№ теми
|
Тема заняття
|
Зміст теми
|
Види навчальної діяльності
|
Очікувані результати
|
Розділ І. УКРАЇНА – СУЧАСНА ЄВРОПЕЙСЬКА ДЕРЖАВА
|
|
1
|
Досліджуємо історію і суспільство. Вступ до курсу
|
1.1. «Я», «Ми», «суспільство». Будьмо знайомі!
1.2. Що таке історія
1.3. Хто і як досліджує історію
Поняття і терміни: суспільство (соціум), спільноти, історія, історики
Персоналії: Геродот,
М. Грушевський
|
-
Створення асоціативного куща або хмари слів «Історія»;
-
Складання власної візитівки;
-
Робота з текстом підручника;
|
-
виокремлює основне і другорядне в тексті;
-
формулює запитання щодо достовірності інформації з
різних джерел;
-
пояснює сутність історії як науки;
-
формулює судження про потребу історичних досліджень;
-
ідентифікує себе як частину спільноти;
|
2
|
Україна – молода держава з великим минулим
|
2.1. Україна – країна і держава.
2.2. Державні символи України.
2.3. Державна мова.
Дати:
24 серпня 1991 року – день Незалежності України, 1187 р. – перша згадка назви Україна, 1996р. – запровадження гривні.
Поняття і терміни: держава, незалежність, суверенітет, державні символи, грошова одиниця, державна мова.
Персоналії:
М. Вербицький,
П.Чубинський, Л. Лук’яненко
|
-
Створення короткого самостійного письмового повідомлення, інтернет-повідомлення про Україну;
-
Створення усного «сценарію» відеоролика про Україну, презентація ідей;
-
Створення самостійного короткого письмового висловлення про українську мову;
-
Формулювання запитань до тексту;
|
-
емоційно долучається до заходів, які спрямовані на утвердження цінності незалежності і територіальної цілісності України;
-
добирає інформацію за заданими критеріями;
-
визначає значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства;
-
виокремлює основне і другорядне в тексті;
-
формулює питання різного типу до тексту/ медіатексту, візуальних джерел;
|
3
|
Територія нашої держави
|
3.1. Територія України та її адміністративний устрій
3.2. Назви українських земель в минулому та сьогоденні
3.3. Україна на мапі світу.
Дати: 2014 р. – війська Російської Федерації окупували Кримський півострів і частину Луганської та Донецької областей.
Поняття і терміни: адміністративно-територіальний устрій, етнографічні регіони, тимчасово окуповані території.
|
-
Визначення території України та її сусідів на картах Європи і світу. Ігри онлайн із картою;
-
Робота із контурною картою: нанесення кордонів України та кордонів сусідніх держав. Позначення столиці України;
-
Створення простих візуальних медіапродуктів (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) самостійно та в групі про територію України;
-
Складання готової мапи-пазла адміністративних одиниць України (настільної гри чи онлайн);
|
-
виокремлює основні елементи карти та пояснює їх значення;
-
пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах;
-
визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів за допомогою вчителя;
-
застосовує критерії визначення достовірності інформації (з допомогою вчителя);
-
розрізняє відносно сталі та змінні об’єкти карти;
-
визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження;
|
4
|
Людина в Україні
|
4.1. Мешканці і громадяни.
4.2. Права громадянина.
4.3. Обов’язки громадянина.
Поняття і терміни: людина, особа, громадянин, населення, іноземці, громадянство, права людини, права дитини, обов’язки громадян.
|
-
Обговорення інформації про населення України, Конституцію держави;
-
Формулювання запитань до тексту;
-
Відображення отриманої інформації графічно (схеми, таблиці, діаграми);
-
Написання «конституції» класу;
-
Запис власних міркувань про права та обов’язки;
|
-
Виокремлює основне і другорядне в тексті;
-
формулює питання різного типу до тексту/ медіатексту, візуальних джерел;
-
пояснює значення громадсько-політичних понять (зокрема права, право/ закон) з допомогою вчителя;
-
аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися;
-
обґрунтовує необхідність захищати права людини і громадянина та
-
дотримуватися обов’язків громадянина
|
5
|
Управління державою
|
5.1. Україна – республіка
5.2. Конституція – основний закон держави
5.3. Вибори
Дати:
28 червня 1996 р. – ухвалення Конституції України;
1 грудня 1991 р. – Всеукраїнський референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності України.
Поняття і терміни: Конституція, закон, республіка, Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, народний депутат України, вибори, демократія, референдум.
|
-
Створення схеми/таблиці «Органи державної влади в Україні»;
-
Пошук інформації в інтернеті про органи державної влади в Україні за запропонованими параметрами;
-
Складання запитань до тексту;
|
-
розрізняє повноваження органів влади і приватних осіб;
-
пояснює значення громадсько-політичних понять (зокрема демократія, свобода) з допомогою вчителя;
-
виокремлює основне і другорядне в тексті;
-
формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел
|
6
|
Господарство нашої країни
|
6.1. Природні багатства
6.2. Господарство країни
6.3. Сталий розвиток
Поняття і терміни:
Природні багатства, сталий розвиток, господарство країни, галузі господарства, господарська діяльність
|
-
Виготовлення колажу «Природні багатства України»;
-
Створення простих мультимедійних продуктів за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів «Екологічні питання мого регіону»;
-
Складання маршруту уявної мандрівки Україною;
|
-
Критично осмислює ризики, пов’язані зі шкодою для навколишнього середовища;
-
обговорює те, як громадяни та уряди можуть сприяти сталому розвитку;
-
виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах;
-
діє для збереження навколишнього середовища;
|
7
|
Здобутки та труднощі нашої країни.
|
7.1. Історична пам’ять
7.2. Українське військо
7.3. Захист держави
Дати:
22 січня 1919 року - Проголошення Акту злуки українських земель;
2014 р. – початок Російської агресії проти України;
14 жовтня-День захисників та захисниць
20 січня-День пам’яті кіборгів.
24 серпня 1991 року – День Незалежності;
Поняття і терміни:
Історична пам'ять, бездержавність, війна
|
-
Волонтерська акція (малюнок, відеоповідомлення, лист) для Захисників України;
-
Укладання «листа в майбутнє»/самостійного письмового повідомлення/інтернет-повідомлення про сьогоднішню Україну;
-
Запис власних міркувань про важливість захисту держави;
|
-
Застосовує відповідні поняття в порівняльному описі історичних та сучасних дій та подій;
-
формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел;
|
|
Розділ 2. ВІД РОДИНИ – ДО УКРАЇНИ
|
8
|
Моя маленька Батьківщина
|
8.1 Батьківщина – «мала» та «велика»
8.2 Моя вулиця
8.3 Отчий дім
(материнська хата, рідний дім)
Поняття та терміни:
Мала Батьківщина, адреса, приватна власність
|
-
Пошук краєзнавчої інформації;
-
Відвідування місцевого музею;
-
Створення реклами, логотипу рідного краю;
-
Укладання плану екскурсії рідною вулицею;
-
Підбір матеріалів для колажу «Мій край у давнину і сьогодні»;
|
-
Гнучко та конструктивно взаємодіє з новими людьми, адаптується до нових місць та ситуацій;
-
дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них під час організації подорожей для пізнання пам’яток історії та культури, туристичних об’єктів, а також для прогулянок і відпочинку;
-
наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи;
-
виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів);
-
позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані;
|
9
|
Я і моя сім’я. Родовід.
|
9.1. Сім’я, родина, родовід
9.2. Біографія
9.3. Родинні звичаї і традиції
Поняття та терміни:
Сім’я, покоління, родина, біографія, династія
|
-
Створення самостійного письмового повідомлення, інтернет-повідомлення «Моя суперсила та сила моєї родини»;
-
Укладання схеми свого родоводу і впорядкування його опису;
-
Наведення прикладів для наслідування серед осіб своєї родини, сусідів;
-
Запис власних міркувань щодо власної гідності, меж особистого простору;
|
-
Установлює послідовність історичних подій (подій свого життя) за допомогою лінії часу;
-
розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю;
-
обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини;
-
визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них;
-
дотримується принципів академічної доброчесності в навчанні та повсякденному житті;
-
детально описує та характеризує в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо);
-
поводиться з повагою до гідності інших осіб;
-
дотримується вимог щодо непорушення особистого простору інших осіб;
|
10
|
Громада. Моя шкільна громада
|
10.1. Громада
10.2. Правила співжиття в громаді
10.3. Громадський простір
Поняття та терміни:
Громадські справи, шкільне самоврядування
|
-
Проєкт «Лідерство та шкільна активність»;
-
Проведення дослідження про роботу шкільного самоврядування;
-
Запис власних думок про реальні та майбутні громадські справи свого класу, шкільної громади
|
-
Демонструє сміливість та рішучість в обстоюванні справедливості в середовищі закладу освіти з дотриманням прав інших учасників освітнього процесу; бере участь у виборах до органів самоврядування закладу освіти, аналізує та оцінює їх роботу;
-
аналізує правила та процедури закладу освіти з погляду дотримання прав людини (зокрема недискримінації) та поваги до гідності людини;
-
намагається зрозуміти краще своїх друзів, уявляючи, як та чи інша ситуація виглядає з їх погляду;
|
11
|
Дотримання прав людини
|
11.1. Порушення прав людини
11.2. Конфлікти та способи їх подолання
11.3. Захист прав дитини
Поняття та терміни:
Конфлікт, дитина, мова ворожнечі, дискримінація, толерантність
|
-
Тренінгове заняття з базових прав людини (зокрема дитини);
-
Укладання переліку (чи візуалізації) прав людини.
-
Створення повідомлення «Як діяти, коли порушують мої права»;
-
Інтерактивні вправи на перевірку розуміння булінгу;
-
Ситуативні вправи на вироблення навичок безпечної поведінки у конкретній ситуації;
-
Опрацювання практик подолання конфліктів;
-
Формулювання запитань та
-
пошук інформації щодо причин конфліктів та проявів мови ворожнечі;
|
-
Пояснює, чому і якими правами від народження наділена кожна людина;
-
пояснює, як держава забезпечує реалізацію прав людини (зокрема дитини);
-
називає порядок дій у випадку порушення прав дитини;
-
обґрунтовує необхідність захищати права людини і громадянина та дотримуватись обов’язків громадянина;
-
переконує інших у перевагах поведінки, заснованої на повазі до прав людини і повазі до гідності людини;
-
обговорює важливість поваги прав людини всіма людьми;
-
виявляє мову ворожнечі;
-
ідентифікує випадки дискримінації (зокрема утисків), булінгу (цькування) та визначає їх наслідки для особи і групи осіб, до якої ця особа належить;
-
конструктивно реагує на випадки утисків, насилля та вияви нерівності або несправедливості, не замовчує їх;
-
зважає на емоції та почуття інших осіб у своїй поведінці;
|
12
|
Світ інформації
|
12.1. Інформаційний простір
12.2. Що таке дезінформація
12.3. Історичний факт, подія, процес
Поняття та терміни:
Факт, дезінформація, інформаційний простір, історичний факт, історичний процес
|
-
Вправи на визначення видів джерел інформації та медіаграмотності;
-
Учнівська активність «Соціальні мережі і я»;
-
Наведення прикладів фактів та суджень у текстах медіа;
|
-
Розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/вторинні, текстово-візуальні тощо);
-
пояснює способи нагромадження та пошуку інформації;
-
формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел;
-
розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах;
|
13
|
Я – особистість
|
13.1. Мій саморозвиток
13.2. Гідність
13.3. Особистий простір
Поняття та терміни:
Гідність, самовизначення, особистий простір
|
|
|
Розділ 3. УКРАЇНА – СВІТОВІ, СВІТ – УКРАЇНІ
|
14
|
Україна: погляд крізь час
|
14.1. Розвиток освіти в Україні
14.2. Скарби України
14.3. Досягнення в сфері інформаційних технологій
Поняття та терміни:
Університет, вища школа, ІТ-сфера
Дати:
1576р- заснування Острозької школи.
Персоналії:
Сергій Глушков, Сергій Лебедєв, Катерина Ющенко,
|
-
Укладання запитань для уявного/реального інтерв’ю з митцем/спортсменом/ науковцем.
-
Укладання переліку «Ними гордиться Україна і світ»
-
Пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами
-
Створення віртуальної стіни «Унікальні винаходи українців»
-
Проведення міні дослідження про одного із запропонованих винахідників
-
Укладання переліку всесвітньовідомих винаходів за шкалою «лінія цінностей»
-
Складання «десятки» («20») відомих українців
-
Пошук інформації для відповідей на запитання «Чому ми про це вивчаємо?»
-
Перегляд відеоматеріалів про відомих українців
-
Виокремлення ключових фактів із текстів Вікіпедії про відомих українців
-
Формулювання запитань до тексту
|
-
обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання; пояснює значення освіти в житті людини
-
визнає успіхи та досягнення інших осіб
-
порівнює однотипні пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення
-
визначає тему і походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації
-
формулює питання різного типу до тексту/медіатексту, візуальних джерел
-
висловлює власне судження про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей
-
визначає риси/ознаки артефакту (музейного об’єкта), писемного та візуального джерела
-
виокремлює основне і другорядне в тексті
-
пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи
-
зіставляє джерела інформації щодо достовірності та повноти
-
розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах
-
визначає ознаки, що пов’язують документи, артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історичним періодом (у межах теми)
-
пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ
|
15
|
Спортивні звитяги минулого й сьогодення
|
15.1. Зародження спортивного руху
на західноукраїнських землях
15.2. Перша Київська олімпіада
15.3. Спортивні здобутки сьогодення
Поняття та терміни: спорт, руханка, олімпіада
Дати:
Серпень 1913 р.- Перша Київська олімпіада
|
16
|
Українське мистецтво: дивуємо світ
|
16.1. Театр, кіно, музика
16.2. Пам’ятки архітектури
16.3. Шедеври образотворчого мистецтва
Поняття та терміни: самобутнє мистецтво, мистецький шедевр
Персоналії: Марія Заньковецька, Богдан Ступка, Соломія Крушельницька, Микола Леонтович, Іван Марчук, Олег Шупляк
|
17
|
Світові винаходи та Україна
|
17.1. Технічні винаходи та відкриття українців
17.2. Здобутки в галузі медицини
17.3. Український космос
Поняття та терміни: інформаційна ера, винахід, інновації.
Персоналії:
Ігор Сікорський, Левко Симиренко, Петро Прокопович, Микола Бенардос, Євген Патон, Ілля Мечников, Микола Скліфосовський, Валентина Радзимовська, Юрій Вороний, Микола Амосов, Юрій Кондратюк, Сергій Корольов
|
18
|
Відомі вихідці з України
|
18.1. Українська діаспора
18.2. Наука та мистецтво
18.3. Туризм та спорт
Поняття та терміни: українське коріння, діаспора
Персоналії:
Голда Меїр, Христина Фріланд, Нік Голоняк, Любомир Романків, Стів Возняк, Серж Лифар, Квітка Цісик, Боб Ділан, Енді Воргол, Мілла Йовович, Петро Яцик, Ярослав Окуневський, Софія Яблонська, Микола Миклухо-Маклай, Вейн Грецкі, Террі Савчук
|
Розділ 4. СТОРІНКИ НАШОГО МИНУЛОГО. ШЛЯХ ДО НЕЗАЛЕЖНОСТІ
|
19
|
Русь-Україна.
Королівство Руське. Крим
|
19.1. Народи, що проживали на території України
в давнину
19.2. Княжа Русь-Україна
19.3. Королівство Руське. Кримське ханство
Поняття та терміни:
Слов’яни, літопис, князь/княгиня, король
Персоналії: Вікентій Хвойка, Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Володимир Мономах, Роман Мстиславович, Данило Галицький, Костянтин Острозький, Костянтин-Василь Острозький
Дати: 1896р.- відкриття Трипільської культури;
988р.-Хрещення Русі;
1199р.-Утворення Галицько-Волинського князівства;
1441р. Утворення Кримського ханства
|
-
Написання повідомлення для інтернет-спілкування на обрану тему
-
Створення постера про визначного діяча (на вибір) княжого/іншого періоду
-
Онлайн-екскурсія на Січ/Крим
-
Уявне інтерв’ю з історичною постаттю (укладання запитань та відповідей)
-
Рольова гра «Оживи історичну постать» (учні уявно перевтілюються в діяча української культури, правителя тощо)
-
Перегляд відеоінформації про історичних діячів
-
Створення короткого самостійного письмового висловлення на запропоновану тему
-
Написання «Листа в минуле» до певного історичного діяча
-
Укладання колажу зображень пам’яток певних періодів,
-
Спроба систематизації за «прив’язкою» до місцевості, періоду чи діяча
|
-
Послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури
-
описує перебіг історичних подій та визначає тяглість в історичному процесі
-
співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо)
-
формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей
-
визначає ознаки, що пов’язують документи, артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історичним періодом (у межах теми)
-
добирає приклади, які розкривають поняття/терміни, що використовуються в межах теми
-
формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду
-
зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів
-
пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу
-
виявляє розбіжності в тлумаченнях минулого та сучасного на конкретних прикладах
-
використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів
-
описує й характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури
-
пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ
-
визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій
|
20
|
Козаччина.
Втрата державності
|
20.1. Українське козацтво
20.2. Гетьманщина
Поняття та терміни:
Козаки, гетьман, Запорозька Січ, конституція
Персоналії:
Дмитро Вишневецький,
Петро-Конашевич Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Пилип Орлик, Маруся Чурай, Григорій Сковорода, Іван Котляревський, Тарас Шевченко, и Маркіян Шашкевич, Іван Вагилевич та Яків Головацький, Леся Українка, Іван Франко, Андрій Шептицький
Дати:
1489р.-перша згадка про козаків;
1556р.- Заснування Січі на о. Хортиця;
1621р.-Хотинська битва;
1648р.- Початок Національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького;
1649р.- Зборівський договір, утворення д-ви Військо Запорозьке;
1709р.- Полтавська битва;
1837р . Перше видання «Русалки Дністрової»;
1863р. Емський указ
|
21
|
Спроби відродження
української державності
в 1917—1921 роках
|
21.1. Перша світова війна і початок Української
революції. Українська Народна Республіка
21.2. «Українська Держава» Павла Скоропадського.
Відновлення УНР. Поразка визвольних змагань
21.3. Західноукраїнська Народна Республіка
Поняття та терміни:
Світова війна, універсал, революція
Персоналії:
Михайло Грушевський
Павло Скоропадський
Володимир Винниченко
Симон Петлюра
Дмитро Вітовський, Євген Петрушкевич, Кость Левицький
Дати:
1914р.- Початок Першої світової війни
22 січня 1918р. -Четвертий універсал, проголошення УНР
29 квітня 1918р. – постала «Українська держава» на чолі з П. Скоропадським.
22 січня 1919р. Злука УНР та ЗУНР
|
-
Створення фотоколажу історичних подій ХХ століття/ презентація фотовиставки «Історія України в об’єктиві камери»
-
«Читання» легенди карти
-
Укладання повідомлення (усного чи письмового) про перебіг певної історичної події.
-
Перегляд відеоматеріалів про відповідні історичні події.
-
Обговорення їх змісту.
-
Екскурсії/віртуальні екскурсії
-
до музеїв України
-
Складання календаря пам’ятних дат України
-
Створення самостійного короткого письмового повідомлення про обрану подію
-
Складання запитань до тексту
|
-
Розрізняє тексти соціального та історичного змісту
-
формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів
-
формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду
-
висловлює припущення стосовно можливого перебігу історичних подій
-
зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів
-
Виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів
-
розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах
-
пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ
-
встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя)
-
визначає значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства
-
застосовує відповідні поняття в порівняльному описі історичних та сучасних дій та подій
-
наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання
-
обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини
-
наводить приклади протидії порушенням прав людини
-
бере до уваги зміни, оцінює їх ризики та переваги для власного життя та життя спільноти
-
наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками; пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому в минулому та сьогоденні
-
пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їх життя, станом суспільства
-
зіставляє культури, їх цінності, традиції, спосіб життя
-
наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо
-
взаємодіє з людьми з відмінними ідеями та цінностями
|
22
|
Україна у складі СРСР
|
22.1. Встановлення влади більшовиків в Україні
22.2. «Розстріляне Відродження»
22.3. Чому потрібно пам’ятати
про Голодомор 1932—1933 років?
Поняття та терміни:
Терор, геноцид, українізація, «Розстріляне відродження»
Персоналії:
Микола Хвильовий, Микола Зеров, Михайло Драй-Хмара, Лесь Курбас
Дати:
1922р. Включення українських земель до СРСР
1932-1933- Голодомор
|
23
|
Друга світова війна
та Україна
|
23.1. Події Другої світової війни
на території України
23.2. Рух Опору
23.3. Голокост. Праведники світу
Поняття та терміни:
Ідеологія, концтабір, Голокост, окупація, Рух Опору, остарбайтери
Персоналії:
Євген
Коновалець, Андрій Мельник, Степан Бандера, Роман Шухевич
Дати:
1939-1945-Друга світова війна
18—20 травня 1944 року -Депортація кримських татар
|
24
|
Розвиток України
в повоєнний період
|
24.1. Повоєнні десятиліття
24.2. Русифікація (росіянізація) в часи СРСР
24.3. Розпад СРСР
Поняття та терміни:
Дефіцит, русифікація
Персоналії:
Василь Симоменко, Ліна Костенко, В’ячеслав Чорновіл, Іван Дзюба, Левко Лук’яненко, Сергій Параджанов, Володимир Івасюк
Дати:
1954р.- Передача Кримської області УРСР
26 квітня 1986р. Аварія на Чорнобильській АЕС
1991р. Проголошення незалежності України
|
25
|
Перші кроки
незалежної України
|
25.1. Проголошення незалежності України
й перші кроки державного будівництва
25.2. Розвиток громадянського суспільства
Поняття та терміни:
Громадська організація, економічна криза, олігарх
Персоналії:
Леонід Кравчук, Леонід Кучма, Віктор Ющенко,
Дати:
16 липня 1990р.- Верховна Рада України проголосила Декларацію про державний суверенітет УРСР
1 грудня 1991р.- Акт проголошення незалежності України
28 червня 1996р.- ухвалення Конституції України
1995р.- входження України до Ради Європи
22 листопада 2004р.- Початок Помаранчевої революції
2008р.- входження України до СОТ
|
26
|
Україна
сучасна
|
26.1. Революція Гідності. Небесна Сотня
26.2. Російсько-українська війна. «Кіборги»
26.3. Україна, Європа, світ. Виклики сучасності
Поняття та терміни:
Гідність, майдан, агресія, окупація, кіборги
Персоналії:
Віктор Янукович, Петро Порошенко, Володимир Зеленський
Дати:
21 листопада 2013р.- початок Революції Гідності
20 лютого 2014р.-
«Чорний четвер»
лютий 2014р.- Анексія Криму
квітень 2014р.- початок АТО
24 лютого 2022- початок російсько-української війни
|
27
|
Зробимо цей світ кращим!
|
|
-
Вправа «Лист собі у майбутнє» («Мої мрії»)
-
Створення командного мініпроєкту для класу, школи, громади
-
Віртуальна екскурсія та «репортаж» про «відвідані» об’єкти
|
-
Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження
-
описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури
-
пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю
-
визначає, що влаштовує/не влаштовує в знайомому оточенні пропонує, як можна змінити те, що його/її не влаштовує
-
адаптує свою поведінку до нових ситуацій, зважаючи на набутий досвід
-
пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи
|