Матеріал для уроків "Щасливі й нещасливі фінали у творах зарубіжної літератури"

Про матеріал
Робота учасниці шкільної секції МАН досліджує вплив на підлітків художньої літератури. Роботу можна сприймати як ілюстрацію до читацьких інтересів школярів, вона містить цифрові дані про уподобання учнів у виборі книг.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Щасливі й нещасливі фінали у творах зарубіжної літератури Роботу підготовлено ученицею 9-А класу Мирошниченко Анастасією Олегівною Науковий керівник курсового Проекту Журавель Галина Петрівна

Номер слайду 2

Тема: Щасливі й нещасливі фінали у творах зарубіжної літератури Мета: Розкрити сутність щасливих та нещасливих фіналів у літературі та їх вплив на духовний розвиток людини. Об’єкт: Зарубіжна література. Твори зарубіжної літератури. Суб’єкт: Фінали творів.

Номер слайду 3

Основні завдання Дослідити відношення до художньої літератури сучасних підлітків; Розглянути літературні твори із кожним видом фіналів; Виявити призначення фіналів кожного виду у літературі та їх вплив на духовний стан підлітків; Визначити роль літератури у сучасному житті. Провести опитування учнів з питання їх читацьких інтересів.

Номер слайду 4

Література «Література - це керівництво людського розуму людським родом» – Віктор Гюго «Література має бути насущним хлібом» - Олександр Блок «Ми знаємо про літературу все, окрім одного: як нею насолоджуватися» - Джозеф Хеллер

Номер слайду 5

Книги Книги мають великий вплив на наш внутрішній світ. Ми розуміємо, що кожна людина повинна орієнтуватися в шкалі людських цінностей, вміти відшукати оптимальні рішення в умовах невизначеності, мати основи перспективного мислення на рівні завтрашнього дня. Всьому цьому ми поступово вчимося, читаючи твори різних жанрів. Але кожен з нас, читає той чи інший твір в надії дізнатися, чим же він закінчується, до чого призведуть ті або інші дії героїв. І кожен робить свій висновок, але побачити, чи дійсно який-небудь вчинок персонажа є правильним, або ж несе негативні наслідки, нам допомагає розв'язка і фінал.

Номер слайду 6

Фінали творів Щасливий Невизначений Нещасливий

Номер слайду 7

Загальні результати опитування учнів 8 – 9-х класів. Які фінали творів вам подобаються? Щасливі фінали – 44% Нейтральні фінали – 45% Нещасливі фінали – 11%

Номер слайду 8

Щасливі фінали «Снігова королева» Ганс Христиан Андерсен; «Пурпурові вітрила» Александр Грін; «Граф Монтекрісто» Александр Дюма; «Сліпий музикант» Володимир Короленко «Капітанська донька» Александр Пушкін; «Мауглі» Редьярд Кіплінг; «Крихітка Цахес» Амадей Гофман; «П’ятнадцятирічний капітан» Жуль Верн «Вершник без голови» Майн Рід;

Номер слайду 9

Ганс Християн Андерсен “Снігова королева” — Сильнее, чем она есть, я не могу ее сделать. Не видишь разве, как велика ее сила? Не видишь, что ей служат и люди и звери? Ведь она босая обошла полсвета! Не у нас занимать ей силу, ее сила в ее сердце, в том, что она невинный милый ребенок.

Номер слайду 10

Александр Грін “Пурпурові вітрила” Коли для людини головне - отримувати дорогесенький п'ятак, легко дати цей п'ятак, але, коли душа таїть зерно полум'яної рослини - дива, зроби їй це диво, якщо ти в змозі. Нова душа буде в нього й нова в тебе.

Номер слайду 11

Александр Дюма “Граф Монте-Крісто” У цьому світі немає ні щастя, ні нещастя, те і інше осягається лише в порівнянні. Тільки той, хто був безмежно нещасливий, здатний відчути безмежне блаженство.

Номер слайду 12

Михайло Булгаков “Майстер і Маргарита” ... Але от яке питання мене турбує: якщо Бога немає, то, питається, хто ж керує життям людським і всім взагалі розпорядком на землі? - Сама людина і керує.

Номер слайду 13

Олександр Пушкін “Капітанська донька” "Думка про службу зливалася в мені з думками про свободу ..."

Номер слайду 14

Редьярд Кіплінг “Мауглі” У казці була дуже детально описана дійсна поведінка тварин. Що є, то вже було. Те, що буде, - це тільки забутий рік, який повернувся назад.

Номер слайду 15

Ернст Теодор Амадей Гофман “Малюк Цахес, на прізвисько Цинобер” «Правда, їм не завжди можна довіряти, але, судячи з того, що я знаю и читав про кохання, це, власне, рід психічної недуги, котрий у людської породи выражається в особливих припадках безумства...»

Номер слайду 16

Майн Рид «Всадник без головы» «Інший раз прекрасні очі ранять куди болючіше, ніж свинцева куля».

Номер слайду 17

Перший висновок: У подiбних творах учнi спiвчувaють героям, радiють за щасливе завершення їх життєвих проблем, тим самим налаштовуючи i себе на позитив.

Номер слайду 18

Нейтральні фінали «Пеппі Довга Панчоха» Астрід Ліндгрен; «Дон-Кіхот» Сервантес; «Робінзон Крузо» Даніэль Дефо; «Маленький принц» Антуан де Сент-Экзюпері; «Ляльковий дім» Генрік Ібсен «Гамлет» Шекспір; «Старий і море» Хемингуэй «Портрет Дориана Грея» Оскар Уайльд «Машина часу» Герберт Уельс; «Пігмаліон» Бернард Шоу

Номер слайду 19

Астрід Ліндгрен “Пеппі Довга панчоха” Казка була написана у 1945 році. -І в тебе немає ні мами, ні тата? - Ну так! - радісно вигукнула Пеппі. - А хто ж тобі каже по вечорах: «Пора лягати спати?» - Сама собі кажу. Спершу я кажу собі дуже ласкавим голосом: "Пеппі, лягай спати ". А якщо я не слухаюсь, то повторюю вже суворо. Коли і це не допомагає, мені від себе здорово влітає. Зрозуміло? Томмі й Анніка ніяк не могли цього зрозуміти, але потім подумали, що, може бути, це не так-то вже й погано.

Номер слайду 20

Мігель де Сервантес “Дон Кихот” «Читання зробило Дон Кіхота лицарем, а віра в прочитане зробила його божевільним» - Бернард Шоу Свобода, Санчо, є одною із найдорогоцінніших щедрот, які небо виливає на людей: з нею не можуть зрівнятися ніякі скарби - не ті, що криються в надрах землі, не ті, що заховані на дні морському. Заради свободи, так само точно, як і заради честі, можна і потрібно ризикувати життям, і, напроти того, неволя є найбільшим з усіх нещасть, які тільки можуть трапитися з людиною.

Номер слайду 21

Деніель Дефо “Робінзон Крузо” … люди, особливо в молодості вважають соромними не ті безсовісні вчинки, за які ми називаємо їх дурнями, а ті добрі і благородні справи, що чиняться ними в хвилини розкаянія, хоча лише за  ці вчинки й можна называти їх розумними.

Номер слайду 22

Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц” Від кожного треба запитувати те, що він може дати. Влада перш за все повинна бути розумною.

Номер слайду 23

Вільям Шекспір “Гамлет” Це одна з найвідоміших п'єс В. Шекспіра, і одна з найбільш знаменитих п'єс у світовій драматургії. Написана у 1600-1601 роках. Це найдовша п'єса письменника - у ній 4042 рядки і 29 551 слово. Бути чи не бути - ось в чому питання.

Номер слайду 24

Ернест Хемінгуей “Старий і море” За цю повість автор у 1954 році отримав Нобелівську премію. Щастя приходить до людини в усякому вигляді, хіба його впізнаєш? Я б, скажімо, взяв трохи щастя в якому завгодно вигляді і заплатив за нього все, що зажадають.

Номер слайду 25

Оскар Уайльд “Портрет Доріана Грея” Вперше роман був опублікований у 1890 році. “Портрет Доріана Грея” – був єдиним на той час опублікованим романом О. Уайльда. - Я вірю у велич нації. - Вона тільки пережиток підприємливості та напористості. - У ній запорука розвитку. - Занепад мені миліше. - А як же мистецтво? - Воно - хвороба. - А любов? - Ілюзія. - А релігія? - Поширений сурогат віри. - Ви скептик. - Анітрохи! Адже скептицизм - початок віри. - Та хто ж ви? - Визначити – значить обмежити. - Ну дайте мені хоч нитку! .. - Нитки обриваються. І ви ризикуєте заблукати в лабіринті. (с)

Номер слайду 26

Герберт Уельс “Машина часу” Це найперший роман Г. Уельса. Ми постійно йдемо від теперішнього моменту. Наше духовне життя не матеріальне і не має вимірювань, рухається з рівномірною швидкістю від колиски до могили по Четвертому Виміру Простору - Часу.

Номер слайду 27

Рей Бредбері «451 градус за Фаренгейтом» Ми передамо книги з вуст в уста нашим дітям, а наші діти в свою чергу передадуть іншим. Багато, звісно, буде втрачено. Але людей не можна силоміць змусити слухати. Вони повинні самі зрозуміти, самі мають замислитися над тим, чому так вийшло, чому світ вибухнув у них під ногами. Вічно так продовжуватися не може.

Номер слайду 28

Нещасливі фінали «Євгеній Онєгін» Олександр Пушкін; «Тарас Бульба», «Вій» Микола Гоголь; «Собор Парижзької Богоматері» Віктор Гюго; «Шинель» Микола Гоголь «Людина-невидимка» Герберт Уельс; «Русалонька» Ганс Христиан Андерсен; «Ромео і Джульєтта» Вільям Шекспір; «Історія кохання» Ерік Сігал

Номер слайду 29

Олександр Пушкін “Євгеній Онєгін” «Я вас люблю (к чему лукавить?), Но я другому отдана; Я буду век ему верна»

Номер слайду 30

Микола Гоголь “Тарас Бульба” Немає уз святіше товариства! Батько любить свою дитину, мати любить свою дитину, діти люблять батька й матір. Але це не те, братці: любить і звір свою дитину. Але поріднитися родством по душі, а не по крові, може тільки одна людина.

Номер слайду 31

Микола Гоголь “Вій” Козак нічого не повинен боятися на світі.

Номер слайду 32

Віктор Гюго “Собор Паризької Богоматері” «Любов подібна до дерева: вона росте сама собою, глибоко пускаючи в нас коріння, і нерідко продовжує зеленіти навіть у спустошеному серці. І ось що незбагненно: сліпа пристрасть - найвпертіша. Вона особливо сильна, коли вона безрозсудна.»

Номер слайду 33

Герберт Уельс “Людина-невидимка” За роки, що минули з часу написання Г.Уельсом роману "Людина-невидимка", безліч разів було переконливо показано, що з точки зору фізики неможливо зробити людину абсолютно прозорою. Навіщо бути Богом, якщо всі твої друзі — люди.

Номер слайду 34

Ганс Християн Андерсен “Русалонька” Казка “Русалонька” вперше побачила світ у 1841 році. А він же нічого не знав про неї, вона ж йому і приснитися не могла!

Номер слайду 35

Вільям Шекспір “Ромео і Джульєтта” Найзнаменитіша трагедія В. Шекспіра була написана у 1591 – 1592 рр. Будь любовь слепа, она так метко не попадала б в цель. 

Номер слайду 36

Сутність людини влаштована так, що вона мріє про щастя, про позитивні емоції, про прекрасне. Може все повинно закінчуватися добре, може і не потрібно трагедій?

Номер слайду 37

“Happy end” в літературі та кінематографі Цей термін став вживатися європейцями відносно нещодавно, в 60-70-х роках XX ст., коли Голлівудські фільми стали мати успіх в Європі. Люди ще більше зацікавилися вивченням англійської мови, ніж під час розпаду СРСР, коли країни колишнього союзу стали вдаватися до допомоги американських і англійських країн. Молодь стала вивчати англійську мову, щоб розуміти улюблених акторів і не потребувати перекладу. У її словниковий запас все більше почали входити англійські слова, які незабаром стали всім зрозумілі і без перекладу. Слово «happy end» увійшло до їх кількісті. Воно, можна сказати, стало «рідним» для європейців. Його розуміють усі, в незалежності від віку та місця проживання.

Номер слайду 38

Опитування учнів 8 – 9-х класів Чи любите ви читати? 8-А 8-Б 9-А 9-Б Так – 57% Ні – 43% Так – 58% Ні – 42% Так – 80% Ні – 20% Так – 50% Ні – 50% Загальна статистика учнів 8-9 класів Так – 60% Ні – 40%

Номер слайду 39

Опитування Чи потрібні казки у дорослому житті? Так – 64% Ні – 36%

Номер слайду 40

Казки Казки Літературні Фольклорні “Дюймовочка” “Казка про трьох богатирів Г. Х. Андерсен Російська народна казка

Номер слайду 41

Загальні результати опитування учнів 8 – 9-х класів Чи можна обійтися без художньої літератури у XXI ст.? Так – 26%; Ні – 74%. Чи можеш ти обійтися без читання художньої літератури? Так – 34%; Ні – 66%.

Номер слайду 42

Сьогодні питання духовності та моральності опинилися на межі викорінення навіть самих понять. Багато людей уже змолоду відмовляються від книжок, кожний починає жити, думаючи лише за себе, намагаючись якомога більше часу мати на розваги. Людство поступово втрачає знання, набуті протягом віків і що найгірше – навіть не жалкує про це.

Номер слайду 43

Невже це не страшно? Невже не хочеться щось змінити?

Номер слайду 44

Результати опитування: Яким жанрам літератури віддають перевагу учні 8-9 класів Жанри Класи Фантастика Детектив Роман Лірика 8-А 36% 12% 8-Б 28% 18% 6% 9-А 24% 6% 29% 6% Пригодницькі жанри 36% 24% 6% 9-Б 20% 27% 27% 3% 13% Фентезі 16% 24% 29% 10%

Номер слайду 45

Висновок Щасливі, нещасливі та нейтральні фінали однаково потрібні людям. Вони повинні розуміти, що іншого шансу для життя у них не буде і читати вони повинні навіть не для проведення часу дозвілля, а для того, аби не допустити вже допущені помилки і розвиватися духовно, адже література найбільший у цьому помічник.

ppt
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
13 березня 2021
Переглядів
626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку