Презентація "Ринок праці"

Про матеріал
Коротка презентація для використання на уроці з відповідною темою, містить план, основні терміни, розгляд питань заняття
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що таке РИНОК ПРАЦІГромадянська освіта, 10 клас. Тетяна Ремех

Номер слайду 2

План заняття Теоретична частина. Що називають ринком праціХто є суб'єктами ринку праціЩо розуміють під професією, спеціальністю, спеціалізацією, кваліфікацією. Що таке заробітна плата та її форми. Які причини та наслідки безробіття Практична частина Міжпредметні зв'язки: географія (8 кл.), основи правознавства (9 кл.)Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 3

Поміркуйте…Футурист Томас Фрей прогнозує, що до 2030 р. 2 млрд (50% всіх на планеті) робочих місць вже не існуватимуть. Це пов’язано з автоматизацією та іншими технологічними досягненнями. Карл Бенедикт Фрей і Майкл Осборн у дослідженні «Майбутнє зайнятості» (2013 р.) визначили професії, які автоматизуються протягом 20 років – 47 % спеціальностей виконуватимуть машини. До 2033 року щезнуть професії:з 99 % імовірністю: телемаркетолог, страховий агент, швачка, годинникар, вантажник, податковий консультант, оператор обробки даних, брокер, бібліотекар, кредитний фахівець з 98 % ймовірністю: спортивний суддя, рефері, касир, пакувальник, фрезерувальник, екзаменатор, слідчий, бухгалтер, аудитор, офіціант, водій автобуса, охоронець Деякі спеціальності складно замінити комп'ютером: археолог, хірург, психолог. Д ж е р е л о : https://espreso.tv/article/2017/07/13/robota_maybutnogo. Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 4

Що називають ринком праціПоміркуйте…1) Чому праця є важливим складником життя людини? 2) Як питання праці регулюється в суспільстві? Ринок праці (labor market) сукупність економічних та юридичних відносин, які виникають у процесі купівлі та продажу трудових послуг працівниківна ньому формуються попит і пропозиція на трудові ресурси виникнення пов’язане з існуванням вільної конкуренції та вільної праці«Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 5

Хто є суб'єктами ринку праціНаймані працівники особи, здатні виконувати суспільно корисну роботупропонують власну робочу силу (продають фізичні та розумові здібності, досвід і практичні навички) для виробництва економічних благформують пропозицію праці.  Роботодавці покупці людських ресурсів на ринку праці (винаймають робочу силу)мають потребу й використовують найману працюпідприємства, громадські організації, державні установи, окремі особи тощо. Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 6

Що відбувається на ринку праціПропозиція праці – сукупність економічно активного населення, яке пропонує свою працю на ринку праці Продавати свою працю може лише економічно активне населення. На формування пропозиції робочої сили впливають демографічні чинники (склад населення, переважання в ньому різних вікових груп)система підготовки й перепідготовки кадрівдоступ до професійно-технічної та вищої освіти, до освіти впродовж життя. Попит на працю – платоспроможна потреба роботодавців у трудових ресурсах організації для здійснення виробництва Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 7

Яка роль державивиступає роботодавцем, винаймаючи працівників для державних установ і підприємстврегулює ринок праці, встановлюючи «правила гри» для працівників і роботодавціврівень мінімальної зарплатисоціальні гарантії працівниківтривалість робочого дня тощо;забезпечує нормативно-правову базу контролює дотримання законодавствасприяє розвитку внутрішнього ринкузабезпечує платоспроможність населенняформує систему соціального захиступідтримує розвиток професійних спілок. Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 8

Як працевлаштуватися. На ринку робочої сили: відбувається працевлаштування забезпечує ефективне використання трудових ресурсів Поміркуйте…1) Як на практиці відбувається працевлаштування? 2) Складіть алгоритм працевлаштування особи. Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 9

