Дистанційні уроки перенасичені блиманням слайдів та відео. Діти звикають до швидкої зміни картинки, але часто не можуть виконати простої рутинної роботи : записати швиденько фразу на слух, відповісти на питання по черзі, продовжити думку, навіть, інколи, не працюють за алгоритмом, бо він складається більше , ніж з п''яти пунктів. Отож, я привчаю їх бути уважними до того, про що йдеться.
А зміст вправи - змога перевірити, що з матеріалу залишилося в памяті.
Якщо складаю вправу за підручником, то легко перевірити, чи діти читали статтю підручника.
Зрозуміло, що у вправі є елемент гри.
Отож, кросводний диктант.
Кросвордний, бо вчитель вказує кількість букв у загаданому слові. Учні мають відгадати слово. А диктант - бо слова записуються у зошит.
Часу на вправу не затрачається багато. Учні швидко записують.
В кінці вправи інколи трапляється веселий момент: треба прочитати слово з виділених букв - вимовляють абракадабру і сміються. Називають слово - і радіють результату, а вчитель має нове слово, щоб перейти до наступної теми.
В цьому випадку, я пояснювала далі "езопову мову", удосконалювала вміння "бачити" алегорію, формулювати через мораль байки висновок, розумітися на вадах людини, показувала, що Езоп - батько байки.
Кросвордний диктант. Записати слова в стовпчик.
ПЕрше слово: дієслово з 12 літер, Як розповсюджувалися твори Езопа?
Друге слово: 4 літери. Яку річ Езоп назвав найдорожчою та найнепотрібнішою одночасно?
Третє слово: 9 літер. Скільки творів залишилося після Езопа?
Четверте слово: 7 літер. Що стало причиною смерті Езопа?
Складаємо з визначених букв сховане слово: від першого слова - друга буква, від другого слова - друга, від третього слова - восьма, від четвертого слова - перша буква. Отримали слово "Езоп".
переказували Е
язик З
кількасот О
підступ П
Кросвордний диктант : записати слова- відповіді, виділити в них названу літеру:
ПЕрше слово: яким збірним словом називають кожного літературного героя? 5букв
Друге слово: Міфічний герой, який має могутню фізичну силу і незламну силу волі.6б
Третє слово: Міфічний герой, який запалив у людях іскру розуму.8б
Четверте слово: Міфічний герой, який не дослухався поради батька. 4б
Пяте слово: Міфічний герой, імя якого асоціюється з квіткою смерті 6б
Образ друга буква Б
Геракл четверта буква А
Прометей остання букв Й
Ікар друга буква К
Нарцис друга буква. А
І далі пояснюємо, що таке байка та її особливості