Матеріал до уроку громадянської освіти "Права,як вони виникли"

Про матеріал
Однією з основних проблем, яку має розв'язати світове співтовариство, є проблема прав людини. Шлях людства до нинішнього розуміння прав людини був складним і тривалим. Вже в первісний період, об'єднуючись за ознакою роду, племені, люди створювали правила поведінки, підкоряючись яким легше було вижити.
Перегляд файлу

Тема. Які права як люди ми маємо?

Мета: розглянути класифікацію прав та свобод людини; охарактеризувати діяльність відомих борців за права людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати розуміння важливості прав людини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати види прав людини;
  •                розрізняти права людини за змістом;
  •                називати імена всесвітньовідомих борців за права;
  •                пояснювати значення діяльності борців за права людини для розвитку прав.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, відеоролики.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Презентація роликів про права людини.
  2. Правовий диктант.
  1. Здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки. (Свобода)
  2. Внутрішня переконаність людини у власній цінності. (Гідність)
  3. Вчення про те, що найвищою цінністю є людина. (Гуманізм)
  4. Усвідомлення й почуття моральної відповідальності за свою поведінку. (Совість)
  5. Всесвітня міжнародна організація, створена з метою збереження та зміцнення миру у світі. (ООН)
  6. Загальну декларацію прав людини було прийнято. (1948 р.)
  7. Перше покоління прав людини виникло. (у добу Просвітництва, 18 ст.)
  8.  Права на працю та освіту виникли. (19 – 20 ст.)
  9. Подія, після якої почало формуватися третє покоління прав. (Друга світова війна)
  10.                    Декларація прав людини і громадянина була оприлюднена. (26 серпня 1789 р. у Франції)
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Гра «Збери урожай».

На дошці зображення яблук, на яких записані права людини. Завдання – зібрати їх у кошики з надписами «мої», «наші».

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок9.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок8.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок5.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок10.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок13.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок12.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок11.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок14.png

  • За якими критеріями ви розподілили права?
  • А які ще класифікації прав та свобод людини вам відомі?
  • Саме про це наш урок сьогодні. Крім цього ви дізнаєтесь імена відомих борців за права людини.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з таблицею (с. 26 підручника).
  • Розгляньте таблицю.
  • Яка класифікація прав людини вам вже знайома? (За часом виникнення)
  • Які права, на вашу думку, відносять до природних?
  1. Робота з текстом підручника (с .26 – 27).
  • Прочитайте текст підручника.
  • Зробіть висновок про те, як поділяються права людини за змістом?
  • Які права відносять до культурних?
  • До яких прав відносять право на працю? (Соціально-економічних)
  • Які з названих прав і свобод сформувалися найпізніше?
  1. Робота в малих групах.

Кожна група опрацьовує пункт параграфа про одного із борців за права.

  • Скласти перелік основних досягнень.
  • Скласти по одному запитанню до інших осіб.
  1. Перегляд відеороликів.
  1. https://www.youtube.com/watch?v=phXJoBu9iGw
  • Перегляньте відеоролик.
  • Що нового про Елеонору Рузвельт ви довідалися з відеоролику?
  • Які ще цитати Елеонори прочитали?
  • Які з них вам до вподоби найбільше? Чому?
  1.  https://www.youtube.com/watch?v=F4kXcGZQwR4
  • Що нового довідалися про Магатму Ганді?
  • Хто з відомих особистостей підтримував його?
  1. https://www.youtube.com/watch?v=RXESIJq97o4
  • Яке основне досягнення діяльності Мартіна Лютера Кінга?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота в парах.
  • Зафарбуйте червоним кольором кружечки біля зображень, що ілюструють соціально-економічні права людини, жовтим – культурні, синім – політичні.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\2. Права і свободи людини\3. Які права як люди ми маємо\Рисунок4.png

  1. Розподіліть цитати між їх авторами.

Магатма Ганді

Елеонора Рузвельт

Мартін Лютер Кінг

Нельсон Мандела

В

Г

Б

А

А. «Ніхто не народжується з ненавистю до іншої людини…»

Б. «У мене є мрія, коли четверо моїх дітей житимуть у країні, де про них судитимуть не за кольором шкіри, а за тим, що вони за люди.»

В. «Якщо ти зіткнувся з противником, переможи його Любов’ю.»

Г. «Краще запалити свічку, ніж проклинати темряву».

  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати відповідний матеріал підручника (с. 26  - 29).
  2. Підготувати повідомлення або презентацію про борців за права людини.

 

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку