Матеріал до теми "Біблійні легенди"

Про матеріал
Згадуючи слова Григорія Сковороди: « Коли ти твердо йдеш шляхом, яким почав іти, ти щасливий». Я можу сказати про себе те, що я щаслива, бо впевнено і твердо іду в ногу із сучасним життям, не боюсь труднощів, долаю їх і цього вчу своїх вихованців. Види робіт теж різні: робота в парах, індивідуальна творча робо¬та, групова діяльність. Слід зазначити, що учні віддають перевагу як роботі в парах, так і в колективній, груповій діяльності за принципом: роблю те, що у мене найкраще виходить, — одні складають тексти, другі записують, треті малюють, часом створюють книжки-малятка (індивідуальні або колективні) — і в резуль¬таті отримують оцінки. Це свято і душі, і мовлення, це «відкриття себе». Біблія – Вічна книга, Святе Письмо для християн. Священна книга віруючих християн. Безцінна пам’ятка історії людської культури. Зміст Біблії надихав і надихає на творчість художників, письменників, композиторів. За біблійними переказами, Бог створив світ. Першою людиною у ньому був Адам. Із його ребра Господь створив Єву. І почали вони розмноження людей. Їхніми синами були Каїн та Авель. А що з ними сталося, прочитали з легенди «Каїн та Авель».
Перегляд файлу

 

 Біблійні легенди

 

І. Добудуй асоціативний кущ.

 

- Як по-іншому можна назвати «Біблію».

Вічна книга

 

Святе письмо

 

Священні тексти

 

молитви

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…………….

 

 

                                                            …………  …………..

 

 

       (Священні тексти – молитви, церковні проповіді, легенди про життя святих, їхні пророцтва).

 

ІІ. «Хвилинки – цікавинки».

 

-         Розповідають  заздалегідь підготовлені  учні.

1.Біблія складається з книг Старого Заповіту і Нового заповіту, тому вона – Книга Книг, тобто збірка з  багатьох книг.

2. Біблія написана різними мовами: Старий Заповіт – давньоєврейською мовою, Новий заповіт – грецькою. ЇЇ писали шістдесят поколінь авторів упродовж півтори тисячі років.

3. Вважають, що автори книги – люди, обрані Богом, - звалися вони пророками й апостолами, і писали вони її під натхненням та одкровенням Святого Духа.

4. Біблія перекладена 1900 мовами світу.

5. До нас Біблія прийшла церковнослов’янською мовою, її повний переклад здійснили письменники Пантелеймон Куліш та Іван Нечуй-Левицький, вчений фізик Іван Пулюй аж 1903 року.

6.Біблією хрестили, коронували, на ній присягали. В Україні президенти складають присягу народові на Конституції України та на Пересопницькому Євангеліє.

 

 

ІІІ. Гра «У якому творі».

-         За головною думкою назвати твір.

  1. Розповідається про жорстокого героя, який у лютій злобі  всім заздрив і всіх ненавидів. («Каїн і Авель»).
  2. Уславлюється взаєморозуміння, дружба між людьми. («Вавилонська вежа»).
  3. Пояснюється, чому на землі багато різних мов і різних народів. («Чому людина не знає, доки живе?»).
  4. Осуджується злочин жорстокої та заздрісної людини. («Каїн та Авель»).
  5. Розповідається, що людина зобов’язана сумлінно працювати і постійно                                                                                                                     дбати про себе та свою сім’ю . («Чому людина не знає, доки живе»).

 

ІV. Літературна вікторина «Кому належать слова»?

 

-         Чому з тонкого пруття городиш?(Петрові).

-         Узяв би нарізав товстого пруття?(Ісусові).

-         Яке є, таким городжу.(Чоловікові).

-         До моєї смерті цей видержить.(Чоловікові).

-         А хіба ти знаєш, доки живеш? (Ісусові).

-         Краще нехай людина не знає, доки живе, бо тоді вона буде сумлінно працювати і постійно дбати про свою сім’ю. (Ісусові).

 

V. Гра «Хто найуважніший читач»?

- Закінчити речення. 

1. Вежу будували на високій …(горі).

2. Коли працювали, то всім було…(дуже весело).

3.Кожен уступ вежі фарбували різними кольорами, а саме…(чорним, жовтим, червоним, зеленим, білим, жовтогарячим).

4. Верх вежі мав бути…(синім, як небо), а покрівля …(золотою).

5. Ранком поміж людей з’явився …(сам Бог Ягве).

6. Його образило те, що будівельники хотіли …(досягти до неба, де живе Бог).

7. Бог побачив, що люди досягли успіху, бо мали …(спільну мову).

8. Будівництво вежі припинилося, бо люди перестали …(розуміти один одного, заговорили різними мовами).

9. Після цього люди об’єдналися за принципом хто з ким …(однаково говорить).

10. Люди взяли з собою шматки цегли, щоб пам’ятати ті часи, коли на землі … (панував мир і люди розуміли одне одного).

11. Сьогодні цю легенду розповідають …(всіма мовами).

12. Легенда пояснює, чому на землі так багато …(мов і народів).

 

VІ. Мозковий штурм.

        - Щоб збудувати вежу, людям потрібно було…(тридцять п’ять мільйонів цеглин).

        - Бог Ягве з’явився поміж людьми, коли …(малярі занюрували пензлі у відра із синьою фарбою).

  -  Після бурі, не розуміючи один одного, люди почали збиратися купками: (хто з ким однаково говорить).

    -  Бог покарав людей за те, що вони: (були зухвалими, хотіли бути рівними Богові).

    - Легенда…(Вавилонська вежа) пояснює, чому …(з’явилося багато різних мов і народів).

VІІ. Гра «Репортаж».

- Увага! Увага! Я веду свій репортаж із  Теслугівського ліцею. Здобувачі освіти  знають зміст біблійної легенди «Каїн і Авель ».

Хочу дізнатися чи вони добре запам’ятали її ,  як вони зрозуміли цей твір. Яке враження справив він на них. Запитую спочатку про це у хлопчиків:

1. Чиїми синами були Каїн і Авель?

2. Який характер був у Каїна?

3. Яку вдачу мав Авель?

4. Чим займалися брати?

5. Чи однаково до них ставилися птахи, дерева, зірки? Чому?

6. Як розпалювали вогнище Каїн і Авелб7

7. Які руки мали брати? Про що це свідчить?

8. Що викликало гнів, ненависть, заздрість у Каїна?

9. За  що він убив свого брата Авеля? Невже тільки тому, що вогнище в Авеля весело розгорілося і палахкотіло?

- Зробимо висновок.

Каїн – жорстока  й лиха  людина. Він – злий, усім заздрить і всіх ненавидить. Зненавидів і брата свого Авеля, бо той був добрим, веселим та співучим. Ясне вогнище і лагідна пісня брата про те, як на світі гарно жити, викликали таку лють і заздрість у Каїна, що він у жорстокій своїй злобі убив Авеля. Це було вперше вбивство на землі. Жорстокий братовбивця не став щасливим. Навпаки…

Репортаж ведуть дівчатка:

1. На що розраховував Каїн, убивши свого брата? Прочитайте  те, що як він проявив підлість і страх?

2. Куди тікав злочинець Каїн? Хто його запитував про брата Авеля?

3. Про що свідчить поведінка Каїна? Як він реагував на запитання?

4. За що люди зненавиділи Каїна і прокляли його?

5. Яких людей називають окаянними7

6. Від чого застерігає усіх людей ця легенда? Чого вона навчає?

- Зробимо ще один висновок: Страшний злочин вчинив Каїн. Нас, читачів, вражає його поведінка після вбивства брата. Легенда застерігає нас, усіх людей Землі, від лихих, злих вчинків, від жорстокості та насильства.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Dem'janov Vasyl'
    Матеріал, який безсумнівно буде цікавим для дітей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маєвська Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дідик Маряна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Воронцова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
16 січня
Переглядів
212
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку