ПОСВЯТА В ХІМІКИ
1)Друзі!Сьогодні ми зібрались в цьому залі,щоб прийняти в ряди хіміків 31 школи ще ......учнів 7-х класів. 7-а? 7-б? 7-в? Дуже добре! Молодці! Схоже поповнення хіміків буде хорошим.
2) Що хімія чарівниця,знають всі на світі
Ждуть багато від хімії і дорослі й діти
Та щоб чарівниками стати
Потрібно дуже багато знати.
5) Хімія! Немислимий побут сьогодні без тебе
І в кухні, й в кімнаті—кругом тебе треба.
Давно ти прийшла у наш дім
Надійно освоїлась в нім.
6) На землі все розцвітає
Там,де добрив вистачає
І тобі тут вдячні люди
Бо ти вмить їх роздобудеш.
7) А скільки ліків ти створила
Щоб без тебе ми робили?
Ти продовжуєш життя
Даруєш віру в майбуття.
8) Ти боєць—хвороби бореш
Можеш віруси здолать
Щоб з тобою подружитись
Тебе треба добре знать
Вміть тебе застосувать.
9) День за днем і рік за роком
Йде наука дужим кроком
Незвичайні речовини
Підкорилися людині.
12) Хімія-дивна наука,
В ній прхована вся суть
Просягає свої руки
У найглибши глибини,щоб буть.
13) Чарувати сучасну людину
Дарувати їй блага землі,
З нею людство ніколи не згине
Якщо вивчить закони її.
14) І тому кожен має знати
Всі хімічні закони життя
Вчити хімію треба завзято
І в майбутнє нести ці знаки.
15) Так! Хімія—це важлива і потрібна наука,
Яка вміє творити чудеса.
Ви повірте нам, випускникам.
16) І як будь-яка наука вимагає до себе серйозного і
Відповідального відношення.
Хімія—це наука про речовини і
Перетворення настільки незвичайні,
що для початківців вони здаються дивом.
17) Але перевірка на здатність вивчати хімію ще попереду,
А зараз давайте заглянемо на поверх,
Де знаходиться кабінет хімії
І подивимось, що ж там відбувається з семикласником
Владом Пробіркіним.
ПРИГОДИ ВЛАДА ПРОБІРКІНА В ХІМІЧНОМУ КАБІНЕТІ
Ведучий: Влад Пробіркін дізнався,що в 7-му класі він буде вивчати хімію. Хлопець був дуже цікавим, вирішив не відкладати знайомство в далекий ящик і подивитись, що ж то за кабінет.
(Влад іде і бачить каб.№40)
Влад: ага, так ось же він! Цікаво!
Ведучий: Влад Пробіркін відкрив двері і почув...
(пісня «гімн хіміків») Судилось нам пролити все, що ллється
Розсипати усе, що не тече
Наш кабінет хімічним в школі зветься
Сюди любов до хімії нас зве.
Приспів:
Все вище, і вище, і вище
Летить рудий бром аж до хмар
І той, хто вдихне його лише
Відразу рудим стане сам.
Наука- компас у майбутнє
І з нею ми крокуємо в життя
Бо хімія моя надія й мрія
І хочу щоб здійснилася вона
Приспів
(два рази)
Влад: нічого собі! Виявляється, тут ще й рижим можна стати. Чого доброго і рідна мати не впізнає. Ні, в мої плани це не входить.
Ведучий: і вже хотів закрити двері та йти геть, коли його погляд впав на таблицю зліва і він прочитав.
Влад: правила безпеки в кабінеті хімії. А...Це щоб рижим не стати. Цікаво!
Ведучий: і тут таблиця заговорила:
Запам’ятай Пробіркін—правила безпеки це не жарти, їх треба суворо дотримуватись:
1. Брати речовини руками чи пробувати на смак суворо заборонено.
2. Змішувати невідомі речовини—вкрай небезпечно.
3. Якщо кислота чи луг попали на руки, їх треба змити великою кількістю води—бо так і знай, буде біда.
4. Речовин потрібно брати тільки мінімальну кількість,яка передбачана дослідом—економним треба бути.
5. Чистота робочого місця—це запорука твого здоров’я.
Пам'ятай про це…Пам’ятай про це….
Ведучий: так про техніку безпеки пам’ятай, щоб дров не наламати. Бо хімія порядок любить у всьому, всюди і завжди. Тоді лиш людям вона служить для миру, добра й злагоди. Тому навчайся на дванадцять, знання хімічні здобувай, щоб крокувати впевнено в житті і здоров’я собі зберегти.
Ще з більшою цікавістю Влад став рухатися далі і прочитав
Влад : Періодична система хімічних елементів Дмитра Івановича Мендєлєєва. Нічого собі, скільки тут елементів. Це ж все потрібно знати. А для чого вони?
Ведучий: і таблиця заговорила,
я система періодична
І на вигляд мовби звична
Та пізнай ти мій секрет
Тут закони хімії
Елементи струнко вряд
Мов солдатики стоять.
Ось періоди, їх сім
Неоднакові усі:
Є великі, є малі.
Ти тримай це в голові.
Груп в таблиці є октет
Вертикальний силует.
В них підгрупи підопічні
Є і головні й побічні.
Ось родина в першій групі
Є у головній підгрупі.
Це метали надактивні,
Інколи аж дуже дивні.
У воді іскру пускають,
Вони лужні всі це знають.
В сьомій групі - галогени,
Ніби справжні джельтельмени.
Люблять завжди в парі бути
Це їх звичні атрибути.
З Гідрогеном дуже дружать
І тоді кислотам служать
Що за горді, наче ружі,
І до всіх вони байдужі
Елементи в восьмій групі
Є у головній підгрупі?
Це спокійні, благородні
Гази, що з усіма згодні
В поведінці неактивні,
У житті вони пасивні.
В назві їх ці всі моменти,
Це інертні елементи.
Після цього навперебій заговорили елементи:
Н (Гідроген)
Я елемент і справді перший
Моя будова, маса, все єство
Доводить, що найлегший і найменший
В безмежнім Всесвіті справляю торжество.
Я у воді, в кислотах, гідроксидах
Без мене мертвий органічний світ.
Надав можливість людству існувати
І учням забувати це не слід.
В(Бор)
Я Бор—важливий мікроелемент
Один з п’яти, що значну цінність мають.
На опір рослин до тяжких хвороб
Та урожайність позитивно впливаю.
С(Карбон)
Я один з найбільш відомих
Кісток органічних сполук,
Цеглинка, фундамент, основа
Для всіх природничих наук.
Вугілля, графіт і алмази—
Я їх усіх створив.
Без мене зелена рослина заплаче,
Бо фотосинтезу не буде в ній.
О(Оксиген)
Я Оксиген—окисник,
Незрівняний митець
Сполук багатьох компонент і творець.
Тут, на Землі, я усюди царюю
І неба блакиття вам очі милую.
Повітря важливий інгридієнт
Для дихання важливий елемент.
N(Нітроген)
В мене відсутні колір, запах, смак—
Малоактивний я газ.
Безжиттєвим мене звуть,
Але я скрізь навколо вас.
В живих істотах я володарюю
І природи світ дивую.
Ne (Неон)
Я простих сполук інертних представник
Газ благородний, всім надійний помічник.
Наповнювач для приладів технічних,
Буття моє спокійне і статичне.
Червоним сяйвом в написах рекламних
Освітлюю вам вулиці звичайно!
Ведучий: голоси таблиці стали зникати, а Влад задумався.
Влад: навіть подумати не міг, що кожний елемент так багато вартує.
Ведучий: семикласники, а ви вгадаєте елементи?
У воді не розчиняюсь
У кислотному ряду
Командиром я іду
Очищаю нафту, масло
Гербіцид в полях прекрасний
Хвору шкіру очищаю
навіть в гумі я буваю.
(Сульфур)
І для грунту завжди рідний
Кольоровий по природі
Білий в чорний переходить.
Ти червоний фосфор встрів
На коробці сірників.
Я в твоєму мозку є
Тож скажи ім`я моє.
( Фосфор)
Хоч м`який мов масло.
Жовтим полум`ям горю
Й довго я не гасну.
Я поширений доволі
В соді, склі, й кухонній солі
11 номер в мене
Впізнали я (Натрій)
Я потрібна в кожнім домі
І без мене( всім відомо)
Лікарі немов без рук!
Вода від мене замерзає
З термометром же я дружу
В періодичній же системі
В 80 клітинці сиджу.
(Меркурій)
Цілий світ, немов без рук
Людям треба міцний дріт
Щоб у місто і село
Телебачення прийшло.
Це по ньому кожну мить
Молодці! Ми зарахуєм ваші відповіді.
А ще Пробіркін побачив багато хімічних приладів, лабораторний посуд, реактиви і від цього його цікавість тільки зросла. Він подумав, невже тільки я нічого не знав про хімію?
Влад: бачите друзі, скільки цікавого є в кабінеті хімії! Я тепер
точно буду вчити хімію, тепер все для мене зміниться. Та й не тільки хімію, а й інші предмети—вчитися це ж цікаво! Ну я побіг, а то не встигну на урок фізики. До побачення друзі, зустрінемось на уроці!
Ведучий: а ось і дзвінок, кабінет хімії наповнюється голосами і всі прилади, таблиці виконують призначену їм роль. Діти думають, що
вони бездушні, але ми впевнились, що це не так. Вони все розуміють. Життя, навчання продовжується. А ми зараз перевіримо, чи готові ви стати хіміками.
1) Який елемент крутиться навкруг Сонця? (Уран)
2) Який елемент є майже гігантом? (Титан)
3) В назві якого елемента є назва настільної гри? (Золото)
4) Назва якого елемента складається із болотних водоростей? (Платина)
5) Який елемент завжди радий? (Радон)
6) В назву яких двох елементів входить назва напою морських піратів? (Хром і Бром)
7) Який елемент завжди стверджує,що це не він? (Неон)
8) Який елемент входить до складу головного мозку, його називали елементом думки і він світиться в темноті? (Фосфор)
9) Який елемент носить назву богині Місяця? (Селен)
А хто може правильно назвати поговірки:
а) Не все те аурум,що блищить. (Не все те золото,що блищить)
б) Білий як кальцій карбонат. (Білий як крейда)
в) Починай кувати феррум,коли він гарячий. (Починай кувати залізо,коли воно гаряче)
г) Слово –аргентум, а мовчання—аурум. (Слово—срібло,а мовчання—золото)
д) З тих пір багато Н2О втекло. (Зтих пір багато води втекло)
е) Ферумний характер (залізний характер)
Молодці!!!
Ведучий: дякуємо! Ви дійсно заслужили того, щоб бути прийнятими в дружню сім’ю хіміків 31 школи. Ви успішно пройшли випробування. Ми бачимо, що ви готові до багатолітньої
подорожі по країні «Хімія». Вам доведеться гарно попрацювати, та це буде цікаво. Вступаючи на цей шлях, ви повинні дати клятву.
КЛЯТВА ЮНОГО ХІМІКА
(читає семикласник)
Я ,юний хімік, перед вами клянусь:
1. Любити уроки хімії і не прогулювати їх.
2. Запам’ ятати якнайбільше хімічних елементів.
3. Знати властивості речовин.
4. Рідини не проливати,порошкоподібні не просипати,а газаподібні не випускати.
5. Не витрачати речовини даремно.
6. Жити,навчатись і хімічити, як заповідав великий Менделєєв. А
Якщо я порушу цю клятву, нехай мене покарає сувора рука хімії.
Клянусь!
Ведучий: давайте разом. Клянемось! Клянемось! Клянемось!
Кожний з вас отримує медаль хіміка—7-а, 7-б, 7-в.
Оскільки хімія наука чарівна, давайте подивимось сценку.
СЦЕНКА
Недалеко від 31 школи, на даху будинку жила-була чарівниця. Було в неї багато цікавих книг, вона вміла робити багато чудес і допомогала людям. І не було у неї ніяких бід, крім однієї: внучка, який навчався в 7-му класі. Одного разу прибігає до неї і гірко плаче.
Внук(плаче): я ось вивчусь, буду знати хімію, я вам ще покажу, на що я здатний. Я вмію, я вмію!
Чарівниця: що з тобою мій рідненький? Хто тобі настрій зіпсував, що знову сталося, горе ти моє?
Внук: мене в хіміки не взяли! Кажуть, що я ще нічого не знаю.
Що нічого не вмію!
Чарівниця: як, мого внучка і в хіміки не взяли? Та що ж це таке? Та як же це так?
Внук: не взяли, не взяли! А я так хотів.
Чарівниця: та чому ж вони не взяли тебе? Чим мотивували свою відмову. Чи вони забули, хто в тебе бабуся. Так ми про себе нагадаєм.
Внук: я дослід не зміг провести.
Чарівниця(бере книгу,шукає,намисто тре)
Ну не плач, не плач. Сльозами справі не допоможеш. Я теж спочатку нічого не вміла, а потім все як по маслу пішло.Зараз ми знайдемо спосіб ,як ти здивуєш і вчителя і дітей.Ага,ось здається знайшла!
(з внуком дивляться ,читають,внук сміється,радіє)
Чарівниця: давай спробуй!
(підпалюють вулкан)
Внук: ура!! Вийшло! Цей дослід на всі дванадцять! Тепер мене точно в хіміки візьмуть! Ура! Тепер я все зможу і буду найкращим!
Чарівниця: ось бачиш, в книжках все є. Їх потрібно частіше читати і точно хіміком станеш, не гіршим за мене. Давай, іди, і покажи на що ти здатний. А я тут своїми справами займуся.
А тепер кожний клас покаже свій дослід, своє чудо!