Що таке професія, спеціальність, спеціалізація, кваліфікація. Професія – певний вид трудової діяльності, що потребує спеціальних теоретичних знань і практичних навичок, отриманих у процесі спеціальної підготовки (у «Міжнародному класифікаторі професій» описано 9333 професії) У межах певної професії виокремлюють спеціальність та спеціалізацію. Спеціальність (фах) – певний вид роботи в рамках однієї професії Приклад: професія лікаря має одну з таких спеціальностей: хірург, терапевт, невропатолог Спеціалізація – вузько диференційована галузь трудових функцій, яка передбачає наявність знань, умінь та навичок для здійснення професійної діяльності у межах зазначеної спеціальності Приклад спеціалізації спеціальності хірурга: нейрохірург, кардіохірург, хірург-стоматолог. Кваліфікація – рівень професійної придатності працівника виконувати доручені йому професійні функції та завдання Приклад: інженер-радіолог, економіст, токар, секретар-стенографіст (у дипломі (посвідченні, сертифікаті) визначають через назву професіїГромадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 10

Що таке заробітна плата Ціна праці для найманого працівника – винагорода за використання його праці Заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства. (Стаття 1 Закону України «Про оплату праці»)На конкурентному ринку праці заробітна плата визначається попитом і пропозицією робочої сили. Держава встановлює й гарантує найманим працівникам мінімальний рівень заробітної плати Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 11

Форми заробітної плати. Погодинна(Hour payment of labour)Відрядна(Piece-rate pays of labour)За тарифною системою (Tariff system) за відпрацьований часза кількістьвиготовленої /реалізованої продукції (робіт, послуг)диференціація щодо кваліфікації, умови, шкідливість праці Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 12

Яким є склад населення щодо праці Міжнародна організація праці (МОП) усе населення поділяє на: зайнятих (люди, які мають роботу)безробітних (хто не має роботи, але активно її шукає)незайнятих (люди, які не мають роботи й не шукають її)Поміркуйте… Які, на вашу думку, основні причини безробіття в Україні?Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 13

У чому причини безробіттяпевний рівень безробіття є природнімнедостатня забезпеченість працездатного населення можливістю працювати й отримувати дохід (перевищення пропозиції робочої сили над попитом)існує певна кількість людей, які активно шукають роботу і яким потрібен певний час для переходу на нову роботу або отримання перепідготовки Поміркуйте… Які ще є причини безробіття? Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 14

Якими є наслідки безробіття. Економічні: недовироблена продукція (суспільство не доотримує необхідний продукт)зменшення податкових надходжень до бюджету збільшення навантаження на державний бюджет через необхідність соціальної допомоги безробітним. Соціальнізниження рівня споживання, доходу домогосподарства погіршення матеріального забезпечення людей, що може призводити до: депресії, стресу, підриву здоров’я, розпаду сімей, зростанню злочинності Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 15

Поміркуйте…У першому десятиріччі ХХІ століття активізувалися тенденції здобуття основної та додаткової освіти впродовж трудового життя працівника. У європейських країнах її називають «Програма навчання протягом життя» (Lifelong Learning Programme) 1) Що таке, на вашу думку, освіта протягом життя?2) Чому це є актуальним зараз?Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 16

Які ознаки підприємницької діяльностіСтаття 42 Конституції України Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. [...] Держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція... Стаття 42 Господарського кодексу України. Підприємництво як вид господарської діяльності1. Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 17

Як започаткувати власну справу. Стаття 22 Закону України «Про охорону дитинства». Право на зайняття підприємницькою діяльністю Діти, які досягли 16-річного віку, мають право займатися підприємницькою діяльністю, можуть бути членами колективного сільськогосподарського підприємства та членами селянського (фермерського) господарства в порядку, встановленого законом. Підприємницька діяльність потребує обов’язкової державної реєстрації в районній, міській або районній у місті державній адміністрації за місцем діяльності чи реєстрації фізичної особи-підприємця. Деякі види підприємницької діяльності можливі лише за умови отримання спеціального дозволу – ліцензії (ветеринарна практика, освітня діяльність, юридична й медична практика; виробництво, ремонт і реалізація спортивної зброї та боєприпасів; виготовлення і реалізація медикаментів, хімічних речовин, пива, вина, лікеро-горілчаних і коньячних виробів тощо)Громадянська освіта, 10 клас

Номер слайду 18

Дякую за заняття!Громадянська освіта, 10 клас

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Носіковська Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Ремех Тетяна
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
5523
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку