігри:

«Знайди пару», «Що потрібно для роботи», «Знайди зайве»

Виготовлення з дітьми листівок, конвертів

Читання вірша С.Маршака «Пошта», «Пошта військова»

Травень

«Зоопарк»

 

 

Розширювати й урізноманітнювати знання дітей про професії дорослих. Професію доглядача за тваринами.

Сприяти поповненню та зміцненню ігрових дитячих колективів. Виховувати культуру поведінки в загальних місцях, бережливе ставлення до живої природи.

Активізувати словник дітей словами – «Червона книга», доглядач. Продовжувати  знайомити дітей з професіями: касир,відвідувач,екскурсовод. Розвивати зв’язне мовлення,  мислення, творчу уяву.

Екскурсія до зоомагазину;

Зустріч та бесіда з робітником зоомагазину;

Розгляд ілюстрацій з даної теми;

Розповідь про

Асканію Нову

Бесіда про правила поведінки в зоопарку.

Сюжетно – рольові ігри: «Сім`я», «Зоомагазин»

Дидактичні ігри:

« Кому що потрібно для роботи», «Правила поводження в загальних місцях», «Хто де живе», «Підбери за формою та кольором», «Хто чим живиться», «Кому що потрібно», «Дикі та свійські».

Біанки «Лісова газета»

Казки про тварин

Драматизація казок:

«Котик та півник»,

«Колобок»,

«Лисичка – сестричка та вовк – панібрат».

 

 

docx
Додано
16 червня 2022
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку