Розділ І. Вступ. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ
Тема уроку: Людина – неповторна особистість. Гідність людини
Мета уроку вивчити поняття людина, особистість, гідність людини. Розвивати вміння учня розповідати про унікальність і неповторність кожної людини, пояснювати зв’язок людини і суспільства, пояснювати за допомогою вчителя поняття гідність, виховувати повагу до гідності інших осіб
Тип уроку пояснення нового матеріалу
Підручник: інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти Досліджуємо історію і суспільство О.Пометун, Ю.Малієнко,Т. Ремех
Хід уроку
Оргмомент
АОЗ
Пояснення нового матеріалу
При поясненні нового матеріалу вчителю доцільно використати відеолекцію https://youtu.be/eiAKlCgE5Bg
|
|||||
суспільство |
Це група людей, що проживають разом, наприклад у певній країні |
||||
В суспільстві всі |
Мають та дотримуються певних правил, звичаїв, традицій |
||||
Держава |
це велика територія, де у кожного свої уподобання, життєвий уклад |
— це політична форма організації правління, що характеризується суверенною владою, політичним та публічним характером, реалізацією своїх повноважень на певній території через систему спеціально створених органів та організацій, за допомогою яких здійснюється політичне, економічне та ідеологічне управління суспільством та керівництво загальносуспільними правами. |
|||
Всі члени суспільства |
є різними, але їх |
щось об’єднує |
|||
Разом суспільство вирішує |
проблеми |
||||
Притчі |
невеликий твір повчального змісту з яскраво вираженим повчальним змістом, мораллю |
Яскравим прикладом є притча про Володимира Мономаха, який попросив своїх синів принести йому віника і попросив його зламати, ніхто не зміг зламати віник, потім Володимир Мономах витягнув хворостину и і зламав її, і сказав якщо будете разом, то не буде у Вас ворогів, а якщо по одинці, то переламають Вас усіх, як цю хворостину так і з державою потрібно робити, потрібно всім триматись разом не допускати сварок. |
|||
Таким чином |
Людство повинно навчитись чи домовитись співпрацювати, опановувати нові заняття, досліджувати світ |
||||
Суспільство |
це складне поняття воно може означати як усіх людей в світі, так і певну групу осіб, яких пов’язують спільні інтереси |
||||
|
|||||
Бувають різні групи людей |
|||||
Що це за групи
|
Сім’я (визначення) У різні часи люди по різному уявляли сім’ю Умови життя змінювались Рід – община-племя-держава
|
||||
Чому потрібно об’єднуватись у групи |
Гуртом легше працювати, захищати майно, передавати знання та вміння |
Наприклад професії, захист інтересів через профспілку. Прикладом інших груп є За спільними заняттями – учні, релігії де відбувається об’єднання за конфесіями Конфесія це певний напрямок в одній релігії, політичні вподобання - партії |
|||
Група сучасна |
Наприклад - територіальна громада |
Проживають на одній території утворюють, мають багато спільних інтересів – транспортні зв’язки, інфраструктура, безпечне середовище життя |
|||
Це важливо пам’ятати вивчаючи історію |
|||||
Взаємоповага і взаємопітримка важливі умови розвитку |
|||||
Домашнє завдання
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeCfkFz4zfkPERCJeviKh_rc_xR94xVnvU11U8EdIQYsWVzbg/viewform
Диференційоване домашнє завдання |
|||
Низький рівень
|
Середній рівень
|
Достатній рівень
|
Високий рівень
|
Виписати визначення до термінів суспільство, держава, ідентифікація конфесія, притча
|
Дати пояснення щодо наступних питань: Що таке групи? Написати висновок до слайду «Суспільство це складна система», пояснити чому саме так відбувається, чому суспільство є складною системою
|
Вивчити параграф 1 стор. 9-12 На стор. Виконати завдання 2, дати відповідь на питання за текстом підручника на стор.11-12 – Як знайти у собі гідність
|
Вивчити параграф 1 стор. 9-12 Виконати тестове завдання:
|