Матеріал до уроку слухання музики у 1 класі
Презентація додається :
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-sluhannya-muziki-viydi-viydi-sonechko-308858.html
Клас: 1
Тема: Народна творчість. Веснянки. «Вийди, вийди, сонечко».
Мета: ознайомити учнів із веснянками, як частиною народної творчості; розвивати інтерес до народних пісень, вміння інтерпретувати музичний твір, вокально-хорові виконавські навички; образно мислити під час слухання музичних творів, розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності.
Музичний матеріал: музична п’єса В. Барвінського «Сонечко»; Українська народна пісня – веснянка «Вийди, вийди сонечко»
Хід уроку
Організаційна частина.Привітання
Добрий день діти,зараз ми з вами поринемо у світ музичного мистецтва.Для цього сядьте зручно,ввімкніть, будь ласка, свої камери,вимкніть мікрофони,щоб не заважали один одному та приготуйтеся до уроку.
Емоційне налаштування
Всі зручно сіли?Тоді давайте заплющимо оченята долонями і промовимо чарівні слова,повторюйте за мною: «Я все знаю, я все можу, я все зможу!»(Слайд 2)
Ну а тепер,перейдемо до уроку,з гарним настроєм і позитивними емоціями.
Давайте з вами пригадаємо кольори і звуки весни. Які емоції вони у вас викликають?(Слайд 3)
Повідомлення теми, визначення мети та завдань уроку
Ой,що це?Якесь дивне послання!Що ж в ньому зашифроване,давайте розгадаємо!(Слайд 4)
Так правильно, це народ. (Слайд 5)
А як називається творчість, яка створена народом? (народна творчість)(Слайд 6-7)
Молодці. Тож сьогодні ми будемо знайомитися з народною творчістю.
Слухання музики.Вступна бесіда
У давні часи люди вірили: якщо дружно покликати весну, радіти її наближенню, то вона настане швидше. Закликання весни відтворені у багатьох українських піснях, що називають веснянками.
Своїми піснями діти закликали весняне сонечко пролити своє золоте проміння на поле, подвір'я, квіти та на дітей, які з нетерпінням чекають на весну. Такі пісні називають піснями-закличками. Ось і ми з вами вивчимо таку веснянку яка називається «Вийди, вийди сонечко»
Давайте прослухаємо веснянку «Вийди, вийди, сонечко» в обробці В. Барвінського(Слайд 8)
(Прослухали і аналізуємо)
Діти,який настрій у пісні? (Слайд 9)
Які емоції вона у вас викликає? (Слайд 10)
Молодці,були уважними.Давайте прослухаємо її ще раз.(Слайд 11)
Повторне прослуховування
А тепер давайте прослухаємо веснянку «Вийди, вийди, сонечко» у сучасній обробці(Слайд 12)
(Прослухали і теж аналізуємо)
Котра з обробок вам більше сподобалася?(Слайд 13)
Про що співають в пісні?(В пісні співають про те, як діти закликають сонечко щоб воно вийшло, і засвітило своїми яскравими промінчиками на подвір’я, поле, квіточки, на малесеньких діток, які граються на подвір’ї та чекають на нього). (Слайд 14)
А характер пісні який, веселий чи спокійний? (Слайд 15)
Вокально-хорова робота
Правила співу
Нагадайте мені правила співу. (відповіді дітей)
Розгорніть плечі, руки опустіть, голову тримайте вільно, дивіться на вчителя.
Слідкуйте за своїм диханням. Перед співом вдихніть безшумно і не піднімайте плечі. Видихайте повільно і обережно, як би видуваючи через соломинку мильну бульбашку. Вчіться розподіляти дихання на всю музичну фразу. Не завершуйте слова диханням.
Вимовляєте слова пісні ясно, чітко і виразно.
Голосні у співі тягніть, а приголосні вимовляєте швидко і чітко.
Уважно слухайте перший звук пісні і намагайтеся його точно заспівати.
Думайте, про що співається у пісні і виконуйте її виразно.(Слайд 16)
Розспівки
Згадали правила,виконали їх і підготували свої голосочки до розспівки.Співаємо з вимкненими мікрофонами(Слайд 17)
Вивчення пісні
Я зачитаю вам зараз перший куплетик пісні, а ви уважно прослухуєте і перейдемо до її вивчення. (Слайд 18)
Вийди, вийди, Сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
А тепер разом ми повільно заспіваємо цю частину пісні.Співаємо з вимкненими мікрофонами.(Слайд 18)
Я зачитую вам другий куплет, а ви уважно прослухаєте. (Слайд 19)
На весняні квіточки,
На маленькі діточки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
А тепер спробуймо разом проспівати другу частину пісні. Співаємо з вимкненими мікрофонами.(Слайд 20).
Остання частина пісні однакова з першою.(Слайд 21)
Вийди, вийди, Сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
Виконання всієї пісні
А тепер з вами давайте об’єднаємо наші частини разом і виконаємо їх. Співаємо з вимкненими мікрофонами всі разом,а я буду по черзі викликати і ви будете співати вмикнувши свій мікрофон.
Підсумок
Закріплення вивченого матеріалу
Підведемо з вами підсумки,малята.(Слайд 22)
Що таке веснянка?(Слайд 22)
Який музичний твір ми слухали на уроці?(Слайд 23)
Яку пісню ми співали?(Слайд 24)
Скільки куплетів в пісні?(Слайд 25)
Про що співається в пісні?(Слайд 26)
Ось і закінчилася наша з вами подорож музичним світом.Урок підбігає до кінця-ми вивчили весняночку,якою навені будемо викликати з вами сонечко.Заспівайте її вдома батькам і спитайте,можливо вони знають ще якісь заклички і з задоволення поділяться з вами,а ви на наступному уроці заспіваєте їх.
До нових зустрічей,малята! (Слайд 27)